A világ legkisebb autószalonját építette meg a Lexus

A XXI. században annyi minden más mellett a luxus fogalmát is újra kell értelmezni. Gyakran beszélünk az időről, mint a modern ember számára felbecsülhetetlen értékű erőforrásról; ugyanez igaz természeti kincseinkre: a levegőre, a vízre. És mivel a bolygó népessége folyamatosan nő, az emberiségnek pedig egyre nagyobb hányada él városokban összezsúfolva (jelenleg 8,1 milliárdan vagyunk, és ebből 4,4 milliárd lakik betondzsungelben), nyugodtan ide sorolhatjuk az életteret is.

Ezzel párhuzamosan a világ járműállománya is folyamatosan nő, így nem csak az embereknek jut egyre kevesebb hely, hanem az autóknak is: a metropoliszokban gyakorlatilag megoldhatatlan problémát jelent a felszíni parkolás.

Ezt felismerve született meg a Lexus LBX, amely a városi kisautókra jellemző méretbe (4190 x 1825 x 1545 mm) sűrített bele egy teljes értékű prémium-szabadidőjárművet. A pazarlás évszázados értékrendjével végérvényesen szakító modell átgondolt helykihasználásával, precízen hangolt futóművével, különleges anyaghasználatával mutat példát a kategóriának és az ügyfeleknek.

Pontosan ezeket az értékeket domborítja ki az a gerillakampány, amellyel a márka helyi képviselete a holland piacra vezeti be a modellt. Amszterdam belvárosában, a legnevesebb luxusmárkák – így a Chanel, a Louis Vuitton, az Hermès, a Dior vagy a Gucci – belvárosi üzletei előtt állítottak fel pop-up autószalonokat, de nem akármilyeneket. Az egész bemutatóterem elfért egy szabványos parkolóhelyen, mégis rendelkezett a műfajban elvárt kényelmi szolgáltatásokkal: elegáns háttérvilágítás, süppedős szőnyeg, udvarias és tájékozott értékesítési tanácsadó – a szervezők még az elmaradhatatlan kávéról sem feledkeztek meg, a zárt épületek időjárás elleni védelmét pedig esernyővel helyettesítették.

A komoly és igen pozitív médiavisszhangot kiváltó gerillakampány egyrészt hatékonyan hívta fel a figyelmet az LBX méretbeli előnyeire, másrészt az autóértékesítés és általában a marketing világa elé is görbe tükröt tartott. A XXI. század tudatos fogyasztói ugyanis egyre nagyobb arányban tartják felesleges pazarlásnak a pompázatos körítést: csak a szolgáltatás, a termék tényleges kvalitásai számítanak. Ráadásul a kampány minden sallangtól megfosztott, lényegéig lecsupaszított üzenete kézzel fogható és semmilyen további magyarázatot nem igényel: a Lexus LBX-szel ott is le lehet parkolni, ahol egy szokásos prémiumautóval nem.

Fotók: Ibbonline.com, AdForum

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Szerelemre hangolva: Alfa Romeo Junior

Kevés olyan autómárka van, mint az Alfa Romeo, amely egyben életstílust is kölcsönöz használójának. Több mint száztíz éves története során megannyi típussal rukkolt elő ez a márka, és mindegyik az utánozhatatlanul könnyed olasz életérzést közvetíti. Az alfások mind egy nagy olasz család. Ennek a családnak a legfiatalabb tagja a Junior nevet viseli: vonalvezetése, teljesítménye magával […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor folytatná a GT versenyzést, de nehéz a helyzete

A vanyarci – hétszeres bajnok – autóversenyző 2024-ben karrierjének új lépcsőfokára lépett. Tim Gábor a márkakupás versenyzést a GT autózásra váltotta. Gokartos, Suzuki Kupás és Skoda Octavia Cup bajnoki sikerek után lehetősége nyílt arra, hogy fellépjen a “nagyok” közé, azaz a nagytúraautók kategóriájába. A 2024-es szezonban az Eset Cup Series sorozat GTX kategóriájának harmadik helyét […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A járt utak elhagyására csábít a Lexus NX Overtrail

A Lexus NX SUV új változata azoknak szól, akik a megszokottól eltérő kalandokra vágynak: a környezettudatos japán luxusautómárka legkedveltebb európai modelljének különleges kivitele formavilágával a „kifinomult kalandor” életérzést sugallja, miközben nyugodt, higgadt egyszerre letisztult és fényűző utasteret kínál, bárhová is vezessen az utazás. Az NX Overtrail tökéletes példája annak, hogyan ér el a Lexus újabb […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom