Bagnaia happolta el a pole-t Marquez elől

Elkezdődött tehát az időmérő edzés is a MotoGP 1000. nagydíján Le Mans-ban. A szabadedzések alapján már a Q1-ben is voltak nagy nevek, például Fabio Quartararo, Luca Marini, Joan Mir és Alex Rins is itt mérettette meg magát. Quartararo nagyon panaszkodott a pénteki nap sajtótájékoztatóján, hogy gyakorlatilag egyik fejlesztésük sem jött be, amit erre a hétvégére hoztak.

Ennek ellenére mégis ő kezdett a legjobban, a Yamaha versenyzője indította legjobban a Q1-et és folyamatosan gyorsult a francia versenyző hazai közönsége előtt. Őt kellett megverni, hiszen a többiek majd fél másodpercre kerültek tőle az edzés első felében. A második helyre Joan Mir, Luca Marini, Fabio di Giannantonio és Franco Morbidelli pályázott a legnagyobb eséllyel.

Aztán olyan versenyző robbantott, akire senki sem számított, Augusto Fernandez verte meg Quartararo idejét. Az utolsó percet gyakorlatilag mindenki piros és sárga szektorokkal kezdte meg, tehát megjósolhatatlan volt, ki megy tovább a Q2-be. A végén Luca Marinié lett a legjobb idő 1:31.268-al, mellette pedig Augusto Fernandez küzdhetett tovább a Q2-ben a pole-ért. Quartararo csak a 13. helyről indul, míg csapattársa a 17. lesz a rajtrácson.

Quartararo nem tudott a Q2-be kerülni, és csalódott lehet az időmérő után is

A Q2-ben az első kifutásnál úgy látszott, hogy a pole-ért a két Aprilia és Jack Miller fog megküzdeni, de pár perccel később a ducatisok is feléledtek. Jorge Martin, Johann Zarco és Francesco Bagnaia is megmutatta magát az élmezőnyben. Marc Marquez a semmiből futott egy második időt önerőből, így őt sem lehetett leírni a pole-ért folytatott harcban.

Vinales motorja robbant le az utolsó percekben, nagy szerencséjére a boksz végén, így még át tudott ugrani egy másik motorra. Aleix Espargaro hatalmasat bukott az első kanyar végén, tehát mondhatni, hogy meleg percei voltak az apriliásoknak. Vinales idejét kellett megverni, de sokan javítottak a végén, így nem is maradt az élen az apriliás.

Marc Marquez megfutotta a hétvége legjobb idejét 1:30.763-al, de Bagnaia az utolsó percben elvette tőle a pole-t. A harmadik helyre melléjük Luca Marini állhat fel az első sorba. A második sort Jack Miller, Jorge Martin és Maverick Vinales, a harmadikat pedig Marco Bezzecchi, Johann Zarco és Aleix Espargaro töltheti fel.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A Harley-Davidson bemutatja az új, limitált kiadású Fat Boy® Gray Ghost modellt

A Harley-Davidson bemutatja a lenyűgöző új Fat Boy® Gray Ghost modellt, amely az Icons Motorcycle Collection ötödik különleges darabja. A limitált példányszámú különkiadás a legendás Fat Boy megjelenésének 35. évfordulóját ünnepli – egy olyan motorkerékpárét, amely mára valódi kulturális ikonná vált, és az utak egyik legismertebb szereplője. A Fat Boy Gray Ghost a motortervezés egyik […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Nagymotoros megjelenéssel folytatja pályafutását, és egy Honda-újdonságot is tartogat a vásárlóknak, az idén már 26 éve forgalmazott CB125F

• Az Alapjárat-leállító Rendszert elsőként alkalmazza hagyományos, lábbal kapcsolható váltóval felszerelt motorkerékpárnál a Honda • A vadonatúj, 4,2”-os, Honda RoadSync okostelefon-kapcsolatra képes, TFT-műszeregység és a kormányon elhelyezett, igen hasznos USB-C-aljzat prémium szintre emeli a felszereltséget • Átrajzolt formavilág, modern világítási rendszer és még jellegzetesebb sziluett • A továbbfejlesztett, 125 cm3-es „enhanced Smart Power” (eSP) erőforrás […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Triumph Trident 660 (2025) teszt – A design, az erő és a komfort triumvirátusa – Motor&Verda

Ha valaha is álmodoztál egy olyan motorról, ami egyszerre stílusos, kényelmes, és a mosolyod fülig ér a sisak alatt, akkor a Triumph Trident 660 neked készült. A 2025-ös modellévre a britek ráadásul rengeteg újdonsággal vértezték fel a Tridentet, mely így most még vonzóbb választásnak tűnhet. Ez a csupaszmotor nemcsak a városi közlekedésben áll helyt, hanem […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom