A TOM’S Racing kínálja a megoldást azoknak, akik szerint még a Toyota GR Corolla sem elég sportos

A Toyota tesztpilótája, Tacsi Nobuhide és egy márkakereskedés mérnöke, Ojiwa Kijosi által 1974-ben alapított TOM’S Racing több mint 49 éve készít fel Toyota versenyautókat különböző szériákba (Le Mans-tól a japán Formula-3 és Super GT bajnokságokig), de majdnem ugyanennyi ideje utcai modellek tuningolásával is foglalkozik. A cég legújabb alkotása a tavaly tavasszal debütált GR Corollából készül, az első képek alapján nyilvánvalónak tűnik, hogy a már gyárilag is szokatlanul vad kinézetű sportautóból egy még extrémebb megjelenésű négykerekűt faragnak.

Nem mást, mint Kacuta Takamotót, az idén már a Toyota gyári csapatában versenyző ralipilótát és hobbidriftert kérte fel a versenyistálló/tuningcég arra, hogy segítsen a hot hatch átalakításában. Takamoto – akinek egyébként az édesapja is a mai napig Toyotákkal indul profi raliversenyeken Japánban – tavaly a rali-világbajnokság legmegbízhatóbb versenyzőjének számított azzal, hogy a 13 versenyből 12-n ért célba pontszerzőként a félgyári GR Yaris Rally1 Hybriddel, év végén pedig 122 pontjával az ötödik helyen végzett.

A TOM’S Racing egyszerűen csak GR Corolla Type TK néven hivatkozik új alkotására, amelynek erősen módosított orr-része az átformált, téglalap alakú hűtőráccsal jelentősen eltér a visszafogottabb gyári megoldáshoz képest. A hatalmas, széleken felhajtott első szplitter és a sarkokra tett két-két légterelő idom pedig azt is elárulja, hogy ennek a kocsinak a fejlesztésénél a TOM’S Racing mérnökeinek a tapadás fontosabb szempont volt, mint a mindennapi használhatóság. Ezek az tuningalkatrészek nem csak a GR Corolla kinézetét változtatják sokkal harciasabbá, hanem állítólag javítják a hűtést és a leszorítóerőt is.

A módosítások az oldalakon folytatódnak, ahol az első sárvédőkbe vágott, a kerékjáratokból a levegőt elvezető, és így a fékek hűtését elősegítő nyílások méretét jelentősen megnövelte a TOM’S Racing, a fekete betéttel hangsúlyosabbá tett rések már a GR emblémáktól majdnem az ajtók aljáig húzódnak. Természetesen a látványos küszöbtoldatok az első lökhárító stílusát másolják, még a felhajtott, fekete szárnyvégek is visszatérnek a durván kiszélesített hátsó sárvédő és a szoknya találkozásánál.

Talán a legvadabb új alkatrész mégis a tető végéhez rögzített hatalmas szárny, amelynek középső része három elemből áll, és még a szárnyvéglapokra is került két-két légterelő borda a minél nagyobb leszorítóerő érdekében.

Bár már eredetileg is három kipufogóvég volt a GR Corollán, TOM’S Racingnél ezt kevesellték, ezért két további csövet vezettek ki az átalakított hátsó lökhárító fekete diffúzorbetétjéből. Ez a módosítás talán túlzónak tűnhet, de a képek alapján tökéletesen passzol a hot hatch extrém stílusához, és talán még a háromhengeres turbómotor légzését és hangját is javítja. Érdekes, hogy egyelőre meghagyták a gyári Morizo Edition változat 18 colos, tízküllős kovácsolt könnyűfém keréktárcsáját, de elképzelhető, hogy később ezeket is lecserélik saját tervezésű, még könnyebb és erősebb darabokra.

Sem a teljes Type TK csomag, sem az azt alkotó alkatrészek külön árát még nem közölték, ennek ellenére a TOM’S Racing idén március 1-jén már megkezdte az előrendelések fogadását Japánban, a tuningkészlet azonban hivatalosan csak ősztől lesz elérhető a szigetországban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az Opel bemutatta következő generációs Grandland SUV modelljét

Koncepciótól a megvalósulásig: a vadonatúj Grandland az Opel Experimental tanulmányautó számos dizájnelemét megjeleníti Német energia: Németországban tervezve, fejlesztve és gyártva Elektromosnak született: a csúcskategóriás Opel SUV az új STLA közepes platformra épül Az elektromos autózás szabadsága: a Grandland Electric modellben az új alacsony beépítésű lapos akkumulátor akár 700 km-es hatótávot (WLTP1) biztosít Innováció a világítás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Jön az évad második magyar tereprallye versenye, a Riverside Baja

Május 9-11-ig ismét visszatér a tereprallye Pápocra, a Riverside Baja idén nem csak az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság és a CEZ, de a Lengyel Bajnokság fordulójaként is szolgál. A 9. alkalommal megrendezésre kerülő futam tavalyihoz képest szinte változatlan útvonal és időterv szerint fut majd, a 330,88 km szelektív szakaszon mindössze a létszám növekedése miatt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Felkészül a MINI új modellcsaládjának utolsó tagja, az új MINI Aceman

Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autókiállításon világpremierjét ünnepli. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper és az erőteljes MINI John Cooper Works Countryman ALL4 oldalán a brit prémiumgyártó reflektorfénybe gurítja új modellgenerációját. A MINI rajongói izgatottan várhatják a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autókiállítást, hiszen az április […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom