Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap

A sportautóikon Toyota GR Yaris sokak örömére néhány hete leleplezett új generációja két limitált szériás, különleges kivitelt kap, amelyeket a két WRC bajnok, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä közreműködésével alkottak meg. Magyarországra mindkét kivitelből egyetlen példány érkezik, így érdemes résen lenni.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a múlt hétvégén megrendezésre került Montce Carlo Rallyn (amelyen egyébiránt a versenyistálló dupla dobogós eredménnyel végzett), a a 2024-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) első fordulóján tartotta a GR Yaris RZ „High performance・Sébastien Ogier Edition” (Ogier Edition) és a GR Yaris RZ „High performance・Kalle Rovanperä Edition” (Rovanperä Edition) világpremierjét. Mindkét limitált széria a továbbfejlesztett GR Yarison alapul. A két modell értékesítése Japánban idén tavasszal indul a GR Garage országos helyszínein keresztül, sorsolásos rendszerben. A példányszám a tervek szerint egyenként 100 darabra lesz korlátozva.

Az újdonságok – amelyek koncepció változatait még tavaly mutatták be a 2023-as Tokiói Autószalonon – a GR Yarisra épülő különleges kiadások, amelyek fejlesztését a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT) tagjai, az összesen nyolcszoros világbajnok*1 Sébastien Ogier, és a 2022-ben és 2023-ban győztes Kalle Rovanperä segítették. A két autót Akio Toyoda elnök, azaz Morizo azon vágya alapján dolgozták ki, hogy „kifejezze tiszteletét és háláját a versenyzőknek, akik versenyeken csiszolják és fejlesztik autóikat, az összes csapattagnak, akik ilyen lehetőségeket biztosítanak számunkra, valamint a versenyszervezőknek és minden más érintettnek, nem utolsó sorban a rajongóknak”. Amellett, hogy a két versenyzőtől érkező visszajelzések beépültek a belső és külső változtatásokba és a 4WD vezérlésébe, a TGR-WRT-hez kapcsolódó különleges élményprogramokat terveznek a különkiadás vásárlói számára, abban a reményben, hogy ők is részt vesznek a WRC izgalmaiban.

Az autók

Kizárólag a különleges kiadásokhoz új 4WD üzemmódokat fejlesztettek ki, amelyek a széria GR Yaris „GRAVEL” és „TRACK” üzemmódjait váltják fel. Az egyes speciális kiadásokhoz tartozó új üzemmódok az alábbiakban kerülnek ismertetésre.

Ogier Edition
MORIZO mód A kiváló tapadás és kanyarképességek elérése érdekében a hajtás teljesen megoszlik az első és a hátsó kerekek között, és csak fékezéskor nyúl bele ebbe a rendszer, ha szükséges. Ogier-nek tetszett ez a beállítás, amely Toyoda elnök, azaz Morizo vezetési stílusát tükrözi, így ez lett az egyik speciális üzemmód.
SEB. mód Az első kerekek kanyarképességeinek biztosítása és a hátsó kerekek hajtóerejének felhasználásával történő járműkezelés lehetővé tétele érdekében a hajtóerő eloszlása a hátsó kerekekre helyezi a hangsúlyt. Ez nemcsak a járművel való egység érzetét biztosítja, hanem azáltal, hogy lehetővé teszi a jármű pontosabb irányítását nagy sebességnél, hozzájárul a gyorsabb versenyidőkhöz is.
NORMAL mód Ez az üzemmód megegyezik a GR Yaris RZ „High performance” felszereltségi szintjének „NORMAL” üzemmódjával.

Rovanperä Edition
DONUT mód A driftelésben is jeleskedő Rovanperä számára az első és a hátsó kerekek közötti erőeloszlás úgy van meghatározva, hogy a driftelés során biztosítható legyen a kontroll.
KALLE mód Ez az üzemmód egy CV-csuklóval ellátott hátsó differenciálmű használ, így lehetővé teszi a jármű hátuljának agresszív kilengését kanyarba való belépéskor, és a jármű elejének kihúzását a gázpedál használatával kanyarból való kilépéskor, ami hozzájárul a gyorsabb versenyidőkhöz.
NORMAL mód Ez az üzemmód megegyezik a GR Yaris RZ „High performance” felszereltségi szintjének „NORMAL” üzemmódjával.

Az Ogier Edition esetében egy újonnan kifejlesztett (CFRP) könnyűszerkezetes hátsó szárnyat, a Rovanperä Edition esetében pedig ugyanazt a (állítható, CFRP) hátsó szárnyat alkalmazták, mint a GRMN Yaris esetében, javítja az aerodinamikai jellemzőket. Az Ogier Edition egy új, „matt lopakodó szürke” nevet viselő színben kerül forgalomba. A Rovanperä Edition háromtónusú fényezéssel rendelkezik, amelyet a Rovanperä által versenyzéskor használt sisak tervezője ihletett. Az autó kizárólag festve van, fóliát vagy más színes matricákat nem használtak hozzá. A WRC-győzelemre emlékeztető matricák a bal és jobb első sárvédőre vannak felragasztva, a WRC-versenyzői cím elnyerésének emlékére. A kormánykerék öltéseinek színe megegyezik az egyes versenyzők hazája nemzeti zászlójának színeivel (Franciaország Ogier esetében; Finnország Rovanperä esetében). Emellett a TGR WRC győzelmére emlékeztető exkluzív emléktábla van felszerelve a műszerfalon, az utasülés előtt. A GR Yaris RZ (hatfokozatú kézi sebességváltó) alapjaira épülő limitált modellek az RZ „High performance” felszereltségi szint*3 opcióin felül a következő extrákat kapták meg.

Ogier Edition Rovanperä Edition
Külső Lopakodó szürke fényezés
A WRC győzelmet ünneplő matricák az első szárnyakon
Francia nemzeti zászló díszítése az első hűtőrácson
18x8J BBS könnyűfém keréktárcsák + francia nemzeti lobogó + TOYOTA GAZOO Racing logó
Kék féknyergek
TOYOTA GAZOO Racing matricák az első ajtókon
Ogier Edition jelvény a hátsó ajtón
Új tervezésű CFRP hátsó légterelő Exkluzív Rovanperä Edition szín (háromtónusú)
A WRC győzelmet ünneplő matricák az első szárnyakon
CV-csuklós hátsó diferrenciálmű
18x8J BBS könnyűfém keréktárcsák + TOYOTA GAZOO Racing logó
TOYOTA GAZOO Racing matricák az első ajtókon és a hátsó lökhárítón
Rovanperä Edition jelvény a hátsó ajtón
Állítható CFRP hátsó légterelő
Belső WRC győzelmet ünneplő emléktábla a műszerfalon az utas előtt
GR teljesen digitális műszeregység, beleértve az új Morizo és Seb vezetési módokat is
Kormánykerék varrás – francia nemzeti színek (piros/szürke/kék)
Szürke öltések az üléskárpiton, valamint a váltó- és kézifékborításon WRC győzelmet ünneplő emléktábla a műszerfalon az utas előtt
GR teljesen digitális műszeregység, beleértve az új Donut és Kalle vezetési módokat is
Kormánykerék varrás – finn nemzeti színek (kék/szürke)
Kék és szürke öltések az üléskárpiton, valamint a váltó- és kézifékborításon
Mechanika Összkerékhajtási üzemmódok exkluzív Ogier Edition tekerőgombbal: Morizo, Seb és Normál Összkerékhajtási üzemmódok exkluzív Rovanperä Edition tekerőgombbal: Donut, Kalle és Normál Rovanperä Edition

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Városi mobilitás: Új belépő szintű robogó a Yamahától

Az új Yamaha RayZR 125 a Yamaha városi mobilitási kínálatának új sztárja. A mindössze 99 kilogrammos tömegével (üzemanyaggal feltankolva és menetkészen) a RayZR igazi könnyűsúlyú, és az eddigi legkönnyebb 125 cm3-es Yamaha. A D`Elight robogónál is 3 kg- mal könnyebb. A mindössze 1298 mm-es tengelytávnak és a rövid áttételnek köszönhetően praktikus és jól manőverezhető a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Első a biztonság: A Nissan Interstar, a Townstar és a Primastar is kiválóan teljesített az EuroNCAP 2024-es biztonsági értékelésében

• A vadonatúj Interstar a legmagasabb „Platina” minősítést kapta • A Nissan Townstar és Primastar „Arany” minősítést kapott Párizs, Franciaország (2024. július 15.) – Az EuroNCAP, az Európai Új Autók Értékelési Programja a járműbiztonsági értékelések legutóbbi körében közzétette a Nissan kishaszonjárművek (LCV) termékcsaládjának – Townstar, Primastar és Interstar – pontszámait. A robusztus biztonsági teszteket követően […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!

Jobbágy Ákos – Maricsek Miklós 27. Rally Prešov – RRP 2024 2024.06.28-29. Roger Racing Kft. Élménybeszámoló Jobbágy Ákostól a Prešov Rally után, ahol a dobogó legtetején végeztek. 27. Presov Rally, ahol szintén Maricsek Miklós navigált neked. A nyolc szakaszból hetet sikerült teljesíteni, a nyolcadik (az ötös szakasz) etap lett. Azzal mi történt? – Hasonlóan meleg […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom