A Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj Civic Type R árát

  • Az új Civic Type R ára 23 990 000 Ft
  • A gyártó december első felétől veszi fel rendelést a limitált darabszámú modellre
  • A vadonatúj Civic Type R a nagy teljesítményű, hot hatch (ferdehátú) Hondák negyed évszázadnyi örökségét viszi tovább
  • A modellt minden idők legerősebb VTEC Turbo motorja hajtja, így kategóriaelső teljesítmény/tömeg arány jellemzi
  • Az új generáció minden tekintetben, így kényelem, használati érték és praktikum terén is a legmagasabb színvonalat képviseli

Vége a titkolózásnak, a Honda illetékesei nyilvánosságra hozták a vadonatúj Civic Type R árát. A rég várt modell a nagy teljesítményű Hondák örökségét viszi tovább, és minden eddiginél jobban feszegeti az elsőkerék-hajtású autók teljesítményének határait. A tervezőket ezúttal is a motorsportok iránti szenvedély hajtotta, ezért kifejezetten teljesítményorientált fejlesztést végeztek, mely koncepció középpontjában azonban továbbra is a vezető áll, hiszen a lehengerlő menetdinamikával, formatervvel és használhatósággal büszkélkedő 11. generációs Civic adja az alapokat.

Pénzükért cserébe minden idők legfejlettebb és „legteljesebb” Type R-jét kapják a vásárlók. Hogy az új nemzedék a lehető legtökéletesebb legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is precízen kidolgozták. Fokozták például kocsitest aerodinamikai hatékonyságát, csökkentették a különféle részegységek súlyát és növelték a teljesítményt.

Munkájuk gyümölcseként az eddigi leggyorsabb és legkönnyebben használható Civic Type R látott napvilágot, ami nemcsak az elődök legjobb tulajdonságait tudhatja magáénak, hanem a páratlanul fejlett, 11. generációs alapmodell Civicét is. A motorpalettán természetesen csak egyetlen erőforrás szerepel, a 2.0 literes VTEC Turbo, méghozzá a valaha volt legnagyobb teljesítményű változatban. A hozzárendelt, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó ugyancsak messze felülmúlja elődjeit, miként a visszakapcsolásokat segítő, automatikusan „gázfröccsöt adó” fordulatszám-szabályozó rendszer is kifinomultabbá vált, hogy még kiegyensúlyozottabbak és gyorsabbak lehessenek a kanyarvételek.

Hála a típusspecifikus karosszériaelemeknek és légterelőnek, a vadonatúj Type R szélesebb és alacsonyabb az alapmodellnél, tulajdonképpen csak az első ajtók és a csomagtértető azonos. Az átformált, aerodinamikailag hatékony sárvédők, a jellegzetes, egyszersmind teljesítményorientált lökhárítók éppúgy az ideális légáramlást és a leszorítóerő fokozását szolgálják, mint a továbbfejlesztett hátsó szpoiler. A tapadás szintén kiváló, ugyanis 19″-os, kis tömegű, „kifordított”, matt fekete kereken, illetve típusspecifikus, különleges gumikeverékből készülő Michelin Pilot Sport 4S abroncsokon gördül az új Civic Type R.

A kényelmét, használati értékét és kifinomultságát illetően is elsőrangú alap-Civic utasterét úgy szabták át, hogy a felhasználói élmény és a minőségérzet továbbra is kiváló legyen, ugyanakkor megjelenjenek a Type R-ekre jellemző sportos, karmazsinvörös elemek is. A digitális műszeregység személyre szabható, magát a vezetői környezetet pedig úgy alakították ki, hogy a vezető minden idegszálával az irányításra és az útra összpontosíthasson nagy tempónál. Az adatok megjelenítésének módja a menetüzemmódtól is függ, így még inkább az aktuális helyzethez igazodik és a lehető legjobb tájékoztatást nyújtja a felület.

A Type R történetében először a gyári menetüzemmódok mellett immáron felhasználói (Individual) üzemmód is elérhető. Ennél a vezető maga szabályozhatja egyebek mellett a futóművet, a gázreakciókat, a kormányzást és a motorhangot, sőt a műszeregységen megjelenő adatok elrendezésének módjáról is ő dönthet. A beállítások az infotainment rendszer középkonzolon elhelyezett, Android Auto- és Apple Carplay-kompatibilis, alapáras digitális kijelzőjén végezhetőek el.

Szintén új funkció a Honda LogR; ami nem más, mint egy átfogó adatrögzítő rendszer, ami a jármű érzékelőitől begyűjtött értékeket összegzi, illetve tárja a pilóta elé, méghozzá úgy, hogy hozzájáruljon vezetői tudásának fejlődéséhez. Megtudhatja például az abroncsokra ható és a nehézségi erő mértékét, továbbá a különféle hőmérsékleti és nyomásadatokat, méghozzá letisztult, könnyen értelmezhető formában.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A Civic Type R sikert sikerre halmozott az elmúlt 25 évben, mondhatni, kultikus hőssé vált, ami köré klubok és közösségek szerveződnek Európa-szerte. Az új nemzedék az ősök legnemesebb erényeit tudhatja magáénak, de a motorsportból érkező fejlesztéseknek köszönhetően minden felmenőjénél gyorsabb, biztonságosabb és élvezetesebb.”

A vadonatúj, limitált darabszámú Honda Civic Type R magyarországi értékesítése december első felében kezdődik, a vásárlók pedig várhatóan következő év első negyedévében vehetik át az első autókat. Ha kíváncsi a műszaki adatokra, kérjük, látogasson el az alábbi weboldalra:

www.hondanews.eu/hu

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Egy beérett technológia hanyatlása? – Peugeot 508 SW 1.5 HDI Allure teszt

Ritkaságszámba megy, amikor dízel tesztautót kapunk, így éltünk is a lehetőséggel, hogy egy kicsit közelebbről megvizsgáltuk azt, hogy 2024-ben egyáltalán van-e létjogosultsága az ilyen motorral szerelt személyautóknak. Az erről szóló videónkat a cikk alatti linken megtalálod. Külső Kinek mi, de a Peugeot történelme során nem a hatásvadász megjelenéséről volt híres, pár modell kivételével jellemzően inkább […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom