Aki lázadónak születik, mindörökre lázadó is marad: íme a vadonatúj Toyota C-HR

A 2014-es Párizsi Autószalonon láthattuk az első jelét annak, hogy a Toyota egy teljesen új járműkategóriát készül alkotni a C-szegmensen belül. Itt találkozhatott a világ először a „Toyota C-HR concept” tanulmányautóval. Alig két évvel később mindez valósággá vált. A C-HR személyében a Toyota egy olyan autót mutatott be, amely nem akart kompromisszumokat kötni és nem félt kitűnni a tömegből – épp úgy, mint az őt vezető emberek. 2022-ben új kihívás fogadta a tervezőket: hogyan lehetne a Toyota C-HR-t még magasabb szintre emelni?

Hogyan lehetne még több izgalmat és élvezetet adni azoknak, akik jól ismerik és szeretik a Toyota C-HR-t annak hiteles, provokáló és szórakoztató mivolta miatt? Bemutatkozik a Toyota C-HR prologue, a jövőre érkező vadonatúj Toyota C-HR előfutára, egy koncepcióautó, amely túlmutat a merészségen: annak demonstrációja, hogy a Toyota ezt mind megadja. Sőt, annál is többet.

Ma már tudjuk, hogy a Toyota C-HR bemutatását követően szinte azonnal autóipari ikonná vált, megdöntve valamennyi előzetes értékesítési tervet és várakozást. Ez volt az az autó, amellyel a Toyota megérkezett (sőt mit megérkezett, egyenesen berúgta az ajtót…) egy olyan területre, amely addig nem számított hazai terepnek számára: igazi érzelmileg bevonó, rajongást kiváltó, provokatívan merész autót alkotott, amelyet azóta hasonló szellemben megrajzolt modellek sora követett. Amikor a Toyota először leleplezte a sorozatgyártásra érett 2016-os C-HR-t, a legtöbben nem akartak hinni a szemüknek, mindenkit ámulatba ejtett, hogy egy a merész koncepcióautóhoz ennyire hasonló autó gördül majd le a gyártósorokról. A C-HR új generációjának megtervezésekor épp a modell páratlan sikere, és az ennek okán tapasztalható felfokozott várakozás volt a legnagyobb kihívás a dizájnerek és mérnökök előtt…az új generációs modell koncepciójára pillantva azonban úgy tűnik, azoknak volt igaza, akik arra fogadtak, hogy a Toyota ismét meg fogja tudni ugrani a minden korábbinál magasabbra tartott lécet.

Egy európai fejlesztési történet

A jelenlegi Toyota C-HR az ED²-ben, azaz a Toyota Dél-Franciaországban található Európai Formatervezési Központjában készült. Ugyancsak az ED² rajzolta az új Toyota C-HR prologue lemezeit. A kihívás egyértelmű volt: meghaladni azt, amit már elértek.

Egy megtett és megtartott ígéret

„A küldetésünk az volt, hogy mélyre ássunk és minden eddiginél messzebbre jussunk. Már nagyon várjuk, hogy sorozatgyártásba kerüljön az új Toyota C-HR.” – fogalmaz a kihívás kapcsán Lance Scott, formatervezési vezető, a a Toyota Európai Formatervezési Központjának egyik vezető munkatársa.

A jövő érkezik – fokozott kifinomultsággal

Az új Toyota C-HR prologue concept egy olyan autó első, de nagyon is valóságos víziója, amely hamarosan Európa-szerte hódítja majd el a szíveket. A hagyományos tanulmányokhoz képest a Toyota C-HR prologue concept sokkal inkább hű marad az eredeti, lázadó lelkülethez, a megszokott dolgokat épp úgy elfordítva, mint a fejeket.

Továbbra is lázadó, de még szofisztikáltabb

A Toyota C-HR prologue concept formáin már első pillantásra látszik, hogy hű maradt az eredeti modellhez. Ugyanakkor következő generációs megjelenése egyértelműen a saját útját járja. Még merészebb kialakításával a Toyota C-HR prologue concept a hitelesség még szofisztikáltabb kifejezését választja. Épp annyira provokatív, mint eddig és legalább olyan élvezetes. A Toyota C-HR olyan kettősséget tud felmutatni, amely csak ritkán van jelen egyetlen autóban. A nagyobb kerekek és a rövidebb túlnyúlások minden nézőpontból erőteljesebb kiállást biztosítanak. Ugyanakkor, miközben a Toyota C-HR prologue még sportosabb összhatást kelt, belül minden eddiginél tágasabb.

Határozottan sarkos, mégis erőteljesen hiteles

A Toyota C-HR prologue concept ívelt felületei a mozgás hatását keltik. A precíziós formákról természetes szépségre történő váltás az ellentétek bűvöletével még nagyobb hangsúlyt ad a jellemvonásoknak. Ez a nagy dinamikai átfogás olyan kontrasztot képez a folyamatos formavezetés és az éles kialakítás között, amelyhez foghatót eddig még sosem láthattunk. A jól ismert karaktervonal még erőteljesebb vizuális benyomást kelt a Toyota C-HR prologue concept esetében. Az organikus mozgás és a szélsőséges precizitás találkozásával az újdonság kivételesen modern, mégis egészen emberi összhatást kelt.

Emlékezetes tekintet

A kalapácsfej orrkialakítás egymásba fonódó formák és világítótestek összhatásából alakul ki. A hűtőrács mérete csökkent, miközben a vékonyabb fényszórók a csúcstechnikás megközelítést szemléltetik. Szemből nézve a Toyota C-HR prologue concept olyan áramvonalas és tettrekész, akár egy cápa – miközben az előretörés hatását kelti. A teljes karosszérián végigfutó tematika egyedi esztétikát kölcsönöz, ami semmihez sem hasonlítható látványt nyújt a közutakon.

Eddig kétszínű volt. És most…

A Toyota C-HR prologue egy harmadik kontrasztszínt, a szulfurt, hozza be a fémes ezüst és a karbonfekete kettőséhez. Mindezt a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy különösen látványos háromszínű megvalósítást eredményezzen. A küldetés pedig teljesült. Kettős génállomány elérhető, megfizethető hibrid és különösen hatékony Plug-in hibrid hajtással. A Toyota C-HR prologue hűen demonstrálja a Toyota elkötelezettségét a karbonsemlegesség iránt, szélesebb körű elektrifikációs palettát felmutatva Európa egyik legnagyobb és legnyüzsgőbb kategóriájában, a C-SUV szegmensben. Az új Plug-in hibrid Toyota C-HR az Európában gyártott akkumulátoraival a hibrid verzió mellett tovább erősíti a Toyota többtechnológiás hozzáállását.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom