A Prelude Concept európai bemutatásával ünnepli a Honda a sikeres, immár 25 éves hibrid technológiáját

● A Prelude Concept a 2024-es Goodwood Festival of Speed rendezvényen mutatkozik be az európai nagyközönségnek, miközben a Honda a 25 éves hibrid technológiáját ünnepli
● Az ikonikus modell a dinamizmus és az üzemanyag-takarékosság tökéletes egyensúlya révén páratlan vezetési élményt fog nyújtani
● A hibrid Prelude csatlakozik a Honda teljesen elektrifikált európai palettájához

A Honda a hibrid technológiájának a 25. éves évfordulóját ünnepli a Prelude Concept európai debütálásával, és ezzel együtt megerősítette, hogy a gyártásba kerülő modell visszatér a régióba. Az első nyilvános megjelenésének a július 11. és 14. között megrendezésre kerülő Goodwood Festival of Speed ad otthont.

A koncepció modell tavalyi, Japán Mobilitási Kiállításon való bemutatását követően immár biztos, a Prelude tökéletes egyensúlyt teremt a lenyűgöző vezetési élmény és a kiemelkedő hatékonyság között – megtestesítve ezzel a Honda hosszú távú elköteleződését az elektromos autózás iránt egy stílusos és dinamikus csomagba bújtatva.

Az eredeti Prelude 45 évvel ezelőtt jelent meg Európában, és 5 generáción keresztül, egészen 2001-ig jelentett egyet a Honda csúcstechnológiájával – az autózás borzongató, szinte felülmúlhatatlan és nagy teljesítményű megtestesítőjeként. Az új méltó utódja lesz az elődmodellnek, hiszen, a hibrid hajtáslánc mellett, a stílus és kifinomultság lenyűgöző elegyét ígéri.

A prelude szó előjátékot vagy bevezető előadást jelent a zenében. Ez lesz a prelúdiuma azon jövőbeli modelleknek, amelyek egyrészt megtestesítik a Honda megingathatatlan sportos gondolkodásmódját, másrészt ékes példája a „Joy of driving” azaz a “Vezetés öröme” életérzésnek az összes európai vásárló számára.

Tomoyuki Yamagami, a Honda Motor főmérnöke és kiemelt projektvezetője így nyilatkozott erről: „Az új Prelude nem pusztán a folyamatosan fejlődő hibrid történetünk legújabb fejezetét jelenti, hanem e technológiánkon végzett 25 éves kutatás és fejlesztés eredménye is. Sikerült elérnünk, hogy az elektromos vezetés hatékonyságának és környezetvédelmi előnyeinek a volán mögött átélt izgalmas élménnyel való tökéletes harmonizálása révén ez a típus megőrizze „sportos” DNS-ét így, a még jobb vezetési élmény segítségével, új színt vigyünk a hétköznapokba. A Prelude emellett a hibrid hajtáslánc jelentőségét is bizonyítja az elektromos autózásra való áttérésünk a stratégiájában, ami kulcsfontosságú lépés azon eltökélt tervünk megvalósításában, hogy 2040-re az új gépjárműeladások 100%-át a teljesen elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás modellek tegyék ki.”

A hibrid meghajtás 25 éve

A forradalmi Insight kupé első, európai tömeggyártású hibrid modellként való 1999-es bevezetése óta a Honda negyedszázadnyi szakértelemre tett szert e meghajtás terén. A márka azóta úttörő szerepet játszik a benzines-elektromos erőátviteli rendszer fejlesztésében és olyan típusok sorát dobta piacra, amelyek a legsimább, legkényelmesebb és legköltséghatékonyabb átállást tették lehetővé a felhasználóknak az elektromos autózásra.

Az Insight megjelenését követően a Honda 2003-ban bemutatta a Civic IMA-t, amelynél a még gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztás érdekében a fokozatmentes sebességváltót (CVT) 1,3 literes, négyhengeres i-VTEC motorral és 20 LE-s villanymotorral párosította. Hét évvel később megjelent a CR-Z, amelybe a Honda egyedi IMA párhuzamos hibrid rendszere mellé egy 1,5 literes benzinmotor és egy kézi kapcsolású sebességváltó került, ideális egyensúlyt teremtve a lenyűgöző vezetési dinamika és az üzemanyag-takarékosság között.

2011-ben a hibrid Jazz a Honda IMA hibrid rendszer kompakt jellegének köszönhetően továbbra is a tőle megszokott gyakorlati előnyöket tudta nyújtani, köztük a Magic Seats Ülésrendszert és a 300 literes csomagteret. Öt évvel később az NSX bevezetésével megjelent a szuperautó szegmens műszakilag legfejlettebb összkerékmeghajtású hibrid hajtásláncú típusa.

Napjainkban a Honda fő gépjármű-választéka – a Jazz, a Civic, a HR-V, a ZR-V és a CR-V – elektromos meghajtásra is képes, melyekben az e:HEV hajtáslánc dolgozik. Az EV, a hibrid és a belső égésű motoros meghajtás között – a járművezető közreműködése nélkül – zökkenőmentesen váltó, fejlett erőátviteleiknek köszönhetően e típusok mindegyike tökéletesen ötvözi az egyszerű kezelhetőséget az élvezetes vezetési élménnyel és a rendkívül versenyképes hatékonysággal a kedvező károsanyag-kibocsátási mellett.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

300 sportbírót képeztek ki a Balaton Park Circuiten a magyar MotoGP futamra

Május második hétvégéjén, 300 fő részvételével lezárult a Balaton Park Circuiten rendezett tanfolyam a gyorsasági motoros sportbírók számára. Ezzel a szervezők újabb fontos lépést tettek annak érdekében, hogy sikeresen vendégül láthassák a világ legnagyobb, Magyarországra három évtized után visszatérő versenysorozatait, azaz a MotoGP és a World Superbike világbajnokságok futamait. Az eddigi ismereteiket többek között a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Lexus, ami 50 millió dollárt ért, és végül 2500-ért adták el

Az autóiparban és azon kívül úgy születnek az ígéretes, innovatív fejlesztések, mint gombák eső után – és többségük ugyanilyen észrevétlen el is tűnik anélkül, hogy eljutna a sorozatgyártásig. Ez lett a sorsa a világ legfejlettebb futómű-technológiájának is, amely – nem meglepő – egy Lexus LS fedélzetén debütált bő 20 éve… A Bose név hallatán legtöbbünknek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom