Exkluzív jubileumi felszereltségi csomag – Az Audi RS Q3 edition 10 years

Sportos modellváltozattal ünnepli az Audi az RS Q3 tizedik születésnapját: az RS Q3 edition 10 years világszerte összesen 555 példányra korlátozott különleges sorozatként RS Q3, illetve RS Q3 Sportback kivitelben egyaránt rendelkezésre áll. A kompakt sportmodell már 2013-as piaci bevezetése óta sikeresnek bizonyult, 2019-ben megjelent második generációja pedig már 400 lóerős teljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

Az Audi RS Q3 edition 10 years szintén a 2,5 literes, öthengeres, turbófeltöltésű motorral készül, amelynek erejét hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül juttatja az útfelületre. A jubileumi kiadás kívül és belül egyaránt olyan exkluzív stílusjegyekkel érkezik, mint például új Chronos-szürke metálfényezése, 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái, újrahasznosított Dinamica mikroszálas anyaggal kárpitozott, új RS kagylóülései, illetve műszerfala mélyfekete dekorelemei.

Erős karakter – a külső megjelenés

Az Audi egyebek mellett két kifejező színnel ünnepli méltó módon RS Q3 modelljét: a matt Harmatezüst és a Chronos-szürke metál közül utóbbi kizárólag e különleges modellváltozathoz rendelhető, míg előbbi idén jelent meg az Audi RS Q3 külső színeinek palettáján. Ugyancsak e modellváltozat kizárólagos felszerelése a 255/35 méretű gumiabroncsokkal szerelt, duplaküllős dizájn szerinti, 21 col peremátmérőjű fekete könnyűfém keréktárcsa. Az elöl szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal szerelt, 19 colos nagyteljesítményű fékrendszer extraként rendelhető, a féknyergek ilyenkor alapkivitelben fényes antracitszürke, felár ellenében pedig piros vagy kék színben jelenhetnek meg.

Számos fekete, illetve fényes fekete stíluselem hangsúlyozza az edition 10 years változat exkluzív megjelenését. Ezek közé tartoznak például a dinamikus irányjelzőkkel kiegészített, sötétített Matrix-LED fényszórók, a külső visszapillantó tükrök házai, s fényes fekete színűek a hátsó szélvédő oldalidomai, az oldalablakok alsó szegélyei és az ajtóburkolatok betétjei, de ugyanilyen bevonatot kap az első légterelő pengeidoma (Blade) és a diffúzorbetét is. A sportos megjelenést a Singleframe hűtőrácson és a hátul feltűnő négy karika, valamint a hátsó modellfeliratok egyaránt fényes fekete kivitele teszi teljessé.

Exkluzív és sportos – a belső tér

Az utasok kizárólag e változat számára fenntartott, új RS-kagylóülésekben foglalhatnak helyet, amelyeket felső részükön RS-embléma díszít. Különlegességük az üléstámlák matt Carbon hátsó burkolata, amely első ízben jelenik meg RS Q3 modellekben, a kagylóülések kárpitanyaga pedig új, sportosan elegáns fekete-mélyfekete bőr/Dinamica kombináció. A Dinamica olyan mikroszálas szövet, amely mintegy 45 százalékban újrahasznosított PET-szálakból készül, s az üléseken kívül a műszerfal dekorbetétjein is megjelenik. Különleges kontrasztról gondoskodnak a réztónusú díszvarrások, amelyek szerte a beltérben feltűnnek, például az ülések középső sávjának méhsejtmintázatú steppelésén, a középső kartámaszon, az ajtók kartámaszain, a kerek vagy alul egyenesített karimával is rendelhető kormánykeréken, illetve a fekete padlószőnyegeken. Utóbbiak fényes rézárnyalattal hímzett „RS Q3” feliratot is hordoznak. Az edition 10 years változat további különlegességei között szerepelnek exkluzív Carbon dekorelemei, például a matt felületű üléstámla-burkolatok. Az MMI-kijelző ugyancsak karbonhatású borítást kap, a 10,1 col képátlójú érintőképernyőn pedig „1 of 555” felirat büszkélkedik. A különleges modellváltozat specifikus beszállófénye az ajtók nyitásakor háromdimenziós vörös rombuszalakzatot vetít a talajra.

Ellenállhatatlan – a hajtásrendszer

Az RS Q3 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,5 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 228–216 (WLTP)), illetve RS Q3 Sportback (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 229–218 (WLTP)) orrában egyaránt az erőteljes 2.5 TFSI öthengeres aggregát dolgozik, amely 2,5 liter összlökettérfogatából immár 294 kilowattot (400 LE) produkál, azaz mintegy 17 százalékkal többet az RS Q3 előző generáció 2015-ben 250 kilowattra (340 LE) növelt teljesítményénél, a 2013-as első változat 228 kW (310 LE) értékéhez képest pedig már 29 százalék a teljesítménynövekedés. A 480 newtonméter maximális forgatónyomaték 2250 és 5850 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt is felgyorsíthat 100 kilométer/órás tempóra, 250 kilométer/órára korlátozott végsebességük pedig kívánságra 280 kilométer/órára is emelhető.

A különleges 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám egyedi motorhangot eredményez. A kettős vezetésű RS-kipufogórendszer jól kiemeli az öthengeres aggregát jellegzetes akusztikai képességeit, az extrafelszerelésként rendelhető RS-sportkipufogórendszerrel pedig még „élesebb” hangzás alakítható ki. Az öthengeres erőforrást – amely már alapkivitelben hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja erejét – sorozatban kilenc alkalommal tüntették ki a tekintélyes „Nemzetközi Év Motorja Díjjal” („International Engine of the Year Award”).

A modell Magyarországon nem rendelhető.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Vadonatúj Mazda CX-80: A Mazda új, hétüléses zászlóshajója

Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva Mazda e-Skyactiv PHEV és dízel hajtásláncok, hátsókerék hangsúlyos összkerékhajtással Debütál Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80, amelynek virtuális leleplezése a https://mzd.tools/VirtualReveal weboldalon tekinthető meg. A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó úton a cél felé – Spanyol kupa után a JuniorGP-be

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai IONIQ 5 N a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályában áll rajthoz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen

• A sorozatgyártású IONIQ 5 N alapkivitelében vesz részt a Pikes Peak-en • A Hyundai egy második, átépített IONIQ 5 N-t is bemutat május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futamot megelőzően CARMEL VALLEY, Kalifornia, USA, 2024. április 9. – A Hyundai, amely ügyfelek vadonatúj generációját köszönheti az IONIQ 5 N-nek, most tovább emeli […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom