A Hyundai N az N Day 2024 rendezvényen mutatta be pimaszul eredeti RN24 kísérleti járművét, amely a jövő nagy teljesítményű elektromos típusait készíti elő

• A Hyundai N az N Day 2024 online rendezvényen mutatta be új generációs „gördülő laboratóriumát”: az RN24 kísérleti járművet, amely a nagy teljesítményű elektromos N modellek fejlesztési irányát szemlélteti
• Az RN24 az IONIQ 5 N fejlett teljesítmény-elektronikai rendszerét társítja egy WRC-ihletésű futóművel, miközben lehető legdinamikusabb vezethetőségéről, legprecízebb irányíthatóságáról új generációs szoftver gondoskodik
• A RN24 kísérleti jármű az N márka azon törekvésére hívja fel a figyelmet, hogy a nagy teljesítményű N közúti modellek új generációjánál visszatérjen a kompakt, kis tömegű járművek koncepciójához

SZÖUL, 2024. október 25. – A mai napon, az N Day 2024 rendezvényen a Hyundai Motor Company sportos N almárkája bemutatta az új generációs RN24 „gördülő laboratóriumot” (rolling lab), amely a nagy teljesítményű elektromos járművekben (EV) rejlő, távlati lehetőségeket szemlélteti.

Az évente megrendezett „N nap” a Hyundai N megingathatatlan innovációs kedvét és azon elkötelezettségét állítja a középpontba, hogy a legmagasabb szintet képviselje a nagy teljesítményű, motorsport-eredetű technológiák terén, különös tekintettel az elektromos járművekre. Az esemény fókuszában a Hyundai N három oszlopa áll: ezek a Corner Rascal viselkedés, a versenypálya-alkalmasság, és a mindennapi sportautós karakter. Ezek az alapértékek jól tükrözik a márka azon célkitűzését, hogy olyan élvezetes, magával ragadó vezetési élményt kínáljon, amelyeket kifejezetten a tisztán elektromos járművekben alkalmazott technológiák tesznek megvalósíthatóvá.

„A Hyundai N több egyszerű márkánál: az innováció és a sportos teljesítmény iránti elkötelezettségünk megtestesülése.” – mondta Manfred Harrer alelnök, a vállalat Genesis márkáért és a teljesítmény-fejlesztő technológiai részlegéért felelős vezetője. „Az RN24 pontosan szemlélteti, mennyire ambiciózus tervekkel készülünk a jövőre.”

A Hyundai N új generációs gördülő laboratóriumaként az RN24 egy olyan, innovatív tesztjárműveket felvonultató sorozat legújabb tagja, amely a motorsport-technológiák és az N sorozatgyártású modellei közötti szakadékot hivatott áthidalni. A gördülő laboratóriumok – azaz a Rolling Lab kísérleti járművek – sorát 2012-ben nyitotta meg az RM-széria (Racing Midship – középmotoros versenyautó); ezt több elektromos prototípus követte, az RN22e-től az N Vision 74-ig. Ezek a járművek mind jövőbeli nagy teljesítményű, sportos technológiák fejlesztésére és tesztelésére szolgálnak.

Az RN24 ezt a hagyományt folytatja, amint a motorsport-technológiák határait feszegetve igyekszik feltérképezni az N márka jövőbeli villamosított típusai előtt álló lehetőségeket.

Nagy motorteljesítmény és kompakt, kis tömegű futómű

Az RN24 világpremierje az N márka közeljövőről alkotott elképzeléseit tükrözi. Az alapötlet a lehető legegyszerűbb volt: a legerősebb elektromos hajtásláncot minél kisebb karosszériában elhelyezni. Ami az előbbit illeti, a Hyundai N mérnökei az IONIQ 5 N motorsport-kompatibilis, két villanymotoros, 650 lóerő csúcsteljesítményre képes teljesítmény-elektronikai (PE) rendszerét választották. Ezt a rendszert a Hyundai rali világbajnokságon szerzett tapasztalatai alapján kifejlesztett, kompakt vázszerkezetbe építették be. Az így kapott jármű könnyű, kisméretű és dinamikus – azaz tökéletes villanyautó az N márka vezetésért lelkesedő rajongói számára.

Ez a gördülő laboratórium több egyszerű tesztjárműnél: olyan platform, amelyből kiindulva párbeszédet kezdeményezhetünk az új generációs, sportos elektromos járművekről. Pontosan tükrözi a Hyundai N megalkuvást nem ismerő szellemiségét, amely folyamatosan arra sarkall bennünket, hogy tökéletesítsük a villamosított mobilitás által kínált vezetési élményt – nem is annyira a motorteljesítmény és a sebesség folyamatos emelésével, sokkal inkább a vezethetőség és a precizitás finomításának a középpontba helyezésével.

Az RN24 hajtásáról az IONIQ 5 N alapját adó E-GMP platform teljesítmény-elektronikai rendszere (PE) gondoskodik. Az áttervezett akkumulátor-csomag az eredeti szériamodellel azonos, 84 kWh kapacitást kínálja, ám módosított méretei lehetővé tették a tengelytáv 340 mm-rel történő lerövidítését. Ez egy városi kisautókkal (B-szegmens) összevethető méretű járművet eredményezett – nagyságrendileg akkorát, mint a rali világbajnokságon (WRC) rajthoz álló Hyundai i20 N Rally1 Hybrid versenyautó.

WRC ihletésű felfüggesztés és motorsport-technológiák

Az RN24 újonnan tervezett, WRC tapasztalatokon alapuló felfüggesztést alkalmaz, rali-specifikációjú lengéscsillapítókkal és különösen merev segédvázakkal.

A gördülő laboratórium a WRC hajtáslánc-vezérlő rendszert alkalmazza. Ez a fejlett rendszer lehetővé teszi, hogy a pilóta a kormányon elhelyezett kapcsolók segítségével szabályozza a PE teljesítmény-leadását és annak eloszlását, a gázreakciókat, valamint a regeneratív fékrendszer érzékenységét. Ez a funkcionalitás nagyban emlékeztet a Hyundai WRC versenyautóiban alkalmazott vezérlésekre. Az RN24 akkumulátorának és villanymotorjainak megfelelő hűtéséről az IONIQ 5 N fejlett rendszerének továbbfejlesztése gondoskodik, míg a rali versenyautókat idézően közvetlen, kezes irányíthatóság érdekében módosították a kormányművet.

A járművet különösen nagy teljesítményű külső hangkibocsátó szerelték fel, amely az IONIQ 5 N fedélzetén alkalmazott N Active Sound+ konfiguráción kívül két további, oldalsó hangszórót alkalmaz. Ami az RN24 hangzását illeti, az új kialakítású hátsó kerékdob hangszekrényként szolgál, még intenzívebbé téve a hangélményt, és olyan magával ragadó hangzásvilágot teremtve, amely tökéletesen illik a jármű sportos adottságaihoz.

Az RN24 által alkalmazott, élvonalbeli motorsport-technológiák közül kiemelt figyelmet érdemel a „Rally Mode” motornyomaték-vezérlő rendszer. Akárcsak az i20 N Rally 1 versenyautóban alkalmazott Hyundai N összkerékhajtási rendszer, az RN24 konfigurációja is képes mind a négy kerék között optimalizálni a nyomatékelosztást. Az i20 N Rally 1 mechanikus rendszerének működését az RN24 a „Rally Mode” elektronikus nyomatékszabályozó technológia alkalmazásával szimulálja. Ez egyrészt szerkezetileg egyszerűbbé, másrészt megfizethetőbbé teszi a rendszert, amely így jobb eséllyel jelenhet meg a jövőben sorozatgyártású modellekben.

Az e-Kézifék technológiát szintén a Hyundai N évtizedes WRC-tapasztalata hívta életre. A rendszer bevezetése szükségtelenné teszi a mechanikus fékek alkalmazását olyan folyamatok során, mint a fékek előmelegítése, illetve segítségével kiiktathatók a korábban alkalmazott hidraulikus fékkonfigurációk. A Hyundai a közelmúltban a WRC Közép-Európa Rali egyik szakaszán tesztelte ezt az innovatív technológiát.

Ami a megjelenést illeti, az RN24 legfontosabb meghatározó stílusjegye a különösen szilárd szerkezetű, egzoszkeleton jellegű, szabadon hagyott bukókeret. A WRC koncepciók által inspirált megoldás amellett, hogy gondoskodik az utasok védelméről, a jármű nagy sebességű manőverek során mutatott vezethetőségéhez és stabilitásához is hozzájárul.

Az RN24 megvalósításánál számos N Performance alkatrészt felhasználtak. Ilyenek az Elantra N matt fekete színű, 19 colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsái, amelyek esztétikai és dinamikai szempontból egyaránt sokat hozzá tesznek az autó teljesítményéhez.

Hátsó légterelőjét pedig a Hyundai Motorsport TCR túra-versenyautóitól kölcsönözte az RN24. A tényleges aerodinamikai hatással bíró légterelő még kezesebbé, ugyanakkor még stabilabbá teszi a kísérleti jármű vezethetőségét. Az RN24 vázában 3D nyomtatással létrehozott toldatidomokat alkalmaztak: ezek fokozott szerkezeti merevséget biztosítanak, és lehetővé teszik az össztömeg csökkentését.

Az innovatív jellemzők ezen kombinációja nem csak az RN24 képességeit határozza meg, de a Hyundai N szemléletét is, amivel a tervezés, a technológia és a teljesítmény kérdésköreit megközelíti, folyamatosan feszegetve az elektromos motorsport-technológiák határait.

„Az RN24 a Hyundai N azon elkötelezettségét jelképezi, hogy az elektromos motorsport-technológiák tökéletesítése során ne a puszta számadatok növelésére, hanem a vezetési élmény fokozására törekedjünk.” – foglalta össze Joon Park, az N márka menedzsmentjéért felelős csoport alelnöke. „Legújabb gördülő laboratóriumunk az élő bizonyíték arra, hogy a nagy teljesítményű elektromos járművek terén bőven adódnak még kiaknázatlan lehetőségek, valamint, hogy az új generációs technológiák ígéretes jövőt tartogatnak a számunkra.”

Hyundai RN24 Rolling Lab műszaki adatok

Hyundai RN24
Teljesítmény célértékek Tömeg 1880 kg (becslés)
Teljesítmény Végsebesség 240 km/óra (becslés)
0-100 km/óra ≤ 3,4 mp
Legfontosabb műszaki adatok Tengelytáv 2660 mm
Elektromos hajtáslánc Villanymotorok teljesítménye 175 + 303 kW (Boost)
Akkumulátor kapacitása 84 kWh
Keréktárcsák 19 colos

Az N Day 2024 eseményre vonatkozó, részletes információk a ‘Hyundai N Worldwide’ YouTube csatornáján elérhetők.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Karácsonykor a MINI is a családdal együtt töltött időt ünnepli

Idén teljesen megújult a brit prémiumgyártó portfóliója, középpontjában egy sokoldalú, minden élethelyzetre kész modellcsaláddal – a MINI Cooper Cabrio vezetési élményétől kezdve, a MINI Countryman hatalmas, karácsonyfákkal és sífelszerelésekkel is megbirkózó helykínálatáig. Ismét elérkezett az év vége, a karácsony már az ajtón kopogtat. A MINI új modellcsaládja mindenki számára tartogat valamit az ünnepi időszakra, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

DS N°8: Meghívás egy elektromos utazásra

• A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a DS Automobiles új zászlóshajója. Kifogástalan minőség, megnövelt hatótávolság és abszolút kényelem teszi a legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autóvá. • A karizmatikus, karcsú és elegánsan suhanó elektromos DS N°8 egy új SUV Coupé formát testesít meg. 750 km-es kombinált (WLTP ciklus), és több mint […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új MINI Countryman ötcsillagos minősítést szerzett az EURO NCAP töréstesztjein

Az új autók biztonságát vizsgáló Euro NCAP független szakértői az elérhető legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismerték el a brit prémiumgyártó újdonságát. Oldalirányú ütközés esetén új központi légzsák csökkenti a vezető és az első utas sérülésének kockázatát, a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer új generációja pedig kanyarodás közben már a gyalogosokat és a kerékpárosokat is védi. A MINI […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom