Ausztriában folytatott hidrogénstratégiai eszmecserét a BMW Group

A BMW Group 2023. szeptember 26-án és 27-én első alkalommal rendezte meg Bécsben a BMW Group Hydrogen Days eseményt, amelynek keretei között olyan közép-ausztriai ipari vállalatok, mint az AVL, a BMW Group és a Wien Energie, illetve olyan oktatási intézmények, mint a Grazi Műszaki Egyetem és a Hydrogen Partnership Austria platform, közös eszmecserét tartottak az osztrák média és kormány képviselőivel. A középpontban a technológiai innovációk iránti nyitottság állt, amely mentén a hidrogén Ausztria 2040-re kitűzött klímasemlegességi céljához kulcsfontosságú tényezőként járulhat hozzá. „A gazdasági átalakulás tekintetében kulcsfontosságú, hogy nyitottan álljunk a technológiai innovációk előtt. Ennek az energiaforrásként alkalmazott hidrogén célzott felhasználása is része” – mondta Martin Kocher, Ausztria munkaügyi és gazdasági minisztere. „Az osztrák vállalatok és kutatóintézetek az elmúlt évek során technológiai előnyre tettek szert a jövő hidrogénalapú megoldásainak kifejlesztése és előállítása terén, amit tovább kell erősíteni. A korai hidrogéngazdaság megszilárdítása új lehetőségeket nyit a fenntartható növekedés és az új foglalkoztatási területek előtt.

A hidrogén, mint a személyes mobilitás üzemanyaga: a BMW Group újragondolásra szólít fel

A BMW Group számára a hidrogén kulcsfontosságú szerepet játszhat az energetikai átállásban, és ezáltal az éghajlatvédelemben is. Ez az egyik leghatékonyabb módja a megújuló energiák tárolásának és szállításának. Eme potenciált a mobilitási szektor átalakulásának felgyorsítására is ki kell használni. A BMW Group meggyőződéssel vallja, hogy a hidrogén a zéró emissziójú személyes mobilitás még hiányzó alkotóeleme, hiszen a müncheni központú vállalatcsoport szerint önmagában egyetlen technológia sem lesz elegendő ahhoz, hogy világszerte lehetővé tegye a klímasemleges mobilitást. A BMW Group kritikus szemmel nézi azon európai megközelítést, amely a hidrogén felhasználását a nagy hőenergiájú területeken történő alkalmazásokra összpontosítja. „A járműtöltési infrastruktúra és a villamosenergia-hálózat stabilitása szempontjából a zéró emissziójú hajtáslánc-technológiák sokféleségének van értelme. Számos tanulmány igazolja, hogy két egymást kiegészítő infrastruktúra kiépítése olcsóbb, mint egyetlen olyan infrastruktúra kiépítése, amelynek az összes kihívással egyedül kell megbirkóznia. A hidrogénellátás ráadásul képes csökkenteni a csúcsterhelést, és így mérsékelni a villamosenergia-hálózat szükséges bővítését” – nyilatkozta Dr. Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogéntechnológiai programjának vezetője.

Az aktuális kihívás: költségek és infrastruktúra

A hidrogén-meghajtású járművek egyértelmű előnyökkel kecsegtetnek: nincs károsanyag-kibocsátásuk, miközben három-négy perc tankolás után hosszú hatótávolságot kínálnak. Abban azonban mindegyik technológiai szakértő egyetért, hogy a hidrogén-alapú hajtáslánc-technológiák sikeres elterjedéséhez elengedhetetlen az átfogó infrastruktúra kiépítése. „Jelentős mértékben előre kívánjuk mozdítani a fenntartható hidrogénláncot, mert meggyőződésünk, hogy a zöld hidrogénnek a klímasemleges energiarendszer megoldásainak részét kell képeznie” – mondta Johannes Jungbauer, a Wien Energie megújuló hidrogénért felelős divíziójának vezetője. Ausztriában jelenleg csupán öt hidrogéntöltő állomás működik: Bécsben, Grazban és Innsbruckban, valamint Wiener Neudorf és Asten községekben.

A BMW iX5 Hydrogen tesztflottája Európában is feltűnik

2022-ben a BMW Group megkezdte a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt BMW iX5 Hydrogen prototípusainak legyártását, majd 2023 februárjában egy kevesebb, mint 100 modellből álló tesztflottát gurított ki a világ útjaira – Európában, Japánban, Koreában, Kínában, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten. A cél a hidrogén-alapú hajtáslánc-technológiában rejlő lehetőségek bemutatása és a hidrogéntöltő állomásokból álló infrastruktúra bővítésének támogatása. A BMW Group fejlesztőcsapata eközben értékes tudásanyagot is szerez a lehetséges sorozatgyártás előtt. A tesztflotta négy tagja jelenleg Ausztriában tesztel, ahol az elkövetkező hónapokban a kiválasztott partnerek is kipróbálhatják a technológiát.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom