Eddigi legsokoldalúbb szabadidőjárművét készül bemutatni a Lexus

Hamarosan valami naggyal jelentkezünk – ezzel az egysoros beharangozóval előlegezte meg vadonatúj típusának érkezését a Lexus észak-amerikai képviselete. A TX típusjelzésű modellről semmilyen hivatalos információ nem áll rendelkezésre – még a premier pontos dátumát sem ismertette a gyártó –, ugyanakkor a cégcsoporton belüli fejlesztési irányok alapján nagy biztonsággal megjósolhatók az új típus legfontosabb paraméterei.

A Lexus már most is a piac egyik legszélesebb szabadidőjármű-választékával rendelkezik. Az UX, az NX és az RX a komfortos crossoverek, a GX és az LX a robusztus prémium-terepjárók mezőnyében képviselik a márkát, az RZ pedig tisztán elektromos modellként nyit új távlatok felé. A Lexus TX előzetese alapján egy dolog nyilvánvaló: az új modell a felsőbb méretosztályban erősíti majd a márka pozícióit, azaz az RX és az LX mellé-közé sorol majd be. Ez logikusnak hangzik: az előbbi ugyanis elsősorban a személyautók kényelmét kereső ügyfelek igényeit elégíti ki, míg az LX a leghitelesebb offroad-génekkel megáldott, alvázas terepjáró.

A Lexus TX nem lesz kisebb a márka jelenlegi csúcs-szabadidőjárműveinél, az RX-nél (489 cm) és az LX-nél (509 cm), sőt: mindkettőnél jobb helykihasználást ígér. Egy olyan, önhordó karosszériás, de hagyományos terepjárós arányokkal rendelkező modellre számítunk tehát, amely három üléssorán kompromisszumok nélküli férőhelyet kínál akár nyolc utasának.

Az alapokat ugyanaz a modern GA-K padlólemez adja, amelyre a cégcsoport közép- és felső-középkategóriás típusa is épül. Ez a platform nem csak kifinomult felfüggesztést, fejlett vezetőtámogató funkciókat, valamint új generációs infotainment- és online technológiákat kínál, hanem az öntöltő, illetve plug-in hibrid hajtási rendszerek beépítését is támogatja. Előbbiekből kétféle is rendelkezésre áll a Lexus háza táján; a 2,5 literes szívómotor köré épülő egység másutt 250 lóerő körüli rendszerteljesítményre képes, míg a 2,4 literes turbómotort alkalmazó öntöltő hibrid ennél közel másfélszer erősebb lehet.

Ezek persze jelen pillanatban csupán megalapozott spekulációk; a modell (egyelőre nem kitűzött) premierjéhez közeledve várhatóan konkrét részleteket tesz majd közzé a Lexus.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus az offroadban is utánozhatatlan

A Lexus izgalmas újításokat hozott a 2023-as Specialty Equipment Market Association (SEMA) Kiállításon, bemutatva hat lenyűgöző járművet, köztük a GX minden generációját és a 2022-es LX 600-at. Az offroad örökségét hangsúlyozva a márka vadonatúj 2024 Lexus GX 550 Overtrail+ AAP modellt is megismertette a nagyközönséggel, mely a terepjárók világában új színfoltot jelent. 2022 Lexus GX […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

2024 elején legyártja utolsó dízelmotorját a Volvo

A teljes körű villamosítást célzó, egyértelmű stratégiánk a legambiciózusabb átalakítási tervek közé tartozik, amelyet hagyományos autógyártók megfogalmaztak. Hogy megerősítsük erre vonatkozó szándékainkat, a mai napon, a New York-i klímahéten bejelentettük, hogy 2024 elejével beszüntetjük a dízelmotoros Volvo gépkocsik gyártását. Alig néhány hónap múlva legördül tehát a gyártósorról a legutolsó dízel Volvo; a hagyományos autóipari szereplők […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

2 Toyota és 1 Lexus modell került fel az ’Év Autója’ hosszú listájára

A legrangosabb európai autóipari elismerés, az ’Év Autója’ díj hosszú listáján ezúttal 28 autó kapott helyet, ott van közöttük a vadonatúj Toyota C-HR és Toyota Prius, valamint a vadonatúj Lexus RZ is. A döntősök szűkített hetes listáját november 27.-én publikálják, míg a győztest 2024. feburár 26.-án, a Genfi Autószalonon jelentik majd be. A Toyota eddig […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom