A Toyota villamosítja a francia taxipiacot

Félezer tisztán elektromos Toyota bZ4X crossoverrel bővíti flottáját a francia Taxis G7, Európa egyik legrégebbi és legtisztább taxitársasága. Az 500 akkumulátoros villanyautót az évtized végéig további kétezer követi majd.

Ahogy a világ minden pontján, Franciaországban is elektromos hajtású fogatokkal indult meg a taxiszolgálat motorizációja. Mire azonban az első cégszerű szolgáltató, a Bonaparte Napoleon dédunokája által alapított Compagnie française des automobiles de places (avagy amint regisztrációs száma alapján már akkor mindenki emlegette, a Taxis G7) megjelent a színen, a jellegzetesen zümmögő, teljesen tiszta üzemű taxikat kiszorították a benzinmotoros automobilok. A G7 sofőrjei ez utóbbiakkal vitték a marne-i frontra 1914-ben a francia katonákat; a belső égésű hajtástechnológia egészen 2007-ig egyeduralkodó volt a vállalat flottájában.

 

Ekkor azonban útjára indították a G7 Green programot, megteremtve Európa legnagyobb hibrid és elektromos taxiflottáját. 2023-ban a cég teljes, közel tízezer járművet számláló állományának bő kétharmadát (70%) teszik ki a csekély vagy zéró helyi károsanyag-kibocsátással üzemelő gépkocsik, 2027-től pedig 100 százalékban zöld taxikkal szolgálja ki ügyfeleit a társaság. A Toyota hibrid modelleivel a kezdetektől fogva kulcsszerepet játszott a Taxis G7 zöld járműflottájának kiépítésében, most pedig az evolúció következő fázisában is stratégiai partnerként vesz részt. A most bejelentett szerződés értelmében az évtized végéig 2500 Toyota villanyautót adnak át a szolgáltatónak; ennek a példa nélküli flottabővítésnek az első fázisában 2023 és 2025 között több ütemben összesen ötszáz Toyota bZ4X tisztán elektromos szabadidőjárművel bővítik a Taxis G7 járműállományát, amely 2030-ra 30 százalékban akkumulátoros elektromos modellekből áll majd. A modern akkumulátoros elektromos járművek műszaki sajátosságaikból adódóan ideális taxialapot jelentenek. A sík padló és a nagy tengelytáv bőséges lábteret, a zaj- és rezgésmentes hajtáslánc csendes utazókörnyezetet biztosít.

Ezen felül a helyi károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő járművek nem szennyezik környezetüket, ami különösen fontos sűrűn lakott, nagy forgalmú városi környezetben. A Toyota bZ4X, az autógyártó új generációs akkumulátoros elektromos járműcsaládjának első példánya két- vagy összkerékhajtással, 204 vagy 218 lóerős rendszerteljesítménnyel választható. A 71,4 kWh kapacitású akkumulátor vegyes ciklusban akár 516 kilométeres hatótávolságot biztosít, majd ezt követően nagyjából fél óra alatt 80%-ra tölthető. Az utasok kényelméről a hétüléses Toyota Highlanderével megegyező, 2850 mm-es tengelytáv, a sofőr nyugalmáról az akkumulátorra vállalt 8 éven vagy 160 000 kilométeren át érvényes gyártói garancia gondoskodik.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Netrisk: Százéves autó és háromnaponta utazó turista – ezek voltak a biztosítási legek

Budapest, 2025. január 10. – Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló összeállítás szerint. Volt, aki háromnaponta kötött utasbiztosítást, de született kötelező biztosítás egy 100 éves, 1924-es gyártmányú autóra is. Száz évvel ezelőtt, 1924-ben gyártották azt az autót, amely a toplistát vezeti. Ez ugyanis a legidősebb autó, amelyre 2024-ben […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom