Ferrari Challenge a Balaton Park Circuit-en – beszámoló a szombati napról

A Hungaroring felújítási munkálatai miatt 2024-ben a Ferrari házi versenyszériájának mezőnye a legújabb magyar versenypályára, Balaton Parkba költözött. Az olaszok nem viccelnek, komoly mennyiségű, majd’ 100 versenyautót hoztak el a magyar tenger partjára. A Ferrari Challenge jelenleg Ferrari 488 Challenge EVO-t és a legújabb üdvöskét, a V6-os hibriddel szerelt 296 Challenge-t szerepelteti. A mezőny bronz licence-s úrvezetőket és profi autóversenyzőket is felvonultat. A szombati nap délelőttje még a kvalifikációké volt, délután viszont már éles versenyeké a szerep, összesen három futamot láthattunk, egyenként 30 percben. Mint mindenhol, itt is van magyar vonatkozás, hiszen a 19 éves Válint Bence képviseli kis hazánkat a Trofeo Pirelli mezőnyében, aki az imolai sikerek után listavezetőként érkezett haza.

Időmérők

A Coppa Shell Am kvalifikációját Andreas König nyerte, mögüle Eric Cheung és Zois Skrimpias indulhatott.

Andreas König versenygépe

A Trofeo Pirelli időmérőjét a túraautózásból ismerős Giacomo Altoé nyerte, a második helyről Válint Bence, a harmadikról Philipp Baron várhatta a piros lámpák kialvását.

Altoé a rajt előtt

A Coppa 488 versenyzői már nem voltak szerencsések, az ő időmérő edzésük már zuhogó esőben kezdődött. Természetesen a hibák, kicsúszások száma is megnövekedett a vizes pályán. Frascaro kicsúszása és szalagkorlátban való megállása miatt a piros zászló is előkerült. Egy szűk órás várakozás után újraindult a kvali, de a kis intermezzo miatt természetesen a nap további programjai csúsztak. A piros zászló egy valamiben biztos segített, kisütött a nap és az utolsó 10 percet száradó aszfalton abszolválhatták a versenyzők. Frascaro pedig tipikus olasz, kiszállt az autómentőből és táncra perdült a Rossocorsa garázsa előtt. Az idők természetesen rengeteg javultak, végül Fontana, Lindroth és Zibrandtsenl zárt az első háromban az ötfős mezőnyben.

Frascaro megnézte közelebbről a szalagkorlátot

A Coppa Shell versenyzői, hiába a Coppa 488-al együtt indulnak, külön kvalifikáción vettek részt, hiszen ők 296 Challengekkel mennek. Száradó pályán és pont az újból leszakadó eső előtt be is tudták fejezni az időmérést. Az első helyről a japán Isozaki vághatott neki a futamnak, a másodikról Bence apukája, a régi motoros Válint Tibor indulhatott, míg a harmadik helyet Gostner szerezte meg.

Versenyek

A Coppa SHELL amatőr versenyzőinek már száradó, néhol vízfoltos pályán, erős szélben kellett rajtolniuk. A nehéz kérdés a gumiválasztás volt, voltak, akik már az első kör után bejöttek slickért. König jól rajtolt, de az első körben megforgott és visszaesett a mezőny végére. Cheung vette át a vezetést, de őt boxutca áthajtásos büntetéssel jutalmazták a versenybírók a rajt miatt. Skrimipias a hetedik körben egy vízfolton elvesztette a kontrollját az autó felett, megforduláskor pedig a sóderágyba ásta el magát, Safety Cart okozva, ami kissé összerántotta a mezőnyt, hiszen az első és a nyolcadik helyezett között már több, mint 1 perc volt a különbség. König pedig pár kör alatt vissza küzdötte magát a második helyre, ő jól járt az SC-ral. Viszont az újraindítás utáni első kör végén ő rakta falba a Ferrari 296 Challenge-t a célegyenesben, de tovább tudta folytatni a versenyt. Végül a dobogóra Cheung, Levy és Shair állhatott fel. König a leggyorsabb körrel vigasztalódhatott.

Válint Bence a második helyre kvalifikált

 

A Trofeo Pirelli mezőnye már nem csak amatőr, hanem profi versenyzőket is felvonultatott, és Válint Bencének is szurkolhattunk. Az első kanyaros lökdösődés nem jött ki jól Bálintnak, a 4. helyre esett vissza, míg Altoé megtartotta a vezetést. Érdekesség, Bence egyik mentora az apukáján kívül, a volt Forma-1-es versenyző, Vitantonio Liuzzi. Bence a brit Morrow-val küzdött nagyot a 3. helyért, közben Laura Villars okozott kis fennforgást, keresztbe állt alatta az autó 4. körben. A versenybírók szigorúan vették a pályaelhagyásokat, szórták az 5 másodperces büntetéseket, főleg a mezőny hátsó része tudta nehezen pályán tartani az autóját, pedig a körülmények szárazak voltak. A verseny közepe nem volt túl izgalmas, az utolsó öt percet az amatőr kategóriás Owen fűszerezte meg azzal, hogy a célegyenesben falhoz vágta az autót. Végül az utolsó percre is maradt izgalom, Zibradtsen túlvállalta a négyes kanyart, kicsúszott a fűre, visszaszánkázott a pályára, Saadrev elé, aki ijedtében félrerántotta a kormányt és a szalagkorlátban kötött ki. Zibradtsen tudta folytatni a versenyt, Saadrev sajnos nem. Bence végül a harmadik helyen zárt. A díjakat a Ferrari gyári pilótája, a Hosszútávú Világbajnokságban szereplő Nicklas Nielsen adta át.

Válint Bence a harmadik helyet szerezte meg a szombati futamon

Az időjárás újból feladta a leckét a Copa Shell & 488 csapatainak. A rajt előtt negyedórával elkezdett ismét esni és a szél is feltámadt. Válint Tibor a második helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Sokan az esőgumira szavaztak a rajtnál, de már az első körökben megkezdődtek a kerékcserék. A harmadik körben Sheltema pördült meg Abe lökése után a félig vizes aszfalton. Abe megmozdulását 10 másodperccel díjazták a stewardok. A verseny közepén a svájci Hurni és Abe harcoltak nagyot egymással a második helyért. A kilencedik körben Gostner pördült meg, senkitől sem zavartatva. A verseny második felében az idősebbik Válint Hassid-dal harcolt nagyot a negyedik helyért. Kicsit hátrébb Ritzi és Isozaki verekedtek nagyot a hetedik helyért, amit végül Ritzi húzott be egy szép előzés végén. Nussbaumer a jó gumiválasztásnak köszönhetően, hiszen a 11. helyről indult, senkitől sem zavarva, 27 másodperces előnnyel húzta be a Copa Shell & 488 szombati versenyét. Mögötte Dhillon és Gostner futott be a dobogós helyeken, Válint Tibor pedig meg tudta tartani a negyedik helyet.

A Balaton Park Circuit-ről röviden

Magyarország legújabb versenypályáját 2023 májusában adták át Balatonfőkajár mellett, az M7-es autópályától pár percnyi autóútra. A pályát egy magáncég építette, állami támogatás nélkül. A Balaton Park 4115 méter hosszú, 16 kanyarral és 48 garázzsal rendelkezik. A pálya  kisebb versenyszériák fogadására rendelkezett be, inkább rendezvényközpontként üzemel, tribün csak a célegyenesben található jelenleg. A főtribünről, ha egy helyben ülve nem is, de kis mozgással, jól belátható az egész pálya.

További képekért kattintsatok a Motor&Verda Facebook oldalára!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom