Exkluzív jubileumi felszereltségi csomag – Az Audi RS Q3 edition 10 years

Sportos modellváltozattal ünnepli az Audi az RS Q3 tizedik születésnapját: az RS Q3 edition 10 years világszerte összesen 555 példányra korlátozott különleges sorozatként RS Q3, illetve RS Q3 Sportback kivitelben egyaránt rendelkezésre áll. A kompakt sportmodell már 2013-as piaci bevezetése óta sikeresnek bizonyult, 2019-ben megjelent második generációja pedig már 400 lóerős teljesítményt és 480 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

Az Audi RS Q3 edition 10 years szintén a 2,5 literes, öthengeres, turbófeltöltésű motorral készül, amelynek erejét hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül juttatja az útfelületre. A jubileumi kiadás kívül és belül egyaránt olyan exkluzív stílusjegyekkel érkezik, mint például új Chronos-szürke metálfényezése, 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái, újrahasznosított Dinamica mikroszálas anyaggal kárpitozott, új RS kagylóülései, illetve műszerfala mélyfekete dekorelemei.

Erős karakter – a külső megjelenés

Az Audi egyebek mellett két kifejező színnel ünnepli méltó módon RS Q3 modelljét: a matt Harmatezüst és a Chronos-szürke metál közül utóbbi kizárólag e különleges modellváltozathoz rendelhető, míg előbbi idén jelent meg az Audi RS Q3 külső színeinek palettáján. Ugyancsak e modellváltozat kizárólagos felszerelése a 255/35 méretű gumiabroncsokkal szerelt, duplaküllős dizájn szerinti, 21 col peremátmérőjű fekete könnyűfém keréktárcsa. Az elöl szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal szerelt, 19 colos nagyteljesítményű fékrendszer extraként rendelhető, a féknyergek ilyenkor alapkivitelben fényes antracitszürke, felár ellenében pedig piros vagy kék színben jelenhetnek meg.

Számos fekete, illetve fényes fekete stíluselem hangsúlyozza az edition 10 years változat exkluzív megjelenését. Ezek közé tartoznak például a dinamikus irányjelzőkkel kiegészített, sötétített Matrix-LED fényszórók, a külső visszapillantó tükrök házai, s fényes fekete színűek a hátsó szélvédő oldalidomai, az oldalablakok alsó szegélyei és az ajtóburkolatok betétjei, de ugyanilyen bevonatot kap az első légterelő pengeidoma (Blade) és a diffúzorbetét is. A sportos megjelenést a Singleframe hűtőrácson és a hátul feltűnő négy karika, valamint a hátsó modellfeliratok egyaránt fényes fekete kivitele teszi teljessé.

Exkluzív és sportos – a belső tér

Az utasok kizárólag e változat számára fenntartott, új RS-kagylóülésekben foglalhatnak helyet, amelyeket felső részükön RS-embléma díszít. Különlegességük az üléstámlák matt Carbon hátsó burkolata, amely első ízben jelenik meg RS Q3 modellekben, a kagylóülések kárpitanyaga pedig új, sportosan elegáns fekete-mélyfekete bőr/Dinamica kombináció. A Dinamica olyan mikroszálas szövet, amely mintegy 45 százalékban újrahasznosított PET-szálakból készül, s az üléseken kívül a műszerfal dekorbetétjein is megjelenik. Különleges kontrasztról gondoskodnak a réztónusú díszvarrások, amelyek szerte a beltérben feltűnnek, például az ülések középső sávjának méhsejtmintázatú steppelésén, a középső kartámaszon, az ajtók kartámaszain, a kerek vagy alul egyenesített karimával is rendelhető kormánykeréken, illetve a fekete padlószőnyegeken. Utóbbiak fényes rézárnyalattal hímzett „RS Q3” feliratot is hordoznak. Az edition 10 years változat további különlegességei között szerepelnek exkluzív Carbon dekorelemei, például a matt felületű üléstámla-burkolatok. Az MMI-kijelző ugyancsak karbonhatású borítást kap, a 10,1 col képátlójú érintőképernyőn pedig „1 of 555” felirat büszkélkedik. A különleges modellváltozat specifikus beszállófénye az ajtók nyitásakor háromdimenziós vörös rombuszalakzatot vetít a talajra.

Ellenállhatatlan – a hajtásrendszer

Az RS Q3 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,5 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 228–216 (WLTP)), illetve RS Q3 Sportback (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): – (NEDC); 10,1–9,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): – (NEDC); 229–218 (WLTP)) orrában egyaránt az erőteljes 2.5 TFSI öthengeres aggregát dolgozik, amely 2,5 liter összlökettérfogatából immár 294 kilowattot (400 LE) produkál, azaz mintegy 17 százalékkal többet az RS Q3 előző generáció 2015-ben 250 kilowattra (340 LE) növelt teljesítményénél, a 2013-as első változat 228 kW (310 LE) értékéhez képest pedig már 29 százalék a teljesítménynövekedés. A 480 newtonméter maximális forgatónyomaték 2250 és 5850 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt is felgyorsíthat 100 kilométer/órás tempóra, 250 kilométer/órára korlátozott végsebességük pedig kívánságra 280 kilométer/órára is emelhető.

A különleges 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám egyedi motorhangot eredményez. A kettős vezetésű RS-kipufogórendszer jól kiemeli az öthengeres aggregát jellegzetes akusztikai képességeit, az extrafelszerelésként rendelhető RS-sportkipufogórendszerrel pedig még „élesebb” hangzás alakítható ki. Az öthengeres erőforrást – amely már alapkivitelben hétfokozatú S tronic sebességváltón és quattro állandó összkerékhajtáson keresztül továbbítja erejét – sorozatban kilenc alkalommal tüntették ki a tekintélyes „Nemzetközi Év Motorja Díjjal” („International Engine of the Year Award”).

A modell Magyarországon nem rendelhető.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom