- Kétféle teljesítményszinten érhető el (200LE/147kW; 254LE/187kW – akár 550Nm forgatónyomaték, WLTP átlagfogyasztás (kombinált) 4,9l/100km, károsanyag-kibocsátás 127g/km
- Új DCPCI (eloszlás-szabályozott, részben előkevert kompressziós gyújtás)technológia az ultra alacsony kibocsátás érdekében
A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV közelmúltbeli bemutatását követően a Mazda bejelentette, hogy mostantól egy erős, tiszta, hatékony és vadonatúj dízel hajtáslánc is elérhetővé válik az e-Skyactiv D érkezésével. Ez a Mazda több megoldást kínáló stratégiájának következő eleme, mely olyan ügyfeleket szolgál ki, akik hosszú távon autóznak, vagy nagyobb vontatmányt húznának autójukkal.
A vállalat többféle megoldást kínáló stratégiája különböző modelleket és technológiákat kínál – hatékony belső égésű motorokat, ill. az elektromos hajtásláncok széles választékát, melyek mindegyike a lehető legkevesebb káros anyagot engedi a levegőbe, s amelyek a legjobban megfelelnek a helyi piaci elvárásoknak, és a társadalom fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásainak.
A Mazda a következő három évben összesen öt új, részben vagy egészben elektromos modellel lép piacra, melyek a többmegoldásos stratégia platformarchitektúráját képviselik. 2025 után jön a Mazda Skyactiv méretezhető EV-padlólemeze – egy egyedülálló technológia, mely lehetővé teszi a Mazda számára, hogy közös platformra építsen hatékonyan bármilyen méretű elektromos autót.
A 3,3 literes, soros hathengeres e-Skyactiv D motorral a Mazda úttörő a dízel-technológiában.
A rendkívül innovatív, fejlett égéstechnológia ezt a motort a világ egyik legtisztább dízelmotorjává teszi, és a Mazda bízik abban, hogy ezzel teljesíteni fogja az összes jövőbeli károsanyag-kibocsátási előírást.
A Mazda mérnökei ezt a motort a „megfelelő méretezés” elveit figyelembe véve fejlesztették ki, amely optimalizálja a lökettérfogatot az üzemanyag- és az energiahatékonyság javítása érdekében. A vadonatúj, 3283 cm3-es, hosszirányban beépített, közös nyomócsöves, elektromos, közvetlen befecskendezéses, hathengeres e-Skyactiv D egységet két teljesítményszinten kínáljuk: 200 LE/147 kW hátsókerék-hajtással és 254 LE/187 kW Mazda i-Activ AWD (összkerékhajtással).
Az új 48 voltos Mazda M Hybrid rendszerrel szerelt vadonatúj dízelmotor a nagy teljesítményt kiváló üzemanyag-fogyasztással ötvözi. Egy új, rendkívül innovatív, fejlett égési technológia – a DCPCI (Distribution-Controlled Partial Premixed Compression Ignition) – tovább javítja a motor hatásfokát, a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást, és 40% feletti hőhatékonyságot ér el. Ez a két technológia jelentősen hozzájárul a CX-60 kiemelkedő hatótávolságához, erőteljes vezetési érzetéhez, valamint alacsony üzemanyag-fogyasztásához és károsanyag-kibocsátásához.
A 254 LE/187 kW-os e-Skyactiv D meggyőző teljesítményt nyújt: 0-ról 100 km/órás sebességre mindössze 7,4 másodperc alatt gyorsít, maximális sebessége pedig 219 km/h. WLTP átlagos üzemanyag-fogyasztása (kombinált) mindössze 5,3 l/100 km, CO2-kibocsátása 137 g/km. A 200 LE/147 kW-os változat WLTP átlagfogyasztása (kombinált) 4,9 l/100 km, károsanyag-kibocsátása 127 g/km.
A soros hathengeres formátum a jellegzetes „tökéletes egyensúly” miatt kevesebb vibrációt produkál a sima és csendes futás érdekében, miközben tiszta, vonzó motorhangot biztosít. A motor nagy nyomatékleadása nagy, 2500 kg tömegű vontatási kapacitást tesz lehetővé a CX-60 esetében. Egyszerű felépítésének köszönhetően a motor tömege hasonló a 2,2 literes Mazda Skyactiv D négyhengeres dízelmotoréhoz, így minimalizálja tömegkülönbségből adódó nehezebb vezetési helyzeteket.
A legtöbb európai piacon elérhető vadonatúj Mazda CX-60 dízel 2023 januárjában kerül forgalomba. Magyarországon mától előrendelhető, 14.549.900 Ft-tól.
Az e-Skyactiv D és az e-Skyactiv PHEV mellé egy sorhatos, 3,0 literes e-Skyactiv benzinmotor is csatlakozik a későbbiekben, hogy teljessé tegye a Mazda CX-60 erőforrás-kínálatát, mellyel a modell széles körben kielégíti a fogyasztói igényeket.
A következő új modell, a Mazda CX-80 2023-ban jelenik meg. Nagyobb, mint a Mazda CX-60, és három üléssorral rendelkezik.
A CX-60 piacra lépésével a Mazda újabb fontos lépést tesz flottája emissziójának csökkentésében, hogy 2050-re teljesen szén-dioxid-semlegessé váljon.