Brutális előnnyel az élen a magyarországi újautóeladásokban a Toyota

A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye: 16,8%-os piaci részesedéssel őrzi első helyét, több, mint kétszer annyi új autót értékesítve mint a sorban őt követő márka.

A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota valósággal letarolta a piacot az év első négy hónapjában, miután 12,9%-al növelte értékesítéseit és 1,4 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,8%-al bővülő, tehát gyakorlatilag stagnáló magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon.

A személyautók tekintetében még drámaibb a Toyota előnye

A teljes magyarországi személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 67%-al haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A kivonáskkal tisztított személyautópiacon 16,9%-os részesedéssel áll az élen a környezetbarát japán autómárka.

Erősödő Toyota jelenlét a kishaszongépjárművek piacán

A teljes hazai kishaszongépjármű piacon a Toyota 964 új autó értékesítésével, 14,3%-os részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 16,3%-os részesedéssel áll a második helyen.

A magán és flottavásárlók körében egyaránt a Toyota az etalon

A teljes piacon a magánvásárlók körében 21,4%-os részesedéssel első, míg a flottapiacon 12%-al második a Toyota, a hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor ezeken a területeken is még egyértelműbb a Toyota dominanciája: a magánvásárlók körében 21,4%-al, a flottvásárlók körében pedig 15%-al áll az első helyen. A Toyota eladásaiból az év első négy hónapjában egyébiránt mintegy 64,4%-os tettek ki a céges vásárlások, szemben a 76,3%-os piaci átlaggal.

A piaci bővülés ütemének tizenötszörösével növelte eladásait a Lexus

Míg a Toyota eladások az év első négy hónapjában a piaci bővülés üteménél hatszor nagyobb mértékben növekedtek, addig a vállalat prémium márkája, a Lexus növekedési üteme tizenötszöröse volt a piacénak: január és április között 43,6%-al több új Lexus talált gazdára mint az előző év azonos időszakában. Ha a prémium piacot külön vizsgáljuk, a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus teljesítménye így is bravúrosnak számít: a márka eladásai a prémium piac 11,6%-os bővülési ütemének közel négyszeresével növekedtek, a környezetbarát Japán luxusautómárka részesedése így 1,2 százalékponttal, 5,6 százalékra növekedett. A teljes piacra vetítve az év első négy hónapjában Magyarországon gazdára találó Lexus egyébiránt 0,8%-os részesedést jelent.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot

Mladá Boleslav/Budapest, 2023. szeptember 4. – A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW M és BMW X modellek hódították meg a Balaton Park Circuit versenypályát

Szeptember 4-13. között a legújabb BMW M és BMW X modellek sorakoztak fel a Balaton Park Circuit területén, hogy versenypályán, közúton és off-road körülmények között is próbára tehesse őket a X meets M rendezvény mintegy 320 hazai és nemzetközi résztvevője. A Balatonfőkajár szomszédságában található, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb minősítését is elérő, idén átadott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új Land Cruiser lehet a Toyota legsokoldalúbb típusa

Amikor a Toyota 2023. augusztus elején bemutatta az új generációs – piactól függően Prado vagy 250 néven is jegyzett – Land Cruisert, azzal egyben globális hajtáslánc-stratégiáját is pontosan szemléltette. Az új generációs TNGA-F platformra épülő terepjárót a különböző piacokon eltérő motorválasztékkal kínálják, igazodva a helyi sajátosságokhoz, az ügyfelek elvárásai és a versenytársaknál elérhető alternatívák függvényében. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom