A MAZDA MX-30 e-Skyactiv R-EV ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP törésteszten

  • A Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV plug-in hybrid[1] kiválóan teljesített, követve a 2020-ban tesztelt teljesen elektromos elődjét
  • 91%-ot kapott a felnőtt, 87%-ot a gyermek utasvédelmi kategóriában.
  • Egyedülálló hajtáslánccal rendelkezik, 17,8 kWh-s akkumulátorral és 830 cm³-es bolygódugattyús motoros generátorral
  • A mindig elektromos motorral hajtott MX-30 R-EV soros PHEV 85 km tisztán elektromos hatótávolságot és akár 680 km teljes hatótávot kínál

A Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV soros plug-in hybrid maximális, ötcsillagos minősítést kapott az Euro NCAP törésteszten. A 2020-ban tesztelt elektromos MX-30 e-Skyactiv EV[2] kiváló eredményei immár hivatalosan is érvényesek az új plug-in hyibrid utódra.

Az MX-30 mindkét új változata kedvező eredményt ér el mind a négy Euro NCAP tesztkategóriában: Felnőtt utasvédelem – 91%, gyermek utasvédelem – 87%, gyalogosvédelem – 68% és vezetéstámogató biztonsági rendszerek – 73%. Továbbá maximális pontszámot értek el az oldalirányú ütközéses teszteken, és ugyanígy végzett a R-EV az elölről és oldalról érkező ütközéses teszteken is, a 6-10 éves gyermekek szállítási szimulációjában.

Az MX-30 volt az első Mazda, amely a szigorított, 2020-as Euro NCAP törésbiztonsági besorolása alapján ötcsillagos minősítést ért el, ahol még nagyobb hangsúlyt kapott az utasok védelme, az ütközés utáni védelem és a fejlett vezetőtámogató technológia.

Ez a kiváló teljesítmény három kulcsfontosságú tényező eredménye: A legújabb Skyactiv járműfelépítés nagy szilárdságú, ütéselnyelő, ugyanakkor könnyű karosszériával rendelkezik. A fejlett i-Activsense biztonsági rendszerek széles választéka segíti a vezetőt a potenciálisan kockázatos helyzetek felismerésében, és csökkentik a balesetek/sérülések lehetőségét. A magas szintű gyalogosvédelem mérsékli a veszélyeztetett úthasználókkal való ütközés hatásait.

A Mazda új soros plug-in hybrid modellje hasonló értékeket kínál, mint az MX-30 BEV, ugyanakkor új lehetőségek nyílnak az autó elektromos járműként történő használatára. A 17,8 kWh-s akkumulátorral az e-Skyactiv R-EV tisztán elektromos hatótávolsága 85 km. A Mazda egyedülálló bolygódugattyús technológiáját alkalmazva, a vadonatúj, 830 cm³-es, egyrotoros benzinmotor generátorként működik, így lehetővé teszi a nagyobb távolságok megtételét is, anélkül, hogy a vezetőnek a hatótáv vagy a töltés miatt kellene aggódnia. Mivel nincs mechanikus kapcsolat a motor és a kerekek között, a bolygódugattyús egység egyszerűen generátorként működik, így biztosítva, hogy az MX-30 e-Skyactiv R-EV mindig képes legyen rá, hogy elektromos motorral hajtson, és zökkenőmentes elektromos vezetési élményt nyújtson.

A Mazda a Wankel-motorok fejlesztése terén szerzett több mint fél évszázados szakértelmének köszönhetően mindezt egy bolygódugattyús erőforrással oldotta meg, mivel az egyedülálló módon képes a szükséges teljesítményt egy kompakt, könnyű és könnyen összeilleszthető egységből előállítani.
A bolygódugattyús motor a generátor és a nagy teljesítményű motor mellett helyezkedik el a motortérben. A 17,8 kWh-s akkumulátor és az 50 literes üzemanyagtartály kombinációjának eredménye egy egyedülálló soros plug-in hybrid, amelynek teljes hatótávolsága akár 680 km is lehet, míg a kategóriaelsőnek számító, 21 g/km-es WLTP CO2-kibocsátásával még jobban kíméli a környezetet.

Az MX-30 látványos designeleme a freestyle ajtók, amelyet a 2003-as Mazda RX-8-tól örökölt. Ezek viszont nem befolyásolják a biztonságot hátrányosan. „Valójában a deformált elemek vizsgálata megmutatta, hogy az eltolt frontális ütközéskor az MX-30 felépítése nem jelentett nagyobb veszélyt a bent ülőkre.” – állították a tesztelők. Az autó mind az oldalütközéses teszten – amely egy másik autó oldalról érkezését feltételezi -, mind a súlyosabb, oldalirányú oszloptörésteszten maximális pontszámot ért el, mindegyik kritikus karosszériapont védelmét jónak ítélve.

A Mazda elkötelezett abban, hogy a jövő autózása balesetmentes legyen. Folyamatosan azon dolgozik, hogy az autózás még biztonságosabb legyen, a Mazda Proactive Safety filozófiáját követve. A Mazda Skyactiv technológiájának köszönhetően elért kiváló menetdinamika szintén hozzájárul az új Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV nyújtotta magas szintű biztonsághoz. Innovatív technológiáival a Mazda úgy segíti elő a biztonságos autózást, hogy közben nem kell lemondani az autózás öröméről sem.

A januári Brüsszeli Autószalonon bemutatott világpremiert követően a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV még ebben az évben kapható lesz Európában.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom