Egyre valószínűbb, hogy a Toyota GR Corolla hamarosan Európában is megvásárolható lesz

Könnyen lehet, hogy a Toyota a kompakt hot hatch európai bevezetésére készül, mivel nemrég álcázott prototípusokat fotóztak le a Nürburgringen intenzív tesztelés közben.
A Volkswagen Golf R japán riválisának jelenleg Észak-Amerika a fő piaca, de kapható még hivatalos értékesítési csatornákon keresztül Japánban, Thaiföldön, Malajziában, Ausztráliában, Új-Zélandon, a Fülöp-szigeteken, Brazíliában, Dél-Afrikában és Indonéziában is. Európai Toyota-rajongók már régóta követelik, hogy a japán gyártó hozza be az öreg kontinensre is a Corolla kihegyezett Gazoo Racing változatát a többi mellett. A háromféle karosszériával kapható „normál” Corolla ismert és népszerű modellnek számít a régióban, a Toyota harmadik legnagyobb darabszámban eladott modellje itt a Yaris és Yaris Cross mögött.

A Toyota Gazoo Racing sportrészleg európai rajongóinak eddig meg kellett elégednie az azonos hajtásláncú, de valamivel kisebb és gyengébb GR Yarisszal, a BMW-alapokra épített, Grazban gyártott GR Suprával és a szintén hátsókerék-meghajtású, de szívó boxermotorral szerelt, könnyű GR 86-ossal. Utóbbi európai pályafutásának (és a testvérmodell Subaru BRZ-ének) azonban hamarosan véget vetnek az Európai Unió új, biztonságra vonatkozó előírásai (GSR2), ami teret adhat a GR Corolla számára, hogy végre a kontinensünkön is megkezdődjön a forgalmazása. Ez lenne az egyetlen Gazoo Racing-modell nálunk, ami akár családi autónak is megfelelne, hiszen praktikus, ötajtós karosszériával és használható méretű csomagtartóval rendelkezik.

A kétféle öntöltő hibrid hajtással választható normál ötajtós Corolla az angliai Burnastonban készül, de az összkerékhajtású sportváltozatot Japánban, ugyanabban a viszonylag kis kapacitású Motomachi üzemben gyártják (részben kézi munkával), mint a rali-homologizációs alapnak is használt GR Yarist. A GR Corolla létezik bal- és jobbkormányos modellként is, a Morizo változatában nincsenek hátsó ülések a súlycsökkentés miatt. 2024 augusztusa óta a kompakt hot hatch-et nem csak hatfokozatú kézi váltóval, hanem a GR DAT nevű nyolcfokozatú bolygóműves automata váltóval is meg lehet vásárolni, és időközben az 1,6 literes, háromhengeres turbómotorjának a nyomatéka is megnőtt 370-ről 400 Nm-re (a frissítéssel a 304 lóerős csúcsteljesítménye nem változott). Ha bevezetnék Európában a GR Corollát, akkor ezekkel a műszaki paraméterekkel az Audi S3-asnak, a BMW M135i-nek, a Cupra Leonnak, a Mercedes-AMG A35-nek, és a Volkswagen Golf R-nek lehetne a közvetlen riválisa.

A németországi Nürburgingen ráadásul nem csak az enyhén álcázott normál GR Corollát, hanem egy, még sportosabb kinézetű, nagy hátsó szárnnyal és légbeömlős első sárvédő-szélesítésekkel ellátott, ültetett futóműves új változatát is lefilmezték tesztelés közben. Nagy valószínűséggel a hot hatch várva várt GMRN csúcsváltozatáról lehet szó. Japánban egyelőre csak a GR Yarisból létezik GRMN-kivitel, amely egy kis sorozatban gyártott, extrémebb, könnyebb és erősebb változat.

Amikor az álcázott GR Corolla prototípusokról kérdezték, a Toyota szóvivője a brit Autocar magazinnak csak annyit válaszolt, hogy „minden nagy autógyártó a Nürburgringen teszteli legfontosabb globális termékeit”, de nem cáfolta, igaz, nem is erősítette meg, hogy a sportmodell európai bevezetését terveznék.
Jelenleg Észak-Amerikában a GR Corolla árlistája 36 500 dollártól (13 millió forint) indul, Európában viszont egy hasonló kényelmi felszereltségű öntöltő hibrid Corolla kerül nagyjából ennyibe listaáron. Ha az öntöltő hibrid Yaris és a GR Yaris közötti árkülönbségből indulunk ki, akkor inkább egy 19-20 millió forint környéki magyarországi alapár lenne valószínű a nagy testvér számára.

Fotók: Toyota, CarBuzz, Drive, YouTube

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Netrisk: Százéves autó és háromnaponta utazó turista – ezek voltak a biztosítási legek

Budapest, 2025. január 10. – Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló összeállítás szerint. Volt, aki háromnaponta kötött utasbiztosítást, de született kötelező biztosítás egy 100 éves, 1924-es gyártmányú autóra is. Száz évvel ezelőtt, 1924-ben gyártották azt az autót, amely a toplistát vezeti. Ez ugyanis a legidősebb autó, amelyre 2024-ben […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom