Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition

A BMW M GmbH menetteljesítmény, megjelenés és digitalizáció terén egyaránt magasabb fokozatba kapcsolja a nagyteljesítményű luxusszegmensben elérhető Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosát. Az új BMW X5 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,9 – 13,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 291 – 295 gramm / km) és az új BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,7 – 12,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 287 – 292 gramm / km) 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, új V8-as benzinmotorral, 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménnyel, továbbfejlesztett formanyelvvel, valamint a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző párosával dolgozó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológiával ünnepli világpremierjét.

A hajtáslánc-technológiában eszközölt fejlesztések és elektrifikációs megoldások még precízebb teljesítmény-leadást garantálnak. A karosszéria új stílusjegyei a két modell lendületes, extravagáns kiállását nyomatékosítják. A digitális technológia nem csupán optimalizálja a jármű vezérlését és működtetését, de számos innovációval is kecsegtet az automatizált járművezetés és parkolás területén.

A BMW M GmbH első nagyteljesítményű modelljei, amelyekbe 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiát építettek

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó belsőégésű erőforrással szerelt legkorszerűbb hajtáslánc-technológiájával büszkélkedhet, amelynek köszönhetően a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia is bemutatkozik a nagyteljesítményű palettán. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kompakt méretű házába épített elektromos motor 9 kW / 12 lóerő teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, miközben indítógenerátorként is funkcionál. A mild-hibrid technológia működéséhez szükséges energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített akkumulátor tárolja, amelyet a hajtáslánc a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák folyamatos visszatáplálásával tölt újra.

A hajtáslánc-technológia szíve egy 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, új V8-as benzinmotor, amely a hengersorok közé épített kipufogócsonk mellett megerősített főtengelyt, továbbfejlesztett turbófeltöltő technológiát, új légcsatornákat, illetve optimalizált kenési és olajleválasztó rendszert kapott. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat között adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére.

A precízebb teljesítmény-leadás, a magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor és az elektromos motor rásegítése a BMW M modellek által fémjelzett menetteljesítmény még lenyűgözőbb dimenzióját kelti életre. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc-technológia élettel teli, intenzív karaktere padlógáznál gyorsítja fel leginkább a szívverést, amelynek az elektromosan vezérelt szelepekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport kipufogórendszer mély orgánuma ad méltó aláfestést. A technológia új katalizátora eközben a benzinmotor károsanyag-kibocsátási értékét is tovább javítja.

Tökéletes teljesítmény-leadás: Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű

A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja, amely automatizált és manuális üzemmódban egyaránt három beállítási lehetőséget kínál. A technológia újításai között megtalálható többek között az újrahangolt beállítás és a precízebb váltási reakció is.

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition hamisítatlanul egyedi vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás is fokozza, amely a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában a vezető az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport módba kapcsolhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtásnak köszönhetően mindvégig kontrollált csúsztatásokat tesz lehetővé.

A tökéletesen beállított futómű magával ragadó menetteljesítményt garantál

A karosszéria vázát és a futómű bekötési pontjait kivételesen feszesre tervezték a mérnökök, ezzel garantálva a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás BMW M modellekre jellemző egységét. A spirálrugó- és lengéscsillapító-rendszerek ráadásul arra is lehetőséget biztosítottak, hogy a szakemberek a sportosság és a hosszú távú menetkomfort egészen egyedülálló harmóniáját varázsolják elő. A hátsó kerekek összetartását a nagyobb sebességeknél is stabil úttartás szempontjai szerint módosították.

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, amely továbbfejlesztett, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozik együtt. Az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot eredményez. A BMW M féktechnológia M-specifikus hangolás szerint, szorosan együttműködik az integrált fékrendszer legújabb generációjával, amely így kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget tesz lehetővé.

Ahelyett, hogy csupán a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) dolgozna együtt – mint korábban –, a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition esetében már a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik, most először. A továbbfejlesztett technológia így még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.

Alapfelszereltségként az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition az első tengelyen 21” méretű, míg a hátsó tengelyen 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindkét modellhez újfajta Jet Black árnyalatú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, ugyanezekben a méretekben.

Exkluzivitás és minden korábbinál magabiztosabb megjelenés

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition formanyelvét a domináns megjelenés és az extrovertált kisugárzás kettőse mentén rajzolták meg a tervezők. A leghangsúlyosabb részlet e tekintetben egyértelműen a modellpáros frontrésze. A 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén megálmodott első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak, az opcionális extrafelszereltség részeként M Shadowline kivitelben. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.

Oldalnézetből a letisztult felületeké és a jellegzetes karosszériaarányoké a főszerep. A külső visszapillantó-házak és az új BMW X6 M Competition hátsó légterelő szárnya az opcionális extrafelszereltség részeként szénszálból is megrendelhető. A hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer BMW M modellekre jellemző, dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg, amely újabb szemet gyönyörködtető részletként ölt testet.

Modern, digitális, exkluzív: BMW M utastér BMW Ívelt Kijelzővel

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition átfogó utastér-frissítésének középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, amely az M-specifikus kialakítást egyszerre modern és exkluzív érzéssel vegyíti. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen keresztül aktiválhatók.

Az újdonságok között megtalálható továbbá a finom fából készült, magasfényű fémhatású Fineline Black műszerfalbetét, a kibővített és BMW M logóval díszített hangulatvilágítás, valamint a szénszálból készült váltófülekkel szerelt BMW M bőrkormány. A modellpáros alapfelszereltségének a BMW M multifunkciós ülések, a térdpárnák, a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás és a Harman Kardon surround audiorendszer is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek palettáját olyan tételek színesítik, mint például a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és az új kialakítású Travel & Comfort rendszer. A karosszéria és az utastér típus-specifikus BMW M Performance alkatrészei szintén elérhetők mindkét újdonsághoz.

Minden korábbinál intelligensebb vezetést támogató rendszerek

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition kényelmét, illetve biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek széleskörű újításai emelik új szintre. A továbbfejlesztett megoldások között van az alapfelszereltségként kínált frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor már érzékeli a szemből érkező autókat, jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) már direkt kormánymozdulatokkal segít a vezetőnek sávon belül tartani az autót. Az opcionális extrafelszereltségek között eközben az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), az aktív navigáció, az útvonalfüggő sebességvezérlés (Route Speed Control), a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition, nem minden piacon elérhető), a vészfék-asszisztens (Emergency Stop Assistant), a sávváltást segítő rendszer (Lane Change Assistant) és a forgalomfüggő asszisztens (Merging Assistant) is megtalálható.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, új Parking Assistant Professional lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei az autójukon kívülről, az Apple iPhone okostelefonjukra feltelepített My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül vezéreljék végig az automatizált parkolás teljes folyamatát. A technológia részét képező manőverasszisztenssel (Manoeuvre Assistant) ráadásul még összetettebb manővereket is végrehajthatnak az autóban ülve, akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot lefedve.

Jól ismert BMW M járművezérlő rendszer, új digitális szolgáltatásokkal

A BMW M járművezérlő rendszer része a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kijelzőkön megjelenített tartalmak és az intelligens vezetést támogató rendszerek közbeavatkozási szintjei ugyancsak személyre szabhatók. A középkonzolon található „M Mode” gomb megnyomásával a ROAD, a SPORT és a TRACK járműbeállítások aktiválhatók.

A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Ívelt Kijelző mellett számos új digitális szolgáltatást is tartogat az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition fedélzetén. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésnek a BMW Head-Up kijelző, illetve a központi kijelzőn és a digitális műszeregységen kiterjesztett nézettel (Augmented View) kiegészített, felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer is része. Álló helyzetben a vezető és első utasa a YouTube és a Bundesliga streamelt tartalmait is élvezheti a központi kijelzőn, a YouTube és a Bundesliga autós alkalmazásain keresztül.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcsnak köszönhetően a bajor prémiummárka ügyfelei már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition modelleket. A technológiához biztonságot fokozó ultraszélessávú technológiával (UWB – Ultra-Wideband) felszerelt, iOS vagy Android operációs rendszert futtató okostelefon szükséges. Az optimalizált okostelefon-integrálhatóság, a személyre szabott BMW ID és az 5G mobiltechnológia használatát is lehetővé tevő, személyes eSIM kártya egytől egyig megtalálható a fedélzeten.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Ugly Kid Joe, Tankcsapda, AK26, godfater. és rengeteg motoros érkezik 2024. június 27-29. között a Műegyetem rakpartra, a Budapest Open Road Days-re

A kaliforniai Ugly Kid Joe lép fel június 28-án, pénteken Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválja, a Budapest Open Road Days nagyszínpadán, a Műegyetem rakparton. Az amerikai rockzenekar koncertje előtt Tátrai Tibusz szupergrupja, a godfater. új lemezét mutatja be a motoros, családi és zenei fesztiválon. A 35 éves Tankcsapda június 29-én a Budapest Open Road Days-en adja […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom