A világ legkisebb autószalonját építette meg a Lexus

A XXI. században annyi minden más mellett a luxus fogalmát is újra kell értelmezni. Gyakran beszélünk az időről, mint a modern ember számára felbecsülhetetlen értékű erőforrásról; ugyanez igaz természeti kincseinkre: a levegőre, a vízre. És mivel a bolygó népessége folyamatosan nő, az emberiségnek pedig egyre nagyobb hányada él városokban összezsúfolva (jelenleg 8,1 milliárdan vagyunk, és ebből 4,4 milliárd lakik betondzsungelben), nyugodtan ide sorolhatjuk az életteret is.

Ezzel párhuzamosan a világ járműállománya is folyamatosan nő, így nem csak az embereknek jut egyre kevesebb hely, hanem az autóknak is: a metropoliszokban gyakorlatilag megoldhatatlan problémát jelent a felszíni parkolás.

Ezt felismerve született meg a Lexus LBX, amely a városi kisautókra jellemző méretbe (4190 x 1825 x 1545 mm) sűrített bele egy teljes értékű prémium-szabadidőjárművet. A pazarlás évszázados értékrendjével végérvényesen szakító modell átgondolt helykihasználásával, precízen hangolt futóművével, különleges anyaghasználatával mutat példát a kategóriának és az ügyfeleknek.

Pontosan ezeket az értékeket domborítja ki az a gerillakampány, amellyel a márka helyi képviselete a holland piacra vezeti be a modellt. Amszterdam belvárosában, a legnevesebb luxusmárkák – így a Chanel, a Louis Vuitton, az Hermès, a Dior vagy a Gucci – belvárosi üzletei előtt állítottak fel pop-up autószalonokat, de nem akármilyeneket. Az egész bemutatóterem elfért egy szabványos parkolóhelyen, mégis rendelkezett a műfajban elvárt kényelmi szolgáltatásokkal: elegáns háttérvilágítás, süppedős szőnyeg, udvarias és tájékozott értékesítési tanácsadó – a szervezők még az elmaradhatatlan kávéról sem feledkeztek meg, a zárt épületek időjárás elleni védelmét pedig esernyővel helyettesítették.

A komoly és igen pozitív médiavisszhangot kiváltó gerillakampány egyrészt hatékonyan hívta fel a figyelmet az LBX méretbeli előnyeire, másrészt az autóértékesítés és általában a marketing világa elé is görbe tükröt tartott. A XXI. század tudatos fogyasztói ugyanis egyre nagyobb arányban tartják felesleges pazarlásnak a pompázatos körítést: csak a szolgáltatás, a termék tényleges kvalitásai számítanak. Ráadásul a kampány minden sallangtól megfosztott, lényegéig lecsupaszított üzenete kézzel fogható és semmilyen további magyarázatot nem igényel: a Lexus LBX-szel ott is le lehet parkolni, ahol egy szokásos prémiumautóval nem.

Fotók: Ibbonline.com, AdForum

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom