Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

Nagyteljesítményű kvalitásaikat még gondosan álcázva sem rejthetik véka alá: a BMW M5 hetedik generációjának prototípusai a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési folyamat gyakorlati szakaszához érkeztek. A BMW M GmbH tervezőmérnökei közutakon, a BMW Group tesztlétesítményeiben és a világ legváltozatosabb versenypályáin kezdik meg a nagyteljesítményű limuzin tesztelését.

A 2024-ben folytatódó modellújítási hullám ráadásul egy plusz aspektust is tartogat a BMW M divízió rajongói számára: a BMW M GmbH hivatalosan is megerősítette, hogy a BMW M5 új nemzedékével a modellpaletta Touring karosszériaváltozattal bővül. Az új BMW M5 Touring képében így 2024-ben reneszánszát ünnepli a legendás BMW M-teljesítmény, a kompromisszumoktól mentes, hosszútávú menetkomfort és a bőséges helykínálat tökéletes kombinációja.

Ahogyan az új BMW M5 limuzin, úgy az új BMW M5 Touring is egy vadonatúj fejlesztésű, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra. A BMW M modellek jellegzetes teljesítmény-karakterisztikája és az innovatív rendszerek mentén finomhangolt futómű-technológia a kategóriában egyedülálló menetdinamikát és agilitást garantál, miközben a BMW M GmbH a hajtáslánc-technológia elektrifikációja terén is következetesen halad tovább. „Már más nagyteljesítményű modelljeinket is olyan hibrid hajtáslánc-technológiával ruházzuk fel, amely hamisítatlan BMW M-teljesítményt garantál” – fogalmazott Dirk Häcker, a BMW M GmbH járműfejlesztési részlegének vezetője.

A BMW M5 immár 40 éve szolgál a nagyteljesítményű limuzinok menetdinamikai, agilitási és precizitási mércéjéül. A legendás modell történetét az evolúciós fejlődés, a motorsport élvonalában tökéletesített tervezőmérnöki szaktudás, illetve a hajtáslánc-technológia, a futómű-technológia, az aerodinamika és a könnyűszerkezetes járműépítés terén megalkotott úttörő innovációk formálták. Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, magas fordulatszám-tartományig kalibrált, hat-, nyolc- és tízhengeres motorok, az M Carbon kerámia fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás csupán néhány azon technológiai mérföldkövek közül, amelyekkel a nagyteljesítményű limuzin időről időre igazolta kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságát is. A BMW M5 hetedik generációja erre a hagyományra építkezik tovább – a lélegzetelállító vezetési élmény érdekében magával ragadó innovációkkal megfűszerezve.

Az első BMW M5 Touring 1992-ben mutatkozott be, a második generációs BMW M5 limuzin műszaki alapjain. A modell azóta egyet jelent a kimagasló teljesítmény és a négy keréken kínált hétköznapi praktikusság szimbiózisával. 2007-ben a BMW M GmbH a BMW M5 negyedik generációjával mutatta be a második BMW M5 Touring modellt, az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 – 235 gramm / km) sikeres piaci bevezetése pedig most a prémium középkategóriában nyomatékosítja tovább a speciális karosszériaváltozat létjogosultságát.

Az új BMW M5 Touring első prototípusainak gyakorlati tesztelése a következő napokban kezdődik meg nagyvárosi forgalomban, országutakon és a Münchenhez közeli autópályákon. A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológia és a kifinomult futómű-technológia együttműködését ezt követően többek között a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján is megméretik a mérnökök, hogy az új BMW M5 Touring minden vezetési szituációban a versenypályák sportos menettulajdonságainak és a hosszúra nyúló hétköznapi utazások kimagasló menetkomfortjának ideális egyensúlyát kínálhassa.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom