- Koncepciótól a megvalósulásig: a vadonatúj Grandland az Opel Experimental tanulmányautó számos dizájnelemét megjeleníti
- Német energia: Németországban tervezve, fejlesztve és gyártva
- Elektromosnak született: a csúcskategóriás Opel SUV az új STLA közepes platformra épül
- Az elektromos autózás szabadsága: a Grandland Electric modellben az új alacsony beépítésű lapos akkumulátor akár 700 km-es hatótávot (WLTP1) biztosít
- Innováció a világítás területén: új Intelli-Lux Pixel HD rendszer, több mint 50,000 szegmenssel
- Greenovation: újrahasznosított PET felhasználása a belső térben
- Rengeteg pakolási lehetőség: a beltérben több mint 35 liter pakolóhely, melynek része az áttetsző Pixel Box
Rüsselsheim. Stílusos és dinamikus, tágas és sokoldalú, tisztán elektromos hajtáslánccal – ez az új Opel Grandland, a rüsselsheimi központú autógyár ma bemutatott modellje. Több, az Opel Experimental koncepcióautón látott dizájnelem ezen a sorozatgyártásban készülő autón jelenik meg először. Ezek közé tartozik a 3D Vizor a középen markánsan megjelenő, megvilágított Blitz logóval, és a folyamatosan megvilágított hátsó “OPEL” márkafelirat. Újdonság az akkumulátoros-elektromos STLA közepes padlólemez, az új, alacsony beépítésű 98 kWh kapacitású akkucsomag valamint a több mint 50,000 szegmensből álló Intelli-Lux Pixel HD fényszórórendszer. A Grandland Electric akár 700 kilométeres lokálisan károsanyag-kibocsátás mentes elektromos hatótávot kínál (WLTP1).
“Az új Grandland mérföldkövet jelent az Opel történetében. Immár kivétel nélkül minden modellünk elérhető elektromos kivitelben, ez óriási előrelépés villamosítási offenzívánkban. Az új Grandlandot Rüsselsheimben terveztük és fejlesztettük és Eisenachban gyártjuk majd. Az autó kapcsolatát az Opel Experimental koncepcióval nem lehet nem észrevenni. Olyan innovációkat kínál a Grandland, amelyeket először ebben a különleges koncepcióautóban mutattunk meg. Az új Grandland emiatt is tovább fogja erősíteni pozíciónkat az oly fontos C-SUV szegmensben,” mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.
Az akkumulátoros-elektromos modellekhez fejlesztett platform használatával elérhető az akár 700 km-es tisztán elektromos hatótáv (WLTP1)
Az új generációs Grandland óriási lépést jelent az Opel márka azon törekvésében, hogy az elektomos mobilitást még vonzóbbá tegye. Ez az első Opel modell, amely a Stellantis STLA közepes akkumulátoros-elektromos platformjára épül. Az akár 98 kWh-s akkumulátorok alacsony beépítésének, az új generációs elektromos motornak, és az energiát megtakarító funkcióknak -mint a hőszivattyú- köszönhetően az új Grandland Electric akár 700 kilométeres lokális károsanyag-kibocsátás nélküli elektromos hatótávot WLTP1 biztosít. Ráadásul a gyors töltés is garantált, köztéri gyorstöltőkön az akkumulátor kb. 26 perc alatt 80%-ra telíthető.
3D Vizor, megvilágított Blitz logó, Edge Light technológia és Intelli-Lux Pixel Matrix HD fényszóró rendszer
Az új alapok egyedülálló lehetőségeket biztosítottak a tervezőknek, az új Grandland lenyűgöző kiállása az első pillanatban feltűnik. Az elődjéhez képest 173 mm-rel nagyobb hosszúságnak, 19 mm-rel nagyobb magasságnak és a 64 mm plusz szélességnek köszönhetően az új modell határozottságot és magabiztosságot sugároz (hosszúság: 4650 mm, szélesség: 1905 mm, magasság: 1660 mm). Mindez, az akár 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal együtt azt jelenti, hogy a modell megérdemelten foglalja el az Opel SUV palettájának csúcsát. A kivételes megjelenést tovább erősíti az Opel márkaarcának új megmutatkozása: a 3D Vizor. Ez a megvilágított Opel Blitz logóval együtt jelenik meg, amelyet az Edge Light technológia tesz még feltűnőbbé. Az új Grandlandon jelenik meg az a továbbfejlesztett “Opel Compass” formaterv amely az Experimental koncepcióautón volt először látható. A középső él a vertikális tengely, minden funkció vízszintesen helyezkedik el és középpontjukban áll a “villamosított Blitz” logó.
A megvilágított logó mellett egy új, a rüsselsheimi mérnökök által kifejlesztett iparági vezető világítási innováció, az Intelli-Lux Pixel Matrix HD rendszer is bemutatkozik. A HD fényminőséget biztosító rendszer több mint 50,000 szegmensből áll (pontosabban 51,200 szegmensből, 25,600 darab mindkét oldalon) és ebben a modellben ünnepelhetjük megjelenését. Az adott forgalmi szituációban felbukkanó járműveket és tárgyakat kamera érzékeli, az Intelli-Lux Pixel Matrix HD rendszer pedig a hagyományos Matrix Light technológiánál pontosabban takarja ki ezeket, emellett sokkal világosabb és homogénebb fénymintázatot ad, mindezt úgy, hogy a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el. Emellett, a jármű előtt megjelenő kísérőfények, a köszöntő és búcsúzó grafikus animációk már a jövőbeni lehetőségekbe is bepillantást nyújtanak.
A kéttónusú tető és a kontrasztos karosszéria vizuálisan egyedi és elegáns megjelenést biztosít. A jármű kialakítása rendezett és struktúrált, mindeközben formája áramvonalas és organikus. A határozott kerékív vonalak végigfutnak az autón és vizuálisan kiemelik a kerekek formatervét. Mindez a karosszéria alsó részén levő burkolt elemek robosztusságával egészül ki. A 2,784 mm-es hosszú tengelytávolság és a meredek csomagtérajtó kiemeli az utastér és a csomagtartó megnövekedett tágasságát. A hátsó ülések 40:20:40 arányban lehajthatóak, így a csomagtér 1,641 literesre bővíthető.
A hátul elhelyezett, megvilágított Compass része a szintén megvilágított “OPEL” felirat, ebben a formában ez is először jelenik meg sorozatgyártású modellen. Emellett, az Opel Greenovation megközelítéssel összhangban, amely takarékosan kezeli az autókhoz felhasznált forrásokat és eszközöket, a modell neve nem krómozott betűkkel jelenik meg, hanem kidomborítva a csomagtér ajtaján.
Tágas belső tér, 16 colos központi kijelző, AGR ülések és okos tárolási megoldások
Az új Grandland belső terében az utasokat merész és letisztult részletek valamint kellemes, meleg hangulat fogadja. A kialakítás a horizontális térérzetet erősíti, a műszerfalon keresztül az ajtók felé futó vonalak fokozzák a szélesség és a tágasság érzetét, a finoman a vezető felé fordított 16 colos központi kijelző és a magas középkonzol sportos érzetet biztosít. A kormánykerék mögött elegáns, széles és teljesen digitális műszerfal jeleníti meg a fontos információkat, lehetővé téve, hogy a vezető az autózás élményét élvezhesse, az Intelli-HUD head-up display pedig segíti, hogy tekintete mindig az úton maradhasson. A vezető manuálisan vagy automatikusan is aktiválhatja az úgynevezett Pure működési módot. Ez csökkenti a kijelzőkön megjelenő információmennyiséget, nem vonja el a vezető figyelmét esti vagy esős időben történő vezetéskor sem. Az Opel hagyományt megőrizve, a gyakran használt funkciók, mint pl. a klímaszabályozás, továbbra is intuitív módon, fizikai gombok segítségével manuálisan állíthatóak.
Az oldalsó szellőzőnyílások az ajtókba vannak beépítve, ez a megoldás vizuálisan megnöveli a műszerfal szélességét. Az attraktív műszerfal felső része kétféle felületre oszlik, ezzel is igazodva a modell egészének formatervéhez. Az ez alatt megjelenő “élfény” ugyanazzal a technológiával működik mint a Vizor, finom üvegszerű hatást adva a színeknek és a fényeknek. A beltér különleges hangulatát tovább erősítik a műszerfali hangulatfények és az ajtóbetétek. A műszerfal középső része szövettel borított, ez vizuálisan kapcsolódik az ajtókárpithoz, így esztétikus, finom érintésű egységgé válik a vezetőtér.
A belső térben még egy, a vezetési élményt fokozó elem található: az Opel díjnyertes ergonomikus AGR ülései a hagyományokat megőrizve az új Grandland modellben is elérhetőek. Az “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (“Egészséges Hát Munkacsoport) minősítésű üléseken új kényelmi funkció mutatkozik be: az elektromos oldaltámasz. Ez a funkció nagyban segíti az oldalkényelem kialakítását, beállítását, a háttámla oldalain található két pneumatikus zsebnek köszönhetően. Az üléseken a masszázs és szellőzés funkció is működik. Emellett a hátsó üléseknél az elődmodellhez képest 20 mm-rel nagyobb a lábtér. Alapfelszereltség az első ülések szabadalmaztatott Intelli-Seat funkciója -amely csökkenti a farokcsontra nehezedő nyomást és kiemelkedő kényelmet biztosít a hosszú, autópályán történő utazások során is. Fontos információ, hogy a belső térben használt minden kárpit újrahasznosított anyagból készül!
Mivel családi autóról van szó, a tervezők nagy hangsúlyt fektettek a belső tér sokoldalúságára is. A cél nem csak annyi volt, hogy sok tároló legyen a járműben, hanem olyan innovatív megoldások alkotása és alkalmazása, amelyek megkönnyítik az utasok életét és növelik kényelmüket. Az okos megoldások egyik kiemelkedő eleme a Pixel Box. A megvilágított áttetsző üveg és a konzolt körülvevő szövet borítás nemcsak esztétikusabbá teszi a konzol megjelenését, hanem hasznos funkciója is van. A vezeték nélküli okostelefon-töltő az üvegfal mögött helyezkedik el, így a készülék biztonságosan tárolható töltés közben. Az, hogy a telefon mindig látható, segít abban, hogy a felhasználó kiszálláskor ne felejtse a készüléket az autóban. Összesen 35 liter belső pakolóhely található a Grandland belső terében – a Pixel Boxtól kezdve az első ülések háttámláján lévő telefontartó zsebeken át a középkonzol alatti nagy tárolóhelyig, ahol megtalálható a 12 V-os csatlakozó aljzat is.
További hajtásláncok, frekvenciaszelektív lengéscsillapítási technológia, vezetőtámogató rendszerek
Nem csak a tisztán elektromos hajtásláncot kereső vezetők találják meg a nekik való kivitelt az immár teljesen villamosított portfólióban. Az új Grandland plug-in hibrid lokális zéró károsanyag kibocsátással 85 km-es hatótávot (WLTP1) kínál, a Grandland hibrid pedig 48 V-os hibrid rendszerével nyújt kivételes vezetési élményt, egyben kisebb fogyasztást és CO2 kibocsátást.
Miközben az új Grandland károsanyag-kibocsátása alacsonyabb, az autó továbbra is kényelmes és dinamikus vezetési élményt nyújt. Ezt többek között a frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszert használó futómű teszi lehetővé. Ez az egyedülálló technológia egy második hidraulikus kört hoz létre a lengéscsillapító hengerben, amely mechanikusan igazítja a csillapító erőt a rezgéshez. A közlekedési szituációtól, az útfelület állapotától és a vezetési stílustól függően különböző, egyedi csillapítási karakterisztikát alakít ki a kényelmes utazás érdekében, nagy ütéseknél – pl. macskakövön vagy csatornafedélen- csakúgy, mint kisebb rezgéseknél. A frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszer a sportos vezetési stílushoz is alklamazkodik, közvetlenebb, erősebb tapadást tesz lehetővé. A Grandland azonnal és közvetlenül reagál a vezető utasításaira, és az Opel modellekre jellemző módon stabil marad fékezéskor, kanyarodáskor és autópályán történő gyors haladás közben is.
Az Opel új, csúcskategóriás SUV modellje által kínált vonzó csomagot vezetőtámogató rendszerek széles skálája teszi teljessé, melyeknek része a Stop & Go funkcióval működő automata sebességtartó, az intelligens közúti jelzőtábla felismerés, intelligens sebességadaptáció, és a másodlagos ütközést megakadályozó fékrendszer; mindegyik funkció alapfelszereltség. Opcionálisan elérhető az Intelli-Drive 2.0 rendszer, amelyben számos elektromos asszisztens integráltan dolgozik és az ajánlott sebességhatárhoz történő igazodással valamint a félautomata sávváltás-asszisztenssel kombinálva működik. Amennyiben a megcélzott sáv szabad, az asszisztens kis kormánymanőverekkel odakormányozza az autót. Az adott sebességhatárhoz igazodás biztosítja, hogy
– amennyiben a vezető azt jóváhagyja – a Grandland az adott értékhez igazodva csökkentse vagy a sebességhatárig növelje sebességét. Az Intelli-Drive 2.0 a szenzorokon kívül felhőből nyert információkat is használ. A parkolást és a manőverezést elöl és hátul is parkolássegítő könnyíti meg, a hátsó kamerán automata tisztító funkció és 360 fokos Intelli-Vision kamera működik.
A korszerű új platformnak, az innovatív új technológiáknak és az először az Opel Experimental koncepcióautón látott dizájnelemeknek köszönhetően az új Grandland megérdemelten áll az Opel SUV palettájának csúcsán, új szintet jelent a márka folyamatosan fejlődő villamosítási, az elektromos autózás szabadságát hirdető stratégiájában.