A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit
• Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket
• A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, melynek lényege, hogy 2050-ig minden termék és vállalati tevékenység szén-dioxid-semleges legyen
• A Honda lesz a főszereplője a Vanity Fair Italia április 16. és 21. között zajló rendezvényének, melynek a Museo Diocesano ad otthon. A Garden of Ideasban (magyarul: Ötletek kertjében) megjelenő járművek a látványos formaterv, a folyamatos fejlesztés és a fenntarthatóság jegyében születtek

A Honda fenntartható termékfejlesztését szemlélteti a vállalat két új, elektromos városi járműve – a SUSTAINA-C Concept autó és a Pocket Concept motorkerékpár –, amit elsőként a Milánói Divathéten, április 16. és 21. között mutatnak be Európában. A két újdonság mellett az SH125i Vetro robogó lesz az esemény harmadik főszereplője, mely a Honda Italia Industriale atessai üzemében készül. E modelleken keresztül mutatja be a társaság, hogy a jövőbe mutató alapanyagokkal milyen különleges megjelenés érhető el, miközben jelentősen csökken a járművek előállításának CO2-kibocsátása. Ez fontos lépés, hiszen a Honda elkötelezett amellett, hogy 2050-re a vállalat termékei és tevékenységei teljesen karbonsemlegesek legyenek.

A 2024-es Japán Mobilitási Kiállításon leleplezett SUSTAINA-C Concept egy forradalmi jármű, ami segít felülkerekedni a korlátozott erőforrásokból fakadó kihívásokon. Különlegessége, hogy az autó csomagtartójában található a kisméretű Pocket Concept motorkerékpár, amit a városon belüli célpontok megközelítésére terveztek.

Rendhagyó megoldás, hogy használt hátsó lámpák újrahasznosításából nyerik ki a SUSTAINA-C karosszériaelemeinek akrilgyanta alapanyagát. A technológia előnye, hogy ezáltal az alkatrészek festés nélkül azonnal felhasználhatóak, szemben a hagyományos műanyag burkolatokkal. Mivel a fényezés folyamata a gyárak CO2-kibocsátásának akár négyötödét is kiteheti, a festetlen, újrahasznosított alkatrészekkel – ideális esetben – 45%-kal csökkenhet a károsanyag-kibocsátás.

Szintén rendhagyó eljárás, hogy a Milánóban felsorakozó járművek gyártása során különböző olvadáspontú és eltérő színű alapanyagokat használnak, s így az elkészül idom fekete-fehér, márványos hatású lesz.

A környezetbarát előállítás mellett számos további előnye van az így készülő karosszériaelemeknek, mivel kisebb ütközések után képesek visszanyerni eredeti formájukat, ellenállnak az időjárás viszontagságainak, beleértve az UV-sugárzást is, és nem mellesleg szemet gyönyörködtető megjelenésűek.

A SUSTAINA-C Concept hátsó ajtaja áttetsző akrilgyantából készül, és egyetlen, nagy panelből áll, azaz hasonlóan működik, mint az okostelefon kijelzője. A mögé rejtett LED-kijelzőt a többi közlekedő is láthatja, akiknek üzenhet a vezető egyszerű, rövid szövegekkel, képekkel, és ez az újszerű megoldás meghatározhatja a jövő járműveinek kialakítását is.

Ennél is fontosabb, hogy az akrilgyanta ilyen széleskörű felhasználása miként szemlélteti a jövő hatékony újrahasznosítási technikáit. A Honda és a Mitsubishi Chemical együttműködésében valósult meg az eljárás, mely során összegyűjtik és bezúzzák az idős, használt autók lámpáit, majd ebből alakítják ki a SUSTAINA-C Concept új karosszériaelemeit. Ez az egyik meghatározó lépés, amivel a Honda csökkenti az erőforrások kitermelését, egyszersmind része az energia- és költséghatékony, alacsony szén-dioxid-kibocsátású újrahasznosítási technológia megvalósításának. A módszer lehetővé teszi, hogy kisebb környezetterhelés mellett, korábban legyártott autókból nyerjék ki a nyersanyagot, és úgynevezett körkörös, körforgásos értékláncot hozzanak létre, amiben akár teljes mértékig újrahasznosított összetevőket használhatnak a gyártás során.

Kento Ishii a jármű kapcsán elmondta: „A SUSTAINA-C a bizonyíték arra, hogy milyen nagyszerű lehetőségek nyílnak meg előttünk, ha fenntarthatóságot szem előtt tartva tervezzük és gyártjuk termékeinket, ráadásul ez nemcsak a panelekre igaz, hanem azokra az elemekre is, amelyek kívülről nem láthatóak. Megannyi lépés vezet a valóban fenntartható gyártáshoz, ilyen például a környezetbarát forrásból származó acél a padlólemez elkészítéséhez, valamint a belső teret borító, újrahasznosított alapanyagok is. Ha ehhez ilyen egyedi, vonzó megjelenés társul, akkor vásárlóink – az új nyersanyagoknak köszönhetően – látványos, értékálló termékkel gazdagodnak.”

A vállalat jelenleg is alkalmazza a környezetbarát, csekélyebb CO2-kibocsátással járó gyártásfolyamatokat, melynek ékes példája a Honda Italia Industriale üzemében készülő, népszerű SH125i robogó új, Vetro változata. Nem véletlen az elnevezés, hiszen a Vetro (olaszul: üveg) arra utal, hogy áttetsző, festetlen, zöld árnyalatú idomok ölelik körbe a motort. Az így készülő, majd felhasznált elemek 9,5%-kal csökkentik a CO2-kibocsátást a hagyományos azaz festett burkolatok gyártási folyamataival összevetve.

A japán anyacéggel közösen fejlesztett alkatrészekkel kiválthatóak a nem teherviselő elemként beépített, korábban akrilnitril-butadién-sztirolból (ABS) előállított műanyag burkolatok. További előnyük, hogy – a környezetbarát gyártáson túl – letisztult, egységes, prémiumminőséget sugárzó megjelenést kölcsönöznek a járműnek.

Az így napvilágot látott SH125i Vetro egyszerre elegáns és végtelenül praktikus, sőt ez az első atessai Honda motorkerékpár, mely megfelel az új Euro 5+ károsanyag-kibocsátási normának, ami egyébként 2024 végétől kötelező lesz az Európában forgalomba helyezett összes motorkerékpárra.

Marcello Vinciguerra, a Honda Italia Industriale ügyvezető igazgatója kiemelte: „Elég néhány apró módosítás a felhasznált alapanyagokban, hogy kézzelfogható eredményeket érjünk el – tökéletes példa erre az SH125i Vetro. Atessai üzemünkben keményen megdolgozunk azért, hogy hatékonyabbá tegyük a motorgyártást, és ennek egyik központi eleme a károsanyag-kibocsátás csökkentése. Örömmel tölt el, hogy a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően hozzájárulhatunk a Honda célkitűzéséhez, melynek eredményeként megvalósulhat a teljesen karbonsemleges gyártásfolyamat.”

A Honda tehát – az innovatív alapanyag-felhasználás révén – jelentősen csökkenti a gyár CO2-kibocsátását. Miként az SH125i Vetro példája is mutatja, ez egy újabb lépés, amivel az európai részleg segíti a Honda Motor Companyt, hogy 2050-re minden termék és vállalati tevékenység szén-dioxid-semleges legyen.

Ezt szolgálja a „Triple Action to Zero” stratégia három eleme, a karbonsemlegesség elérése, a tiszta energiára épülő gyártás és a nyersanyagok újrahasznosítása, körforgása. Nem titkolt cél, hogy később akár 100%-ban fenntartható forrásból származzanak a cég termékeihez felhasznált alapanyagok, melyeket korábban készült járművekből nyernek ki. A SUSTAINA-C Concept és a Pocket Concept azt szemlélteti, hogy miként valósulhat meg ez a jövőben.

Victoria Friend, a Honda Motor Europe termékmegfelelőségi és fenntarthatósági vezetője leszögezte: „A SUSTAINA-C Concept, a Pocket Concept és az SH125i Vetro testesíti meg azt a változást, mely során vállalatunk egyre gyorsuló ütemben áll át a tömegfogyasztásra épülő szemléletről a fenntartható, körforgáson alapuló üzleti modellre. Jóllehet, az átállás nem zajlik le egyik napról a másikra, ugyanakkor az atessai létesítményben megvalósuló fejlesztések révén egyre fontosabb és nagyobb hatású változásoknak lehetünk szemtanúi. Ezek mindegyike hozzájárul, hogy 2050-re az összes termék és vállalati tevékenység szén-dioxid-semleges legyen.”

A Honda újdonságai a Vanity Fair Italia Garden of Ideas (magyarul: Ötletek kertje) kiállításának egyik legfontosabb elemei lesznek, amit a Milánói Divathét alatt a Museo Diocesano udvarán tekinthetnek meg a látogatók. Az építmény tükröződő, külső falai beleolvadnak a történelmi városrészbe, a stand teljes szélességében végigfutó, irizáló ablak pedig természetes környezetet teremt, egyben kiemeli a járművek sajátos formavilágát.

Ide belépve a vendégek megcsodálhatják a három újdonságot, sőt betekinthetnek a SUSTAINA-C Concept sajátos gyártási eljárásaiba is, végigkövetve az akrilgyanta útját a használt alkatrészektől az új karosszériaelemekig.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom