Hátsó szélvédő nélkül a Polestar új kupé SUV-ja

Az egykoron a Volvo berkein belül működő, de ma már teljesen különálló márkának számító Polestar évről évre bővíti a most már teljesen elektromos palettáját. Újabban SUV vonalon erősítenek a gyáriak, így a Polestar 3 után nem sokkal meg is érkezett a Polestar 4, mely lényegében egy áramvonalas kupé SUV modell lett.

Megjelenését tekintve nem egy átlagos kupé SUV-ról beszélhetünk, hiszen ebben az esetben amit csak lehetett, azt a légellenállási tényező javításának jegyében alakítottak ki. Az autó orra elnyújtott és hegyes, a tetővonal lejtése látványosan dinamikus és egy a karosszéria túlnyúlásából adódó hátsó terelőszárnyban végződik.

Persze, egy elektromos autónak muszáj jó légellenállási tényezővel rendelkeznie, így érthető a dizájn. Az viszont kevésbé, hogy a Polestar 4 nem kapott hátsó szélvédőt, hanem egy a karosszéria színére fújt lemez került a helyére. Akkor hogy lát ki hátrafelé a sofőr? A digitális visszapillantón keresztül, mely a tetőre szerelt kamera képét veszi át.

Na de miért volt erre szükség? A Polestar közleménye szerint szimplán ez egy teljesen újszerű élményt ad a hátsó ülésen utazóknak. Persze, közel sem arról van szólva, hogy bunkerszerűen elszigeteli az utasokat a külvilágtól a Polestar, hiszen az oldalsó üvegek a panorámatetővel kiegészülve kimondottan világossá és élhetővé teszik az utasteret.

A belső térről még annyit érdemes elmondani, hogy a fenntarthatóság jegyében majdnem minden részlet újrahasznosított vagy környezetkímélő anyagból készült. Mostanság nagy divat lett a halászháló újrahasznosítás is, a Polestar is kiemeli ezt a közleményében a 4-es modell kapcsán.

Meghajtás tekintetében két lehetőség áll majd a vásárlók előtt, de mind a kettő egy 102 kwh-s akkumulátorcsomagot foglal magában. A belépő szint esetében csupán egyetlen elektromos motor jár az autóhoz, ami 280 lóerőt képes kipréselni magából, az egy töltéssel megtehető utazás hossza pedig 600 kilométerre tehető WLTP szabvány szerint. Jóval dinamikusabb mozgást ígér a kétmotoros változat, mely már 550 lóerőt képes leadni. Persze, ez hatótávba kerül, így itt már “csak” 560 kilométeres WLTP által meghatározott hatótáv-értékról beszélhetünk.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor Utcán

Bemutatkozik az új Honda CB 1000 Hornet

A 2023-ban bevezetett CB750 visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs) nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a tűpontos kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette. Az idei évi eladások alapján, augusztusig bezárólag, kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne. A 2024-es modellév ugyancsak érdekesnek ígérkezik jön a szemet gyönyörködtető CB500 Hornet és […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új Peugeot E-5008 Premier előtti pillantás az újdonságra

A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot, 7 kényelmes ülőhelyet és könnyen hozzáférhető harmadik üléssort kínál. A hamarosan bemutatkozó újdonságot egy premier előtti videóban láthatjuk először, mely a legújabb, felső kategóriás, nagy elektromos PEUGEOT SUV belső terébe enged bepillantást. https://stellantis3.dam-broadcast.com/pm_12808_2419_2419427-ec4m0tyqok.mp4 Az új modell is megkapja a Panoramic PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhelyet, mely magasabb szintre […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Nyolc generáció 50 év alatt – A Golf jegyében telik a 2024-es év a Volkswagennél

A Golf a Volkswagen márka szíve, amely szinte minden más modellnél méltóbb a „bestseller” jelzőre – nyolc generáció során több mint 37 millió példányban talált gazdára. A Volkswagen 2024-ben immár 50. születésnapja alkalmából méltathatja népszerű modelljét, a Golf ugyanis nem csak Németországban alakította jelentősen a mobilitás fejlődését, hanem a világ számos más régiójában is. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom