Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap

A sportautóikon Toyota GR Yaris sokak örömére néhány hete leleplezett új generációja két limitált szériás, különleges kivitelt kap, amelyeket a két WRC bajnok, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä közreműködésével alkottak meg. Magyarországra mindkét kivitelből egyetlen példány érkezik, így érdemes résen lenni.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a múlt hétvégén megrendezésre került Montce Carlo Rallyn (amelyen egyébiránt a versenyistálló dupla dobogós eredménnyel végzett), a a 2024-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) első fordulóján tartotta a GR Yaris RZ „High performance・Sébastien Ogier Edition” (Ogier Edition) és a GR Yaris RZ „High performance・Kalle Rovanperä Edition” (Rovanperä Edition) világpremierjét. Mindkét limitált széria a továbbfejlesztett GR Yarison alapul. A két modell értékesítése Japánban idén tavasszal indul a GR Garage országos helyszínein keresztül, sorsolásos rendszerben. A példányszám a tervek szerint egyenként 100 darabra lesz korlátozva.

Az újdonságok – amelyek koncepció változatait még tavaly mutatták be a 2023-as Tokiói Autószalonon – a GR Yarisra épülő különleges kiadások, amelyek fejlesztését a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT) tagjai, az összesen nyolcszoros világbajnok*1 Sébastien Ogier, és a 2022-ben és 2023-ban győztes Kalle Rovanperä segítették. A két autót Akio Toyoda elnök, azaz Morizo azon vágya alapján dolgozták ki, hogy „kifejezze tiszteletét és háláját a versenyzőknek, akik versenyeken csiszolják és fejlesztik autóikat, az összes csapattagnak, akik ilyen lehetőségeket biztosítanak számunkra, valamint a versenyszervezőknek és minden más érintettnek, nem utolsó sorban a rajongóknak”. Amellett, hogy a két versenyzőtől érkező visszajelzések beépültek a belső és külső változtatásokba és a 4WD vezérlésébe, a TGR-WRT-hez kapcsolódó különleges élményprogramokat terveznek a különkiadás vásárlói számára, abban a reményben, hogy ők is részt vesznek a WRC izgalmaiban.

Az autók

Kizárólag a különleges kiadásokhoz új 4WD üzemmódokat fejlesztettek ki, amelyek a széria GR Yaris „GRAVEL” és „TRACK” üzemmódjait váltják fel. Az egyes speciális kiadásokhoz tartozó új üzemmódok az alábbiakban kerülnek ismertetésre.

Ogier Edition
MORIZO mód A kiváló tapadás és kanyarképességek elérése érdekében a hajtás teljesen megoszlik az első és a hátsó kerekek között, és csak fékezéskor nyúl bele ebbe a rendszer, ha szükséges. Ogier-nek tetszett ez a beállítás, amely Toyoda elnök, azaz Morizo vezetési stílusát tükrözi, így ez lett az egyik speciális üzemmód.
SEB. mód Az első kerekek kanyarképességeinek biztosítása és a hátsó kerekek hajtóerejének felhasználásával történő járműkezelés lehetővé tétele érdekében a hajtóerő eloszlása a hátsó kerekekre helyezi a hangsúlyt. Ez nemcsak a járművel való egység érzetét biztosítja, hanem azáltal, hogy lehetővé teszi a jármű pontosabb irányítását nagy sebességnél, hozzájárul a gyorsabb versenyidőkhöz is.
NORMAL mód Ez az üzemmód megegyezik a GR Yaris RZ „High performance” felszereltségi szintjének „NORMAL” üzemmódjával.

Rovanperä Edition
DONUT mód A driftelésben is jeleskedő Rovanperä számára az első és a hátsó kerekek közötti erőeloszlás úgy van meghatározva, hogy a driftelés során biztosítható legyen a kontroll.
KALLE mód Ez az üzemmód egy CV-csuklóval ellátott hátsó differenciálmű használ, így lehetővé teszi a jármű hátuljának agresszív kilengését kanyarba való belépéskor, és a jármű elejének kihúzását a gázpedál használatával kanyarból való kilépéskor, ami hozzájárul a gyorsabb versenyidőkhöz.
NORMAL mód Ez az üzemmód megegyezik a GR Yaris RZ „High performance” felszereltségi szintjének „NORMAL” üzemmódjával.

Az Ogier Edition esetében egy újonnan kifejlesztett (CFRP) könnyűszerkezetes hátsó szárnyat, a Rovanperä Edition esetében pedig ugyanazt a (állítható, CFRP) hátsó szárnyat alkalmazták, mint a GRMN Yaris esetében, javítja az aerodinamikai jellemzőket. Az Ogier Edition egy új, „matt lopakodó szürke” nevet viselő színben kerül forgalomba. A Rovanperä Edition háromtónusú fényezéssel rendelkezik, amelyet a Rovanperä által versenyzéskor használt sisak tervezője ihletett. Az autó kizárólag festve van, fóliát vagy más színes matricákat nem használtak hozzá. A WRC-győzelemre emlékeztető matricák a bal és jobb első sárvédőre vannak felragasztva, a WRC-versenyzői cím elnyerésének emlékére. A kormánykerék öltéseinek színe megegyezik az egyes versenyzők hazája nemzeti zászlójának színeivel (Franciaország Ogier esetében; Finnország Rovanperä esetében). Emellett a TGR WRC győzelmére emlékeztető exkluzív emléktábla van felszerelve a műszerfalon, az utasülés előtt. A GR Yaris RZ (hatfokozatú kézi sebességváltó) alapjaira épülő limitált modellek az RZ „High performance” felszereltségi szint*3 opcióin felül a következő extrákat kapták meg.

Ogier Edition Rovanperä Edition
Külső Lopakodó szürke fényezés
A WRC győzelmet ünneplő matricák az első szárnyakon
Francia nemzeti zászló díszítése az első hűtőrácson
18x8J BBS könnyűfém keréktárcsák + francia nemzeti lobogó + TOYOTA GAZOO Racing logó
Kék féknyergek
TOYOTA GAZOO Racing matricák az első ajtókon
Ogier Edition jelvény a hátsó ajtón
Új tervezésű CFRP hátsó légterelő Exkluzív Rovanperä Edition szín (háromtónusú)
A WRC győzelmet ünneplő matricák az első szárnyakon
CV-csuklós hátsó diferrenciálmű
18x8J BBS könnyűfém keréktárcsák + TOYOTA GAZOO Racing logó
TOYOTA GAZOO Racing matricák az első ajtókon és a hátsó lökhárítón
Rovanperä Edition jelvény a hátsó ajtón
Állítható CFRP hátsó légterelő
Belső WRC győzelmet ünneplő emléktábla a műszerfalon az utas előtt
GR teljesen digitális műszeregység, beleértve az új Morizo és Seb vezetési módokat is
Kormánykerék varrás – francia nemzeti színek (piros/szürke/kék)
Szürke öltések az üléskárpiton, valamint a váltó- és kézifékborításon WRC győzelmet ünneplő emléktábla a műszerfalon az utas előtt
GR teljesen digitális műszeregység, beleértve az új Donut és Kalle vezetési módokat is
Kormánykerék varrás – finn nemzeti színek (kék/szürke)
Kék és szürke öltések az üléskárpiton, valamint a váltó- és kézifékborításon
Mechanika Összkerékhajtási üzemmódok exkluzív Ogier Edition tekerőgombbal: Morizo, Seb és Normál Összkerékhajtási üzemmódok exkluzív Rovanperä Edition tekerőgombbal: Donut, Kalle és Normál Rovanperä Edition

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW sikertörténetét 2023-ban is nemzetközi díjak koronázták meg

Fényes trófeákkal vette kezdetét a müncheni központú vállalatcsoport 2024-es éve: az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán két aktuális BMW modell is kategóriája élén végzett, miközben az új BMW 5-ös limuzint máris a női vezetők elsőszámú nemzetközi választásaként méltatták a nagyautók kategóriában. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom