Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Mindemellett ügyfélközpontúan továbbfejlesztett kezelési koncepció és színvonalas minőségérzet is jellemzi a csaknem öt méter hosszú modellt. Az ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: „Az ID.7 a következő lépés elektromos offenzívánkban. E limuzin magasszintű kényelmet és nagy hatótávot kínál. Már 2026-ra a legszélesebb e-portfóliót kínáljuk a gyártók közül, a 25 ezer euró alatti belépőmodelltől egészen új ID.7 csúcsmodellünkig. 2030-ra célunk szerint már értékesítésünk 80%-át teszik majd ki a tisztán elektromos modellek. 2033-tól már csak elektromos autókat gyárt Európában a Volkswagen.”

Amint Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ID.7 az MEB alapjain mércéül szolgálhat a gazdaságosság terén, és akár 700 kilométer WLTP szerinti hatótávra2 törekszünk. Mindezt kiváló aerodinamikai tulajdonságok, valamint a hajtásrendszer és a hőmenedzsment hatásfokának jelentős növelése teszik lehetővé.”

Az ID.7 a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első olyan modell, amely már a hajtásrendszerek teljes egészében új fejlesztésű, különösen magas hatásfokú generációjával készül. 210 kW (286 LE) teljesítményével a Volkswagen ID.-család legerősebb és legmagasabb forgatónyomatékszint jellemezte elektromos gépét tartalmazza, s ehhez több akkumulátorméret választható. Az APP550 belső jelzésű hajtásegység a Volkswagen Group Components szakembereivel közös, kasseli fejlesztés, ahol e technika gyártása is zajlik.

Az új elektromos hajtást mindenekelőtt energiafogyasztása tekintetében optimalizálták, s az akkumulátormérettől függően akár 700 kilométer WLTP-hatótáv és akár mintegy 200 kW töltőteljesítmény szerepel az előrejelzésekben. Az ID.7 ezzel is hangsúlyozza kiváló hosszú távú alkalmasságát, különösen a sokat autózók és a flottaügyfelek számára.

Az ID.7 közel öt méter hosszú, emellett kifejezetten aerodinamikus formavilágú. Elegánsan ereszkedő, kupéstílusú tetővonala is nagyban hozzájárul a felszereltségtől függően akár 0,23-os légellenállási együtthatójához. Hosszú tengelytávja és rövid karosszéria-túlnyúlásai minden bennülő, azaz akár öt személy számára is bőséges helyet biztosítanak utasterében.

Az első Volkswagen az új kezelési és kijelző-koncepcióval, valamint exkluzív felszereltségi lehetőségekkel

Az ID.7 sorozatban jelenik meg először az új kezelési és kijelző-koncepció, amellyel a Volkswagen ügyfelei visszajelzéseire reagálva javítja a felhasználói élményt a vonatkozó területeken. Ezek közé elsősorban az alapfelszereltség következő megoldásai tartoznak:

  • 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyő
  • Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented-Reality-Head-up-Display)
  • a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált újszerű kezelése, valamint szabadon konfigurálható kedvenc-gombok
  • háttérvilágítású érintőcsúszka

Imelda Labbé, a márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja így fogalmazott: „Az ID.7 Európában, Kínában és Észak-Amerikában egyaránt rendkívül fontos modell a Volkswagen márka számára. Az ID.7 olyan tetszetős külsővel érkezik, amely szerte a világon mind a meglévő, mind pedig a Volkswagen új ügyfelei számára vonzónak bizonyul majd. E Volkswagenben olyan prémiumtechnikát kínálunk, amely exkluzivitásával, csúcsszínvonalú kényelmével és magasfokú mindennapos használhatóságával győz meg.”

Új masszázsüléseivel, vagy épp elektronikusan sötétíthető panorámatetejével az ID.7 olyan felszereléseket kínál, amelyek a prémium-vetélytársaknál csupán a felsőbb járműkategóriákban állnak rendelkezésre. Az új Smart Glass panorámatető egyszerű érintéssel, elektronikusan állítható átláthatatlanná, illetve átlátszóvá. Amint az ID.7 számos további funkciója, a tető is kezelhető természetes hangvezérléssel – amiről az új IDA hangasszisztens gondoskodik. Ugyancsak új fejlesztések – Volkswagen modellben elsőként – az adaptív Climatronic technikáját kínáló, extrafelszerelésként rendelhető első ülések, igény szerinti hűtéssel és fűtéssel, valamint szárítófunkcióval. A Német Egészséges Hát Kampány (Aktion Gesunder Rücken e. V.; AGR) minősítésével ellátott masszázsfunkció szintén megtalálható a választékban. Az igényes extrafelszerelések sorát a Harman Kardon 700 wattos hangrendszere teszi teljessé, amely 14 high-end hangsugárzóval – köztük centersugárzóval és a csomagtartóba épített mélynyomóval – gondoskodik mély benyomást keltő hangzásélményekről a Volkswagen új túralimuzinjában.

Továbbfejlesztett best-in-class asszisztensrendszerek

Igény szerint olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek vehetik át az ID.7 oldal- és hosszirányú irányítását, mint a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens (Travel Assist), amelyeket a Volkswagen Csoport szoftvercége, a CARIAD szakembereivel közösen fejlesztett ki a Volkswagen. Kívánságra az ID.7 többsávos autópályákon 90 kilométer/órás sebességtől a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájával a támogatott sávváltás funkcióját is kínálja, amelynek folyamatát a vezető felügyeli ugyan, ám e megoldás jól érzékelhetően csökkenti terhelését. Nemkülönben a parkolási műveletek során, amelyeket többféle módon is önállóan végezhet az elektromos Volkswagen. Az egyik a memóriafunkcióval működő, akár már 50 méter távolságból is aktiválható parkolás. Ennek során vezetője az ID.7 volánja mögül vagy a megfelelő okostelefonos alkalmazással kívülről felügyelheti a parkolás folyamatát.

Felgyorsított e-offenzíva: tíz új e-modell 2026-ig

Az új ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon. Egyaránt az idén mutatkozik be az új ID.3, a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. A tervek szerint 2026-ban érkezik egy elektromos kompakt SUV-modell, illetve 25 ezer euró alatti áron az ID. 2all sorozatgyártású változata. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai közül. Az európai és észak-amerikai piacokra a Volkswagen emdeni üzemében, míg Kínában helyi gyártásban készül majd az új ID.7.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

Huszonötezer eurós támogatásban részesült egy debreceni alapítvány a BMW Group Gyár Debrecen közreműködésével

Hans-Peter Kemser, a BMW Group Gyár Debrecen elnök-vezérigazgatója a Karl Monz Alapítvány nevében 25 000 eurós támogatási hozzájárulást adott át a debreceni Gyermekklinikán a Nők a Rákos, Fogyatékos és Krónikus Beteg Gyermekekért Alapítvány részére. A BMW Group Gyár Debrecen kiemelt figyelmet fordít az alkalmazottak egészségének megvédésére és megőrzésére, emellett több, a helyi lakosságot érintő szociális […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán

Az új Toyota Prius a Japán Év Autója

Az október 26. és november 5. között, Tokióban megrendezett Japán mobilitási kiállítás adott otthont a Japán Év Autója (Japan Car of the Year, JCOTY) idei díjátadójának. Az 1980-ban alapított JCOTY-díjak sorsáról egy autós szakújságírókból álló, hatvanfős zsűri dönt. A szigetország harminckilenc meghatározó autóipari, illetve életmód-kiadványait képviselő szakemberek tíz döntős modell közül választják ki az Év […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Louvre múzeum főtámogatóként ismeri el a DS Automobiles-t

A DS Automobiles 2015 óta a Louvre Múzeum támogatója, és a “Főtámogatók” exkluzív csoportjába került. A “DS Automobiles” név mostantól kőbe vésve áll a tekintélyes Louvre piramisa alatt. A DS Automobiles a kezdetektől együttműködik a Louvre Múzeummal, és elkötelezett a kultúra népszerűsítése mellett. A DS Automobiles megalapítása óta számos bemutatót tartott a Louvre Múzeumban és […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom