Aki lázadónak születik, mindörökre lázadó is marad: íme a vadonatúj Toyota C-HR

A 2014-es Párizsi Autószalonon láthattuk az első jelét annak, hogy a Toyota egy teljesen új járműkategóriát készül alkotni a C-szegmensen belül. Itt találkozhatott a világ először a „Toyota C-HR concept” tanulmányautóval. Alig két évvel később mindez valósággá vált. A C-HR személyében a Toyota egy olyan autót mutatott be, amely nem akart kompromisszumokat kötni és nem félt kitűnni a tömegből – épp úgy, mint az őt vezető emberek. 2022-ben új kihívás fogadta a tervezőket: hogyan lehetne a Toyota C-HR-t még magasabb szintre emelni?

Hogyan lehetne még több izgalmat és élvezetet adni azoknak, akik jól ismerik és szeretik a Toyota C-HR-t annak hiteles, provokáló és szórakoztató mivolta miatt? Bemutatkozik a Toyota C-HR prologue, a jövőre érkező vadonatúj Toyota C-HR előfutára, egy koncepcióautó, amely túlmutat a merészségen: annak demonstrációja, hogy a Toyota ezt mind megadja. Sőt, annál is többet.

Ma már tudjuk, hogy a Toyota C-HR bemutatását követően szinte azonnal autóipari ikonná vált, megdöntve valamennyi előzetes értékesítési tervet és várakozást. Ez volt az az autó, amellyel a Toyota megérkezett (sőt mit megérkezett, egyenesen berúgta az ajtót…) egy olyan területre, amely addig nem számított hazai terepnek számára: igazi érzelmileg bevonó, rajongást kiváltó, provokatívan merész autót alkotott, amelyet azóta hasonló szellemben megrajzolt modellek sora követett. Amikor a Toyota először leleplezte a sorozatgyártásra érett 2016-os C-HR-t, a legtöbben nem akartak hinni a szemüknek, mindenkit ámulatba ejtett, hogy egy a merész koncepcióautóhoz ennyire hasonló autó gördül majd le a gyártósorokról. A C-HR új generációjának megtervezésekor épp a modell páratlan sikere, és az ennek okán tapasztalható felfokozott várakozás volt a legnagyobb kihívás a dizájnerek és mérnökök előtt…az új generációs modell koncepciójára pillantva azonban úgy tűnik, azoknak volt igaza, akik arra fogadtak, hogy a Toyota ismét meg fogja tudni ugrani a minden korábbinál magasabbra tartott lécet.

Egy európai fejlesztési történet

A jelenlegi Toyota C-HR az ED²-ben, azaz a Toyota Dél-Franciaországban található Európai Formatervezési Központjában készült. Ugyancsak az ED² rajzolta az új Toyota C-HR prologue lemezeit. A kihívás egyértelmű volt: meghaladni azt, amit már elértek.

Egy megtett és megtartott ígéret

„A küldetésünk az volt, hogy mélyre ássunk és minden eddiginél messzebbre jussunk. Már nagyon várjuk, hogy sorozatgyártásba kerüljön az új Toyota C-HR.” – fogalmaz a kihívás kapcsán Lance Scott, formatervezési vezető, a a Toyota Európai Formatervezési Központjának egyik vezető munkatársa.

A jövő érkezik – fokozott kifinomultsággal

Az új Toyota C-HR prologue concept egy olyan autó első, de nagyon is valóságos víziója, amely hamarosan Európa-szerte hódítja majd el a szíveket. A hagyományos tanulmányokhoz képest a Toyota C-HR prologue concept sokkal inkább hű marad az eredeti, lázadó lelkülethez, a megszokott dolgokat épp úgy elfordítva, mint a fejeket.

Továbbra is lázadó, de még szofisztikáltabb

A Toyota C-HR prologue concept formáin már első pillantásra látszik, hogy hű maradt az eredeti modellhez. Ugyanakkor következő generációs megjelenése egyértelműen a saját útját járja. Még merészebb kialakításával a Toyota C-HR prologue concept a hitelesség még szofisztikáltabb kifejezését választja. Épp annyira provokatív, mint eddig és legalább olyan élvezetes. A Toyota C-HR olyan kettősséget tud felmutatni, amely csak ritkán van jelen egyetlen autóban. A nagyobb kerekek és a rövidebb túlnyúlások minden nézőpontból erőteljesebb kiállást biztosítanak. Ugyanakkor, miközben a Toyota C-HR prologue még sportosabb összhatást kelt, belül minden eddiginél tágasabb.

Határozottan sarkos, mégis erőteljesen hiteles

A Toyota C-HR prologue concept ívelt felületei a mozgás hatását keltik. A precíziós formákról természetes szépségre történő váltás az ellentétek bűvöletével még nagyobb hangsúlyt ad a jellemvonásoknak. Ez a nagy dinamikai átfogás olyan kontrasztot képez a folyamatos formavezetés és az éles kialakítás között, amelyhez foghatót eddig még sosem láthattunk. A jól ismert karaktervonal még erőteljesebb vizuális benyomást kelt a Toyota C-HR prologue concept esetében. Az organikus mozgás és a szélsőséges precizitás találkozásával az újdonság kivételesen modern, mégis egészen emberi összhatást kelt.

Emlékezetes tekintet

A kalapácsfej orrkialakítás egymásba fonódó formák és világítótestek összhatásából alakul ki. A hűtőrács mérete csökkent, miközben a vékonyabb fényszórók a csúcstechnikás megközelítést szemléltetik. Szemből nézve a Toyota C-HR prologue concept olyan áramvonalas és tettrekész, akár egy cápa – miközben az előretörés hatását kelti. A teljes karosszérián végigfutó tematika egyedi esztétikát kölcsönöz, ami semmihez sem hasonlítható látványt nyújt a közutakon.

Eddig kétszínű volt. És most…

A Toyota C-HR prologue egy harmadik kontrasztszínt, a szulfurt, hozza be a fémes ezüst és a karbonfekete kettőséhez. Mindezt a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy különösen látványos háromszínű megvalósítást eredményezzen. A küldetés pedig teljesült. Kettős génállomány elérhető, megfizethető hibrid és különösen hatékony Plug-in hibrid hajtással. A Toyota C-HR prologue hűen demonstrálja a Toyota elkötelezettségét a karbonsemlegesség iránt, szélesebb körű elektrifikációs palettát felmutatva Európa egyik legnagyobb és legnyüzsgőbb kategóriájában, a C-SUV szegmensben. Az új Plug-in hibrid Toyota C-HR az Európában gyártott akkumulátoraival a hibrid verzió mellett tovább erősíti a Toyota többtechnológiás hozzáállását.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Negyvenévnyi sporttörténelem kacsint össze ebben a Toyotában

Mit kapunk, ha a Toyota GR86 klasszikus karakterét a Celica GT-Four rali versenyautó emblematikus stíluselemeivel és a GR Corolla mértékadó hajtásláncával ötvözzük? Stílusát tekintve a GR86 Rally Legacy Concept stílusos főhajtás a Toyota motorsport-történetének egyik legfontosabb típusa előtt, műszakilag pedig talán egy gyönyörű barátság kezdete. Az 1986 és 1999 között három generációban gyártott Celica GT-Four […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az angol postás elektromos Peugeot-val kézbesít

A PEUGEOT 2009 óta partnere az angol Királyi Postának, és 2014 óta sok elektromos furgont is szállított nekik. Mostantól az együttműködés magasabb szintre lép, hiszen az elektrifikációban élen járó francia márka újabb 2.100 darab elektromos furgont szállít a szigetországba. Bár nagy volumenű üzletkötésről van szó, a bejelentés egyáltalán nem okoz meglepetést, hiszen mind a Stellantis […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW iX3 modellek a magyar rendőrség flottájában

Magyarország kilenc rendőri szerve tíz rendőri felszereltséggel rendelkező BMW iX3 modellt állít szolgálatba. A tisztán elektromos meghajtású modelleket a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. beszerzésre vonatkozó teljes körű támogatásával vehetik használatba a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ, a Jász-Nagykun-Szolnok, a Somogy, a Fejér, a Zala, a Pest, a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom