Érkezik a következő elektromos Lexus: egy három üléssoros szabadidőjármű

Habár lírainak nem nevezhető, vannak előnyei annak, ha egy autógyártó modellnevek helyett kódokkal azonosítja egyes típusait. Így tesz a Lexus is, méghozzá a kezdetektől fogva, és egyetlen (illetve most már kettő) kivételtől eltekintve két-két betű kombinációja jelzi a járműveket, méghozzá meglehetősen kiszámítható módon. Így amikor új típuscsalád jelenik meg a palettán, az (legalábbis részben) besorolható a meglévő modellmátrixba.

A tavasszal bemutatott TX-ről például már azelőtt tudhattuk, hogy szabadidőjármű lesz, hogy a méretével tisztában lettünk volna, a Lexus RZ bevezetése óta pedig azt is tudjuk, hogyan tervezi jelezni tisztán elektromos, használat közben zéró károsanyag-kibocsátású modelleit a márka.

Mindennek az adott apropót, hogy a Lexus idén július 19-én négy kódsort jegyeztetett be a szellemi termékek európai uniós hivatalánál, az EUIPO-nál. A TZ 450e és TZ 550e kódokra önmagukban, illetve a Lexus előtaggal együtt kért védelmet a Toyota-csoport, ami arra enged következtetni, hogy hamarosan bemutatkozik egy, az RZ-nél nagyobb, tisztán elektromos szabadidőjármű, amely várhatóan akár három üléssoros lesz, akárcsak a Lexus TX.

Ez valójában nem meglepő, hiszen a Toyota-csoport már korábban bejelentette, hogy legnagyobb gyártólétesítményében, az észak-amerikai Kentucky államban működő üzemében 2025-től megkezdi egy három üléssoros, akkumulátoros elektromos szabadidőjármű gyártását. A cégcsoporton belüli szinergiákat ismerve még az sem váratlan, hogy ez a típus mindkét márka, azaz a Toyota és a Lexus számára elérhető lesz. Az azonban komoly újdonság, hogy a Lexus a jelek szerint Európába is el kívánja hozni felső kategóriás elektromos szabadidőjárművét.

A vélhetően vadonatúj, tisztán elektromos platformra épülő – azaz az RZ-nél érdemben modernebb – új modell műszaki adatairól egyelőre csak részlegesen alkothatunk képet. Biztosra vehető, hogy minden kivitele összkerékhajtású lesz, egy-egy villanymotorral mindkét tengelyen. A TZ 450e paraméterei várhatóan közel állnak majd az RZ 450e értékeihez – 230 kW/313 LE rendszerteljesítmény, 18,7 kWh kapacitású akkumulátor –, míg a TZ 550e alighanem új generációs akkumulátor- és motortechnológiákat alkalmaz majd.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az Opel bemutatta következő generációs Grandland SUV modelljét

Koncepciótól a megvalósulásig: a vadonatúj Grandland az Opel Experimental tanulmányautó számos dizájnelemét megjeleníti Német energia: Németországban tervezve, fejlesztve és gyártva Elektromosnak született: a csúcskategóriás Opel SUV az új STLA közepes platformra épül Az elektromos autózás szabadsága: a Grandland Electric modellben az új alacsony beépítésű lapos akkumulátor akár 700 km-es hatótávot (WLTP1) biztosít Innováció a világítás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Jön az évad második magyar tereprallye versenye, a Riverside Baja

Május 9-11-ig ismét visszatér a tereprallye Pápocra, a Riverside Baja idén nem csak az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság és a CEZ, de a Lengyel Bajnokság fordulójaként is szolgál. A 9. alkalommal megrendezésre kerülő futam tavalyihoz képest szinte változatlan útvonal és időterv szerint fut majd, a 330,88 km szelektív szakaszon mindössze a létszám növekedése miatt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Felkészül a MINI új modellcsaládjának utolsó tagja, az új MINI Aceman

Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autókiállításon világpremierjét ünnepli. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper és az erőteljes MINI John Cooper Works Countryman ALL4 oldalán a brit prémiumgyártó reflektorfénybe gurítja új modellgenerációját. A MINI rajongói izgatottan várhatják a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autókiállítást, hiszen az április […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom