Bemutatkozik a 635 lóerős új Range Rover Sport SV

  • Nagyteljesítményű zászlóshajó: az új Range Rover Sport SV a sportos prémium vezetés élményét innovatív teljesítményfokozó technológiákkal társítja
  • Tökéletes kiállás: a VILÁGELSŐ hidraulikus összekapcsolt 6D Dynamics légrugós felfüggesztés az előre és hátra bólintás, valamint az oldaldőlés-szabályozás funkciók jóvoltából szélsőséges mértékű gyorsítás, lassítás és extrém kanyarvétel során is csaknem teljesen síkban tartja a karosszériát
  • Csúcsteljesítmény: a Range Rover történetének legnagyobb teljesítményű típusát az új, dinamizmusra optimalizált SV üzemmódban 3,6 mp1 alatt gyorsítja 0-96 km/óra sebességre a 635 lóerős mild hybrid Twin Turbo V8-as motor; a modell végsebessége 290 km/óra.
  • Középpontban a csekély tömeg: a VILÁGELSŐ 23 colos karbonszálas keréktárcsák is hozzájárulnak az összesen 76 kg-os tömegcsökkentéshez1, minimálisra szorítják vissza a rugózatlan tömeget, valamint kedvezőbb vezethetőséget, gyorsítóképességet és rugózási komfortot eredményeznek
  • Fékteljesítmény: a RANGE ROVER TÖRTÉNETÉBEN ELŐSZÖR alkalmazott könnyű, nagyteljesítményű Brembo karbon kerámia fékek és az exkluzív, nyolcdugattyús SV féknyergek kiemelkedő fékteljesítményt biztosítanak
  • Határozott dizájn: az aerodinamikai szempontból tökéletesített külső formaterv átrajzolt orrkialakítással, megújult alsó oldalsó karosszériapanelekkel, szénszálas motorházfedéllel, valamint négyes kipufogóvéggel nyűgöz le. Exkluzív, teljesítmény-centrikus SV belső tér
  • Megnyugtató komfort: a RANGE ROVER TÖRTÉNETÉBEN ELŐSZÖR alkalmazott új Body and Soul Seat (BASS) ülésrendszer a legmodernebb fedélzeti érzékszervi technológiát alkalmazva teszi lehetővé, hogy a Range Rover ügyfelei ne csak hallják, de érezzék is a zenét, illetve élvezzék az ülés közérzetet javító hatásait
  • Az exkluzivitás csúcsa: a gyártás első évében az új Range Rover Sport SV kizárólag a gyár által kiválasztott ügyfelek számára, meghívásos alapon elérhető, a korlátozott példányszámban készülő SV EDITION ONE formájában
  • 2024-ben érkezik: az SV nagyteljesítményű csúcsmodellje nyomán a teljes Range Rover Sport modellcsalád megújul, beleértve az új 550 lóerős plug-in elektromos hybrid, illetve a legújabb generációs Pivi Pro4 infotainment rendszer érkezését
  • Maradjon kapcsolatban: a www.landrover.com weboldalon további részletes tájékoztatást talál a Range Rover Sport modellkínálatáról, beleértve az SV EDITION ONE kiadást is; ugyanitt feliratkozhat, hogy értesítést kapjon a jövőbeli érkező SV modellek rendelkezésre állásáról.

Az új Range Rover Sport SV a Range Rover fennállásának legnagyobb teljesítményű, legdinamikusabb típusa, amely a kiemelkedő motorteljesítményt és dinamikát a Range Roverre jellemző, utolérhetetlen menet- és terepképességekkel, kifinomultsággal és minimalista dizájnnal társítja. Az alkalmazott teljesítményfokozó technológiák hosszú sorában megtalálható a kategória legfejlettebb felfüggesztési rendszere7, valamint a közérzetre is kedvező hatást gyakorló, több érzékszervre ható audiorendszer.

A modern prémium nagyteljesítményű zászlóshajó büszkén foglalja el helyét a megújult Range Rover Sport modellcsalád csúcsán és emeli új szintre a sportos szemléletet, a menetdinamikai képességeket, valamint a határozott kiállást.

Az új Range Rover Sport SV nagyteljesítményű személyiségéhez igazodva egyedi, aerodinamikai szempontból tökéletesített formaterv teremt még határozottabb, még stabilabb kiállást; a kiemelkedő dinamikai képességeket funkcionális, könnyített, illetve technikai jellegű anyagok erősítik meg.

Az új Range Rover Sport SV kizárólagos erőforrása az új, 635 LE maximális teljesítményre és 750 Nm2 legnagyobb forgatónyomatékra képes, 4,4 literes ikerturbós mild hybrid V8-as benzinmotor. Az előző generációs Range Rover Sport SVR kompresszoros 5.0 V8 Supercharged motorjánál 60 lóerővel erősebb, 50 Nm-rel nyomatékosabb erőforrás mindössze 3,6 másodperc1 alatt gyorsítja álló helyzetből 96 km/órára az új Range Rover Sport SV-t, amelynek végsebessége eléri a 290 km/órát. Nem mellékesen az új motor CO2-kibocsátása is kedvezőbb (-15%) az előző modell 575 lóerős V8-asáénál.

Ezt a rendkívüli menetdinamikát egy sor olyan megoldás teszi lehetővé, amelyek együttesen akár 76 kg1 tömegcsökkentést eredményeznek, köztük a világ első, sorozatgyártású modellre szerelt, 23 colos karbonszálas keréktárcsái, a Range Rover modellhez most első ízben rendelhető karbon kerámia fékek, vagy az alapfelszerelésként alkalmazott, többek között szénszálas motorházfedelet is tartalmazó aerodinamikai csomag.

A Range Rover modern prémium filozófiáját megtestesítő új Range Rover Sport SV kezdetben kizárólag a gyár által megnevezett ügyfelek számára lesz elérhető világszerte: a csak meghívásos alapon rendelhető SV EDITION ONE kivitel a legkiválóbb szolgáltatások, színek és kivitelek szakértők által összeválogatott kombinációit ajánlja. A Range Rover Sport SV EDITION ONE minden példánya egyedi típusmegjelölést kap az első légterelő idomon, a középkonzolon, a küszöb díszléceken, valamint a talajmegvilágító fényekben. A Range Rover Sport SV EDITION ONE összes példányát előre lekötötték a Range Rover kiemelt ügyfelei.

Forradalmi menetdinamika

Az új Range Rover Sport SV különleges 6D Dynamics felfüggesztése a kategória legkifinomultabb futóműve7; a rendszer az egymással összekapcsolt hidraulikus lengéscsillapítók, a magasságukban állítható légrugók, valamint a hatékony dőlés- és billenésszabályozás világelső kombinációját kínálja. Ez a forradalmian újszerű, félig aktív rendszer feleslegessé teszi a hagyományos mechanikus kanyarstabilizátorokat: az oldaldőlés, az előre és hátra bólintás radikális mértékű csökkentésével a legszélsőségesebb kanyarvétel, illetve gyorsítás során is jóformán teljesen vízszintesen tartja a karosszériát, miközben kisebb tömeget, jobb tapadást, valamint fokozott kényelmet és kifinomultságot eredményez.

A más Range Rover Sport modelleknél legalább 10, de (a kiválasztott üzemmódtól függően) akár 25 mm-rel alacsonyabb szabad hasmagasságú új Range Rover Sport SV világelső 6D Dynamics felfüggesztése teljes harmóniában működik együtt a modell fejlett futómű-rendszereivel. Egyedi SV hangolást kap az intelligens összkerékhajtás, az összkerékkormányzás, a fékvezérelt nyomatékvektor szabályozás, a konfigurálható menetdinamika, valamint az aktív zárható hátsó differenciálmű. Ennek eredményeként az autó koncentráltabb, sportkocsikra jellemző vezetési élményt kínál, különösen a vezető által aktiválható, vadonatúj SV üzemmód kiválasztása esetén.

Az új Range Rover Sport SV számos egyedi fejlesztésű futóműelemet alkalmaz, az új hátsó segédvázkerettől kezdve a módosított geometriájú és hangolású, új hátsó lengőkarokig. Az új, elektromos rásegítésű kormánymű a Range Rover történetének legközvetlenebb áttételét alkalmazza, ezáltal fokozott dinamizmust és kormányérzetet biztosít.

Ugyancsak első ízben kerültek 305-ös hátsó abroncsok Range Roverre; ezek 20 mm-rel szélesebbek, mint az elülső, 285-ös abroncsok. Ez a méretezés olyan, a hátsó tengelyt favorizáló menetdinamikai alapbeállítást eredményez, amely a mindkét tengelyen alapfelszerelésként alkalmazott Michelin Pilot Sport All Season 4 abroncsokkal társítva fokozott tapadást, stabilitást és nyomatékátvitelt eredményez. A közvetlen kormányreakciókban fontos szerep jut a hátsó tengely kontrolláltabb oldaldőlésének.

Mi sem demonstrálhatná látványosabban ezen technológiák összesített előnyeit, mint, hogy az új Range Rover Sport SV a gyári szerelésű négyévszakos abroncsokon is 1,1 g-t meghaladó oldalgyorsulást képes elérni. Ez az érték 22%-kal kedvezőbb, mint amire az előző generációs Range Rover Sport SVR nyári abroncsokon képes volt: hasonló oldalgyorsulást általában a pályahasználatra optimalizált sportautók tudnak felmutatni.

Az új Range Rover Sport SV aszfaltúton mutatott menetdinamika képességeit egyedi fejlesztésű, nagyteljesítményű fékrendszer fokozza: az alapkivitelű, vegyes anyagösszetételű Dual-Cast fémtárcsák mellett opcióként karbon kerámia féktechnológia is rendelhető.

A Range Rover kínálatában most először megjelenő karbon kerámia féktárcsák (CCB) felülmúlhatatlan fékteljesítményt nyújtanak. Az új Range Rover Sport SV szériakivitelű, eleve feljavított Dual-Cast vastárcsás fékrendszeréhez képest nem csak fokozott hőellenállást és hosszabb élettartamot kínálnak, de összesen 34 kilogrammal csökkentik az autó rugózatlan tömegét. Ez utóbbi – azaz, hogy az autó mind a négy sarka könnyebb – még közvetlenebb irányíthatóságot, dinamikusabb gyorsítóképességet, valamint komfortosabb rugózást eredményez.

Mindkét féktechnológiához egyedi fejlesztésű, nyolcdugattyús Brembo Octyma első féknyergek társulnak – ezeknél nagyobbat még soha nem szereltek Range Rover modellre. A kifejezetten az új Range Rover Sport SV modellhez kifejlesztett, formavilágukban annak minimalista dizájnjához igazított féknyergekben egyedi, kereszt alakban helyezkednek el a dugattyúk, ami a lehető legjobb fékhatást eredményezi. A féknyergek exkluzív, egyedi színekben – többek között sárga, piros, karbon-bronz vagy fekete kivitelben – is megrendelhetők.

Amennyiben az ügyfelek tovább szeretnék csökkenteni az új Range Rover Sport SV tömegét, a szériagyártású járművek világában abszolút újdonságnak számító, ultrakönnyű 23 colos karbonszálas keréktárcsákat is rendelhetnek. Az opcióként kínált, innovatív, öt duplaküllős keréktárcsák darabonként csaknem 9 – összesen 35,6 – kilogrammal könnyebbek, mint az azonos méretű, hagyományos öntött könnyűfém keréktárcsák, ezáltal közvetlenül javítják a modell menetdinamikáját, vezethetőségét és rugózási komfortját. Rendkívül csekély tömegük dacára a karbonszálas keréktárcsák ugyanolyan kiemelkedően tartósak és robusztusak, mint a Range Rover kínálatában megtalálható öntött vagy kovácsolt könnyűfém keréktárcsák bármelyike.

Amennyiben a vezető a legteljesebb mértékben ki szeretné aknázni az új Range Rover Sport SV továbbfejlesztett menetdinamikai rendszereinek képességeit, a kormánykeréken elhelyezett, új SV üzemmód gomb megnyomásával még sportosabbá teheti a jármű viselkedését. A Range Rover Sport eddig ismert Dynamic üzemmódjánál is magasabb szintet képviselő SV üzemmód úgy optimalizálja a gázreakciókat és a kipufogóhangot, valamint a kormánymű, a nyolcfokozatú automata sebességváltó és a 6D Dynamics felfüggesztési rendszer beállításait (utóbbit további 15 mm-rel mélyebbre ültetve), hogy az elképzelhető legdinamikusabb, zsigeri vezetési élményt biztosítsa. Az SV üzemmód aktiválásával működésbe lép a menetstabilizáló rendszer versenypályára optimalizált TracDSC programja, így a vezető szabadabban térképezheti fel az új Range Rover Sport SV dinamikus egyensúlyának határait.

Határozott, magabiztos formavilág

Az új Range Rover Sport SV teljesítményközpontú külső dizájnja olyan részleteket vonultat fel, mint az exkluzív, áramvonalas orrkialakítás, az oldallemezek módosított profilú alsó idomai vagy az aktív kipufogórendszert lezáró, a far összképét meghatározó, négy szénszálas végcső. A Range Rover feliratok, az első lökhárítón elhelyezett aerodinamikai idomok, a hűtőmaszk kerete, a motorházfedélen és az oldalt kialakított légcserélők szénszálas díszítést kaptak; a még intenzívebb optikai hatás érdekében a szénszálas motorházfedél3 fényezetlen középrésszel is megrendelhető.

A pilótafülkék hangulatát idéző belső térben exkluzív matt karbonszálas hátfalú SV Performance sportülések találhatók; az integrált fejtámaszos, határozottabb oldaltartást biztosító ülések háttámláját megvilágított SV logó díszíti. A belső tér új Ultrafabrics™ PU kivitelben, könnyű, tökéletesen illeszkedő, 3D kötési eljárással formázott szövetkárpitozással is megrendelhető. A még hangsúlyosabb hüvelykujj-támaszokkal kialakított kormánykerék mögött a világon első ízben alkalmazott, áttetsző, megvilágított peremű váltófülek várják a vezető parancsait; a padlókonzolon elhelyezett sebességváltó karjának fekete kerámia burkolata hűvös tapintásával teszi különlegessé a vezetés élményét.

Minden érzékszervre hat

Még szorosabb kapcsolatot teremtenek a vezető és az autó között az új Range Rover Sport SV elsőként alkalmazott Body and Soul Seat (BASS) első ülései, amelyek lehetővé teszik, hogy az utasok szó szerint érezzék a hangzást, és ezáltal a többdimenziós zenei élmény mellett a közérzetet is javítják. Az új Range Rover Sport SV az első olyan sorozatgyártású gépkocsi, amely az iparág vezető szereplője, a SUBPAC™ által kifejlesztett, több érzékszervre ható audiorendszert – azaz a világ legnevesebb előadóművészei és zeneszerzői által előszeretettel alkalmazott technológiát – alkalmazza.

A SUBPAC™ mesterséges intelligencia alapú optimalizációs szoftverjét, valamint az első utasok hátához igazított jelátalakítót alkalmazó Body and Soul Seat rendszer valós időben elemzi a zenei jeleket, és azok alapján olyan nagy hanghűségű rezgéseket kelt, amelyek jóvoltából minden korábbinál mélyebben bevonhatja a zenei élménybe a hallgatóságot. A rendszer a 29 hangszórós, 1430 wattos Meridian Signature audiorendszerrel összekapcsolva működik.

A Body and Soul Seat rendszer nem csak magával ragadó zenei élményét kínál: wellness programjai révén javíthatja az új Range Rover Sport SV első utasainak testi és lelki közérzetét. Ennek érdekében képes befolyásolni a szívfrekvencia-variabilitást (HRV), azaz a szívverések között eltelt időtartam ingadozását. A magas HRV érték alacsony stressz-szintre és pihentető állapotra utal.

A Coventry Egyetem országos közlekedési tervezőközpontjával (Coventry University’s National Transport Design Centre), valamint a Média és Előadó-művészeti Főiskolával (School of Media and Performing Arts) közösen hat különleges audioszámot (Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic és Glow) hoztunk létre, amelyek befolyásolhatják az utasok HRV értékét: némelyik mérsékli a feszültséget, míg mások fokozzák a kognitív reakciós képességet. A rendszer hatékonyságát kutatások igazolták.

Az SV bevezetésével a Range Rover Sport modellcsalád egésze is megújul

Az új Range Rover Sport SV megjelenésén túlmenően a modellkínálat egy sor frissítésen esett át, a megnövelt elektromos hatótávolságú, új plug-in elektromos hybrid hajtáslánc bevezetésétől kezdve a legújabb generációs Pivi Pro4 infotainment technológia integrációjáig.

Az átdolgozott plug-in elektromos hybrid hajtáslánc erősebb és takarékosabb: a korábbi P510e modell helyébe lépő, új P550e akár 121 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál, ami dinamikusabb, pihentetőbb utazást5 tesz lehetővé, míg a CO2-kibocsátás értéke akár 15 g/km5.

A Range Rover Sport eleve sokszínű hajtáslánc-választéka az újrahangolt erőátviteli rendszerrel szerelt, új P550e elektromos hibrid opcióval bővül. A 3,0 literes, hathengeres Ingenium benzinmotorra épülő elektromos hibrid legnagyobb teljesítménye 550 lóerő, maximális forgatónyomatéka 800 Nm.

A továbbfejlesztett villanymotor és erőátvitel jóvoltából az elektromos hibrid minden korábbinál dinamikusabb és robbanékonyabb: tisztán elektromos üzemmódban a korábbinál 5,0 másodperccel korábban éri el álló helyzetből a 100 km/óra sebességet. Mindkét erőforrására támaszkodva a P550e a korábbi 5,4 helyett 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára.

Ezen túlmenően most először mild hybrid elektromos technológia (MHEV) támogatja a P530 V8-as benzinmotorját. A mild hybrid rendszer a lassítás vagy fékezés során felszabaduló energiát eltárolja, majd gyorsítás során felhasználja. Ezzel egyszerre csökkenti a motor üzemanyag-fogyasztását és javítja a gázreakciókat. A rendszer egyéb előnyei (pl. a start-stop rendszer finomabb működése) mellett ezek a jellemzők a CO2-kibocsátás csökkentésével is járnak.

A Range Rover Sport szépségesen kivitelezett, minimalista hangvételű belső tere ugyancsak ösztönösen kezelhető technológiákkal gazdagodott. A problémamentes online csatlakozást a legújabb generációs érintőképernyővel kombináló Pivi Pro4 infotainment rendszer elegáns, 13,1 colos, lebegő kijelzőjén keresztül könnyedén vezérelhető az összes fedélzeti funkció.

A képernyő oldalán kialakított, új sávokon egyszerűen használható virtuális csúszkák szolgálnak a hangerő és a klímaberendezés közvetlen, pontos szabályozására – függetlenül attól, hogy a képernyőn éppen melyik menüpont jelenik meg. A fedélzeti funkciók mintegy 80 százaléka a nyitóképernyőről indulva legfeljebb két kattintással végrehajtható. A még pontosabb, ösztönösebb kezelhetőség és a pontos visszajelzés érdekében a felület haptikus visszajelzéssel nyugtázza a parancsokat.

Az integrált Land Rover hangvezérlési rendszerek jóvoltából a vezető anélkül módosíthatja a beltéri környezet beállításait, hogy tekintetét levenné az útról. A fejlett vezeték nélküli szoftverfrissítés funkció jóvoltából a Range Rover Sport fedélzeti rendszere mindig a legújabb generációs szoftvereket alkalmazza.

A Range Rover Sport fedélzetén első ízben alkalmazott, új országút-asszisztens technológia az utasok számára még kényelmesebbé teszi az adaptív sebességtartó automatika használatát. Az intelligens rendszer a navigációs adatokat felhasználva automatikusan módosítja a beállított célsebességet, figyelembe véve az út kanyarulatait, illetve az érvényes sebességkorlátozásokat: a rendszer ezekhez igazodva, zökkenőmentesen gyorsít vagy lassít.

A megújult Range Rover Sport modellcsalád tagjai már rendelhetők, nagy-britanniai belépő áruk (forgalomba helyezéssel együtt) 83,620 font. Konfigurálja járművét online – https://www.landrover.com

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A MAZDA JÖVŐJE ELKEZDŐDÖTT

Szemet gyönyörködtető sziluettjével és korszakalkotó hajtáslánc-technológiájával a Mazda Iconic SP koncepció a Mazda jövőbeli törekvéseinek csúcsát képviseli – és ez még csak a kezdet. A 2023-as Japan Mobility Show-n a Mazda egy várakozással teli közönség kíváncsi szemei előtt mutathatta be a Mazda Iconic SP-t – egy lehengerlő, új generációs kétüléses koncepcióautót, melyet úgy terveztek, hogy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

„Grand Prix – azaz Nagydíj az Opelnek”: Az új Grandland nyerte a 2024-es Arany Kormánykerék díjat

A legjobb autó 50 000 euró alatt : Az új Opel csúcs-SUV aranyérmet nyert Sorozatgyőztesek: eddig 21 „autóipari Oscar” jutott az Opel márka számára Rüsselsheim. Az új Opel Grandland, amely hamarosan megérkezik a márkakereskedésekbe, máris ünnepelheti első nagy sikerét. A felsőkategóriás SUV ugyanis elnyerte a „2024 Arany Kormánykerék” díjat Németországban. Stílusos, dinamikus, tágas és villamosított […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A bálványok még mindig állnak

Talán már unalmas, de a Toyotáról – és még néhány japán autómárkáról – megint az derült ki, hogy rendkívül tartós és megbízható autókat készítenek. Ezúttal az amerikai iSeeCars.com készített átfogó felmérést, amely a Toyota döbbenetes fölényét hozta. Az iSeeCars arról kérdezett meg közel egymillió amerikai használtautó-vásárlót, hogy melyek a legkedveltebb használt autók. A felmérésben arra […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom