A Honda az elektrifikációra és a karbonsemlegességre fókuszál

• A Honda a környezetvédelmi stratégiájának elsődleges céljaként arra törekszik, hogy 2040-es évekre karbonsemlegessé tegye a motorkerékpárjait, ezért felgyorsítja ezt a folyamatot, egyszersmind folytatja a belső égésű erőforrások fejlesztését, CO2-kibocsátásának csökkentését.

• 10 vagy ennél több elektromos motorkerékpárt dob piacra a márka 2025-ig. Az előttünk álló 5 évben 1 millió ilyen típusú modellt szeretne értékesíteni a Honda világszerte, 2030-ig pedig tovább kívánja növelni az elektromos modellek éves eladását – megközelítőleg 3,5 millió példányt, ami a teljes darabszám 15%-át jelenti.

• A legendás japán vállalat, mint a legnagyobb motorkerékpár-gyártó, arra törekszik, hogy elektromos kétkerekűi éppoly átütő élményt nyújtsanak, mint a hagyományos modellek, de magukénak tudhassák a villanyüzemű járművek minden előnyét is.

A Honda célja, hogy 2050-re karbonsemlegességet érjen el minden termék és vállalati tevékenység esetében, amelyben a Honda részt vesz. A mai napon a Honda két munkatársa, Shinji Aoyama (Senior Managing Executive Officer) és Yoshishige Nomura (Managing Officer) tartott sajtótájékoztatót a média képviselőinek a motorkerékpár-üzletágat érintő tervek kapcsán.

1. A Honda motorkerékpárok fejlődése a karbonsemlegesség irányába

Igazodván a vásárlók szokásaihoz és elvárásaihoz, a Honda motorkerékpár-választéka a segédmotoroktól egészen a felső kategóriás, nagy köbcentis gépekig terjed és a világ számos fejlődő és fejlett országában elérhetőek termékei. A fejlődő országokban az emberek élete sokszor motorkerékpárjuktól függ, így nagy a kereslet a kimagasló használati értékű, minden nap munkára fogható, ingázásra is alkalmas modellekre. Az elektromos motorkerékpároknál a tömeg és az ár kérdése jelenti a legnagyobb problémát a fejlesztőknek, illetve az is nagyban meghatározza egy-egy elektromos modell sikerét, valamint az, hogy milyen támogatásokat, illetve korlátozásokat vezet be az adott ország kormánya, s mennyire kiépült a töltőhálózat.

Mindezek fényében a Honda felgyorsítja a motorkerékpárok elektrifikációját, mint a motorkerékpár-üzletág környezetvédelmi stratégiáinak elsődleges célját, miközben folytatja a belső égésű motorok fejlesztését is, azzal a céllal, hogy a 2040-es években valamennyi kétkerekűje karbonsemleges legyen. Ezen túlmenően a Honda továbbra is az iparág élére áll környezetvédelmi kezdeményezései tekintetében.

Belső égésű motorok további fejlesztése
Annak érdekében, hogy megvalósulhasson a karbonsemlegesség, de továbbra is elérhetőek legyenek belső égésű motorral felszerelt, kevésbé fejlett környezetben is megalkuvás nélkül használható típusok, a Honda folytatja a belső égésű motorok tökéletesítését, sőt aktívan dolgozik olyan erőforrásokon, melyek mérsékelt széntartalmú üzemanyaggal, például benzin-etanol keverékével üzemeltethetőek.

A Brazíliában nemrégiben bemutatott, többféle üzemanyaggal (E100) használható modellt Indiában, az egyik legfőbb motorkerékpár-piacon is bevezeti a Honda, sőt egyéb ún. flex-fuel járművek is érkeznek majd 2023-ban (E20)1 és 2025-ben (E100)1.

2. Kezdeményezések az elektromos átállás kapcsán

Új, elektromos motorkerékpárok mutatkoznak be az egyre szélesebb vásárlói rétegek kiszolgálása érdekében
A piac növekedésével párhuzamosan a Honda is bővíti motorkerékpár-választékát, hogy a lehető legtöbb embernek kínálhasson ideális közlekedési eszközt. Legalább 10 elektromos motorkerékpárt dob piacra világszerte 2025-ig, sőt az előttünk álló öt évben 1 millió ilyen modellt szeretne értékesíteni, 2030-ig pedig továbbá 3,5 millió példányt, ami a teljes darabszám kb. 15%-át jelenti.

A termékbevezetés részletei:

(1) Ingázásra is alkalmas elektromos járművek
Mivel a vállalkozások egyre környezettudatosabbakká válnak így egyre nagyobb lett a kereslet az üzleti célú elektromos motorkerékpárok iránt. Az ilyen igények kielégítésére dolgozta ki és kínálja ügyfeleinek a nagymúltú japán vállalat a Honda e:Business Bike sorozatot, és ezzel összhangban felgyorsította a kifejezetten üzleti felhasználásra gyártott elektromos motorkerékpárok globális bevezetését.

A Honda e: Business Bike járművei a Honda Mobile Power Pack (MPP) cserélhető akkumulátoraival rendelkeznek – így kiválóan megoldják a hatótávolság és a töltési idő okozta problémákat, melyek kulcsfontosságúak az elektromos motorkerékpárok széles körű használatának megvalósításához – és ezek a modellek ugyanakkor kiválóan megfelelnek az üzleti célú alkalmazásnak, például kis csomagok kézbesítésére is használhatóak. Amellett, hogy e sorozat modelljét a Japán Post és a Vietnam Post Corporation számára biztosítja a kézbesítéshez, a Honda jelenleg közös kísérleteket folytat a Thailand Post Company Limited társasággal, és azt tervezi, hogy még ebben a hónapban megkezdi a Benly e: gyártását és értékesítését Thaiföldön.

Magánszemélyeknek két ingázó-EV-t készül bevezetni a vállalat 2024-2025 között, ezek Ázsiában, Európában és Japánban egyaránt megjelenhetnek a kereskedésekben. A Honda a jövőbeli piaci környezetet, a felhasználási módokat és a technológiai fejlesztéseket figyelembe véve számos személyes használatra szánt modellt vizsgál, beleértve a cserélhető akkumulátorok mellett áramforrással felszerelt modelleket is.

(2) Ingázásra is alkalmas EM – és EB -modellek
Jelenleg az elektromos motorkerékpárok több mint 90%-a, azaz 50 millió jármű sorolható EM- (electric moped, EM azaz elektromos moped) és EB-kategóriába (electric bicycle, EB, azaz elektromos kerékpár). Legnagyobb piacuk kétségtelenül Kína, ahol a közlekedés kényelmes és megbízható formájaként tekintenek az EM- és EB-használatra. Ezt figyelembe véve a Honda úgy határozott, hogy fokozza helyi fejlesztői tevékenységét, illetve a fejlesztés sebességét. Tekintettel a globális EM- és EB-piac folyamatos bővülésére, a Honda öt kompakt, egyszersmind megfizethető EM- és EB-modellt dob piacra 2022-től 2024-ig, ezek Ázsiában (pl. Kína és Japán) és Európában is megvásárolhatóak lesznek.

(3) Szórakoztató célú elektromos járművek
A Honda szórakoztató célú, azaz FUN kategóriába sorolt motorkerékpárokat is fejleszt. Ezek alapját az ún. FUN EV platform adja, erre épül majd 3 nagy elektromos motorkerékpár, ami az USA-ban, Japánban és Európában mutatkozik be 2024-ben és 2025-ben. Szintúgy jelentőségteljes lépés a japán gyártó részéről, hogy a hamarosan elkészül a KIDS EV névre keresztelt elektromosmotor-platform, amelyet kifejezetten gyerekmotorokhoz szánnak.

Az elektromos motorkerékpárok térnyerését a nagy hatékonyságú Monozukuri fokozza
A Honda a belső égésű motorokkal hajtott modellek alapjainak fejlesztése és alkalmazása során a Monozukurit (magyarul: az alkotás művészete) követte, mely kidolgozásának alapjait a Honda páratlanul gazdag motorkerékpár-gyártói tapasztalata adta. Célja, olyan elektromos motorkerékpár platformokat kifejlesztése és alkalmazása, amelyek az elektromos járművek három fő komponensét – az akkumulátort, a vezérlőegységet (PCU) és a villanymotort – kombinálják a motorkerékpár karosszériájával. Így az új, elektromos motorkerékpárok vezetése éppoly szórakoztató lesz, mint a hagyományos kétkerekűeké, és árban is felveszik a versenyt a klasszikus, belső égésű motorral felszerelt modellekkel.

A legfőbb részegységnek tekinthető akkumulátorokat maga kívánja fejleszteni a márka, beleértve a szilárdtestest is, melyeken most is gőzerővel dolgoznak a Honda mérnökei

3. Kifinomult és stresszmentes elektromosmotorkerékpár-használat

Kezdeményezések az infrastruktúra-fejlesztés és a szabványos akkumulátorok kapcsán
Az elektromos jármű széles körű elterjedéséhez elengedhetetlen az infrastruktúra és a szabványos akkumulátorok fejlesztése.

A Honda együttműködési megállapodásokat kötött Indonéziában, az egyik legnagyobb motorkerékpár-piacon, hogy akkumulátormegosztó szolgáltatást indíthasson, illetve működtethessen, ezáltal hozzájáruljon az MPP-alapú (Mobile Power Pack) mobilitási rendszer kialakulásához. Az akkumulátormegosztás jelenleg Balin működik.

Indiában a riksaként ismert háromkerekű személyszállítási eszközökhöz készül akkumulátormegosztási rendszert kialakítani a Honda. A tervek szerint hasonló rendszereket hoz majd létre a márka egyéb ázsiai országokban is.

Japánban ez év áprilisában az ENEOS Holdings, Inc. és a négy nagy japán motorkerékpár-gyártó közösen létrehozta a Gachaco, Inc. társaságot, amely szabványosított, cserélhető akkumulátorok megosztási szolgáltatását fogja nyújtani elektromos motorkerékpárok számára, valamint fejleszti azszolgáltatáshoz szükséges infrastruktúrát. A vállalat azt tervezi, hogy idén ősszel megkezdi motorkerékpár-akkumulátor megosztási szolgáltatását.

(2) Akkumulátorszabványosítás
Japánban a négy legnagyobb japán motorkerékpár-gyártó a JASO TP21003 irányelv alapján megállapodott a cserélhető akkumulátorokra vonatkozó közös előírásokról.

A Honda a cserélhető akkumulátorok szabványosításán dolgozik, miközben részt vesz egy európai akkumulátor-konzorciumban és egy indiai partnercéggel is együtt dolgozik.

Jelentősebb szerepvállalás a szoftvertechnológiák területén
Hogy a lehető legtöbbet nyújthassanak az elektromos motorkerékpárok, az idén áprilisban útjára indított üzletfejlesztési stratégia nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a Honda olyan gyártóvá váljon, ami nemcsak egyszerűen eladja „hardvereit”, hanem folyamatosan bevételt hozó hardver–szoftver kombinációkat dolgoz ki és tesz elérhetővé.

Ennek érdekében létrehozta a szoftverfejlesztésre szakosodott Drivemode leányvállalatot, amelynek célja, hogy fokozza az értékteremtést ezen a területen. Első lépésként a 2024-ben érkező, új, elektromos ingázómotor elektronikai rendszerét fejlesztik tökélyre a hondások. Ennek keretein belül ultramodern kommunikációs eszközök kerülnek a modellbe, fedélzeti rendszere pedig a hatótávolság alapján tervezi az útvonalakat, megjeleníti a töltőpontokat, segít a biztonságos vezetésben és folyamatos ügyféltámogatást nyújt.

Az új, mobilkommunikációra alkalmas Honda-platformok a jövőben egymással is képesek lesznek információt cserélni, így még több értéket teremthetnek a felhasználóknak és a vásárlóknak.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom