A Toyota GR86 vitte el a Top Gear Év Sportautója díját

A TOYOTA GAZOO Racing, a Toyota aranykorát élő motorsport tevékenységéért és a japán autógyártó sportautóiért felelős versenyistállójának egyik szerelemprojektje, a GR86 a brit Top Gear magazin munkatársait is „elvarázsolta” – olyannyira hogy meg is választották az év sportautójának.

A Toyota GR86 vitte el a Top Gear Év Sportautója díját. A magazin munkatársainak elmondása szerint egyszerűen „elvarázsolta” őket a kelendő kupé. Az elismerés bizonyítja azt a győztes vérvonalat, ami 10 évvel ezelőtt kezdődött a mostani győztes elődjével, a Top Gear Év Autója címet elnyert GT86-tal és két éve folytatódott a GR Yaris-szal, amely az Év Hot Hatche díjat zsebelte be.

„Felejtsük el a szegény ember Porschéja gúnynevet – ez a gépezetet gyorsabban elkapkodták a szalonokból, mint egy GT3 RS-t. Megérdemelte. A GR86 magával ragadó, finoman továbbfejlesztett elemek kombinációja, amelyek összeolvadnak egy zseniális egésszé. El vagyunk ragadtatva, hogy létezik még ilyen.” – fogalmaz Jack Rix, a Top Gear szerkesztője.

A GR Yaris és a GR Supra mellé csatlakozott az újdonság, ezzel háromtagúra bővítve a dinamizmusra kiélezett GR modellcsalád kínálatát. A GR86 fejlesztése során a Toyota Gazoo Racing legmagasabb szintű nemzetközi motorsport bajnokságokban szerzett címeinek tapasztalataiból és szakértelméből merítettek a tervezők. Annyira nagy volt a várakozás az autóval kapcsolatban, hogy a teljes brit allokációt az ügyfelek 90 percen belül lefoglalták a rendelési lehetőség áprilisi megnyitását követően.

A GT86-hoz hasonlóan a GR86-ban is egy alacsonyan beépített „boxer” motor hajtja a hátsó kerekeket, de hengerűrtartalma 2,4 literre nőtt. A teljesítmény és a nyomaték 231 lóerőre és 250 Nm-re emelkedett, ami 6,3 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-100 kilométer/órás gyorsulást a manuális változat esetében. Az új futóműnek alacsonyabb a súlypontja, és jobb az első/hátsó súlyeloszlás. A megnövelt karosszériamerevséggel, a sportosra hangolt felfüggesztéssel és a korlátozottan önzáró differenciálművel (alapfelszereltség) együtt ezek a tulajdonságok komolyabb menetdinamikát biztosítanak egy olyan autó számára, amely hű maradt a klasszikus sportautó-tervezés alapjaihoz.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nem kevesebb, mint 16 átépített CL-lel érkezik a 2024-es Wheels and Waves fesztiválra a Honda

• 9 ország motorépítői álmodták újra a Honda világszerte népszerű ikonját, a CL500-at és egy kistestvérét, a CL250-et, így 16 egyedi CL mutatkozhat be a különleges rendezvényen • Az építők a Honda múltbéli – igen jellegzetes – témáit és színeit elevenítették fel • A motorok Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Spanyolországból és […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW M2

A színtiszta vezetési élmény hamisítatlan szimbólumaként az új BMW M2 még magasabbra helyezi a prémium szegmens nagyteljesítményű kompakt élsportolóinak kategóriaetalon mércéjét, a letaglózó teljesítményélmény új dimenzióját váltva valóra. Az új BMW M2 minden korábbinál erősebben és magabiztosabban ünnepli világpremierjét, egy sor innovatív felszereltségi tétel társaságában. Az újdonság középpontjában a 15 kilowattal / 20 lóerővel megnövelt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom