A Lexus elhozta nekünk a magánrepülők képviselete luxust négy keréken

Új piaci szegmensbe lép a Lexus vadonatúj luxus járműve piacra dobásával. Az új Lexus LM megalkotásakor a fő szempontot a japán Omotenashi, vagyis méltó vendégszeretet vezérelve adta, mely a megcélzott vásárlói réteg legfőbb igénye. A modell négyüléses változata a repülőgépek első osztályát idéző makulátlan letisztultsággal és kifinomultsággal lett megalkotva, tucatnyi részletgazdag utastérfunkcióval kiegészülve, míg a hétszemélyes LM a VIP személyszállítást szolgálja. A Luxus Mover már rendelhető a Lexus honlapjáról 46,9 millió forintos induló árral, személyre szabható kényelmi és esztétikai részletekkel, belépést biztosítva ezzel az autóipari nagyvállalat legújabb fejezetébe.

Az kategóriateremtő, vadonatúj, személyautó platformra épült LM egy teljesen új járműtípus a Lexus palettáján az európai piacon: egy „Luxus Mover”, amely egyesíti egy zászlóshajó szedán tulajdonságait egy kisbusz tágasságával. Kialakítása és jellemzői a Lexus Omotenashi vendégszeretetének alapelveit emelik ki a kiemelkedő képességeknek és a részletekre való odafigyelésnek köszönhetően, miközben a kényelem, a jó közérzet és a luxus kerül középpontba. Az újdonság bevezetése a Lexus termékpalettájának diverzifikációját tükrözi, ezzel új ügyfeleket megszólítva, és a különböző életstílusokat érintő, valamint a mobilitási követelmények szélesebb skáláját lefedve. Az emberközpontú fejlesztési programnak köszönhetően a modell kettős személyiséggel lett felruházva: egyszerre lehet tökéletesen pihentető élettér és rugalmas, mobil iroda azoknak, akiknek utazás közben is dolgozniuk kell. Két változat érhető el: egy négyüléses, sofőrös modell, amely két nagy, többfunkciós üléssel ellátott hátsó utasteret, és ezzel együtt a lehető legmagasabb szintű luxust kínálja, valamint egy hétüléses változat, VIP személyszállításra tervezve. Utóbbiban négy teljes értékű ülés található a két hátsó sorban, leghátul pedig egy középső ülés is kialakítható.

A belső tér jól példázza a Lexus márkavízióját, amelynek központi üzenete, hogy „személyessé tesszük a luxust”. Az üléseket úgy tervezték, hogy tökéletes alátámasztást és kényelmet nyújtsanak, az utastérben a különböző rendszerek pontosan szabályozzák a hőmérsékletet, a levegő minőségét és a világítást, valamint könnyen, intuitív módon hozzáférhető a többféle csatlakoztatási és szórakozási lehetőség is, beleértve az egyedi Mark Levinson 3D Surround Sound audiorendszert és (a négyüléses modellben) a 48” HD felbontású, ultraszéles képernyőt.

A kényelem az LM meghatározó tulajdonsága. A tervezés minden aspektusa olyan mértékben hozzájárul a tökéletesen sima, csendes és kiegyensúlyozott utazás eléréséhez, hogy a bent ülők olykor észre sem veszik, hogy a jármű mozgásban van. A GA-K platform alacsony súlypontjára és magas karosszéria merevségére építve a Lexus új, hátsó kényelemre összpontosító vezetési módot fejlesztett ki. Emellett új fék- és karosszériavezérlő rendszereket, valamint még kifinomultabb felfüggesztést kapott az LM. Hasonlóképpen széleskörű figyelmet fordítottak a zaj és a vibráció ellensúlyozására, hogy az utastérben megnyugtató, természetes hatású csendet érjenek el.

Ami a vezetési élményt illeti, a vezető és az autó között természetes a kommunikáció, a Lexus Driving Signature filozófiának köszönhetően pedig állandó kényelmet, irányíthatóságot és magabiztosságot biztosít a modell. A Lexus Driving Signature filozófiának most először része az utasok élményeinek biztosítása is.

A luxus új megközelítése

A Lexus magánrepülőgép-gyártók és kiemelkedően tehetős vásárlók bevonásával végzett kutatást, hogy segítsen az LM által kínált funkciók és luxus kialakításában. Ennek eredményei megerősítették, hogy a vásárlók szerint a luxus legmagasabb szintjét az jelenti, ha olyan környezetben lehetnek, amelyben teljesen kipihentnek érezhetik magukat, mind fizikailag, mind szellemileg. Ezt a jellemzőt még magasabbra értékelik, mint a fejlett technológiákhoz és funkciókhoz való hozzáférést.

A Lexus ezeket a tanulságokat használta fel a jármű tervezésénél, amelyben az utasok teljesen nyugodtnak, zavartalannak és „gondtalannak” érezhetik magukat, személyre szabott kényelemmel. Ez tökéletesen illeszkedik a Lexus Omotenashi vendégszeretet filozófiájához, amelynek lényege, hogy az emberek azt érezzék, hogy olyan szívesen látják őket és úgy gondoskodnak róluk, mintha a saját otthonukban fogadott vendégek volnának. Ez magában foglalja az utastérben található, modern technológiák által biztosított funkciók kezelhetőségének leegyszerűsítését – ez fontos szempont a mozgalmas életet élő emberek számára. Például egy „egygombos” vezérlő elegendő ahhoz, hogy az utastér klímáját, világítását és üléseit a felhasználó személyes igényei szerint állítsa be. A „luxus személyessé tételével” a Lexus tovább gazdagítja az utazással eltöltött időt.

Takami Yokoo főmérnök így magyarázta mindezt: „Olyan teret akartam létrehozni, ahol a rendkívül elfoglalt vagy aktív életmódot folytató utasok visszatérhetnek természetes önmagukhoz.”

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Jelentősen megújult és új tagokkal bővült a Honda európai CRF modellcsaládja a 2025-ös modellévre

• A CRF450R-t és a CRF250R-t egyaránt átdolgozták a Honda mérnökei, hogy még gyorsabbak és könnyebben kezelhetőek legyenek a kanyarokban • 70%-ban megújult alumíniumváz új alsó és felső villahíddal • A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa első felfüggesztés minden eddiginél hatékonyabb és kifinomultabb csillapítást garantál, miként a továbbfejlesztett hátsó futómű is elsőrangú • A motort […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

Világpremier Párizsban: Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó

+++ A BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét +++ A New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” keltette életre a BMW M Hybrid V8 versenyautót +++ Le Mans-ban a BMW M WRT csapat a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Gender Tamás Junior a WSK – Open Series International Circuit La Conca – OKJ kategóriában 2024.05.07.-11. között versenyzett

A HMA fiatal pilótája ismét megmérettette magát Európa legjobbjai ellen, ezúttal az olaszországi La Conca versenypályán megrendezett WSK Open Series bajnokság 2. fordulójában. Egyedi burkolatainak köszönhetően ez a versenynaptár egyik legtrükkösebb helyszíne, de Gender Tamás Junior már a szabadedzések során is igazolta rátermettségét, ugyanis rögtön a hétvége korai szakaszában a mezőny leggyorsabbja volt. A versenyek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom