Bemutatták az új CB750 Hornetet az Intermot kiállításon

• Az új CB750 Hornet modellt a kölni Intermot motorkerékpár-kiállításon mutatták be
• A kategóriaelső teljesítmény/tömeg aránynak köszönhetően lenyűgözően gyors és rugalmas
• A vadonatúj, 755 cm3-es, soros, kéthengeres motor 67,5 kW-os (91,8 LE-s) csúcsteljesítményt és 75 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot biztosít
• Szuperkönnyű, acél hídváz
• A Honda római K+F-tervezőcsapata álmodta meg a jellegzetes, utcai harcos stílust
• A 4 választható menetüzemmód lehetővé teszi a teljesítmény-, motorfék- és HSTC-szint kiválasztását
• Gazdag felszereltség és három tartozékcsomag teszi teljessé a CB750 koncepcióját

Különleges nap volt a mai a Honda számára, a gyártó ugyanis a kölni Intermot kiállításon mutatta be a várva várt, vadonatúj CB750 Hornetet, ami a motoros világ egyik legkedveltebb modelljének nagy visszatérését jelenti.

A gyors, mozgékony és végtelenül szórakoztató Hornetet minden körülmények között élvezetes használni, köszönhetően a kategóriában vezetőnek számító teljesítmény/tömeg aránynak, valamint a típusra jellemző kiegyensúlyozottságnak, stabilitásnak, fordulékonyságnak és könnyű kezelhetőségnek.

A vadonatúj, kompakt és könnyű, soros, kéthengeres, 755 cm3-es erőforrást megannyi mérnöki bravúr teszi hatékonnyá. A hagyományos Hornet felső fordulatszám-tartományban jelentkező, „szúrós” csúcsteljesítménye (91,8 LE/9500 f./perc) megmaradt, ugyanakkor a 7250 f./percnél tetőző, lenyűgöző, 75 Nm-es forgatónyomaték alacsony és közepes fordulatszámnál is örömteli gyorsulást garantál, méghozzá minden közlekedési helyzetben.

Az új erőforrás a Honda mérnöki tudásának legjavát összegzi. A 270º-os főtengely-elékelésből és a szokatlan gyújtássorrendből fakadóan egészen különleges a motorkarakterisztika. A kéthengeres erőforrás összetéveszthetetlen hangon, magával ragadóan pulzál, ami egyedi, V-motoros karaktert és – a típusspecifikus kipufogónak hála – egyedi hangzást garantál. A szabadalmaztatott Örvénykeltő Légcsövek (Vortex Flow Ducts) egyenletesen osztják el a levegőt a levegőszűrőházban, hogy villámgyorsak legyenek a gázreakciók és kiszámítható a teljesítményleadás. A CBR1000RR-R Fireblade-től örökölt dugattyúk nikkel-szilíciumkarbid bevonatot kaptak, a kompakt, kis tömegű nyolcszelepes Unicam hengerfej pedig egyenesen a motokrossz-versenyekre fejlesztett CRF450R-ből érkezett.

Az új motort vadonatúj, kis tömegű, acél hídváz öleli körül, amely mindössze 16,6 kg-ot nyom, és úgy alakították ki, hogy az új erőforrásban rejlő potenciál élvezetesen és biztonságosan kiaknázható legyen. A sportosság és a valóban könnyű kezelhetőség érdekében 41 mm-es Showa SFF-BPTM USD villa kapcsolódik a vázhoz, nem mellesleg az alsó és a felső villabefogó is új. Szintén a vezetési élményt szolgálja a Pro-Link himbarendszerrel társított, állítható előfeszítésű hátsó rugóstag, valamint az új, acél lengővilla.

A vezetői, illetve felhasználói élményt és a praktikumot gazdag felszereltségi lista fokozza, amelynek élén 5”-os, színes TFT kijelző áll, amelyről minden fontos adat könnyen leolvasható, egyszersmind az összes rendszer egyszerű kezelését lehetővé teszi. Az Android-alapú készülékek mellett (most először) iOS operációs rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatóak. A világítási rendszer elemei egytől egyig LED-esek, az irányjelzők automatikusan kikapcsolnak és a maximális menetbiztonság érdekében az Automatikus Vészvillogó is szériatartozék.

Az új Hornet 3 alapértelmezett menetüzemmódot kínál fel, amelyekkel a motorerő, a motorfék és az egykerekezés-gátlóval kiegészített Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) előre beállított szintkombinációi aktiválhatóak. A negyedik, úgynevezett felhasználói üzemmód (USER) révén a pilóta – az útviszonyoknak és vezetési stílusának megfelelően – maga dönthet a vezetéstámogató eszközök működési szintjéről.

A Hornet formavilágát a Honda római K+F központjának munkatársai álmodták meg. Nekik köszönhetjük a nagysikerű Africa Twint, a látványos X-ADV-t és a Neo Sports Café család tagjait is, nem meglepő tehát, hogy az új, kortárs stílusban fogant Hornet is lenyűgöző stílusban tárja a nagyközönség elé a típusra jellemző technikai szépséget. Különösen nagy hangsúlyt fektettek a sziluettre és a vonalvezetésre, hogy kompakt, elegáns, egyszersmind agresszív formában születhessen újra a sportosságáról ismert Hornet.

A CB750 Hornethez eredeti, gyári kiegészítők széles választékát kínálja a Honda. A különféle tartozékok nemcsak egyenként érhetőek el, három csomagot (Sport, Style és Touring) is összeállítottak a márka munkatársai, hogy mindenki megtalálhassa a számára ideális konfigurációt.

A modell négyféle színben kerül az európai Honda-márkakereskedésekbe: Pearl Glare White és Graphite Black (mindkettőhöz elegáns, Metallic Red Flame fényezése és eloxált, piros villa tartozik), valamint Matt Iridium Grey Metallic és Matt Goldfinch Yellow.

A Hornet tehát visszatért! Egyedi stílusával, rendkívül teljesítményével, gazdag felszereltségével és kimagasló használati értékével kétségtelenül új fejezetet nyit a nagy múltú típus történetében.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Negyvenévnyi sporttörténelem kacsint össze ebben a Toyotában

Mit kapunk, ha a Toyota GR86 klasszikus karakterét a Celica GT-Four rali versenyautó emblematikus stíluselemeivel és a GR Corolla mértékadó hajtásláncával ötvözzük? Stílusát tekintve a GR86 Rally Legacy Concept stílusos főhajtás a Toyota motorsport-történetének egyik legfontosabb típusa előtt, műszakilag pedig talán egy gyönyörű barátság kezdete. Az 1986 és 1999 között három generációban gyártott Celica GT-Four […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az angol postás elektromos Peugeot-val kézbesít

A PEUGEOT 2009 óta partnere az angol Királyi Postának, és 2014 óta sok elektromos furgont is szállított nekik. Mostantól az együttműködés magasabb szintre lép, hiszen az elektrifikációban élen járó francia márka újabb 2.100 darab elektromos furgont szállít a szigetországba. Bár nagy volumenű üzletkötésről van szó, a bejelentés egyáltalán nem okoz meglepetést, hiszen mind a Stellantis […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW iX3 modellek a magyar rendőrség flottájában

Magyarország kilenc rendőri szerve tíz rendőri felszereltséggel rendelkező BMW iX3 modellt állít szolgálatba. A tisztán elektromos meghajtású modelleket a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. beszerzésre vonatkozó teljes körű támogatásával vehetik használatba a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ, a Jász-Nagykun-Szolnok, a Somogy, a Fejér, a Zala, a Pest, a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom