A Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

  • Az új Jeep® Avenger, a márka első tisztán elektromos járműve, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a sajtó és a nagyközönség képviselőinek
  • A Jeep történetének első zéró károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos típusa kompakt méretekben testesíti meg a márka meghatározó értékeit
  • Kiemelkedő szabad hasmagasság, első és hátsó terepszögek, alapfelszerelésként kínált Selec-Terrain® rendszer és lejtmenet-vezérlő funkció
  • Az új elektromos hajtáslánc a különleges, 400V-os, 115 kW-os, 260 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotort új, 54 kWh kapacitású akkumulátorral társítja
  • 400 km hatótávolság a WLTP ciklus szerint, 550 km városban
  • Az új Avengert további vadonatúj, tisztán elektromos Jeep járművek követik majd Európában
  • A Jeep, amely a világ első számú szabadidőjármű-márkája kíván lenni, 2025-ig négy tisztán elektromos modellt vezet be Európában

A Jeep márka a mai napon, a 2022. évi Párizsi Autószalonon bemutatta első tisztán elektromos járművét, a vadonatúj Jeep Avengert.

A kompakt Jeep Avenger a kiváló terepalkalmasságú, tisztán elektromos, Európára méretezett Jeep modellek tervezett portfoliójának első tagja, egyben kulcsfontosságú eleme annak a globális villamosítási stratégiának, amelynek keretében a Jeep a világ legnagyobb emissziómentes szabadidőjárműveket gyártó márkájává kíván válni.

Az első pillanattól fogva Jeep modellnek tervezett és fejlesztett Avenger egy kompakt szabadidőjármű karosszériában tolmácsolja a márka alapvető értékeit, köszönhetően a terepképességek, a stílus, a funkcionalitás, valamint a folyamatos online kapcsolódásra vágyó ügyfelek elvárásait kiszolgáló technológia egyedülálló kombinációjának.

“Az új Jeep Avenger mérföldkő márkánk történetében: ez az első modell azoknak a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Jeep modelleknek a sorában, amelyeket Európában készülünk bevezetni.” – mondta Christian Meunier, a Jeep márka vezérigazgatója. “Kifejezetten az európai piacra méretezett, kiváló terepalkalmasságú Jeep típusról van szó, és a Párizsi Autószalonon bemutatjuk, miért tökéletes emissziómentes alternatívája a jelenleg kapható, városi szabadidőjárműveknek.”

A lengyelországi Tychy-ben működő Stellantis üzemben készülő, új Avenger alapfelszereltségéhez tartoznak a SelecTerrain és lejtmenetvezérlő funkciók, amelyek a kitűnő első és hátsó terepszögekkel, valamint a jármű szabad hasmagasságával társítva lenyűgöző terepalkalmassággal gazdagítják ezt a méretosztályt.

A Jeep Avenger új generációs, 400V-os hajtáslánca egy új fejlesztésű villanymotorból és egy szintén új akkumulátorból áll.
100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor.

Az új Avenger európai küldetése

A kifejezetten az európai ügyfelek elvárásait szem előtt tartva kifejlesztett, új Avenger négyméteres karosszériájával pontosan beleillik Európa második legnépszerűbb méretosztályába, a városi szabadidőjárművek (B-SUV) szegmensébe.

Ebben a kategóriában 2023 során várhatóan 2,2 millió autót adnak majd el Európában: ez a teljes európai újautó-piac egy ötöde. Az új Avenger a Renegade alá tagozódik be, teljessé téve a Jeep márka ajánlatát a B-SUV szegmensben.

“A Jeep Avenger a márka első zéró károsanyag-kibocsátású szabadidőjárműve” – mondta Antonella Bruno, a Stellantis Jeep Europe-ért felelős vezetője. “A Jeep márka új belépő modelljeként lehetővé teszi, hogy kiteljesítsük szabadidőjármű kínálatunkat; várakozásaink szerint 2024-re ez lesz portfoliónk legnagyobb számban eladott darabja. Az Avenger új szintre emeli a márka villamosítási programját, és a Jeep evolúciójának következő lépcsőfokát testesíti meg.”

“A Jeep Avenger olyan érzelmekben gazdag, szórakoztató és vagány modell, amely kiemelkedik a tömegből.” – tette hozzá.

Ez pedig értékes, vonzó ajánlattá teszi azon ügyfelek számára, akik a szegmens tradicionális résztvevőitől eltávolodva egy zéró károsanyag-kibocsátású alternatívát keresnek a Jeep márkától. Az új Jeep Avenger új irányban bővíti a márka ügyfélkörét: olyan, aktív életet élő vásárlókat céloz meg, akik kiváló terepalkalmasságra és modern formavilágra vágynak, mindezt kompakt külső méretekkel, ugyanakkor tágas belső térrel társítva.

Tisztán elektromos hajtáslánc

A Jeep Avenger új generációs elektromos hajtáslánca új villanymotort, valamint szintén új akkumulátort alkalmaz.

A hajtáslánc nagy teljesítménye és forgatónyomatéka, valamint egyedi hangolása jóvoltából az új Avenger kompromisszumok nélküli vezetési élményt kínál aszfalton és terepen egyaránt.

A második generációs, 400 voltos elektromos hajtáslánc a Stellantis és a Nidec Leroy-Somer Holding vegyesvállalatának, az Emotors-nak az első terméke. A rendszer teljesítménye 115 kW, azaz 156 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm.

Az új, 54 kWh kapacitású akkumulátor, amelyet szintén a Stellantis csoport gyárt, nagy energiasűrűsége mellett a névleges és felhasználható energia kiváló arányát biztosítja. Az akkumulátorcsomag 17 darab modulból és 102 darab NMC 811 összetételű lítium-ion egyedi cellából áll. Az egy feltöltéssel megtehető távolság a WLTP norma szerint 400, városi ciklusban pedig 550 kilométer.

A több mint kétmillió kilométeres tesztprogramon átesett akkumulátor rendkívül kompakt méretű, és nem rabol hasznos helyet a belső térből: az első és hátsó ülések, valamint a padlóalagút alatt helyezkedik el. Az akkumulátor-csomagot terepen közlekedve a nagy szabad hasmagasság mellett az autó alvázát borító védőlemezek óvják a sérüléstől.

Az új Avenger akkumulátora a lehető legegyszerűbben tölthető. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor.

Tekintve, hogy az európai felhasználók átlagosan 30 kilométert tesznek meg egy nap alatt, az Avenger várhatóan több napon át használható egyetlen feltöltéssel. 11 kW-os Mode 3 kábelt alkalmazva fali vagy nyilvános váltóáramú töltőről 0 százalékról 5,5 óra alatt tölthető 100 százalékra az akkumulátor.

Terepalkalmasság mindenek felett

A Jeep szabadidőjárművek meghatározó jellemzője a terepalkalmasság. Ezt már ma is képes a környezetet kímélve biztosítani a márka, köszönhetően a 4xe plug-in hybrid technológiának, mostantól pedig tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhetők ezek az utánozhatatlan képességek.

Az új Avenger az első olyan, elsőkerék-hajtású Jeep modell, amely alapfelszerelésként kínál Selec-Terrain® rendszert, valamint lejtmenet-vezérlő funkciót. Ezek az elismerésre méltó első és hátsó terepszögekkel, valamint a jelentős szabad hasmagasággal együtt új mércét teremtenek a méretosztályban.

A Selec-Terrain® rendszer hat különböző üzemmódot kínál. A “normál” a mindennapi használatra szolgál, az “öko” nagyobb hatótávolságot tesz lehetővé, “sport” üzemmódban élvezetesebb vezethetőséget kínál a modell, a “hó” csúszós útfelületen vagy földúton biztosít maximális tapadást és erőátvitelt, a “sár” optimális tapadást és előrejutást szavatol, ha sáros úton kell közlekednünk, a “homok” pedig nem engedi, hogy elakadjunk laza útfelületen.

A jármű platformja a lehető legkompaktabb külső méretek mellett biztosítja a Jeep márkára jellemző összes fontos tulajdonságot és képességet.

Az új Avenger mindössze 4,08 méter hosszú, azaz 16 centiméterrel rövidebb a Renegade-nél. A karosszéria arányait rövid első és hátsó túlnyúlás teszi határozottabbá. Ezen túlmenően aszfalton a méretosztálytól megszokottnál nagyobb méretű kerekek erősítik a modell kiállását.

A rövid túlnyúlások és a nagy kerekek együtt a kategória legkiválóbb szabad hasmagasságát (200 mm) eredményezik, kiváló első (20°), középső (20°) és hátsó (32°) terepszögekkel. Ezek nélkülözhetetlen értékek terepen, ugyanakkor városi környezetben is hasznosak – például, ha meredek rámpán kell felhajtanunk.

Modern Jeep formaterv

Az Avenger modern hangvételben értelmezi újra a Jeep ikonikus formavilágát, és kompakt méretekbe ülteti azt át. Elől megjelenik az összetéveszthetetlen, hetes osztású hűtőmaszk. A Jeep márka egyik legfontosabb stíluseleme a korábbi függőleges elrendezés helyett most vízszintes rajzolatú, támogatva a funkcionális hatékonyságot.

Az ívelt hűtőmaszk túlnyúlik a fényszórókon, így ütközés esetén segít megóvni a lámpatesteket a sérüléstől. A szintén emblematikus Jeep örökségnek számító, kidomborodó kerékdobok robusztus, erőteljes hatást keltenek, aszfalton és terepen egyaránt magabiztos, lenyűgöző hatást sugároznak.

Az autó profilját klasszikus, trapéz alakú kerékívek határozzák meg. Ezek maximális kitérést engednek a kerekeknek, ami különösen fontos terepen. A jármű impozáns, 18 colos keréktárcsái diamond cut kidolgozást kaptak, a robusztus rajzolatú tárcsákra 690 mm-es átmérőjű abroncsokat szerelnek. Az autó sziluettje a lehető legáramvonalasabb, ugyanakkor dinamikus hatást kelt. Ezt erősíti a Jeep márka jelenlegi modellkínálatának jellemző formai eleme: a lebegő C-oszlop is.

Hátul jellegzetes lámpatesteket találtunk, amelyekhez a Jeep klasszikus marmonkannáinak X mintázatából merítettek ihletet. Ez az X motívum kívül és belül egyaránt többször visszaköszön az “X-Camo” grafikában, amely a hagyományos álcamintázatot az X betűvel kombinálja.

Körkörös védelem

Az európai közúti balesetek 70 százalékát teszik ki a kissebességű ütközések. Az ezek okozta károk mérséklése érdekében az új Avengerst lökhárító védőbetétekkel, körkörös borítóelemekkel, valamint tokozott, ütésvédett lámpatestekkel szereltük fel.

Ezeknek köszönhetően a becslések szerint mintegy 1000 euróval csökkenthetők az ütközések során elszenvedett károk összege. A fényszórók tokozott kialakítása, valamint magas elhelyezkedése ugyancsak a kissebességű ütközések okozta károk ellen jelent védelmet. Az új lökhárító védőelemei anyagában színezett polimerből készülnek.

Emiatt a karcolódások nem látszanak meg rajtuk. A sérüléseknek jobban kitett felületeket – beleértve az ajtókat is – magasabbra húzott borítóelemek óvják a károsodástól.

Funkcionális, tágas belső tér

A vadonatúj Jeep Avenger belső tere a “funkció-vezérelt dizájn” elvét követi. A letisztult, robusztus belső kialakítást, amelynek központi eleme a keskeny kialakítású műszerfal, a Jeep márka története, azon belül is a Jeep Wrangler ihlette.

Az utastérben azonnal szembeötlik a műszerfal felső része, amelyen egyetlen vízszintes, funkcionális elem húzódik végig. Ezen kaptak helyet a légbeömlők, a hangulatvilágítás elemei, valamint a 10,25 colos központi érintőképernyő, amelyet a vezető és első utasa egyforma könnyedséggel olvashat le és kezelhet. A műszerfal alsó felén tágas tárolóhelyet találunk.

Az új Avenger a kategóriára nem jellemző, egyedi részletmegoldásokkal büszkélkedhet, a motorosan állítható, masszázsfunkciós bőrülésektől kezdve az éjszakai vezetés során a szemet kímélő, többszínű hangulatvilágításon át a széles napfénytetőig (a későbbiekben lesz elérhető.) Az oldalsó helyzetjelzők felnyitott csomagtérajtóval is láthatók maradnak, ami fokozott biztonságot jelent.

A padlókonzol kialakítása során arra törekedtek, hogy minél több kihasználható helyet biztosítsanak a vezető és az utas számára. Az összesen 34 liternyi tárolókapacitás lenyűgözően magas érték, különösen a szegmens 15 literes átlagához képest.

Ennek érdekében optimalizálták a helykihasználást, és olyan funkcionális, tágas tárolórekeszeket alakítottak ki, amelyekben egy szabványos kézipoggyász teljes tartalma elfér.

A rugalmas, moduláris kialakítású padlókonzol eltolható, sőt, akár ki is emelhető, így alkalmazkodva a tárolni kívánt tárgyak méretéhez. Szintén praktikus az automata sebességváltó vezérlő gombjai alatt található, mágneses fedelű rekesz. Ebben a rekeszben telefont tölthetünk, és a telefon mellett elfér benne egy 1,5 literes vizespalack is.

A csomagtartó kialakítását szintén a funkcionalitás határozta meg. Nem csak az egyik legtágasabb (380 literes) csomagtartó a szegmensben, de funkcionalitása is kimagasló: a rakodóperem magasságát 720 mm-re csökkentették, az ajtónyílás szélessége meghaladja az 1 métert, a hátsó ajtó pedig akár kéz nélkül, motorosan is nyitható, ami szintén nem mindennapi ebben a méretosztályban.

Ultramodern technológia: mindig kapcsolatban

A “folyamatosan online kapcsolatban” lévő ügyfeleket hiánytalan digitális élmény várja az új Jeep Avenger fedélzetén. Minden kivitel ultramodern infotainment rendszert kínál. A 10,25 colos érintőképernyővel szerelt Uconnect rendszerhez kétféle (7 vagy 10,25 colos) méretben elérhető digitális műszeregység társul.

Az Uconnect 10” beépített okostelefon-szerű grafikát kínál. Ezen túlmenően a rendszer támogatja a vezeték nélküli Android Auto és Car Play okostelefon-tükrözést; a kezelőfelület teljesen testre szabható (akár 12 widget egy képernyőn, legfeljebb hat képernyő); az integrált TomTom navigációs funkció képességeit fejlett, természetes beszédhang-felismerés funkció bővíti; a fedélzeti rendszerek szoftvere pedig vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető.

Az új Jeep Avenger emellett egy sor olyan szolgáltatást és funkciót kínál, amelyek a távolból is elérhetők, illetve vezérelhetők. A Jeep Mobile App okostelefonos alkalmazáson keresztül például az ügyfelek okostelefonjukon keresztül meghatározhatják autójuk tartózkodási helyét. Ezen túlmenően a távolból oldható és reteszelhető a központi zár, ellenőrizhető az akkumulátor töltöttségi szintje, vezérelhető a klímaberendezés, illetve a töltési folyamat, továbbá az ügyfelek hangvezérelt asszisztensen keresztül közvetlenül kapcsolatba léphetnek az Avengerrel.

Fejlett biztonsági felszereltség

A Jeep Avenger biztonsági funkciók hiánytalan sorát kínálja. 2. szintű autonóm vezetési rendszere automatikusan szabályozza a jármű sebességét és nyomvonalát, kiaknázva az adaptív tempomat És a sáv középvonalában tartó rendszer képességeit. A jármű így minden pillanatban a sáv középvonalában marad, és biztonságos követési távolságot tart az előtte haladó mögött, így gondoskodva az utazás biztonságáról. A 2. szintű autonóm vezetési rendszer torlódáskövető-asszisztens funkciót is tartalmaz, amely sűrű forgalomban kényelmesebbé, pihentetőbbé teszi a vezetést.

Az új modell olyan további funkciókkal rendelkezik, mint a közúti jelzéseket észlelő és at
a sáv elhagyásakor figyelmezteti a vezetőt; az első, hátsó és oldalsó érzékelők; az aktív

parkolási asszisztens; továbbá a 180 fokos, madártávlati képet is biztosító tolatókamera.

Exkluzív testre szabhatóság, több mint 100 tartozék

A Jeep legjobb hagyományaihoz híven az új Avenger is egyedi tartozékokkal és csomagokkal szabható az ügyfelek igényeihez.
A Jeep Avenger az ügyfelek igényeihez alkalmazkodó megoldásokkal szabható testre, a vásárlók a legváltozatosabb módokon biztosíthatják, hogy autójuk kiemelkedjen a tömegből.

A Párizsi Autószalonon bemutatkozik egy testre szabott Avenger

A Párizsi Autószalonon a Jeep standján a Jeep Avenger egy lenyűgöző megjelenésű, egyedi kialakítású példánya is megcsodálható. A gránit-színű fényezéshez Volcan tetőlemez társul, a megjelenést a motorházfedélre ragasztott matricák, X-Camo dekor, kék dekorrészletek, valamint Avenger logó díszíti. A különleges kivitel 18 colos fényes fekete keréktárcsákat kapott, amelynek kék dekorbetétei az elektromos hajtásláncra utalnak.

Az utastérben a padlókonzol párnázatát kívül kék “e” logó, belül X-Camo borítás díszíti; a műszerfali és padlókonzoli tárolórekeszekben X-Camo mintázatú gumiszőnyegeket találunk; a prémium padlószőnyegeken az autó sziluettje látható.

Az Avenger a lengyelországi Tychy-ben működő, környezetbarát gyártóüzemben készül

A lengyelországi Tychy gyártóüzem, amelyet 1972 és 1975 között építettek, több mint 2,4 millió négyzetméteren terül el. Ebből mintegy félmillió négyzetmétert foglalnak el a gyártócsarnokok és kiszolgáló létesítmények. A teljes gyártási folyamat, amely során a tekercselt acéllemezből elkészül maga az autó, nagyjából 12 munkaórát vesz igénybe; a gyártósorról gyakorlatilag 50 másodpercenként gördül le egy új autó.

A Tychy gyártóüzemben a legmagasabb minőségi elvárások szerint zajlik a munka, a gyár a Világszínvonalú gyártás programban bronz, ezüst és aranyérmet egyaránt nyert, a termékek, a folyamatok és a szolgáltatás minősége folyamatos javulásának elismeréseként. Így a gyár továbbra is az iparág egyik legkiválóbb termelő üzeme, amely a lehető legjobb minőségű termékeket szállítja vásárlóinak.

Az üzem a termelés összes fázisát kiszolgálja: a lemezek sajtolását 1998 óta külső beszállító végzi, a hegesztés 99,5 százalékban automatizált, köszönhetően a gyártósoron dolgozó 921 robotnak; a fényezőműhely ugyancsak 90 százalékot meghaladó mértékben automatizált; és végül az összeszerelő gyártósorokon születnek meg a gépkocsik. A Tychy üzem 1975-ös üzemkezdése és 2022 szeptembere között 12,5 millió gépkocsit állított elő. A B-SUV platform gyártására jelentős beruházásokkal készítették fel a Tychy üzemet.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Magabiztos győzelem az első tereprallye futamon

A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett. Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Terep-rally Bajnokság és a Magyar Terep-Rallye Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autózás minimuma – Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL+ teszt

A Swifthez hasonlóan a Suzuki másik kisautójának, az Ignisnek a neve is beleivódott a magyar nép lelkébe. Sok magyar családnak ez volt a következő lépés az egyes Swift után. Az autósport-rajongók is a szívükbe zárhatták, hiszen a kétezres években a sárga festésű Ignisek a magyar rallypályákat is meghódították. 2008-ban a japánok leállították a klasszik Ignis […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom