Boldog 35. születésnapot, Mazda MX-5!

  • A roadstert újra feltalálják: a Mazda MX-5 1989. február 9-én ünnepelte világpremierjét
  • Gyártási rekord: több mint 1,2 millió Mazda MX-5 épült négy generáción keresztül
  • Mazda MX-5 2024: széles körű frissítés a még örömtelibb vezetésért

Az autós világot lenyűgözte, az elérhető roadsterek rajongói pedig el voltak ragadtatva: február 9-én, 35 évvel ezelőtt debütált a Mazda MX-5 a Chicagói Autószalonon.

A klasszikus hátsókerék-hajtású sportautóként épített, de az optimális hosszanti súlyelosztás érdekében, forradalmi középmotoros elrendezéssel ellátott japán roadster újjáélesztett egy akkoriban szinte kihalófélben lévő autószegmenst. A kompakt és könnyű Mazda MX-5 újradefiniálta a nyitott tetős autózás örömét. A Mazda mérnökei mindezt a hagyományos japán Jinba-Ittai filozófiát követve érték el, amely a ló és lovasa közti harmonikus egységet fejezi ki. A Mazda MX-5 esetében ez a vezető és a roadster közötti szoros köteléket jelenti, amely egyensúlyt, agilitást és könnyedséget biztosít. Az MX-5 az évek során számos díjat és elismerést szerzett, amelyek továbbra is bizonyítják kiválóságát.

A világ nem tud betelni az ikonikus designnal rendelkező Mazda MX-5-tel, amely a vezetés színtiszta örömét nyújtva, négy generáció óta (NA, NB, NC, és az új ND) folyamatosan fejlődik. A Mazda MX-5 legújabb kiadása 2016 óta nyújt örömteli vezetést a nyitott tetős autózás rajongóinak: az RF változat izgalmas fastback designnal és elektromosan nyitható, keménytetős rendszerrel rendelkezik a puhatetős roadster modell mellett. A Mazda MX-5 teljes gyártási volumene a hirosimai Ujina üzemben most érte el az 1 256 745 darabos rekordot. Ebből 533 301 darab (a teljes volumen több mint 40 százaléka) Észak-Amerikában került értékesítésre Mazda Miata néven, ezt követi Európa, ahol 391 503 Mazda MX-5-öt adtak el. A hazai, japán piacon 225 510 darabot regisztráltak a sportautóból, az ikonikus Mazda Roadster néven, ami a kezdetekben a Eunos Roadster név alatt futott.

Ma, a 35. születésnapján, a Mazda MX-5 láthatóan több ponton is korszerűbbé vált, frissültek az első és hátsó lámpák, megújult az információs és szórakoztató rendszer a jobb csatlakoztathatóság érdekében, a Jinba-Ittai filozófia pedig még hatékonyabban érvényesül. Az új Track mód lehetővé teszi, hogy a vezető még inkább kézben tartsa az irányítást a legendás sportautóban, továbbá együttműködik a szoftveralapú Kinematikai Helyzetszabályozással (KPC), amely még nagyobb menetstabilitást biztosít a kanyarokban. A 135 kW/184 LE teljesítményű, 2,0 literes Skyactiv-G motorral felszerelt 2024-es Mazda MX-5 (WLTP üzemanyag-fogyasztás: 6,8 l/100 km, WLTP CO₂-kibocsátás: 153 g/km) alapfelszereltségének része az aszimmetrikus önzáró differenciálmű. A motorválasztékban szerepel még egy 97 kW/132 LE teljesítményű, 1,5 literes Skyactiv-G, amelynek WLTP-fogyasztása 6,3 l/100 km, WLTP CO₂-kibocsátása pedig 142 g/km.

A 2024-es Mazda MX-5 klasszikus puhatetős roadsterként vagy RF változatban, merev, nyitható keménytetővel kapható, és garantálja a vezetés színtiszta örömét, hiszen ez a pehelysúlyú legenda fürgén, kényelmesen és biztonságosan veszi a kanyarokat.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Mazda CX-80 lett a legbiztonságosabb nagyméretű SUV az EURO NCAP értékelésén

A Mazda CX-80 elnyerte a szegmens legbiztonságosabb járművének járó címet Japánban alkottuk: a Mazda új zászlóshajója biztonságot, kényelmet, praktikumot és sokoldalúságot kínál A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best in Class” díjával tüntették ki. A rangos elismerés a Mazda elkötelezettségét tükrözi a biztonság és az innováció iránt. 2024-ben […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Üdv a prémium ligában – Nissan Qashqai e-POWER N-Design + Comfort Pack teszt

A japán gyártó, kategória-alapítónak tekinthető szabadidő-autója megkapta a szokásos ráncfelvarrását. Ezért csendesebbé és kifinomultabbá vált az Egyesült-Királyságban gyártott modell, aminek a legjobb kivitelét tettük próbára. Telik az idő. Ezt abból is letudtuk mérni, hogy 2021 nyarán, a Lupa szigeten volt a Qashqai hazai bemutatója, ahol csak körbe lehetett nézni az újdonságot. Az első „tapogatózás” és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom