Digitális, dinamikus, és már tisztán elektromos is: a BMW 5-ös sorozat új korszakba lép

Március 15-i konferenciáján a BMW Group hivatalosan is bejelentette, hogy az új BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellként is megérkezik az utakra. A piaci bevezetés 2023 októberében veszi kezdetét. A BMW i5 Touring 2024 tavaszán ünnepli világpremierjét, a szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású kombijaként.

A BMW 5-ös limuzin nyolcadik generációja néhány hónapon belül világpremierjét ünnepli. Az elegánsan sportos, jellegzetes formanyelv új stílusjegyei mögött minden korábbinál dinamikusabb és kényelmesebb technológia ígérkezik, nem is beszélve a BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó BMW 8.5 operációs rendszerről és a megannyi innovatív digitális szolgáltatásról, a BMW i5 képében ráadásul most először tisztán elektromos meghajtással is.

A rugalmas hajtáslánc-architektúrának köszönhetően az új BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és rendkívül hatékony, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett benzin-, illetve dízelmotorokkal is elérhető lesz.

Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a vállalatcsoport március 15-i konferenciáján újabb részleteket jelentett be az új BMW 5-ös sorozat kapcsán, kiemelve, hogy a BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellként is megérkezik az utakra. „A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50* kézzelfogható bizonyítékul szolgál arra, hogy a BMW tökéletesen egyesíti a dinamikus menetteljesítményt az elektromos mobilitással. 2022-ben világszerte ez lett a legkeresettebb BMW M modell. Az új BMW 5-ös sorozat portfólióján a BMW M GmbH tisztán elektromos meghajtású, teljesítményre optimalizált modellváltozata is megtalálható lesz” – fogalmazott.

Oliver Zipse továbbá azt is bejelentette, hogy az új BMW 5-ös Touring jól ismert motorpalettája újabb technológiával bővül. „A BMW 5-ös Touring rendkívül népszerű, kiváltképp Európában. 2024 tavaszától ezért tisztán elektromos meghajtással is elérhetővé válik, szegmensében határozottan egyedi ajánlatot kínálva” – mondta a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A BMW i5 limuzin és a BMW i5 Touring érkezésével a BMW Group szisztematikusan bővíti tovább tisztán elektromos modellpalettáját.

A BMW, a BMW Motorrad, a MINI és a Rolls-Royce márkák égisze alatt a BMW Group már a tisztán elektromos meghajtású autók és kétkerekű járművek szinte teljes piacát lefedi. A müncheni központú vállalatcsoport ügyfelei a zéró emissziójú prémium modellek páratlanul széles palettájáról válogathatnak, a kisautóktól kezdve, a kompakt és középkategóriájú modelleken keresztül, egészen a luxusszegmens képviselőiig.

Az új BMW 5-ös limuzin piaci premierje világszerte 2023 októberében veszi kezdetét.

Tavaly 50 éves lett a BMW 5-ös sorozat sikertörténete

A BMW Group dingolfingi gyára idén működése 50. évfordulóját ünnepli

Már több mint tízmillió darab 5-ös BMW látott napvilágot

A sportos vezetési élmény és a hosszútávú menetkomfort harmonikus egyensúlya világszerte népszerűvé tette a BMW 5-ös limuzint, amely markáns egyéniségének és hamisítatlan kvalitásainak köszönhetően több mint 50 év és hét modellgeneráció után is a világ legsikeresebb üzleti limuzinja. Az 1972 óta eltelt több mint fél évszázad alatt több mint tízmillió darab 5-ös BMW látott napvilágot.

A BMW 5-ös limuzin első nemzedéke 1972-ben ünnepelte piaci premierjét. A modellel a bajor prémiumgyártó új típusjelölése is bemutatkozott: a három számjegyű típusjelölés első eleme a modellsorozatot, a második és a harmadik pedig az adott motorváltozatot jelölte. A világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő sorozat 50. évfordulója után egy esztendővel a legújabb, nyolcadik generáció is készen áll arra, hogy elfoglalja jól ismert helyét a középkategóriájú BMW 3-as sorozat és a fejedelmi luxust kínáló BMW 7-es sorozat között.

Az új BMW 5-ös limuzin kizárólag a BMW Group dingolfingi gyárában készül majd. Az alsó-bajorországi létesítmény a vállalatcsoport legnagyobb gyára Európában. Az új 5-ös BMW sorozatgyártása épp abban az évben veszi kezdetét, amelyben az üzem működése 50. évfordulóját ünnepli: a BMW márka modellsorozatai 1973 óta gurulnak le itt a gyártósorokról. Dingolfingban készülnek jelenleg a BMW 7-es sorozat, a BMW 8-as sorozat és a tisztán elektromos meghajtású BMW iX egyes modellváltozatai is. A létesítmény egyúttal a vállalatcsoport hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiai alkatrészek sorozatgyártására szakosodott kompetenciaközpontja is, amely többek között a BMW i5 elektromos motorjait és nagyfeszültségű akkumulátorait is házon belül állítja majd elő.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom