Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7

Függöny fel: 2023. január 5. és 8. között a Volkswagen Group of America a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) szakkiállítás alkalmával – intelligens álcázással – bemutatja a márka első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű limuzinját, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül, az ID.7 modellt. A többrétegű fényezéssel alkalmazott, egyedülálló álcatechnológia révén az autó egyes felületei fényt bocsáthatnak ki, ami interaktív módon szimbolizálja az ID.-család jövőbeni csúcsmodellje digitalizációjának újabb lépését.

Az elsőként Kínában bemutatott ID. AERO tanulmány korábban már betekintést kínált az új modellre, amelyet különösen aerodinamikus formai nyelvezet jellemez és akár 700 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé tesz. A Volkswagen Group of America így hat év után egészen különleges termékkel térhet vissza a CES rendezvényére, a világ legnagyobb elektronikai szakkiállítására.

„Az új ID.7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, az új limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget kínál majd. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.

ID.7 – a klíma és a kényelem újszerű élménye

Ügyfelei visszajelzéseire reagálva, a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő legújabb modelljével a Volkswagen tovább javítja a felhasználói élményt a meghatározó területeken. Az ID.7 modellekben számos innovatív fejlesztés jelenik meg már alapfelszerelésként:

– új kijelző-koncepció

– a Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display)

– egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő

– a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése

– megvilágított érintőcsúszka

A légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő, új koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, illetve – hideg időben – a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, illetve felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.

Különleges interaktív álcakoncepció

Egészen különleges módon érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával az új ID.7 intelligenciáját. A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan egyedi fényezést kapott, amellyel az ID.7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg egy része elektromosan vezető, míg mások szigetelő tulajdonságúak. Az autó felületének 22 külön-külön szabályozható része így a legfelső festékrétege alatt folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha pedig e rendszert például az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető.

Az autó motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ között szolgálnak interfészként. A teljes álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, így rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait.

Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révén

Stílusában az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család formai nyelvezetét követi. Az új limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt az autó oldalai mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala szintén hozzájárul az ID.7 kiváló légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is elérheti.

Mint az ID.-család minden tagja, az ID.7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény pedig az ID.7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere.

A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú autó

ID.7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória jelentős értékesítési darabszámok jellemezte piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű, tisztán elektromos ID.-modelljei családját, miközben „ACCELERATE” stratégiájával gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID.3 példányok óta a márka mintegy 500 ezer ID.-modelljét szállította ki világszerte leányvállalatain keresztül – mégpedig a továbbra is szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából egy évvel korábban a tervezettnél.

Az ID.3, az ID.4, az ID.5 és az ID.6 (csak Kínában), valamint az új ID. Buzz után az ID.7 immár az ID.-család hatodik tagjaként, egyben – az ID.4 mellett – a Volkswagen immár második MEB-alapú világautójaként érkezik. Az elektromos limuzin három fő piacon, Kínában, Európában és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban, az európai országokba a Volkswagen emdeni gyárából szállítják majd. Az ID.4 után az ID.7 ugyancsak a második MEB-alapú modell, amely Emdenben készül.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom