Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius nemcsak a legszebb a típus történetében, de a legerősebb és leggyorsabb is. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt dedikált hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a gyorsulása is csak fél másodperccel rosszabb (kb. 6,8 mp) 0-ról 100 km/h-ra.

Most, az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a Toyota állítólag az ikonikus hibrid sportváltozatán dolgozik, pedig ezt korábban elképzelhetetlennek tartották a típus rajongói. Persze az optikai tuningcsomag már korábban elkészült, de arra senki sem gondolt, hogy a műszaki tartalmat is módosíthatja a Gazoo Racing.

A japán Best Car magazin értesülései szerint Prius Plug-in Hybriden alapuló sportváltozat neve Prius GRMN lesz, ami azt jelenti, hogy a normál GR szint fölé lövik be a tudását. Nem biztos, hogy megtartják a mérnökök a kétliteres, soros négyhengeres motorra épülő új hibrid hajtást, mert annak tuningpotenciálja valószínűleg nem olyan magas, hogy erőben felvegye a versenyt a RAV4 Plug-in Hybrid 306 lóerős, 2,5 literes benzinmotorból és három villanymotorból álló rendszerével. Ezzel a hajtással nem csak a külső forrásból történő tölthetőség maradna meg, de kapásból a második legerősebb autóvá válna a Prius GRMN a Gazoo Racing-modellcsaládon belül a GR Supra mögött.

A teljesítménynövelés mellett a Best Car arról is beszámolt, hogy a Prius GRMN karosszériájának merevséget is fokozni fogják több ponthegesztéssel és ragasztással, erősebbek lesznek a fékei és feszesebbre hangolják a felfüggesztéseit is, hogy élénkebb vezethetőség párosuljon a jobb gyorsuláshoz.

Jó eséllyel exkluzív belsőt is kap majd a sportváltozat, mutatós fémpedálokra, sportülésekre, szénszálas díszbetétekre, és Alcantara-kárpitozásra számíthatunk. Bár a cikk nem említi, abban szinte egészen biztosak lehetünk, hogy többi GR sportmodellel ellentétben a Prius GRMN nem kap manuális sebességváltót, bár egészen tavaly decemberig a tisztán elektromos Lexus Electrified Sport tanulmányról is ezt gondoltuk.

Ha valóban megvalósul, valamikor 2023 vége és 2024 második negyedéve között jelenhet meg a piacon a Prius GRMN, ami azt jelenti, hogy előbb-utóbb kapnunk kell majd valamilyen hivatalos megerősítést az érkezéséről.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Grand Automotive lett Chery márka magyarországi importőre

A Chery Automobile, Kína negyedik legnagyobb autógyártója és a legnagyobb kínai személyautó-exportőr, hivatalosan is megérkezik a Chery márkájával a magyar piacra. A Chery márka hazai vezérképviseletére a Grand Automotive vállalatot választotta, amely ezzel újabb márkával bővíti portfólióját. „Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a dinamikusan fejlődő Chery csoport bennünket választott magyarországi partneréül. A Chery-csoporthoz tartozó Omoda […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Újabb lépéssel közelebb az önvezető autóhoz

A világ autóipara átalakuláson megy át, két fontos változás zajlik egy időben. Egyre nagyobb teret nyernek a tisztán villanyhajtású autók, illetve lépésről lépésre közelebb kerülünk az önvezetéshez. Technológiai, mobilitási vállalatként a Peugeot mindkét területen élen jár. Európa útjain a balesetek három leggyakoribb oka kivétel nélkül emberi hibára vagy felelőtlenségre vezethető vissza. A gyorshajtás, az ittas, […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Tedd menővé a biztonságos szurkolást – légy a rally biztonság influenszere!

A sajtóeseményünk többek között rávilágított arra, hogy a 2023 márciusában elindított “Igazi rally-rajongó vagy?” című, a rally-rajongók biztonságos szurkolásának kialakításáért folyó kampányunk a Ti segítségetekkel még több nézőhöz eljuthatna. Nagyon jó látni, hogy a véleményvezérek bejegyzéseire mennyire erősen rezonálnak a követők, és ezért arra jutottunk, hogy bár a szervezőkkel közösen minden egyes rally-esemény előtt közzétesszük […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom