Gender Tamás Junior a Circuit Du Val D’Argenton versenypályán versenyzett

Nem volt kegyes az időjárás Gender Tamás Junior hétvégi versenyein. A Hungarian Motorsport Academy fiatal versenyzője nagy reményekkel vágott neki a franciaországi OKJ fordulónak, ugyanis az előző hetekben már volt lehetősége megmérettetnie magát a Val d’Argenton versenypályán. A szabadedzéseken be is igazolódtak ezek a magas elvárások, ugyanis Tamás az első helytől pár századra gokartozott, végig a mezőny elejében. Szokásához híven az ifjú gokartos az élmezőnyt célozta meg az időmérő edzésen, azonban a pálya 2. szektorában hirtelen eleredt az eső, így az éppen gyors körön lévő magyar versenyző nem tudott tovább javítani az időeredményén, és századokkal csupán, de végül a Top10-en kívül, a 11. helyen végzett.

Az első versenyre normalizálódtak a körülmények és Gender Tamás Junior újra megmutathatta a benne rejlő potenciált, a verseny leggyorsabb körétől mindössze 0,031 ezreddel elmaradva, a legjobb 10-ben végzett!

Erős versenytempójával bizakodva várta a 2. versenyt, ahol azonban egy versenytárs figyelmetlenségének köszönhetően sérült gokarttal kényszerült teljesíteni a versenyt. A vétkes versenyzőt kiállították sportszerűtlen manővere miatt, azonban ez nem segített a végeredmény alakulásában.

A harmadik verseny váltakozó körülményeihez remekül alkalmazkodott Gender Tamás Junior, és egy szenzációs rajttal, látványos előzéseket bemutatva egészen az 5. helyig küzdötte fel magát! Sajnálatos módon a csapat nem a legmegfelelőbb taktikát választotta, ugyanis Tamás gokartjára használt esős keveréket raktak fel a rajt előtt, így a HMA pilótájának tempója körről-körre esett vissza a versenytáv végéhez közeledve. Hatalmas pozitívum, hogy a gumik teljesítményének visszaeséséig tartani tudta a lépést az élmezőnnyel!

A zárónap bemelegítő edzésén Gender Tamás Junior ismét bekezdett és a csúszós, nedves aszfalton a 7. helyen zárt, 2 tizedre csupán a leggyorsabb versenyzőtől. Az elődöntőbe bejutva egy igazán harcos versenyzést bemutatva újabb kiemelkedő eredmények voltak kilátásban, amikor is egy ütközés következtében megsérült gokartjának váza, így messze az ideális körülményektől kellett futnia a versenyhétvége hátralévő részét és önhibáján kívül kényszerült hátra a mezőny elejéből.
A nehézségek ellenére is bizakodva várhatja a HMA versenyzője az elkövetkezendő versenyeket, ugyanis az bebizonyosodott, hogy a tempója adott körülmények között az élmezőnyével azonos, és a versenyeken is számtalan előzést bemutatva, magabiztosan gokartozott.

A Hungarian Motorsport Academy utánpótlás nevelési rendszert a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hozta létre és működteti.

Junior – CIK – FIA
European Championship
OKJ – 2024.04.25-28.

– Gender Racing Team –

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb eladási rekord: a BMW M GmbH tovább halad a siker útján

+++ Értékesítési növekedés már sorozatban tizenharmadik éve +++ 2024-ben világszerte összesen 206 582 darab eladott autó +++ A legkelendőbb modell továbbra is a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 +++ Az értékesítési növekedés motorja elsősorban a BMW M2, a BMW M3 Touring és a BMW XM +++ A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom