Eddigi legsokoldalúbb szabadidőjárművét készül bemutatni a Lexus

Hamarosan valami naggyal jelentkezünk – ezzel az egysoros beharangozóval előlegezte meg vadonatúj típusának érkezését a Lexus észak-amerikai képviselete. A TX típusjelzésű modellről semmilyen hivatalos információ nem áll rendelkezésre – még a premier pontos dátumát sem ismertette a gyártó –, ugyanakkor a cégcsoporton belüli fejlesztési irányok alapján nagy biztonsággal megjósolhatók az új típus legfontosabb paraméterei.

A Lexus már most is a piac egyik legszélesebb szabadidőjármű-választékával rendelkezik. Az UX, az NX és az RX a komfortos crossoverek, a GX és az LX a robusztus prémium-terepjárók mezőnyében képviselik a márkát, az RZ pedig tisztán elektromos modellként nyit új távlatok felé. A Lexus TX előzetese alapján egy dolog nyilvánvaló: az új modell a felsőbb méretosztályban erősíti majd a márka pozícióit, azaz az RX és az LX mellé-közé sorol majd be. Ez logikusnak hangzik: az előbbi ugyanis elsősorban a személyautók kényelmét kereső ügyfelek igényeit elégíti ki, míg az LX a leghitelesebb offroad-génekkel megáldott, alvázas terepjáró.

A Lexus TX nem lesz kisebb a márka jelenlegi csúcs-szabadidőjárműveinél, az RX-nél (489 cm) és az LX-nél (509 cm), sőt: mindkettőnél jobb helykihasználást ígér. Egy olyan, önhordó karosszériás, de hagyományos terepjárós arányokkal rendelkező modellre számítunk tehát, amely három üléssorán kompromisszumok nélküli férőhelyet kínál akár nyolc utasának.

Az alapokat ugyanaz a modern GA-K padlólemez adja, amelyre a cégcsoport közép- és felső-középkategóriás típusa is épül. Ez a platform nem csak kifinomult felfüggesztést, fejlett vezetőtámogató funkciókat, valamint új generációs infotainment- és online technológiákat kínál, hanem az öntöltő, illetve plug-in hibrid hajtási rendszerek beépítését is támogatja. Előbbiekből kétféle is rendelkezésre áll a Lexus háza táján; a 2,5 literes szívómotor köré épülő egység másutt 250 lóerő körüli rendszerteljesítményre képes, míg a 2,4 literes turbómotort alkalmazó öntöltő hibrid ennél közel másfélszer erősebb lehet.

Ezek persze jelen pillanatban csupán megalapozott spekulációk; a modell (egyelőre nem kitűzött) premierjéhez közeledve várhatóan konkrét részleteket tesz majd közzé a Lexus.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor Motorsport

Teljes siker a magyar MotoGP-pályán

Kiválóan vizsgázott a Balaton Park Circuit operatív, sportszakmai és egészségügyi csapata a versenypálya első motoros rendezvényén. A MotoGP Magyar Nagydíjára és a World Superbike Magyar Fordulójára készülő BPC utóbbi sorozat és az FIM megfigyelőinek értékelése szerint remekül teljesített a cseh DFRA klubversenyén. 130 motoros rótta a köröket június 21-én és 22-én a Balaton Park Circuiten […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A MOZI VARÁZSA KERÍTI HATALMÁBA A HONDA KIÁLLÍTÁSI TERÜLETÉNEK LÁTOGATÓIT A GOODWOODI SEBESSÉGFESZTIVÁLON 2025-BEN

• Filmdíszlet által ihletett, megannyi felhasználói élményt tartogató terület ad otthont a Honda teljes termékkínálatának • Bemutatkozik az európai premierjét ünneplő Honda 0 SUV, valamint a Prelude, a Civic Type R Ultimate Edition és egy vadonatúj, teljesen elektromos városi tanulmányautó, a Super EV • Felsorakoznak a márka népszerű motorkerékpárjai is, továbbá számos kétkerekű tanulmánymodell, például […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Lexus ES kontra Tesla: hogyan csábítja el a Tesla-hívőket a Lexus új modellje?

A prémium-autógyártás világában nem gyakori, hogy egy márka nyíltan kijelenti: célja a piacvezető vásárlóinak megszerzése. Márpedig a Lexus pontosan ezt tette. A Toyota luxusmárkája az ES modellel nem titkoltan Tesla-vásárlókra vadászik. A célkitűzés megalapozott, hiszen a Lexus nemcsak technológiai fronton erősít, hanem a márkához társított értékeket is ügyesen használja fel. Bár lesz belőle öntöltő hibrid […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom