Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition

A BMW M GmbH menetteljesítmény, megjelenés és digitalizáció terén egyaránt magasabb fokozatba kapcsolja a nagyteljesítményű luxusszegmensben elérhető Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosát. Az új BMW X5 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,9 – 13,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 291 – 295 gramm / km) és az új BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,7 – 12,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 287 – 292 gramm / km) 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, új V8-as benzinmotorral, 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménnyel, továbbfejlesztett formanyelvvel, valamint a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző párosával dolgozó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológiával ünnepli világpremierjét.

A hajtáslánc-technológiában eszközölt fejlesztések és elektrifikációs megoldások még precízebb teljesítmény-leadást garantálnak. A karosszéria új stílusjegyei a két modell lendületes, extravagáns kiállását nyomatékosítják. A digitális technológia nem csupán optimalizálja a jármű vezérlését és működtetését, de számos innovációval is kecsegtet az automatizált járművezetés és parkolás területén.

A BMW M GmbH első nagyteljesítményű modelljei, amelyekbe 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiát építettek

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó belsőégésű erőforrással szerelt legkorszerűbb hajtáslánc-technológiájával büszkélkedhet, amelynek köszönhetően a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia is bemutatkozik a nagyteljesítményű palettán. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kompakt méretű házába épített elektromos motor 9 kW / 12 lóerő teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, miközben indítógenerátorként is funkcionál. A mild-hibrid technológia működéséhez szükséges energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített akkumulátor tárolja, amelyet a hajtáslánc a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák folyamatos visszatáplálásával tölt újra.

A hajtáslánc-technológia szíve egy 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, új V8-as benzinmotor, amely a hengersorok közé épített kipufogócsonk mellett megerősített főtengelyt, továbbfejlesztett turbófeltöltő technológiát, új légcsatornákat, illetve optimalizált kenési és olajleválasztó rendszert kapott. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat között adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére.

A precízebb teljesítmény-leadás, a magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor és az elektromos motor rásegítése a BMW M modellek által fémjelzett menetteljesítmény még lenyűgözőbb dimenzióját kelti életre. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc-technológia élettel teli, intenzív karaktere padlógáznál gyorsítja fel leginkább a szívverést, amelynek az elektromosan vezérelt szelepekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport kipufogórendszer mély orgánuma ad méltó aláfestést. A technológia új katalizátora eközben a benzinmotor károsanyag-kibocsátási értékét is tovább javítja.

Tökéletes teljesítmény-leadás: Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű

A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja, amely automatizált és manuális üzemmódban egyaránt három beállítási lehetőséget kínál. A technológia újításai között megtalálható többek között az újrahangolt beállítás és a precízebb váltási reakció is.

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition hamisítatlanul egyedi vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás is fokozza, amely a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában a vezető az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport módba kapcsolhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtásnak köszönhetően mindvégig kontrollált csúsztatásokat tesz lehetővé.

A tökéletesen beállított futómű magával ragadó menetteljesítményt garantál

A karosszéria vázát és a futómű bekötési pontjait kivételesen feszesre tervezték a mérnökök, ezzel garantálva a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás BMW M modellekre jellemző egységét. A spirálrugó- és lengéscsillapító-rendszerek ráadásul arra is lehetőséget biztosítottak, hogy a szakemberek a sportosság és a hosszú távú menetkomfort egészen egyedülálló harmóniáját varázsolják elő. A hátsó kerekek összetartását a nagyobb sebességeknél is stabil úttartás szempontjai szerint módosították.

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, amely továbbfejlesztett, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozik együtt. Az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot eredményez. A BMW M féktechnológia M-specifikus hangolás szerint, szorosan együttműködik az integrált fékrendszer legújabb generációjával, amely így kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget tesz lehetővé.

Ahelyett, hogy csupán a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) dolgozna együtt – mint korábban –, a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition esetében már a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik, most először. A továbbfejlesztett technológia így még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.

Alapfelszereltségként az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition az első tengelyen 21” méretű, míg a hátsó tengelyen 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindkét modellhez újfajta Jet Black árnyalatú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, ugyanezekben a méretekben.

Exkluzivitás és minden korábbinál magabiztosabb megjelenés

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition formanyelvét a domináns megjelenés és az extrovertált kisugárzás kettőse mentén rajzolták meg a tervezők. A leghangsúlyosabb részlet e tekintetben egyértelműen a modellpáros frontrésze. A 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén megálmodott első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak, az opcionális extrafelszereltség részeként M Shadowline kivitelben. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.

Oldalnézetből a letisztult felületeké és a jellegzetes karosszériaarányoké a főszerep. A külső visszapillantó-házak és az új BMW X6 M Competition hátsó légterelő szárnya az opcionális extrafelszereltség részeként szénszálból is megrendelhető. A hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer BMW M modellekre jellemző, dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg, amely újabb szemet gyönyörködtető részletként ölt testet.

Modern, digitális, exkluzív: BMW M utastér BMW Ívelt Kijelzővel

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition átfogó utastér-frissítésének középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, amely az M-specifikus kialakítást egyszerre modern és exkluzív érzéssel vegyíti. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen keresztül aktiválhatók.

Az újdonságok között megtalálható továbbá a finom fából készült, magasfényű fémhatású Fineline Black műszerfalbetét, a kibővített és BMW M logóval díszített hangulatvilágítás, valamint a szénszálból készült váltófülekkel szerelt BMW M bőrkormány. A modellpáros alapfelszereltségének a BMW M multifunkciós ülések, a térdpárnák, a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás és a Harman Kardon surround audiorendszer is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek palettáját olyan tételek színesítik, mint például a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és az új kialakítású Travel & Comfort rendszer. A karosszéria és az utastér típus-specifikus BMW M Performance alkatrészei szintén elérhetők mindkét újdonsághoz.

Minden korábbinál intelligensebb vezetést támogató rendszerek

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition kényelmét, illetve biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek széleskörű újításai emelik új szintre. A továbbfejlesztett megoldások között van az alapfelszereltségként kínált frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor már érzékeli a szemből érkező autókat, jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) már direkt kormánymozdulatokkal segít a vezetőnek sávon belül tartani az autót. Az opcionális extrafelszereltségek között eközben az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), az aktív navigáció, az útvonalfüggő sebességvezérlés (Route Speed Control), a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition, nem minden piacon elérhető), a vészfék-asszisztens (Emergency Stop Assistant), a sávváltást segítő rendszer (Lane Change Assistant) és a forgalomfüggő asszisztens (Merging Assistant) is megtalálható.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, új Parking Assistant Professional lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei az autójukon kívülről, az Apple iPhone okostelefonjukra feltelepített My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül vezéreljék végig az automatizált parkolás teljes folyamatát. A technológia részét képező manőverasszisztenssel (Manoeuvre Assistant) ráadásul még összetettebb manővereket is végrehajthatnak az autóban ülve, akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot lefedve.

Jól ismert BMW M járművezérlő rendszer, új digitális szolgáltatásokkal

A BMW M járművezérlő rendszer része a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kijelzőkön megjelenített tartalmak és az intelligens vezetést támogató rendszerek közbeavatkozási szintjei ugyancsak személyre szabhatók. A középkonzolon található „M Mode” gomb megnyomásával a ROAD, a SPORT és a TRACK járműbeállítások aktiválhatók.

A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Ívelt Kijelző mellett számos új digitális szolgáltatást is tartogat az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition fedélzetén. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésnek a BMW Head-Up kijelző, illetve a központi kijelzőn és a digitális műszeregységen kiterjesztett nézettel (Augmented View) kiegészített, felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer is része. Álló helyzetben a vezető és első utasa a YouTube és a Bundesliga streamelt tartalmait is élvezheti a központi kijelzőn, a YouTube és a Bundesliga autós alkalmazásain keresztül.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcsnak köszönhetően a bajor prémiummárka ügyfelei már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition modelleket. A technológiához biztonságot fokozó ultraszélessávú technológiával (UWB – Ultra-Wideband) felszerelt, iOS vagy Android operációs rendszert futtató okostelefon szükséges. Az optimalizált okostelefon-integrálhatóság, a személyre szabott BMW ID és az 5G mobiltechnológia használatát is lehetővé tevő, személyes eSIM kártya egytől egyig megtalálható a fedélzeten.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom