A Hyundai IONIQ 5 N a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályában áll rajthoz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen

• A sorozatgyártású IONIQ 5 N alapkivitelében vesz részt a Pikes Peak-en
• A Hyundai egy második, átépített IONIQ 5 N-t is bemutat május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futamot megelőzően

CARMEL VALLEY, Kalifornia, USA, 2024. április 9. – A Hyundai, amely ügyfelek vadonatúj generációját köszönheti az IONIQ 5 N-nek, most tovább emeli a tétet az idén 102. alkalommal megrendezésre kerülő Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) hegyi felfutó versenyen, 2024. június 23-án. Az autógyártó négy autóval készül a futamra, amelyre a 641 lóerős IONIQ 5 N kettő példányát fogja benevezni, hogy megdöntsék a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályának rekordját.

„Az IONIQ 5 N kategóriaelső elektromos szabadidőjárművel erősebben térünk vissza a hegyre, mint valaha.” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai N márkáért és motorsport-tevékenységekért felelős vezetője. „A Hyundai 1992 óta rendszeresen teszteli új technológiáit és típusait a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen. Az IONIQ 5 N révén most a nagy teljesítményű elektromos mobilitásra is kiterjesztjük ezt a gyakorlatot. A szériakivitelű IONIQ 5 N pontosan szemlélteti majd, mire számíthatnak autójuktól a modell vásárlói.”

A sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek kategóriájában rajthoz álló IONIQ 5 N járműveket Paul Dallenbach és Ron Zaras vezeti majd. Dallenbach pályafutása során tizenegy alkalommal győzött a PPIHC hegyi felfutó versenyen, ahol 1993-ban abszolút rekordot ért el. Zaras a Pikes Peaken és a Hyundai színeiben egyaránt újoncnak számít. A Hoonigan egykori igazgatójaként és médiaszemélyiségként rá esett a választás, hogy dokumentálja, amint egy benzinvérű rajongó felkészül a Pikes Peak futamra.

„Világ életemben rajongtam a raliért, a Pikes Peak International Hill Climb pedig régóta rajta van a bakancslistámon: azóta szeretnék részt venni a versenyen, hogy először láttam a ‘Climb Dance’ dokumentumfilmet – még betárcsázós internetkapcsolaton keresztül.” – mondta Zaras. „Hatalmas megtiszteltetés tehát, hogy a Hyundai nagyszerű csapatának támogatásával, az IONIQ 5 N-nel versenyezhetek itt először. Alig várom, hogy elmesélhessem, milyen buktatókon és kihívásokon át vezetett az ifjú nézőből zöldfülű versenyzővé válás útja.”

A Hyundai ezen kívül egy átépített IONIQ 5 N versenyautót is indít a PPIHC hegyi felfutón. Ezt az autót május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futam előtt láthatja először a nagyközönség, annak két példányával pedig Dani Sordo és Robin Shute versenyez majd. Shute négyszeres Pikes Peak-győztes, az abszolút győzteseknek kijáró King of the Mountain cím birtokosa, Sordo pedig a Hyundai Motorsport spanyol WRC-pilótája.

A Hyundai azért döntött úgy, hogy az IONIQ 5 N modellel megkísérli elhódítani a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek PPHIC kategóriarekordját, mivel a futam tökéletesen szemlélteti az összes N sportmodell versenyalkalmasságát. Az IONIQ 5 N nagy teljesítményű elektromos szabadidőjárművet szélsőséges környezeti és hőmérsékleti körülmények között tesztelték, fokozott versenypálya-alkalmasságát pedig a Nürburgring északi körén, a Nordschleifén végzett fejlesztések és finomhangolások során tökéletesítették. A modell megvalósításához olyan eszközökhöz fordultak a mérnökök, mint a strukturális merevítések, a WRC-ből átemelt integrált hajtótengelyek, a továbbfejlesztett hőszabályozás, az N hangolású fékrendszer alkalmazása, valamint az autóipar legerősebb, 0,6 g negatív gyorsulásra képes regeneratív fékrendszere.

Mivel a szériakivitelű IONIQ 5 N fejlesztése során eleve rendkívül szigorú teszteknek vetették alá a modellt, a Pikes Peak hegyi felfutóra csak apró módosításokra volt szükség, azokra is a biztonsági előírások teljesítése miatt. A vezetőülést egy Recaro Pro Racer SPA Hans ülésre cserélték. A biztonsági övek a Hans-rendszerrel kompatibilis, hatpontos Sabelt egységek. A hátsó üléseket kiszerelték, az utastérbe bukókeretet és tűzoltó berendezést építettek be.

Ezektől a módosításoktól eltekintve a Pikes Peak futamon részt vevő IONIQ 5 N modellek teljes egészében szériakivitelűek, piros fényezésüket azonban a későbbiekben új, látványos Hyundai N versenyszínekre cserélik.

Műszaki adatok IONIQ 5 N
Villanymotorok teljesítménye Elöl 166 kW / 223 LE
Hátul 282 kW / 378 LE
Összteljesítmény 448 kW / 601 LE
N Grin Boost teljesítmény 478 kW / 641 LE

(Elöl: 175 kW, 235 LE / Hátul: 303 kW, 406 LE)

Akkumulátor Kapacitás 84 kWh
Töltés Töltési teljesítmény 238 kW (350 kW egyenáramú gyorstöltő használata esetén)
Töltés időtartama 10 – 80%: 18 perc
Méretek Hosszúság 4714 mm
Szélesség 1941 mm
Magasság 1585 mm
Tengelytáv 3000 mm
Abroncsok Yokohama Advan V107 275/35R21
Fékrendszer Elöl Négydugattyús (400 mm)
Hátul Egydugattyús (361 mm)
Regeneratív fékrendszer Lassítás 0,6 g (0,2 g az ABS működésbe lépésekor)
0 – 60 mérföld/óra Kb. 3,25 mp. (N Rajtautomatika.és N Grin Boost funkció aktiválásakor)
Végsebesség 260 km/óra (elektronikusan korlátozva)

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom