Borulás-sorozat a Riverside Baja első versenynapján

A Riverside Baja első napján 106,23 km-en száguldottak végig a versenyzők, a prológ után két gyorsasági szakaszt teljesített több mint 60 versenyjármű. Az idő kegyes volt a résztvevőkhöz, eső hiányában nem kellett sárcunamin átküzdeniük magukat, a szakasz vége után pedig a fák tövében hűsöltek az indulók.

A technikás pálya több versenyzőt megtréfált, két autó is tetejére borult egy kanyar után. Az SS2-ön a 205-ös rajtszámú jármű terepen, menet közben gyulladt ki, az utánuk érkező 3 versenyző mindegyike megállt és segédkezett a lángok eloltásában. Szerencsére nem történ személyi sérülés és időben sikerült elfojtani a lángokat, az autó nem égett le, azonban a Grajek Wlodzimierz-éknak véget ért a Riverside Baja.

A nehéz, könnyen hibázáshoz vezető pályán motor-quad kategóriában első nap Balogh László volt a leggyorsabb, összesítésben 42 másodperccel jobb az ideje, a második helyen álló Karai Kristófnál, harmadikként pedig Ostafin Ireneusz ért célba.

Ultimate kategóriában Miroslav Zapletalt ezúttal sem lehetett utolérni, a cseh pilóta ismét bravúros tempót diktált a T1 +-os Ford F150 Evo+-szal, több mint 1 perces előnyt szerzett Maluszynski Michal előtt. A lengyel páros a harmadik idővel rendelkező Mészáros Lőrincékkel együtt az égő autó oltása miatt kiállni kényszerült a szakaszról, így ők átlagidő alapján lettek rangsorolva az SS2-ön.

Negyedik helyen – T1-esek közül elsőként – Lónyai Pál áll a Macannal. „Már nagyon hiányzott, hogy újra Magyarországon versenyezzünk egy kicsit, a kezdés a prológon nem sikerült olyan gyorsra, mint ahogy terveztük, de az első és második szakaszon már megfelelő tempót mentünk. Gyuri egyet sem hibázott én meg csak kettőt, úgyhogy hozzuk a formánkat. Az autó hibátlanul működik, jól mozog ezeken a rosszindulatú gödrökön.”

SSV-ben Garamvölgyi Zoltánék állnak az első nap összesített tabellájának élén, annak ellenére, hogy voltak technikai problémáik. Az SS2 végén már nem fordult az autó azt sem lehetett megjósolni, hogy a futómű meddig bírja.

„Minden úgy alakult, ahogy kívántuk, szerencsénkre 9. helyen jöttünk be a prológon, ami a lehető legideálisabb – így már a vizet is kicsapták előttünk. A T1-sekhez képest side-by-side-dal már nem tudunk gyorsabbak lenni annál, mint ahogy végig mentünk a gödrös szakaszon. Ezt az eredményt úgy értük el, hogy eltört a hátsó féltengejünk a második speciálon, szerencsére a bánya után már csak 5 kilométerünk volt hátra. Ha valaki gyorsan akar menni ezen a terepen mindenképpen fel kell készülnie alkatrészekből. Nagyon boldog és büszke vagyok a csapatra.”

Kubiczek Marek 36 másodperccel követi a magyar párost, a lengyel duó ismét a top mezőnyben teljesített. Harmadikként a kétszeres rallye világbajnok Michal Kosciuszko ért célba, új abroncsokkal és beállítással vágott neki a pápoci terepnek.

„Elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel, az első szakaszon eltaláltunk egy fát, itt újra kellett indulnunk és 12-14 másodpercet vesztettünk. Ezen az apró baleseten kívül azonban simán, tisztán tudtuk teljesíteni a távot, jelenleg összesítésben kategória harmadikak vagyunk, várjuk a holnapot!

A negyedik pozíciót ismét magyar versenyzők szerezték meg, Molnár Balázs és Molnár Gabriella elégedetten zárta a pénteki napot.

„A prológon utolértük az előttünk lévőt, aki picit feltartott minket, így kicsit hátrább kerültünk a besorolásban. A pálya nagyon jó volt, az utolsó körön pont minket állítottak meg a Parc Fermében és 5 perccel indultunk az előttünk lévőre, így teljesen szabad pályán tudtunk menni. Ez nagyon élvezhető volt, a lebukó nap néha szembe sütött, de egyáltalán nem volt nagy sár és a hullámos részeken is rutinosan tudtunk már haladni.”

TH kategóriában Sobon Jacek autózta a legjobb időt, 5 percet adva a második helyezett Tomasz Kobylecki-nek. A versenyen nem mindenki rajtol el holnap a 3. szakasszal, a többszörös lengyel bajnok Krzysztof Holowczyc, valamint Ris Frantisek számára is véget ért a futam.
A szoros küzdelem folytatódik szombaton további négy hosszabb szakasszal.

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter, Kollár Gergő

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Húszéves a BMW Group Magyarország

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe. A BMW Group leányvállalatként […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom