A Toyota GR86 vitte el a Top Gear Év Sportautója díját

A TOYOTA GAZOO Racing, a Toyota aranykorát élő motorsport tevékenységéért és a japán autógyártó sportautóiért felelős versenyistállójának egyik szerelemprojektje, a GR86 a brit Top Gear magazin munkatársait is „elvarázsolta” – olyannyira hogy meg is választották az év sportautójának.

A Toyota GR86 vitte el a Top Gear Év Sportautója díját. A magazin munkatársainak elmondása szerint egyszerűen „elvarázsolta” őket a kelendő kupé. Az elismerés bizonyítja azt a győztes vérvonalat, ami 10 évvel ezelőtt kezdődött a mostani győztes elődjével, a Top Gear Év Autója címet elnyert GT86-tal és két éve folytatódott a GR Yaris-szal, amely az Év Hot Hatche díjat zsebelte be.

„Felejtsük el a szegény ember Porschéja gúnynevet – ez a gépezetet gyorsabban elkapkodták a szalonokból, mint egy GT3 RS-t. Megérdemelte. A GR86 magával ragadó, finoman továbbfejlesztett elemek kombinációja, amelyek összeolvadnak egy zseniális egésszé. El vagyunk ragadtatva, hogy létezik még ilyen.” – fogalmaz Jack Rix, a Top Gear szerkesztője.

A GR Yaris és a GR Supra mellé csatlakozott az újdonság, ezzel háromtagúra bővítve a dinamizmusra kiélezett GR modellcsalád kínálatát. A GR86 fejlesztése során a Toyota Gazoo Racing legmagasabb szintű nemzetközi motorsport bajnokságokban szerzett címeinek tapasztalataiból és szakértelméből merítettek a tervezők. Annyira nagy volt a várakozás az autóval kapcsolatban, hogy a teljes brit allokációt az ügyfelek 90 percen belül lefoglalták a rendelési lehetőség áprilisi megnyitását követően.

A GT86-hoz hasonlóan a GR86-ban is egy alacsonyan beépített „boxer” motor hajtja a hátsó kerekeket, de hengerűrtartalma 2,4 literre nőtt. A teljesítmény és a nyomaték 231 lóerőre és 250 Nm-re emelkedett, ami 6,3 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-100 kilométer/órás gyorsulást a manuális változat esetében. Az új futóműnek alacsonyabb a súlypontja, és jobb az első/hátsó súlyeloszlás. A megnövelt karosszériamerevséggel, a sportosra hangolt felfüggesztéssel és a korlátozottan önzáró differenciálművel (alapfelszereltség) együtt ezek a tulajdonságok komolyabb menetdinamikát biztosítanak egy olyan autó számára, amely hű maradt a klasszikus sportautó-tervezés alapjaihoz.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új fejezet kezdődik: A Mazda bemutatja a vadonatúj CX-5-öt Európában

Továbbfejlesztett CX-5 formavilág, még sokoldalúbb és kényelmesebb kialakítással, hogy tökéletesen illeszkedjen bármilyen életstílushoz Fejlett technológiák, kifinomult menetdinamika, és egy új, gyorsabban reagáló 2.5 literes benzinmotor a természetesebb, harmonikusabb vezethetőségért Európa-szerte a kereskedésekben 2025 decemberétől – kivételesen jó ár-érték aránnyal. A Mazda ma leplezi le a vadonatúj Mazda CX-5 modellt – a márka legsikeresebb SUV-jének merész, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai Motor a Goodwood Festival of Speed keretében mutatja be az IONIQ 6 N-t, amely új mércét állít a nagy teljesítményű elektromos járművek kategóriájában

• A Hyundai Motor Company az ikonikus Goodwood Festival of Speed eseményen (Nyugat-Sussex megye, Anglia) bemutatta második nagy teljesítményű elektromos típusát, az IONIQ 6 N-t • A díjnyertes IONIQ 5 N sikeréből építkező IONIQ 6 N a Hyundai N motorsport-programjaiból és „négykerekű laboratórium” kezdeményezéseiből származó, élvonalbeli technológiákat és menetképességeket vonultat fel • A modell a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Megkezdődött az új e-POWER-rel szerelt Qashqai gyártása a Nissan sunderlandi gyárában

A Nissan saját fejlesztésű, a piacon egyedülálló elektromos hajtásláncának legújabb változata jelentős előrelépést jelent az üzemanyag-fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás és a vezetési élmény terén 2006 óta már 4,5 millió Qashqai készült az Egyesült Királyságban, ebből 2007 óta csaknem 25 000 Qashqai került forgalomba hazánkban. A Qashqai 2024-ben és 2025 első fél évében is a legnépszerűbb modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom