A 2019-ben bemutatott RSV4 X és a Tuono X, a valaha volt legerősebb és legkönnyebb motorkerékpárok nagy sikere után az Aprilia Racing újra munkába állt, hogy létrehozza a V4 projekten belül az Aprilia RSV4 XTrentát, egy teljesen egyedi motort, és ezzel ünnepli az Aprilia első világbajnoki cím mergszerzésének 30. évfordulóját. Az RSV4 XTrentát a Noale Racing részleg készítette, olyan technológiák felhasználásával, amelyek a MotoGP-ben használtakhoz nagyon közeliek, az anyagok, alkatrészek, elektronika, a részletekre való odafigyelés és mindenekelőtt az aerodinamika tekintetében.
Ez utóbbi ágazat az elmúlt években alapvető fontosságúvá vált, és ebben az Aprilia Racing az élvonalba tudta repíteni a 2022-es szezonra az RS-GP-t. Soha korábban a nagyközönség számára értékesített motorkerékpár nem büszkélkedhetett ilyen kifinomult aerodinamikai jellemzőkkel.A karbon burkolat minden alkatrészét a PAN Compositi gyártja a MotoGP-ben alkalmazott eljárásokkal, és az újonnan tervezett első szárnyakat is megkapja a vevő, amelyek nagyobb terhelést és ugyanakkor kisebb légellenállást garantálnak, és kiegészítésnek ott van még a vadonatúj hátsó szárny a farokidomon.
De ez még nem minden: az RSV4 XTrenta a világon az első olyan motorkerékpár, amely a „szárny alatti” szárnyat a lengőkarra szereli, 2019-től láthatjuk ezeket a „kanalakat“ az RS-GP motorokon a MotoGP-ben. Az új konfiguráció eredményei magukért beszélnek: az aerodinamikai terhelés 25%-kal nő, miközben a légellenállás 4%-kal csökken. A 2022-es Aprilia RSV4 Factory amúgy is kiváló alapjából kiindulva az Aprilia Racing átalakításai minden területre kiterjedtek, kezdve a motorral, amely a beavatkozásnak köszönhetően eléri a rendkívüli 230 lóerős teljesítményt.
Ez a sűrítési arány növelése és az ezzel szimbiózisban működő speciális titán és karbon kipufogórendszer révén vált elérhetővé. Mindezt a partner SC-Project hozta össze, amely az összes Aprilia Racing kipufogót készíti és fejleszti. A Sprint Filter légszűrő MotoGP és Formula 1 specifikációjú anyagokat tartalmaz, amely kiegészíti az eddig felsoroltakat. Opcióként elérhető lesz egy teljesen titán hangtompító is, amelynek kialakításához a MotoGP-ben használt adja a mintát.
A nagy teljesítmény és a nagy teherbírású pályahasználat fényében a víz- és olajhűtők sem úszták meg a felülvizsgálatot, a Superbike-ból ismert Taleo Tecnoracing segítette ezen a téren a gyári verseny csapat munkáját. Az olasz V4 teljesítményét egy speciálisan kalibrált Magneti Marelli vezérlőegység irányítja, míg a sebességváltóban PBR márkájú titán alkatrészek biztosítják minden körülmény között a megbízható működést. A tartozékok között megtalálhatók a lábtartók, a kormánykarok és Spider CNC tanksapka is.
Az RSV4 vázához kapcsolt fűtóművet Andreani az Aprilia MotoGP mérnökeivel együttműködve módosította Ohlins elemekkel. A kormánykifli kizárólag az Aprilia Racing számára készül. A fékrendszer a piacon az elérhető legjobb, Brembo gyártmány, elöl GP4-MS monoblokkos féknyergekből és 330 mm-es tárcsákból áll.
A kovácsolt magnézium Marchesini M7R GENESI felnikre Pirelli Diablo SBK 120/70 és 200/65 méretű slick abroncsok illeszkednek, elöl SC-1, hátul SC-X összetételben. A kerék tömegén körülbelül 2 kg-ot spóroltak a gyárihoz képest. Az új Aprilia RSV4 XTrenta festése a Lorenzo Savadori által, az Osztrák GP-n használt Aprilia 1992-es 125 köbcentis MotoGP-ben versenyző modelljének kortárs interpretációja. Az 54 világbajnoki cím fényében nem meglepő, hogy áfa nélkül 50 000 eurós áron kínálják az Aprilia RSV4 Xtrenta-t 100 darabos, online foglalható kisszériában, a factoryworks.aprilia.com weboldalon keresztül.
A szerencsés vásárlók átvehetik modelljüket az Aprilia Racingtől, egyúttal exkluzív látogatást tehetnek a Noale-i istálló versenyosztályán, és nem csak az RSV4 limitált és számozott változatát, hanem dedikált motoros burkolatot és szőnyeget is kanak hozzá. Az RSV4 XTrenta az Aprilia Racing által elindított Factory Works program része: a világon egyedülálló módon ugyanazt a versenyben kifejlesztett technológiát teszi elérhetővé azok számára, akik a legmagasabb szinten kívánnak versenyezni a különböző bajnokságokban, vagy akik szeretnék RSV4 vagy Tuono V4 motorjukat szeretnék pálya használatra optimalizált teljesítménnyel használni.