Hátsó szélvédő nélkül a Polestar új kupé SUV-ja

Az egykoron a Volvo berkein belül működő, de ma már teljesen különálló márkának számító Polestar évről évre bővíti a most már teljesen elektromos palettáját. Újabban SUV vonalon erősítenek a gyáriak, így a Polestar 3 után nem sokkal meg is érkezett a Polestar 4, mely lényegében egy áramvonalas kupé SUV modell lett.

Megjelenését tekintve nem egy átlagos kupé SUV-ról beszélhetünk, hiszen ebben az esetben amit csak lehetett, azt a légellenállási tényező javításának jegyében alakítottak ki. Az autó orra elnyújtott és hegyes, a tetővonal lejtése látványosan dinamikus és egy a karosszéria túlnyúlásából adódó hátsó terelőszárnyban végződik.

Persze, egy elektromos autónak muszáj jó légellenállási tényezővel rendelkeznie, így érthető a dizájn. Az viszont kevésbé, hogy a Polestar 4 nem kapott hátsó szélvédőt, hanem egy a karosszéria színére fújt lemez került a helyére. Akkor hogy lát ki hátrafelé a sofőr? A digitális visszapillantón keresztül, mely a tetőre szerelt kamera képét veszi át.

Na de miért volt erre szükség? A Polestar közleménye szerint szimplán ez egy teljesen újszerű élményt ad a hátsó ülésen utazóknak. Persze, közel sem arról van szólva, hogy bunkerszerűen elszigeteli az utasokat a külvilágtól a Polestar, hiszen az oldalsó üvegek a panorámatetővel kiegészülve kimondottan világossá és élhetővé teszik az utasteret.

A belső térről még annyit érdemes elmondani, hogy a fenntarthatóság jegyében majdnem minden részlet újrahasznosított vagy környezetkímélő anyagból készült. Mostanság nagy divat lett a halászháló újrahasznosítás is, a Polestar is kiemeli ezt a közleményében a 4-es modell kapcsán.

Meghajtás tekintetében két lehetőség áll majd a vásárlók előtt, de mind a kettő egy 102 kwh-s akkumulátorcsomagot foglal magában. A belépő szint esetében csupán egyetlen elektromos motor jár az autóhoz, ami 280 lóerőt képes kipréselni magából, az egy töltéssel megtehető utazás hossza pedig 600 kilométerre tehető WLTP szabvány szerint. Jóval dinamikusabb mozgást ígér a kétmotoros változat, mely már 550 lóerőt képes leadni. Persze, ez hatótávba kerül, így itt már “csak” 560 kilométeres WLTP által meghatározott hatótáv-értékról beszélhetünk.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Különleges plug-in hybrid hajtáslánccal is rendelhető a Peugeot 3008

Teljessé válik a Peugeot 3008-paletta: az eddigi tisztán elektromos és öntöltő hibrid változatok mellett mostantól rendelhető a tölthető hibrid is, amelyet nagy teljesítménye és hosszú elektromos hatótávja emel a kompakt kategória fölé. A Peugeot tovább folytatja a járművei elektrifikációja terén megkezdett munkát. Ezúttal a bemutatását követően azonnal sikeres Peugeot 3008 kínálata lett gazdagabb egy hálózatról […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Kemény kérdések, kritikák, humor és szakmaiság: Ilyen volt az ENDURANCE KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ

Aki az elmúlt hét szombatján a budafoki Gokart Arénába látogatott, az kuriózumot látott és hallott. Itt rendezték ugyanis Magyarország első Endurance Közönségtalálkozóját, amely nem volt híján a sztárvendégeknek sem. Vályi István neve Magyarországon már-már a legenda státuszba igazodik. A népszerű autós újságíró ízes véleményei valósággal ömlenek a közösségi csatornákból (is), ezért magától értetődő volt, hogy […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom