A Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj Civic Type R árát

  • Az új Civic Type R ára 23 990 000 Ft
  • A gyártó december első felétől veszi fel rendelést a limitált darabszámú modellre
  • A vadonatúj Civic Type R a nagy teljesítményű, hot hatch (ferdehátú) Hondák negyed évszázadnyi örökségét viszi tovább
  • A modellt minden idők legerősebb VTEC Turbo motorja hajtja, így kategóriaelső teljesítmény/tömeg arány jellemzi
  • Az új generáció minden tekintetben, így kényelem, használati érték és praktikum terén is a legmagasabb színvonalat képviseli

Vége a titkolózásnak, a Honda illetékesei nyilvánosságra hozták a vadonatúj Civic Type R árát. A rég várt modell a nagy teljesítményű Hondák örökségét viszi tovább, és minden eddiginél jobban feszegeti az elsőkerék-hajtású autók teljesítményének határait. A tervezőket ezúttal is a motorsportok iránti szenvedély hajtotta, ezért kifejezetten teljesítményorientált fejlesztést végeztek, mely koncepció középpontjában azonban továbbra is a vezető áll, hiszen a lehengerlő menetdinamikával, formatervvel és használhatósággal büszkélkedő 11. generációs Civic adja az alapokat.

Pénzükért cserébe minden idők legfejlettebb és „legteljesebb” Type R-jét kapják a vásárlók. Hogy az új nemzedék a lehető legtökéletesebb legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is precízen kidolgozták. Fokozták például kocsitest aerodinamikai hatékonyságát, csökkentették a különféle részegységek súlyát és növelték a teljesítményt.

Munkájuk gyümölcseként az eddigi leggyorsabb és legkönnyebben használható Civic Type R látott napvilágot, ami nemcsak az elődök legjobb tulajdonságait tudhatja magáénak, hanem a páratlanul fejlett, 11. generációs alapmodell Civicét is. A motorpalettán természetesen csak egyetlen erőforrás szerepel, a 2.0 literes VTEC Turbo, méghozzá a valaha volt legnagyobb teljesítményű változatban. A hozzárendelt, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó ugyancsak messze felülmúlja elődjeit, miként a visszakapcsolásokat segítő, automatikusan „gázfröccsöt adó” fordulatszám-szabályozó rendszer is kifinomultabbá vált, hogy még kiegyensúlyozottabbak és gyorsabbak lehessenek a kanyarvételek.

Hála a típusspecifikus karosszériaelemeknek és légterelőnek, a vadonatúj Type R szélesebb és alacsonyabb az alapmodellnél, tulajdonképpen csak az első ajtók és a csomagtértető azonos. Az átformált, aerodinamikailag hatékony sárvédők, a jellegzetes, egyszersmind teljesítményorientált lökhárítók éppúgy az ideális légáramlást és a leszorítóerő fokozását szolgálják, mint a továbbfejlesztett hátsó szpoiler. A tapadás szintén kiváló, ugyanis 19″-os, kis tömegű, „kifordított”, matt fekete kereken, illetve típusspecifikus, különleges gumikeverékből készülő Michelin Pilot Sport 4S abroncsokon gördül az új Civic Type R.

A kényelmét, használati értékét és kifinomultságát illetően is elsőrangú alap-Civic utasterét úgy szabták át, hogy a felhasználói élmény és a minőségérzet továbbra is kiváló legyen, ugyanakkor megjelenjenek a Type R-ekre jellemző sportos, karmazsinvörös elemek is. A digitális műszeregység személyre szabható, magát a vezetői környezetet pedig úgy alakították ki, hogy a vezető minden idegszálával az irányításra és az útra összpontosíthasson nagy tempónál. Az adatok megjelenítésének módja a menetüzemmódtól is függ, így még inkább az aktuális helyzethez igazodik és a lehető legjobb tájékoztatást nyújtja a felület.

A Type R történetében először a gyári menetüzemmódok mellett immáron felhasználói (Individual) üzemmód is elérhető. Ennél a vezető maga szabályozhatja egyebek mellett a futóművet, a gázreakciókat, a kormányzást és a motorhangot, sőt a műszeregységen megjelenő adatok elrendezésének módjáról is ő dönthet. A beállítások az infotainment rendszer középkonzolon elhelyezett, Android Auto- és Apple Carplay-kompatibilis, alapáras digitális kijelzőjén végezhetőek el.

Szintén új funkció a Honda LogR; ami nem más, mint egy átfogó adatrögzítő rendszer, ami a jármű érzékelőitől begyűjtött értékeket összegzi, illetve tárja a pilóta elé, méghozzá úgy, hogy hozzájáruljon vezetői tudásának fejlődéséhez. Megtudhatja például az abroncsokra ható és a nehézségi erő mértékét, továbbá a különféle hőmérsékleti és nyomásadatokat, méghozzá letisztult, könnyen értelmezhető formában.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A Civic Type R sikert sikerre halmozott az elmúlt 25 évben, mondhatni, kultikus hőssé vált, ami köré klubok és közösségek szerveződnek Európa-szerte. Az új nemzedék az ősök legnemesebb erényeit tudhatja magáénak, de a motorsportból érkező fejlesztéseknek köszönhetően minden felmenőjénél gyorsabb, biztonságosabb és élvezetesebb.”

A vadonatúj, limitált darabszámú Honda Civic Type R magyarországi értékesítése december első felében kezdődik, a vásárlók pedig várhatóan következő év első negyedévében vehetik át az első autókat. Ha kíváncsi a műszaki adatokra, kérjük, látogasson el az alábbi weboldalra:

www.hondanews.eu/hu

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Race

Továbbra is Hyundai – Michelisz a TCR World Tourban versenyez idén is

2025. április 22-én bejelentésre került, hogy az FIA Kumho TCR World Tour sorozatban száll harcba az újabb világbajnoki elsőségért Michelisz Norbert. A címvédő magyar versenyző továbbra is a Hyundai Motorsport kötelékében, a BRC Racing Team színeiben áll rajthoz az idei szezonban. A TCR World Tour 2023-as indulása óta Michelisz Norbert mindkét idényt világbajnokként zárta, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell

Az április 18-20. között nyitva álló Art Dubai művészeti kiállítás exkluzív BMW Art Talk eseménye a művészi társalkotások és megrendelések jövőbeni szerepét járja körül. A 2025-ös Art Dubai művészeti kiállítás április 18-20. között várja látogatóit az ötcsillagos Madinat Jumeirah üdülőközpontban, ahol az esemény hosszútávú partnereként a bajor prémiumgyártó a BMW Art Cars kollekció negyedik guruló […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Dupla pontszerzéssel zárta az Imola 6 órást a Toyota Gazoo Racing

A 18 Hypercarból álló mezőnyben a szombati időmérőn szoros verseny alakult ki, és erős csapatmunkát igényelt a toyotásoktól, hogy mindkét GR010 Hybrid a rajtrács elejéről indulhasson. Hirakawa Rió lenyűgöző teljesítménye negyedik rajthelyet, vagyis egy második sorból való indulást hozott a 8-as autó legénysége (Hirakawa, Sébastien Buemi, Brendon Hartley) számára. Azon is látszott, hogy mindent kihoztak […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom