DS 3 Hybrid & DS 4 Hybrid kényelem francia módra , feltöltés nélkül

• A DS 3 és DS 4 modell kínálatában rövidesen egy új villamos változat is szerepel.
• A HYBRID változat kényelmes és rugalmas használatot biztosít, és az öntöltő akkumulátornak köszönhetően városi útjainkat több mint felerészben kipufogógáz-kibocsátás nélkül tehetjük meg vele.
• A DS 3 és a DS 4 HYBRID változatát az automata váltóval társított PureTech 130 motorhoz képest kisebb CO2-kibocsátás és közel 20%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás jellemzi (WLTP ciklus szerint mért érték).
• A DS 3 HYBRID és a DS 4 HYBRID Franciaországban már rendelhető, kezdőáruk 35 200, illetve 39 950 euró. Magyarországon május elején kerülnek be az árlistákba.

2024-ben felgyorsul az energetikai átállás a DS Automobiles-nál. A tisztán elektromos új modellek bevezetése előtt a márka először a DS 3 és a DS 4 modell új villamosított változatát mutatja be.

A HYBRID változattal a DS Automobiles ügyfelei megtapasztalhatják az öntöltő hibrid technológia előnyeit. Ezt a meghajtást a benzines változathoz képest nagyobb kényelem és energiahatékonyság, valamint alacsonyabb fenntartási költség jellemzi.

Az új rendszerrel a jármű töltésével járó kényszer is megszűnik. Az akkumulátor menet közben, a vezetési stílus függvényében automatikusan töltődik, illetve merül, és soha nem kell külső áramforrásra kötni.

Zökkenőmentes használatot biztosító technológia

A HYBRID változat a fokozott vezetési kényelem és a nagyobb hatékonyság érdekében kétféle energiát kombinál: az autó pusztán elektromos meghajtással, hangtalanul indul, és teljesen kibocsátásmentes üzemmódban is képes közlekedni, nagyobb igénybevétel esetén viszont a benzinmotor is bekapcsolódik.

A kizárólag elektromos meghajtás nagyon csendes működést, páratlan kényelmet és rendkívül sima, egyenletes vezetést biztosít. Egy több kilométeres városi út során a HYBRID változattal az idő több mint 50%-ában elektromos üzemmódban közlekedhetünk, és ezzel akár 40%-os üzemanyag-megtakarítást is elérhetünk.

Országúton a benzin és az elektromos energia kombinációja hatékonyságot és rugalmasságot jelent. Az elektromos motor alacsony fordulatszámon extra nyomatékot, erőteljes gyorsításkor pedig extra teljesítményt ad, így alacsonyabb fogyasztás mellett összességében nagyobb teljesítmény áll rendelkezésre.

A HIBRID rendszert stresszmentesre tervezték. Az akkumulátor a benzinmotornak köszönhetően menet közben automatikusan töltődik, nincs szükség kábelekre, és várakozási idő sincs. Mivel a lassítási fázisok automatikusan energiát termelnek vissza, a mechanikus fékrendszer használata is jelentősen csökken, ami a finom részecskék kibocsátásának további csökkenésével jár.
A csendes működés a környezet és a városlakók számára is előnyös. A gyalogosokat 30 km/h sebesség alatt visszafogott hangjelzés figyelmezteti az elhaladó autóra.

Az automata váltós, PureTech 130 motorral ellátott DS 3-hoz képest – vegyes WLTP ciklus szerint mérve – mindez közel 20%-kal nagyobb hatékonyságot (100 km megtételéhez 1,2 literrel kevesebb üzemanyagra van szükség), és kilométerenként 27 grammal (azaz 19%-kal) kevesebb CO2-kibocsátást jelent. A mindössze 112 g/km CO2-kibocsátásnak köszönhetően a DS 3 HYBRID Franciaországban mentesül a környezetvédelmi adó alól. Városi menetben az üzemanyag-megtakarítás a 38%-ot is elérheti.

A DS 4 esetében vegyes WLTP szerinti ciklusban akár 16%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással lehet számolni (100 km megtételéhez 1,1 literrel kevesebb üzemanyag szükséges), a CO2-kibocsátás pedig 15%-kal (kilométerenként 21 grammal) kevesebb (összesen 116 g/km). A DS 4 HYBRID (opciós felszerelések nélkül) Franciaországban így szintén mentesül a környezetvédelmi adó alól. Városban az üzemanyag-megtakarítás akár 39%-os is lehet.

A motortérben és a padló alatt elhelyezett alkotóelemeknek köszönhetően a HYBRID változat helykínálata és csomagtartó-kapacitása egy az egyben megegyezik a benzines változatéval.

Öntöltő hibrid a maximális kényelemért

A HYBRID hajtáslánc egy 136 lóerős, 230 Nm nyomatékot leadó benzinmotorból és egy új 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóból áll. Az utóbbi egy 21 kW-os (28 LE), 55 Nm nyomaték leadására képes villanymotort is magában foglal. Az öntöltő elektromos rendszer tápellátásáról egy 0,9 kWh-s NMC lítium-ion akkumulátor gondoskodik.

A benzinmotor a korábbi erőforrásnak a hibrid rendszer sajátosságait figyelembe vevő, jelentősen továbbfejlesztett változata. Az 1199 cm3-es, háromhengeres motor teljesítménye 136 LE, a 230 Nm nyomaték pedig már 1750 ford./perc fordulatszámon rendelkezésre áll. Az új változat a Miller-ciklus szerint működik, amely nagyobb termodinamikai hatékonyságot biztosít, és ezáltal jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A motor a tartósság és az alacsony fordulatszámon való reakciókészség optimalizálása érdekében új láncos vezérlést és új, változó geometriájú turbófeltöltőt is kapott.

Az állandó mágneses szinkron villanymotor az új e-DCS6 hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba van beépítve. 21 kW (28 LE) teljesítményével és 55 Nm csúcsnyomatékával lehetővé teszi, hogy az autó alacsony sebességnél és mérsékelt igénybevétel mellett kizárólag elektromos meghajtással közlekedjen. Lassításkor a villanymotor a visszanyert mozgási energiával táplálja a padló alatt elhelyezett 0,9 kWh-s akkumulátort. A rendszer a benzinmotor kényelmes indításához is biztosít energiát.

A HYBRID változat kényelméhez és a hatékonyságához az e-DCS6 sebességváltó is hozzájárul. A nyomatékszünetek korlátozásával teljesen rázkódásmentes vezetést biztosító váltó a hely- és súlytakarékosság jegyében a villanymotort, az invertert és a vezérlőegységet is magában foglalja.

Az automata váltós, PureTech 130 motorral ellátott DS 3-hoz képest az új változat 1,2 másodperccel kevesebb idő alatt (összesen 8,4 másodperc) gyorsul fel nulláról 100 km/h sebességre, és 1,1 másodperccel rövidebb időre (összesen 29,7 másodpercre) van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 1000 métert megtegyen.

A DS 4 esetében is javult a teljesítmény az automata váltós, PureTech 130 motorral felszerelt változathoz képest: nulláról 100 km/h sebességre 10,4 másodperc alatt gyorsul fel az autó (-1,2 másodperc), álló helyzetből pedig 31,7 másodperc alatt tesz meg 1000 métert (- 1,3 másodperc).

Segítségnyújtás a járművezetőknek a minél hatékonyabb vezetéshez

A jármű a vezető számára észrevétlen módon vált át egyik motorról a másikra, de a kizárólag elektromos meghajtással történő közlekedéskor a sebességérték kék színnel kerül kijelzésre. A digitális műszercsoporton az energiaáramlás, a teljesítménymérőn keresztül pedig az akkumulátor töltöttségi szintje és működési állapota is megjelenik. A kizárólag elektromos energiával megtett távolság százalékos aránya a fedélzeti számítógépen azonnal kijelzésre kerül, és az út végén is látható.

A hibrid rendszer felfedezéséhez a márka igyekszik a lehető legtöbb segítséget megadni a járművezetőknek, a DS 3 HYBRID és a DS 4 HYBRID átadásakor ezért minden ügyfelet felkészítenek az autó minél kényelmesebb és hatékonyabb használatára.
A DS 4 HYBRID-en már elérhető lesz a két új felszereltségi szint, a PALLAS és az ÉTOILE

A DS 4 HYBRID-en lesznek először elérhetők azok az új felszereltségi szintek, amelyeket 2024 folyamán vezet be a DS Automobiles. Az új modellkínálat két felszereltségi szintből – PALLAS és ÉTOILE – áll, melyekhez két-két opciós csomag tartozik. A külső dizájnt, melynek mindkét változaton továbbra is meghatározói elemei a DS WING szárnyak és a fényes fekete kipufogóvégek, mostantól speciális 19” keréktárcsák teszik még különlegesebbé.

PALLAS felszereltségi szinten volfrámszínű Diamond szövet és fekete DS vászon kombinációja uralja az enteriőrt, az üléseken és a háttámlákon új mintázatú díszvarrással. Az utastéri komforthoz nagyban hozzájárulnak a zajszűrő réteggel ellátott első oldalablakok, a kétzónás légkondicionáló és az AQS (Air Quality System) funkcióval rendelkező Clean Cabin rendszer.
Ez a szint olyan vezetéstámogató berendezéseket kínál, mint az állóra fékező (Stop & Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika, a sávtartó asszisztens, az első és hátsó parkolószenzorok és a tolatókamera.

ÉTOILE felszereltségi szinten választhatunk a fekete Alcantara® kárpit és az óraszíj-mintázatú Criollo-barna nappabőr belső közül. Az elsőhöz új díszvarrás, a másodikhoz fűthető ülések társulnak. A felszereltségbe az elektromosan állítható ülések, a DS SMART TOUCH képernyővel ellátott DS IRIS SYSTEM infotainment rendszer és a DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY is beletartoznak. A kényelmet és a biztonságot szolgálják a stílusos DS 4 HYBRID ÉTOILE MATRIX LED VISION fényszórói, a sötétített üvegű hátsó ablakok és hátsó szélvédő, a zajszűrős réteggel ellátott oldalablakok, valamint a keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció.

A fentieken kívül két-két opciós csomag is rendelkezésre áll: ezek PALLAS felszereltségi szinten a „Comfort” és a „Tech”, ÉTOILE szinten pedig az „Absolute Comfort” és az „Absolute Tech”. Az opciós felszerelések a DS Automobiles kínálta kényelem és technológia legjavát képviselik, ÉTOILE szinten ilyenek például a DS DRIVE ASSIST 2.0 névre hallgató, 2-es szintű félautonóm vezetési rendszer, a masszázsfunkcióval rendelkező ülések, a FOCAL Electra® hifirendszer vagy a 360°-os kamerarendszer.
DS 4 HIBRID PALLAS: 39.950 €-tól
DS 4 HIBRID ÉTOILE: 44.250 €-tól

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb eladási rekord: a BMW M GmbH tovább halad a siker útján

+++ Értékesítési növekedés már sorozatban tizenharmadik éve +++ 2024-ben világszerte összesen 206 582 darab eladott autó +++ A legkelendőbb modell továbbra is a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 +++ Az értékesítési növekedés motorja elsősorban a BMW M2, a BMW M3 Touring és a BMW XM +++ A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom