Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Mindemellett ügyfélközpontúan továbbfejlesztett kezelési koncepció és színvonalas minőségérzet is jellemzi a csaknem öt méter hosszú modellt. Az ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: „Az ID.7 a következő lépés elektromos offenzívánkban. E limuzin magasszintű kényelmet és nagy hatótávot kínál. Már 2026-ra a legszélesebb e-portfóliót kínáljuk a gyártók közül, a 25 ezer euró alatti belépőmodelltől egészen új ID.7 csúcsmodellünkig. 2030-ra célunk szerint már értékesítésünk 80%-át teszik majd ki a tisztán elektromos modellek. 2033-tól már csak elektromos autókat gyárt Európában a Volkswagen.”

Amint Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ID.7 az MEB alapjain mércéül szolgálhat a gazdaságosság terén, és akár 700 kilométer WLTP szerinti hatótávra2 törekszünk. Mindezt kiváló aerodinamikai tulajdonságok, valamint a hajtásrendszer és a hőmenedzsment hatásfokának jelentős növelése teszik lehetővé.”

Az ID.7 a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első olyan modell, amely már a hajtásrendszerek teljes egészében új fejlesztésű, különösen magas hatásfokú generációjával készül. 210 kW (286 LE) teljesítményével a Volkswagen ID.-család legerősebb és legmagasabb forgatónyomatékszint jellemezte elektromos gépét tartalmazza, s ehhez több akkumulátorméret választható. Az APP550 belső jelzésű hajtásegység a Volkswagen Group Components szakembereivel közös, kasseli fejlesztés, ahol e technika gyártása is zajlik.

Az új elektromos hajtást mindenekelőtt energiafogyasztása tekintetében optimalizálták, s az akkumulátormérettől függően akár 700 kilométer WLTP-hatótáv és akár mintegy 200 kW töltőteljesítmény szerepel az előrejelzésekben. Az ID.7 ezzel is hangsúlyozza kiváló hosszú távú alkalmasságát, különösen a sokat autózók és a flottaügyfelek számára.

Az ID.7 közel öt méter hosszú, emellett kifejezetten aerodinamikus formavilágú. Elegánsan ereszkedő, kupéstílusú tetővonala is nagyban hozzájárul a felszereltségtől függően akár 0,23-os légellenállási együtthatójához. Hosszú tengelytávja és rövid karosszéria-túlnyúlásai minden bennülő, azaz akár öt személy számára is bőséges helyet biztosítanak utasterében.

Az első Volkswagen az új kezelési és kijelző-koncepcióval, valamint exkluzív felszereltségi lehetőségekkel

Az ID.7 sorozatban jelenik meg először az új kezelési és kijelző-koncepció, amellyel a Volkswagen ügyfelei visszajelzéseire reagálva javítja a felhasználói élményt a vonatkozó területeken. Ezek közé elsősorban az alapfelszereltség következő megoldásai tartoznak:

  • 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyő
  • Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented-Reality-Head-up-Display)
  • a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált újszerű kezelése, valamint szabadon konfigurálható kedvenc-gombok
  • háttérvilágítású érintőcsúszka

Imelda Labbé, a márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja így fogalmazott: „Az ID.7 Európában, Kínában és Észak-Amerikában egyaránt rendkívül fontos modell a Volkswagen márka számára. Az ID.7 olyan tetszetős külsővel érkezik, amely szerte a világon mind a meglévő, mind pedig a Volkswagen új ügyfelei számára vonzónak bizonyul majd. E Volkswagenben olyan prémiumtechnikát kínálunk, amely exkluzivitásával, csúcsszínvonalú kényelmével és magasfokú mindennapos használhatóságával győz meg.”

Új masszázsüléseivel, vagy épp elektronikusan sötétíthető panorámatetejével az ID.7 olyan felszereléseket kínál, amelyek a prémium-vetélytársaknál csupán a felsőbb járműkategóriákban állnak rendelkezésre. Az új Smart Glass panorámatető egyszerű érintéssel, elektronikusan állítható átláthatatlanná, illetve átlátszóvá. Amint az ID.7 számos további funkciója, a tető is kezelhető természetes hangvezérléssel – amiről az új IDA hangasszisztens gondoskodik. Ugyancsak új fejlesztések – Volkswagen modellben elsőként – az adaptív Climatronic technikáját kínáló, extrafelszerelésként rendelhető első ülések, igény szerinti hűtéssel és fűtéssel, valamint szárítófunkcióval. A Német Egészséges Hát Kampány (Aktion Gesunder Rücken e. V.; AGR) minősítésével ellátott masszázsfunkció szintén megtalálható a választékban. Az igényes extrafelszerelések sorát a Harman Kardon 700 wattos hangrendszere teszi teljessé, amely 14 high-end hangsugárzóval – köztük centersugárzóval és a csomagtartóba épített mélynyomóval – gondoskodik mély benyomást keltő hangzásélményekről a Volkswagen új túralimuzinjában.

Továbbfejlesztett best-in-class asszisztensrendszerek

Igény szerint olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek vehetik át az ID.7 oldal- és hosszirányú irányítását, mint a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens (Travel Assist), amelyeket a Volkswagen Csoport szoftvercége, a CARIAD szakembereivel közösen fejlesztett ki a Volkswagen. Kívánságra az ID.7 többsávos autópályákon 90 kilométer/órás sebességtől a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájával a támogatott sávváltás funkcióját is kínálja, amelynek folyamatát a vezető felügyeli ugyan, ám e megoldás jól érzékelhetően csökkenti terhelését. Nemkülönben a parkolási műveletek során, amelyeket többféle módon is önállóan végezhet az elektromos Volkswagen. Az egyik a memóriafunkcióval működő, akár már 50 méter távolságból is aktiválható parkolás. Ennek során vezetője az ID.7 volánja mögül vagy a megfelelő okostelefonos alkalmazással kívülről felügyelheti a parkolás folyamatát.

Felgyorsított e-offenzíva: tíz új e-modell 2026-ig

Az új ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon. Egyaránt az idén mutatkozik be az új ID.3, a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. A tervek szerint 2026-ban érkezik egy elektromos kompakt SUV-modell, illetve 25 ezer euró alatti áron az ID. 2all sorozatgyártású változata. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai közül. Az európai és észak-amerikai piacokra a Volkswagen emdeni üzemében, míg Kínában helyi gyártásban készül majd az új ID.7.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom