Bemutatták az új CB750 Hornetet az Intermot kiállításon

• Az új CB750 Hornet modellt a kölni Intermot motorkerékpár-kiállításon mutatták be
• A kategóriaelső teljesítmény/tömeg aránynak köszönhetően lenyűgözően gyors és rugalmas
• A vadonatúj, 755 cm3-es, soros, kéthengeres motor 67,5 kW-os (91,8 LE-s) csúcsteljesítményt és 75 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot biztosít
• Szuperkönnyű, acél hídváz
• A Honda római K+F-tervezőcsapata álmodta meg a jellegzetes, utcai harcos stílust
• A 4 választható menetüzemmód lehetővé teszi a teljesítmény-, motorfék- és HSTC-szint kiválasztását
• Gazdag felszereltség és három tartozékcsomag teszi teljessé a CB750 koncepcióját

Különleges nap volt a mai a Honda számára, a gyártó ugyanis a kölni Intermot kiállításon mutatta be a várva várt, vadonatúj CB750 Hornetet, ami a motoros világ egyik legkedveltebb modelljének nagy visszatérését jelenti.

A gyors, mozgékony és végtelenül szórakoztató Hornetet minden körülmények között élvezetes használni, köszönhetően a kategóriában vezetőnek számító teljesítmény/tömeg aránynak, valamint a típusra jellemző kiegyensúlyozottságnak, stabilitásnak, fordulékonyságnak és könnyű kezelhetőségnek.

A vadonatúj, kompakt és könnyű, soros, kéthengeres, 755 cm3-es erőforrást megannyi mérnöki bravúr teszi hatékonnyá. A hagyományos Hornet felső fordulatszám-tartományban jelentkező, „szúrós” csúcsteljesítménye (91,8 LE/9500 f./perc) megmaradt, ugyanakkor a 7250 f./percnél tetőző, lenyűgöző, 75 Nm-es forgatónyomaték alacsony és közepes fordulatszámnál is örömteli gyorsulást garantál, méghozzá minden közlekedési helyzetben.

Az új erőforrás a Honda mérnöki tudásának legjavát összegzi. A 270º-os főtengely-elékelésből és a szokatlan gyújtássorrendből fakadóan egészen különleges a motorkarakterisztika. A kéthengeres erőforrás összetéveszthetetlen hangon, magával ragadóan pulzál, ami egyedi, V-motoros karaktert és – a típusspecifikus kipufogónak hála – egyedi hangzást garantál. A szabadalmaztatott Örvénykeltő Légcsövek (Vortex Flow Ducts) egyenletesen osztják el a levegőt a levegőszűrőházban, hogy villámgyorsak legyenek a gázreakciók és kiszámítható a teljesítményleadás. A CBR1000RR-R Fireblade-től örökölt dugattyúk nikkel-szilíciumkarbid bevonatot kaptak, a kompakt, kis tömegű nyolcszelepes Unicam hengerfej pedig egyenesen a motokrossz-versenyekre fejlesztett CRF450R-ből érkezett.

Az új motort vadonatúj, kis tömegű, acél hídváz öleli körül, amely mindössze 16,6 kg-ot nyom, és úgy alakították ki, hogy az új erőforrásban rejlő potenciál élvezetesen és biztonságosan kiaknázható legyen. A sportosság és a valóban könnyű kezelhetőség érdekében 41 mm-es Showa SFF-BPTM USD villa kapcsolódik a vázhoz, nem mellesleg az alsó és a felső villabefogó is új. Szintén a vezetési élményt szolgálja a Pro-Link himbarendszerrel társított, állítható előfeszítésű hátsó rugóstag, valamint az új, acél lengővilla.

A vezetői, illetve felhasználói élményt és a praktikumot gazdag felszereltségi lista fokozza, amelynek élén 5”-os, színes TFT kijelző áll, amelyről minden fontos adat könnyen leolvasható, egyszersmind az összes rendszer egyszerű kezelését lehetővé teszi. Az Android-alapú készülékek mellett (most először) iOS operációs rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatóak. A világítási rendszer elemei egytől egyig LED-esek, az irányjelzők automatikusan kikapcsolnak és a maximális menetbiztonság érdekében az Automatikus Vészvillogó is szériatartozék.

Az új Hornet 3 alapértelmezett menetüzemmódot kínál fel, amelyekkel a motorerő, a motorfék és az egykerekezés-gátlóval kiegészített Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) előre beállított szintkombinációi aktiválhatóak. A negyedik, úgynevezett felhasználói üzemmód (USER) révén a pilóta – az útviszonyoknak és vezetési stílusának megfelelően – maga dönthet a vezetéstámogató eszközök működési szintjéről.

A Hornet formavilágát a Honda római K+F központjának munkatársai álmodták meg. Nekik köszönhetjük a nagysikerű Africa Twint, a látványos X-ADV-t és a Neo Sports Café család tagjait is, nem meglepő tehát, hogy az új, kortárs stílusban fogant Hornet is lenyűgöző stílusban tárja a nagyközönség elé a típusra jellemző technikai szépséget. Különösen nagy hangsúlyt fektettek a sziluettre és a vonalvezetésre, hogy kompakt, elegáns, egyszersmind agresszív formában születhessen újra a sportosságáról ismert Hornet.

A CB750 Hornethez eredeti, gyári kiegészítők széles választékát kínálja a Honda. A különféle tartozékok nemcsak egyenként érhetőek el, három csomagot (Sport, Style és Touring) is összeállítottak a márka munkatársai, hogy mindenki megtalálhassa a számára ideális konfigurációt.

A modell négyféle színben kerül az európai Honda-márkakereskedésekbe: Pearl Glare White és Graphite Black (mindkettőhöz elegáns, Metallic Red Flame fényezése és eloxált, piros villa tartozik), valamint Matt Iridium Grey Metallic és Matt Goldfinch Yellow.

A Hornet tehát visszatért! Egyedi stílusával, rendkívül teljesítményével, gazdag felszereltségével és kimagasló használati értékével kétségtelenül új fejezetet nyit a nagy múltú típus történetében.

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom