A Ford vásárlói szabadon autózhatnak a BlueCruise kézhasználat nélküli vezetéstámogató technológiával Európa kijelölt autópályáin

  • Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több mint 133 000 kilométernyi kijelölt útszakaszon vezethetnek a Ford BlueCruise technológiával
  • A BlueCruise mostantól elérhető az új Mustang Mach-E (2024-es évjáratú) modellek vásárlói számára, a Blue Zone autópálya szakaszokkal rendelkező országokban
  • Ez a bővítés a BlueCruise korábbi bevezetését követi Németország, Nagy-Britannia és Spanyolország után.
  • A 2-es szintű, fejlett vezetéstámogató rendszer jelenleg a legszélesebb körben elérhető ilyen technológia
  • Ma már több mint 420 000 olyan Ford és Lincoln fut a világ útjain, amelyekben a BlueCruise működik

KÖLN, Németország, 2024. július 31. – Az Európai Parlament engedélyezte, hogy az autósok 15 európai országban közlekedhessenek a Ford BlueCruise1 kézhasználat nélküli vezetéstámogató technológia segítségével.2. A mostani jóváhagyással az autósok összesen több mint 133 000 kilométernyi, úgynevezett Blue Zone szakaszon élvezhetik a rendszer kényelmét az erre kijelölt európai autópályákon. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy miközben valaki Svédországból elautózik Olaszországba, közel 3000 kilométeren és több mint 25 órán keresztül vezethet úgy, hogy közben nem kell kormányoznia.

Azáltal, hogy a BlueCruise megkapta a megfelelő engedélyeket, és hogy az ezzel felszerelt új (2024-es évjáratú) Mustang Mach-E immár globálisan 20 országban kapható, ez a 2-es szintű, “hands-off, eyes-on” („engedd el, és csak figyelj”) jellegű, fejlett vezetéssegítő rendszer lett a legszélesebb körben elérhető ilyen technológia Európában. Mindemellett (bizonyos piacokon) a korábbi évjáratú Mustang Mach-E tulajdonosai is aktiválhatják majd autójukban a BlueCruise rendszert egy szoftverfrissítéssel.

A technológiát 2023-ban vezették be Nagy-Britanniában, így kategóriájában a BlueCruise volt az Európában elsőként engedélyezett technológia, amely nagy sebesség mellett is valódi kézhasználat nélküli vezetést kínált. Spanyolországban a Ford az első autógyártóként kapott jóváhagyást a kézhasználat nélküli közúti közlekedés meghonosítására.

“Meggyőződésünk, hogy a BlueCruise sokkal kényelmesebbe teszi a közlekedést, legyen szó akár az araszolgató forgalomról, akár egy hosszú túráról – és a most megszerzett engedélyek lehetővé teszik, hogy egyre több európai vásárlónk számára kínáljuk a BlueCruise rendszert,” nyilatkozta Ashley Lambrix, a Ford Motor Company BlueCruise-részlegének igazgatója. “Most, hogy Nagy-Britannia, Németország és Spanyolország mellett jóval több helyen elérhetővé váltak a Blue Zone útszakaszok, az autósok már a több országot átszelő utazásaikon is használhatják a BlueCruise-t.

Aktiválása után a BlueCruise az útra felfestett jelzések, a sebességhatárra figyelmeztető táblák és az állandóan változó forgalom folyamatos monitorozásával vezérli a kormányzást, a gyorsítást, a fékezést és a sávtartást, megfelelő követési távolságot tartva – és mindezt biztonságosan képes elvégezni nagy sebesség mellett is, de egy közlekedési dugóban akár állóra is fékezi az autót. A BlueCruise rendszert használó autósok a kijelölt Blue Zone autópálya útszakaszokon elengedhetik a kormánykereket, ha közben folyamatosan figyelik az utat.

A műszeregység alá egy kamerát építettek be, amely ellenőrizi a volán mögött ülő ember fejtartását és szemmozgását (még akkor is, ha napszemüveget visel), ellenőrizve, hogy a vezető figyelme nem kalandozik el.

A vásárlók 90 napon át ingyenesen próbálhatják ki a technológiát, hogy megtapasztalják, hogyan teszi a BlueCruise kellemesebbé és stresszmentesebbé a hosszú autóutakat vagy a nagyvárosi araszolgatást. A díjmentes próbaidőszak után a vásárlók éves, vagy havi előfizetést indíthatnak, ami bármikor lemondható vagy újraindítható. A havi előfizetéses megoldás lehetővé teszi a BlueCruise egyszerű aktiválását bármikor, ha a rendszerre éppen szükség van egy utazás során.

Napjainkban több mint 420 000 olyan Ford és Lincoln fut világszerte az utakon, amelyeket felszereltek a BlueCruise rendszerrel, és ezeket az autókat eddig mintegy 342 millió kilométernyi távon, összesen több mint 3,1 millió órán át³ vezették kézhasználat nélkül a tulajdonosaik.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

300 sportbírót képeztek ki a Balaton Park Circuiten a magyar MotoGP futamra

Május második hétvégéjén, 300 fő részvételével lezárult a Balaton Park Circuiten rendezett tanfolyam a gyorsasági motoros sportbírók számára. Ezzel a szervezők újabb fontos lépést tettek annak érdekében, hogy sikeresen vendégül láthassák a világ legnagyobb, Magyarországra három évtized után visszatérő versenysorozatait, azaz a MotoGP és a World Superbike világbajnokságok futamait. Az eddigi ismereteiket többek között a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Lexus, ami 50 millió dollárt ért, és végül 2500-ért adták el

Az autóiparban és azon kívül úgy születnek az ígéretes, innovatív fejlesztések, mint gombák eső után – és többségük ugyanilyen észrevétlen el is tűnik anélkül, hogy eljutna a sorozatgyártásig. Ez lett a sorsa a világ legfejlettebb futómű-technológiájának is, amely – nem meglepő – egy Lexus LS fedélzetén debütált bő 20 éve… A Bose név hallatán legtöbbünknek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom