Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring

  • Megérkeztek a prémium középkategória globális bestseller modelljének legfrissebb fejlesztései.
  • A karosszéria és az utastér dizájnmegoldásai az új BMW 3-as sorozat sportosan modern atmoszféráját nyomatékosítják.
  • A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok új nagyfeszültségű akkumulátorral dolgoznak, amely jelentősen nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot és tovább optimalizált járműtöltő technológiát kínál.
  • A futómű új hangolása még tovább javítja a sportos vezethetőség és a kényelmes utazás közötti egyensúlyt.
  • Továbbfejlesztett és QuickSelect koncepció szerint felépített BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia a BMW 8.5 operációs rendszer alapjain.
  • Az új BMW 3-as limuzin és
    az új BMW 3-as Touring
  • Elérhető modellváltozatok a piaci bevezetéskor

Az új BMW 3-as limuzin piaci bevezetéskor elérhető modellváltozatai:

BMW 330e limuzin

Erőforrás: egy soros négyhengeres benzinmotor és egy integrált elektromos motor együttműködéséből felépülő plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátorával

Maximális rendszerteljesítmény: 215 kW / 292 lóerő

Csúcs rendszer-forgatónyomaték: 420 Nm*

BMW TwinPower Turbo benzinmotor:

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Névleges teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Névleges forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Elektromos motor:

Névleges teljesítmény: 80 kW / 109 lóerő

Névleges forgatónyomaték: 265 Nm

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 85 – 101 kilométer

Átlagos üzemanyag-fogyasztás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 0,8 – 1,1 liter / 100 km

Átlagos üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 7,1 – 7,9 liter / 100 km

Kombinált energiafogyasztás (WLTP): 20,7 – 23,4 kWh / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 19 – 25 gramm / km

CO2-osztály a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén: B
CO2-osztályok lemerült akkumulátorral: F – G

BMW 330e xDrive limuzin

Erőforrás: egy soros négyhengeres benzinmotor és egy integrált elektromos motor együttműködéséből felépülő plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátorával

Maximális rendszerteljesítmény: 215 kW / 292 lóerő

Csúcs rendszer-forgatónyomaték: 420 Nm*

BMW TwinPower Turbo benzinmotor:

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Névleges teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Névleges forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Elektromos motor:

Névleges teljesítmény: 80 kW / 109 lóerő

Névleges forgatónyomaték: 265 Nm

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 81 – 96 kilométer

Átlagos üzemanyag-fogyasztás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 0,9 – 1,2 liter / 100 km

Átlagos üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 7,4 – 8,4 liter / 100 km

Kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,0 – 24,6 kWh / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 21 – 27 gramm / km

CO2-osztály a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén: B
CO2-osztály lemerült akkumulátorral: G

BMW 318i limuzin

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 115 kW / 156 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 250 Nm percenkénti 1 300 – 4 300 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,4 – 7,2 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 145 – 162 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW 320i limuzin

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,5 – 7,3 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 147 – 165 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW 320i xDrive limuzin

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,8 – 7,6 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 153 – 171 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW 330i xDrive limuzin

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 180 kW / 245 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 600 – 4 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,0 – 7,8 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 158 – 175 gramm / km
CO2-osztály: F

BMW M340i xDrive limuzin

Motor: soros hathengeres benzinmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 2 998 ccm

Maximális teljesítmény: 275 kW / 374 lóerő percenkénti 5 500 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 900 – 5 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 177 – 192 gramm / km
CO2-osztály: G

BMW 318d limuzin

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 110 kW / 150 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 320 Nm percenkénti 1 500 – 2 750 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,9 – 5,6 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 129 – 147 gramm / km
CO2-osztályok: D – E

BMW 320d limuzin

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,9 – 5,6 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 129 – 147 gramm / km
CO2-osztályok: D – E

BMW 320d xDrive limuzin

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,2 – 5,9 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 137 – 155 gramm / km
CO2-osztály: E

BMW 330d xDrive limuzin

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm

Maximális teljesítmény: 210 kW / 286 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 650 Nm percenkénti 1 500 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,6 – 6,3 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 146 – 164 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW M340d xDrive limuzin

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm

Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 700 Nm percenkénti 1 750 – 2 250 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,0 – 6,6 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 157 – 172 gramm / km
CO2-osztály: F

Az új BMW 3-as Touring piaci bevezetéskor elérhető modellváltozatai:

BMW 330e Touring

Erőforrás: egy soros négyhengeres benzinmotor és egy integrált elektromos motor együttműködéséből felépülő plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátorával

Maximális rendszerteljesítmény: 215 kW / 292 lóerő

Csúcs rendszer-forgatónyomaték: 420 Nm*

BMW TwinPower Turbo benzinmotor:

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Névleges teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Névleges forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Elektromos motor:

Névleges teljesítmény: 80 kW / 109 lóerő

Névleges forgatónyomaték: 265 Nm

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 87 – 98 kilométer

Átlagos üzemanyag-fogyasztás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 0,9 – 1,1 liter / 100 km

Átlagos üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 7,2 – 7,8 liter / 100 km

Kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,3 – 23,0 kWh / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 20 – 24 gramm / km

CO2-osztály a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén: B
CO2-osztályok lemerült akkumulátorral: F – G

BMW 330e xDrive Touring

Erőforrás: egy soros négyhengeres benzinmotor és egy integrált elektromos motor együttműködéséből felépülő plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátorával

Maximális rendszerteljesítmény: 215 kW / 292 lóerő

Csúcs rendszer-forgatónyomaték: 420 Nm*

BMW TwinPower Turbo benzinmotor:

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Névleges teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Névleges forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Elektromos motor:

Névleges teljesítmény: 80 kW / 109 lóerő

Névleges forgatónyomaték: 265 Nm

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 84 – 91 kilométer

Átlagos üzemanyag-fogyasztás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 1,0 – 1,2 liter / 100 km

Átlagos üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 7,8 – 8,3 liter / 100 km

Kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,9 – 24,4 kWh / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 23 – 26 gramm / km

CO2-osztály a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén: B
CO2-osztály lemerült akkumulátorral: G

BMW 318i Touring

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 115 kW / 156 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 250 Nm percenkénti 1 300 – 4 300 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,7 – 7,4 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 151 – 167 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW 320i Touring

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,8 – 7,5 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 153 – 170 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW 330i xDrive Touring

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 180 kW / 245 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 600 – 4 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,3 – 8,0 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 164 – 181 gramm / km
CO2-osztályok: F – G

BMW M340i xDrive Touring

Motor: soros hathengeres benzinmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 2 998 ccm

Maximális teljesítmény: 275 kW / 374 lóerő percenkénti 5 500 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 900 – 5 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 182 – 198 gramm / km
CO2-osztály: G

BMW 318d Touring

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 110 kW / 150 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 320 Nm percenkénti 1 500 – 2 750 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,1 – 5,8 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 135 – 152 gramm / km
CO2-osztályok: D – E

BMW 320d Touring

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,1 – 5,8 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 134 – 153 gramm / km
CO2-osztályok: D – E

BMW 320d xDrive Touring

Motor: soros négyhengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,4 – 6,1 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 141 – 160 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW 330d xDrive Touring

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm

Maximális teljesítmény: 210 kW / 286 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 650 Nm percenkénti 1 500 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,8 – 6,5 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 153 – 171 gramm / km
CO2-osztályok: E – F

BMW M340d xDrive Touring

Motor: soros hathengeres dízelmotor 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával (8 kW / 11 lóerő)

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm

Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 700 Nm percenkénti 1 750 – 2 250 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 6,8 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 161 – 177 gramm / km
CO2-osztályok: F – G

*A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor névleges forgatónyomatékainak egyidőben felépülő csúcs rendszer-forgatónyomatéka

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Nem csak szép de intelligens is – Peugeot E-3008 teszt

A Peugeot 3008 első generációja 2009-ben mutatkozott be, és finoman szólva is megosztotta az embereket. Egy szokatlanul arányos, kissé furcsa formavilágú autóról volt szó, ami valahol a családi egyterűek és a hobbiterepjárók között egyensúlyozott. Nem volt kimondottan szép, de volt benne valami játékosság, valami vagányság, amit nem lehetett nem észrevenni. A Peugeot ezzel a modellel […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Legenda platóval – gyönyörűen felújított Peugeot 203 pick-up

Kevés olyan autó akad, amely úgy testesíti meg a francia eleganciát, a technikai előrelátást és a funkcionalitást, mint a Peugeot 203. A népes modellcsalád legritkább tagja a pick-up – és ezek közül is csupán néhány élte túl az idő vasfogát. Bemutatunk egy kivételes példányt, amely a gondos restaurálásnak köszönhetően új életre kelt, és büszkesége a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Visontán küzdenek meg a világ legjobb Supermoto-versenyzői a hétvégén

Július 12-én és 13-án a visontai Black Star Speedway-en kerül sor a Supermoto GP világbajnoki sorozat magyarországi fordulójára, és ebben a szakágban most először rendeznek hazánkban vb-futamot, amelyen a Mátra lábánál a világ legjobbjait láthatja a közönség, köztük négy magyar indulóval. A Supermoto szakág eredetileg az Egyesült Államokból ered, mára azonban világszerte népszerűvé vált a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom