
Vasárnap, a Ferrari Challenge második napján rendezték a versenysorozat negyedik fordulóját. A program ugyanaz, mint a szombati, délelőtt időmérők (Copa Shell AM, Trofeo Pirelli és Copa Shell & 488), délután pedig a versenyeké a főszerep. Az időjárást illetően sokkal szebb napra ébredtünk, esőtől nem nagyon kellett félni, csak felhős volt egy kissé az ég.
Időmérők
A Copa Shell Am időmérőjét Skrimpias nyerte, Akatsu és Shair előtt. A tegnapi polesitter, König a negyedik helyet szerezte meg, a tegnapi győztes Cheung a hatodik helyet foglalhatta el a rajtrácson.
A Trofeo Pirelli időmérőjének 6. percében Akhobadze nyalta meg a port az utolsó kanyar előtt és csapódott a szalagkorlátnak. Az kvalifikációt piros zászlóval szakították meg a mentés idejére. Úgy tűnik, ez az utolsó kanyar a legtrükkösebb része a pályának, sokan elvéreztek itt szombaton is. Szerencsére gyorsan újraindították a kvalit, 15 perccel később viszont Lazowski állt meg a sóderágyban. Folytatni nem tudta, piros zászló. Válint Bencének az utolsó 10 percben nem nézett ki jó eredmény, végül megrázta magát és utolsó gyorskörében behúzta a harmadik helyet. Előle Baron és Altoé indulhatott a délutáni futamon.
A Copa Shell & 488 kvalifikációja a tegnapihoz hasonlóan a 488 EVO Challenge-t vezető amatőrökkel kezdődött. Fabrizio Fontana pont a Balaton Parkban töltötte be az 50. életévét, az ünnepet egy pole pozícióval fejelte meg. Zibrandtsen szerezte meg a második rajtkockát, a harmadikból pedig Lindroth indulhatott. A jó értelemben vett amatőrség látszik az ötfős mezőnyön, az első és az ötödik helyezett közt több mint 4 másodperc különbség volt egy körön. A profi versenyzőkből álló Copa Shell mezőnye elég eseménytelen időmérőt produkált a verőfényes időben. Hassid szerezte meg az első rajthelyet, Gostner és Ritzi indulhatott a második és harmadik helyről. Válint Tibor nem nagyon találta a góllövő cipőjét, 10. helyen zárta az időmérőt a 13 fős mezőnyben.
Versenyek
A délutáni első versenyen, a Copa Shell amatőr futamán 33 fokos aszfalthőmérséklet és 24 fokos levegő és 53% páratartalom várta a versenyzőket, az eső szerencsére nem fenyegetett. Skrimpias jól kapta el a gördülő rajtot, megőrizte a vezető pozíciót. A harmadik körben a négyes kanyar kijáratán Shair falhoz vágta a 296-ost, a versenyigazgatóság azonnal beküldte a Safety Cart. Pár perc SC mögötti körözés után elengedték a mezőnyt, de az nagyon hamar szétszakad, a hátsó traktusban voltak akciók. Levy és Sandmann öt másodperces büntetést zsebelt be pályaelhagyásért.
Andreas König hatalmasat csatázott Akatsuval a második helyért, meg is kaparintotta, de mikor a versenyben vezető Skrimpiast támadta, elkerülendő a féktávon a görög felöklelését, a sóderágyba csúszott és a techpro falban ért véget a versenye. Akatsu is szépen leutánozta Königet, utána csúszott a sóderágyba és ott elásta magát. Így Skrimpias győzedelmeskedett, mögötte a tegnapi győztes Cheung és Levy büntetése miatt Mutlu Tasev fértek fel a dobogóra.
A Trofeo Pirelli mezőnye verőfényes napsütésben (aszfalt: 37, levegő 25 fok, páratartalom 49%) állhatott fel a rajtrácsra. A gördülőrajt után Altoé szinte azonnal elvette Barontól az első helyet, nem véletlen a túraautós múlt, Válint Bence pedig megőrizte a 3. helyet. Baron folyamatosan próbált tapadni Altoéra. A harmadik körben Zibradtsen csúszott a sóderágyba, így itt sem úsztuk meg a Safety Car-t. Az újraindítás után simán jött el a mezőny, Altoé elég gyorsan meg tudott lépni és több mint 1.5 másodpercre növelte előnyét, ez az SC-fázis előtt még csak 6 tized volt. bence 6 tizedre volt lemaradva Barontól az újraindítás után, de ő is 3 másodpercen belül volt Altoéhoz képest. Hátrébb az Am kategóriás Laskowski mutatott be szép előzést Owen ellen, majd két kanyarral később Laura Villarst forgatta meg, és Owen letépve Villars hátsó szárnyát, köszönte szépen, továbbment, Laskowskit pedig áthajtásos büntetésre ítélték.
Villarst fekete-narancs zászlóval kiintették, ugyanis ő próbált tovább menni a lifegő hátsó szárnnyal. Két körrel később Owen forgott meg a túlkormányzott 296-ossal az célegyenesre ráfordulva. Válint Bence az utolsó öt percre megkapta magára Luca Engstlert és Mugellit, akik a második kanyarban egyszerre mentek el mellette, a négyes és ötös kanyar közti hosszú egyenesben Zanasi és Viol is megelőzte a magyar fiút, így nem örülhettünk újabb Bence dobogónak. Mint kiderült egy jobb első defekt volt a ludas. A győzelem, ahogy tegnap is, Altoé-é lett, a dobogóra Baron és Engstler állhatott fel. Bence ennek ellenére vezeti a bajnokságot.
A Copa Shell & 488 csapatai hasonló körülmények között várhatták a piros lámpák kialvását, mint a Trofeo Pirelli mezőnye. Fátyolfelhők szűrték csak egy kicsit a napfényt. A mezőny alapvetően tisztán eljött a gördülő rajt után, az első helyért alakult ki nagy lökdösődés, amiből Gostner került ki győztesen, Ritzit maga mögé utasítva, akit végül Hassid és Dhillon is megelőzött. Válint Tibor az első kör végén már a 8. helyen autózott, tehát két helyet javított. Hassid tapadt Gostnerre, 3 tizedre maradt le csak tőle, míg a végül harmadikra visszakapaszkodó Ritzi már 2 másodpercre volt. Hassidnak hajtania is kellett, hiszen a nyakába varrtak egy 5 másodperces büntetést. Válint Tibor az első negyedóra végén Hurnit megelőzve a 7. helyre jött fel. A 20. perc végén pedig a lekörözések is megkezdődtek, a 488 EVO Challenge-k nem bírják úgy az iramot, a kategóriaelső Fontana négy másodperccel rosszabb köröket futott, mint Gostner a 296 Challenge-el. Hurnit is megszórták a stewardok egy öt másodperces büntetéssel, szintén pályaelhagyásért.
A 15. körben végül Hassid utat talált Gostner mellett, a hölgy versenyző bal tükrét letörve és égbe röpítve. És úgy tűnik, Hassid nem tud kontakt nélkül előzni, a lekörözött Zibradtsen 488-asának is lestukkolta. Gostner kicsit ritmust is vesztett a lekörözöttek miatt, 2,9 másodpercre maradt le már Hassid mögött, de az 5 másodperc miatt őt illette meg az első hely, amíg a 17. körben nem kapott egy bal hátsó defektet. Gostner így a dobogóra sem állhatott fel, Hassid pedig sikeresen kiautózott több mint 5 másodpercet Ritzivel szemben.
Ez nem a lányok napja volt
A svájci viszont vérszemet kapott, kinyomta a Ferrari szemét és behozta öt másodperc alá a különbséget. Így Ritzi győzött, Hassid a második lett, a dobogó harmadik fokára Dhillon állhatott fel, Válint Tibor végül a 10. helyről indulva egy 5. helyet hozott el. A 488-asok között pedig Fontana nem csak egy pole-al, hanem egy kategóriagyőzelemmel is megünnepelhette a születésnapját. Isten éltesse!
Fabrizio Fontana a Balaton Parkban ünnepelte 50. születésnapját
További képekért kattintsatok a Motor&Verda Facebook oldalára!