Ha nyersz a lottón, megveheted ezt a Toyotát

A TOYOTA GAZOO Racing, a Toyota aranykorát élő motorsport tevékenységéért és a japán autógyártó sportautóiért felelős versenyistállója a szerencsére bízza Japánban, hogy ki viheti haza az első GR Corolla modelleket: sorsolással döntik el, hogy kik lehetnek azok a szerencsések, akik hozzájuthatnak majd a GR Corolla Morizo Edition ás a GR Corolla RZ első példányaihoz.

Amikor június 1-jén bemutatták a GR Corolla RZ-t, a TOYOTA GAZOO Racing bejelentette, hogy a modellt a Toyota márkakereskedéseken keresztül egész Japánban értékesítik majd. A folyamatos COVID-19-fertőzések és a félvezetőhiány azonban arra késztette a döntéshozókat, hogy az első 500 darab tekintetében online sorsolásra kerüljön sor, míg a további értékesítésekről a gyártás helyzetének folyamatos monitorozása során döntenek. A GR Corolla Morizo Edition esetében – amely egy kétüléses, vezetési élményre kihegyezett verzió – 70 darab megvásárlásának lehetőségét sorsolják majd ki a Japánban országszerte megtalálható GR Garage kereskedésekben megvásárolt lottójegyek birtokosai között.

A GR Corolla fejlesztésének alapköve az volt, hogy megvalósítsák az egyre jobb, motorsport technológiákat átvevő autók készítésének koncepcióját, hangsúlyozva azt, hogy ezek a modellek a győzelemre születtek, miközben az utcára kerülnek. A TGR folytatja a GR Corolla fejlesztését, tükrözve azt a tudást, amelyet a motorsportokban való folyamatos részvétele során megszerez.

Az utcai erőgép fejlesztésének háttere

A Corolla egy olyan modell, amelyet sokan az általa nyújtott vezetési élmény miatt szeretnek, amint azt olyan eredmények is bizonyítják, mint az 1973-ban a Toyota első Rally Világbajnoki győzelmét szerző TE25 Corolla, vagy éppen a Corolla Levin, amely 1975-ben nyerte meg az 1000 Lakes Rallyt. A GR Corolla fejlesztése a Toyota elnöke, Akio Toyoda, avagy versenyzői nevén Morizo, azon erős vágyából fakadt, hogy „a sok vásárló által kedvelt Corolla semmiképpen ne váljon egyszerű árucikké”, és hogy „hozzanak vissza egy olyan Corollát, amely magával ragadja az ügyfeleket”.

A fejlesztési módszer

Az egyre jobb motorsport technológiákat átvevő autók fejlesztésének koncepcióját testesíti meg, és kihangsúlyozza a győzelemre termett modellek utcára kerülését. A jármű átfogó újragondolása extrém versenykörnyezetben, köszönhetően a Super Taikyu sorozatban induló, hidrogénmotorral felszerelt Corollának. A határokon autózni a legkülönbözőbb körülmények között, számtalan pilóta irányításával – köztük a Toyota mesterpilótájával, Morizóval, a versenyző Hiroaki Ishiurával, az All Japan Rally Championship győztes Norihiko Katsutával és gyári tesztpilótákkal – az autó átfogó, folyamatos fejlesztése és a hiányosságok alapos felfedezése érdekében.

Közös pontok a GR Corolla RZ és a GR Corolla Morizo Edition változatokban

A GR Yarisban található 1,6 literes soros, háromhengeres turbómotor megerősített változatát mindkét kivitel megkapta, robusztusabb dugattyúkkal a nagy nyomaték és teljesítmény kezelése érdekében, valamint központilag elhelyezett kipufogódobbal a jobb kipufogógáz- hatékonyság érdekében. A csúcsteljesítmény 304 lóerő (224 kW). Ugyancsak mindkét változatba bekerült a GR Yarisban is megtalálható GR-FOUR 4WD rendszer, amelyet a hidrogénmotoros Corolla fejlesztésével optimalizálták, hogy megfeleljen a GR Corolla kívánalmainak. A nagy tempónál stabilitást biztosító hosszú tengelytávot a Toyota Corolla Sport karosszériájának átvételével érték el, a szélesebb nyomtáv pedig nagy kanyarsebességet tesz lehetővé.

GR Corolla RZ

A napi használat és a kiemelkedő vezetési élmény egyensúlya érdekében megtartották az ötajtós, ötszemélyes felépítést.

GR Corolla Morizo Edition

Ezt a modellt az „ügyfeleket magával ragadó megszelídíthetetlen energia” keresésére építették, közvetlenül Morizóval a fejlesztési prototípusok volánja mögött. Többek között a kétülésesre való átalakítás révén lehetővé tett alapos súlycsökkentés, a megnövelt nyomaték és az optimalizált sebességváltó áttételek, valamint az egycsöves lengéscsillapítók és a nagyteljesítményű gumiabroncsok használatával jobb kanyarteljesítményt és menetdinamikát sikerült elérni. Mindez pedig olyan izgalmas vezetési élményt eredményezett, amelynek köszönhetően folyamatos késztetést érezhet a vezetésre.

  • Az új GR Corolla RZ és GR Corolla Morizo Edition főbb műszaki adatai
    GR Corolla RZ
    (japán piacos verzió) GR Corolla Morizo Edition
  • Hosszúság [mm] 4.410 4.410
  • Szélesség [mm] 1.850 1.850
  • Magasság [mm] 1.480 (antennával együtt; antenna nélkül: 1.455) 1.475 (antennával együtt; antenna nélkül: 1.450)
  • Tengelytávolság [mm] 2.640 2.640
  • Első nyomtáv [mm] 1.590/1.620 1.590/1.620
  • Hátsó nyomtáv [mm] 1.620 1.620
  • Szállítható személyek száma 5 2
  • Jármű tömege [kg] 1.470 1.440
  • Motor 1,6 literes, soros, háromhengeres turbómotor 1,6 literes, soros, háromhengeres turbómotor
  • Típusa G16E-GTS G16E-GTS
  • Furat x löket [mm] 87,5 x 89,7 87,5 x 89,7
  • Hengerűrtartalom [liter] 1.618 1.618
  • Sűrítési arány 10,5 10,5
  • Maximális teljesítmény [kW(LE)/fordulat] 224 (304) / 6.500 224 (304) / 6.500
  • Maximális nyomaték
    [Nm /fordulat] 370 /3.000–5.550 400 / 3.250–4.600
  • Sebességváltó iMT (6 fokozatú manuális váltó) iMT (6 fokozatú manuális váltó)
  • Hajtáslánc GR-FOUR 4WD rendszer
    elektronikus többtárcsás tengelykapcsoló, 4WD
    (3 választható üzemmóddal) GR-FOUR 4WD rendszer
    elektronikus többtárcsás tengelykapcsoló, 4WD
    (3 választható üzemmóddal)
  • Váltóáttétel
    1/2/3/4/5/6/hátramenet 3,538/2,238/1,535/
    1,162/1,081/0,902/3,831 3,214/2,238/1,592/
    1,162/1,081/0,902/3,557
    áttételi viszony
    1–4/5,6, hátramenet 4,058/3,45 4,250/3,578
  • Differenciálmű Elöl Torsen®*8 LSD Torsen®*8 LSD
  • Hátul Torsen®*8 LSD Torsen®*8 LSD
  • Futómű Elöl MacPherson rugóstag MacPherson rugóstag (fordított egycsöves lengéscsillapítókkal)
  • Hátul Kettős keresztlengőkaros Kettős keresztlengőkaros (egycsöves lengéscsillapítókkal)
  • Fékek Elöl Hűtött tárcsa (18” alumínium, négydugattyús féknyergekkel) Hűtött tárcsa (18” alumínium, négydugattyús féknyergekkel)
  • Hátul Hűtött tárcsa (16” alumínium, kétdugattyús féknyergekkel) Hűtött tárcsa (16” alumínium, kétdugattyús féknyergekkel)
  • Keréktárcsák BBS 8.5J kovácsolt alumínium kerekek (díszkupakkal) BBS 8.5J kovácsolt alumínium kerekek TOYOTA GAZOO Racing logóval (Exkluzív matt fényezés/díszkupak + fekete kerékanyák)
  • Gumiabroncsok (elöl/hátul) 235/40 R18 Yokohama ADVAN Apex*9 V601 245/40 ZR18 Michelin
  • Pilot Sport *10 Cup 2 Connect
  • Üzemanyagtartály térfogata [liter] 50 50

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom