Ausztriában folytatott hidrogénstratégiai eszmecserét a BMW Group

A BMW Group 2023. szeptember 26-án és 27-én első alkalommal rendezte meg Bécsben a BMW Group Hydrogen Days eseményt, amelynek keretei között olyan közép-ausztriai ipari vállalatok, mint az AVL, a BMW Group és a Wien Energie, illetve olyan oktatási intézmények, mint a Grazi Műszaki Egyetem és a Hydrogen Partnership Austria platform, közös eszmecserét tartottak az osztrák média és kormány képviselőivel. A középpontban a technológiai innovációk iránti nyitottság állt, amely mentén a hidrogén Ausztria 2040-re kitűzött klímasemlegességi céljához kulcsfontosságú tényezőként járulhat hozzá. „A gazdasági átalakulás tekintetében kulcsfontosságú, hogy nyitottan álljunk a technológiai innovációk előtt. Ennek az energiaforrásként alkalmazott hidrogén célzott felhasználása is része” – mondta Martin Kocher, Ausztria munkaügyi és gazdasági minisztere. „Az osztrák vállalatok és kutatóintézetek az elmúlt évek során technológiai előnyre tettek szert a jövő hidrogénalapú megoldásainak kifejlesztése és előállítása terén, amit tovább kell erősíteni. A korai hidrogéngazdaság megszilárdítása új lehetőségeket nyit a fenntartható növekedés és az új foglalkoztatási területek előtt.

A hidrogén, mint a személyes mobilitás üzemanyaga: a BMW Group újragondolásra szólít fel

A BMW Group számára a hidrogén kulcsfontosságú szerepet játszhat az energetikai átállásban, és ezáltal az éghajlatvédelemben is. Ez az egyik leghatékonyabb módja a megújuló energiák tárolásának és szállításának. Eme potenciált a mobilitási szektor átalakulásának felgyorsítására is ki kell használni. A BMW Group meggyőződéssel vallja, hogy a hidrogén a zéró emissziójú személyes mobilitás még hiányzó alkotóeleme, hiszen a müncheni központú vállalatcsoport szerint önmagában egyetlen technológia sem lesz elegendő ahhoz, hogy világszerte lehetővé tegye a klímasemleges mobilitást. A BMW Group kritikus szemmel nézi azon európai megközelítést, amely a hidrogén felhasználását a nagy hőenergiájú területeken történő alkalmazásokra összpontosítja. „A járműtöltési infrastruktúra és a villamosenergia-hálózat stabilitása szempontjából a zéró emissziójú hajtáslánc-technológiák sokféleségének van értelme. Számos tanulmány igazolja, hogy két egymást kiegészítő infrastruktúra kiépítése olcsóbb, mint egyetlen olyan infrastruktúra kiépítése, amelynek az összes kihívással egyedül kell megbirkóznia. A hidrogénellátás ráadásul képes csökkenteni a csúcsterhelést, és így mérsékelni a villamosenergia-hálózat szükséges bővítését” – nyilatkozta Dr. Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogéntechnológiai programjának vezetője.

Az aktuális kihívás: költségek és infrastruktúra

A hidrogén-meghajtású járművek egyértelmű előnyökkel kecsegtetnek: nincs károsanyag-kibocsátásuk, miközben három-négy perc tankolás után hosszú hatótávolságot kínálnak. Abban azonban mindegyik technológiai szakértő egyetért, hogy a hidrogén-alapú hajtáslánc-technológiák sikeres elterjedéséhez elengedhetetlen az átfogó infrastruktúra kiépítése. „Jelentős mértékben előre kívánjuk mozdítani a fenntartható hidrogénláncot, mert meggyőződésünk, hogy a zöld hidrogénnek a klímasemleges energiarendszer megoldásainak részét kell képeznie” – mondta Johannes Jungbauer, a Wien Energie megújuló hidrogénért felelős divíziójának vezetője. Ausztriában jelenleg csupán öt hidrogéntöltő állomás működik: Bécsben, Grazban és Innsbruckban, valamint Wiener Neudorf és Asten községekben.

A BMW iX5 Hydrogen tesztflottája Európában is feltűnik

2022-ben a BMW Group megkezdte a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW iX5 Hydrogen prototípusainak legyártását, majd 2023 februárjában egy kevesebb, mint 100 modellből álló tesztflottát gurított ki a világ útjaira – Európában, Japánban, Koreában, Kínában, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten. A cél a hidrogén-alapú hajtáslánc-technológiában rejlő lehetőségek bemutatása és a hidrogéntöltő állomásokból álló infrastruktúra bővítésének támogatása. A BMW Group fejlesztőcsapata eközben értékes tudásanyagot is szerez a lehetséges sorozatgyártás előtt. A tesztflotta négy tagja jelenleg Ausztriában tesztel, ahol az elkövetkező hónapokban a kiválasztott partnerek is kipróbálhatják a technológiát.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A MINI két érkező John Cooper Works modellt is leleplez a 2024-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon

A MINI izgalmas belépőre készül az idei Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon: egyszerre két olyan John Cooper Works modellt is bemutat, amelyek felgyorsítják az autórajongók szívverését. Debütál a vadonatúj és most először kifejlesztett MINI John Cooper Works E PROtotype, valamint az első tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modell. A legendás hegyi felfutóra nem […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Székesfehérvár Rallye: Öt év után újra aszfalton

Július 12-14. között a Magyar Országos Rally bajnokság negyedik versenyével, a Székesfehérvár Rallye-val folytatódik az idei versenyszezon. Az aszfaltos futamon a Rally1-es mezőnyben természetesen Turán Frigyes és Zsiros Gábor is rajthoz állnak a Volkswagen Polo GTI R5-tel, hogy tovább növeljék bajnoki pontjaikat. Öt év után újra aszfalton rendezik meg a Székesfehérvár Rallye-t, ahol a versenyzőknek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb legenda veszíti el V8-as motorját

A világ egyik legarchaikusabb, egyben legütőképesebb terepjárója, a Toyota Land Cruiser 70-es széria néhány éve a modernizálódás útjára lépett. Az az állomás azonban, amihez ennek kapcsán most eljutott, komoly veszteséget jelent nem csak a vevők, de a világ össze autórajongója számára. Jövőre lesz negyvenéves a Toyota Land Cruiser 70-es szériája. A modell pályafutása javát jelentős […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom