A Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj Civic Type R árát

  • Az új Civic Type R ára 23 990 000 Ft
  • A gyártó december első felétől veszi fel rendelést a limitált darabszámú modellre
  • A vadonatúj Civic Type R a nagy teljesítményű, hot hatch (ferdehátú) Hondák negyed évszázadnyi örökségét viszi tovább
  • A modellt minden idők legerősebb VTEC Turbo motorja hajtja, így kategóriaelső teljesítmény/tömeg arány jellemzi
  • Az új generáció minden tekintetben, így kényelem, használati érték és praktikum terén is a legmagasabb színvonalat képviseli

Vége a titkolózásnak, a Honda illetékesei nyilvánosságra hozták a vadonatúj Civic Type R árát. A rég várt modell a nagy teljesítményű Hondák örökségét viszi tovább, és minden eddiginél jobban feszegeti az elsőkerék-hajtású autók teljesítményének határait. A tervezőket ezúttal is a motorsportok iránti szenvedély hajtotta, ezért kifejezetten teljesítményorientált fejlesztést végeztek, mely koncepció középpontjában azonban továbbra is a vezető áll, hiszen a lehengerlő menetdinamikával, formatervvel és használhatósággal büszkélkedő 11. generációs Civic adja az alapokat.

Pénzükért cserébe minden idők legfejlettebb és „legteljesebb” Type R-jét kapják a vásárlók. Hogy az új nemzedék a lehető legtökéletesebb legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is precízen kidolgozták. Fokozták például kocsitest aerodinamikai hatékonyságát, csökkentették a különféle részegységek súlyát és növelték a teljesítményt.

Munkájuk gyümölcseként az eddigi leggyorsabb és legkönnyebben használható Civic Type R látott napvilágot, ami nemcsak az elődök legjobb tulajdonságait tudhatja magáénak, hanem a páratlanul fejlett, 11. generációs alapmodell Civicét is. A motorpalettán természetesen csak egyetlen erőforrás szerepel, a 2.0 literes VTEC Turbo, méghozzá a valaha volt legnagyobb teljesítményű változatban. A hozzárendelt, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó ugyancsak messze felülmúlja elődjeit, miként a visszakapcsolásokat segítő, automatikusan „gázfröccsöt adó” fordulatszám-szabályozó rendszer is kifinomultabbá vált, hogy még kiegyensúlyozottabbak és gyorsabbak lehessenek a kanyarvételek.

Hála a típusspecifikus karosszériaelemeknek és légterelőnek, a vadonatúj Type R szélesebb és alacsonyabb az alapmodellnél, tulajdonképpen csak az első ajtók és a csomagtértető azonos. Az átformált, aerodinamikailag hatékony sárvédők, a jellegzetes, egyszersmind teljesítményorientált lökhárítók éppúgy az ideális légáramlást és a leszorítóerő fokozását szolgálják, mint a továbbfejlesztett hátsó szpoiler. A tapadás szintén kiváló, ugyanis 19″-os, kis tömegű, „kifordított”, matt fekete kereken, illetve típusspecifikus, különleges gumikeverékből készülő Michelin Pilot Sport 4S abroncsokon gördül az új Civic Type R.

A kényelmét, használati értékét és kifinomultságát illetően is elsőrangú alap-Civic utasterét úgy szabták át, hogy a felhasználói élmény és a minőségérzet továbbra is kiváló legyen, ugyanakkor megjelenjenek a Type R-ekre jellemző sportos, karmazsinvörös elemek is. A digitális műszeregység személyre szabható, magát a vezetői környezetet pedig úgy alakították ki, hogy a vezető minden idegszálával az irányításra és az útra összpontosíthasson nagy tempónál. Az adatok megjelenítésének módja a menetüzemmódtól is függ, így még inkább az aktuális helyzethez igazodik és a lehető legjobb tájékoztatást nyújtja a felület.

A Type R történetében először a gyári menetüzemmódok mellett immáron felhasználói (Individual) üzemmód is elérhető. Ennél a vezető maga szabályozhatja egyebek mellett a futóművet, a gázreakciókat, a kormányzást és a motorhangot, sőt a műszeregységen megjelenő adatok elrendezésének módjáról is ő dönthet. A beállítások az infotainment rendszer középkonzolon elhelyezett, Android Auto- és Apple Carplay-kompatibilis, alapáras digitális kijelzőjén végezhetőek el.

Szintén új funkció a Honda LogR; ami nem más, mint egy átfogó adatrögzítő rendszer, ami a jármű érzékelőitől begyűjtött értékeket összegzi, illetve tárja a pilóta elé, méghozzá úgy, hogy hozzájáruljon vezetői tudásának fejlődéséhez. Megtudhatja például az abroncsokra ható és a nehézségi erő mértékét, továbbá a különféle hőmérsékleti és nyomásadatokat, méghozzá letisztult, könnyen értelmezhető formában.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A Civic Type R sikert sikerre halmozott az elmúlt 25 évben, mondhatni, kultikus hőssé vált, ami köré klubok és közösségek szerveződnek Európa-szerte. Az új nemzedék az ősök legnemesebb erényeit tudhatja magáénak, de a motorsportból érkező fejlesztéseknek köszönhetően minden felmenőjénél gyorsabb, biztonságosabb és élvezetesebb.”

A vadonatúj, limitált darabszámú Honda Civic Type R magyarországi értékesítése december első felében kezdődik, a vásárlók pedig várhatóan következő év első negyedévében vehetik át az első autókat. Ha kíváncsi a műszaki adatokra, kérjük, látogasson el az alábbi weboldalra:

www.hondanews.eu/hu

Kapcsolódó cikkek

Utcán Verdák

A Toyota legje – A Toyota Century-sztori

A Toyota Motor Corporation az 1936-ban bemutatott AA elnevezésű típus óta rengeteg olyan modellt adott a világnak, melyek külön márkává, majdhogynem intézménnyé váltak az évtizedek során. Gondoljunk a Corollára, melyből minden második percben eladnak egyet a világon. Ott van a Camry, mely hosszú évek óta vezeti az USA-ban a személyautók eladási listáját, évi négyszáz-ezer darabbal. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek […]

Olvass tovább
Race Verdák

Lewis Hamilton korábbi csapatában kezdi a szezont Gender Tamás Junior

A rangos WSK-sorozat első állomásán, a WSK Champions Cupon kezdi meg első teljes szezonját az OK Junior kategóriában Gender Tamás Junior. A 12 esztendős gokartversenyző az egykor Lewis Hamiltont is a soraiban tudó Parolin Racing Kart gyári pilótájaként vág neki a 2023-as idénynek. A hétvégén, az olaszországi Lonatóban rendezett WSK Champions Cupon indul a 2023-as […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom