Hátsó szélvédő nélkül a Polestar új kupé SUV-ja

Az egykoron a Volvo berkein belül működő, de ma már teljesen különálló márkának számító Polestar évről évre bővíti a most már teljesen elektromos palettáját. Újabban SUV vonalon erősítenek a gyáriak, így a Polestar 3 után nem sokkal meg is érkezett a Polestar 4, mely lényegében egy áramvonalas kupé SUV modell lett.

Megjelenését tekintve nem egy átlagos kupé SUV-ról beszélhetünk, hiszen ebben az esetben amit csak lehetett, azt a légellenállási tényező javításának jegyében alakítottak ki. Az autó orra elnyújtott és hegyes, a tetővonal lejtése látványosan dinamikus és egy a karosszéria túlnyúlásából adódó hátsó terelőszárnyban végződik.

Persze, egy elektromos autónak muszáj jó légellenállási tényezővel rendelkeznie, így érthető a dizájn. Az viszont kevésbé, hogy a Polestar 4 nem kapott hátsó szélvédőt, hanem egy a karosszéria színére fújt lemez került a helyére. Akkor hogy lát ki hátrafelé a sofőr? A digitális visszapillantón keresztül, mely a tetőre szerelt kamera képét veszi át.

Na de miért volt erre szükség? A Polestar közleménye szerint szimplán ez egy teljesen újszerű élményt ad a hátsó ülésen utazóknak. Persze, közel sem arról van szólva, hogy bunkerszerűen elszigeteli az utasokat a külvilágtól a Polestar, hiszen az oldalsó üvegek a panorámatetővel kiegészülve kimondottan világossá és élhetővé teszik az utasteret.

A belső térről még annyit érdemes elmondani, hogy a fenntarthatóság jegyében majdnem minden részlet újrahasznosított vagy környezetkímélő anyagból készült. Mostanság nagy divat lett a halászháló újrahasznosítás is, a Polestar is kiemeli ezt a közleményében a 4-es modell kapcsán.

Meghajtás tekintetében két lehetőség áll majd a vásárlók előtt, de mind a kettő egy 102 kwh-s akkumulátorcsomagot foglal magában. A belépő szint esetében csupán egyetlen elektromos motor jár az autóhoz, ami 280 lóerőt képes kipréselni magából, az egy töltéssel megtehető utazás hossza pedig 600 kilométerre tehető WLTP szabvány szerint. Jóval dinamikusabb mozgást ígér a kétmotoros változat, mely már 550 lóerőt képes leadni. Persze, ez hatótávba kerül, így itt már “csak” 560 kilométeres WLTP által meghatározott hatótáv-értékról beszélhetünk.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Toyota Yaris Cross vezeti Európa kedvenc újautókategóriájának értékesítéseit

Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat, ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen. Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Kiss Norbert – Tízből tíz!

Misano és a Slovakia Ring után Zolderben folytatódott a 2024-es kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing pilótája, Kiss Norbert Belgiumot is meghódította. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar Európa-bajnok az időmérőn ismét a leggyorsabb volt szombaton, idén mindig az első starthelyről indulhatott. A versenyen Albacete szorongatta a rajtnál, de a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Toyota-kereskedés, ahol szó szerint megállt az idő

Apokaliptikus hangulatú videojátékokban találkozhatunk olyan utcaképpel, mint ami az észak-ciprusi Varósziában fogadja a látogatót – illetve pont, hogy néhány utca kivételével nem fogadja. A város 1974 augusztusa óta lakatlan: amikor a sziget ötven évvel ezelőtt politikailag két részre szakadt, az eredetileg görögök lakta várost irányításuk alá vonták a török csapatok, a lakosság pedig még azelőtt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom