Hyundai INSTER: új A-szegmensbeli elektromos jármű egyedi formatervvel, valamint kategóriaelső hatótávolsággal és variálhatósággal

• A Hyundai Motor bemutatja a tisztán elektromos INSTER-t, az A-szegmensbe sorolt városi elektromos járművet, amely akár 355 kilométeres elektromos hatótávolságot kínál (WLTP fejlesztési célérték)
• Az INSTER kompakt alapterülete, robusztus külső formaterve és tágas belső tere az A-szegmensben szokatlan sokoldalúságot biztosít
• A kifinomult technológiák, a biztonsági jellemzők és a kivételes elektromos funkcionalitás előremutató felszereltséget nyújt a kisméretű, városbarát szabadidőjármű fedélzetén
• Az INSTER forgalmazása nyáron veszi kezdetét, a későbbiekben egy további változattal bővül a modellcsalád

SZÖUL, 2024. június 27. – A Hyundai Motor Company a mai napon, a 2024. évi Busani Nemzetközi Autószalonon leleplezte a tisztán elektromos INSTER városi szabadidőjárművet, amely egyedülálló formai jegyekkel, kategóriaeső hatótávolsággal és variálhatósággal, valamint fejlett technológiával jelenik meg az A-szegmensben.

Az INSTER merész formavilágában a futurisztikus, innovatív arculat tágas belső térrel találkozik, egy apró szabadidőjármű karosszériájába bújtatva. A biztonságos, magas színvonalú vezethetőségről gondoskodó, kifinomult technológiai csomaggal felvértezett INSTER gyors tölthetőséget és a kategória legkiválóbb, akár 355 kilométeres hatótávolságát kínálja.

Az INSTER környezetbarát rugalmassággal, élénk menetdinamikával, valamint teljes körű kapcsolódási élménnyel lép piacra. Kompakt méretei még takarékosabbá teszik nagyobb versenytársainál.

Merész külső formaterv, egyedülálló stíluselemek

A kizárólag Koreában forgalmazott, 2021-ben bevezetett, benzinmotoros CASPER-től megörökölt alapokra építkező INSTER formai evolúcióját a megnyújtott tengelytáv és karosszéria határozza meg, amelyek bőségesebb helykínálattal és robusztus kiállással vértezik fel.

Az INSTER-t megnövelt külső méretei a hagyományos miniautók (A-szegmens) és a nagyobb városi kisautók (B-szegmens) közé pozícionálják. Ennek köszönhetően a műfaj vásárlói által elvárt manőverezhetőséget és egyszerű kihasználhatóságot kínálja, amit fokozott praktikummal és rugalmas variálhatósággal társít, köszönhetően a tágasabb belső térnek és a kibővített csomagtartónak. A B-szegmensbe sorolt, nagyobb modellekkel szemben az INSTER kompakt külső méretei révén ideális társ a városi közlekedésben, és rendkívül magabiztosan parkolható.

„Az INSTER bemutatásával vadonatúj pozícióba emeljük a kisméretű szabadidőjárművek koncepcióját, méghozzá a globális színtéren.” – mondta Simon Loasby alelnök, a Hyundai Formatervezési Központjának vezetője. „Az INSTER markáns stíluselemeivel és a lehetőségeket izgalmas, ügyfélközpontú módon kiaknázó belső terével saját súlycsoportján felül keres kihívókat. Az INSTER újraalkotja a városi elektromos jármű vezetéséről alkotott fogalmunkat.”

Az INSTER külső megjelenését a robusztus, mégis kisméretű szabadidőjárműves profil, valamint a síkban illesztett, letisztult felületek határozzák meg. Az erőtől duzzadó kerékdobok, a nyomtatott áramkört idéző, ultramodern megjelenésű lökhárító és a karakteres lökhárítóbetét elöl és hátul egyaránt erőteljesebbé teszik az INSTER megjelenését.

A határozott személyiségű INSTER LED-es nappali világítással, valamint pixel-grafikájú irányjelzőkkel, hátsó lámpatesttel és lökhárítóval hívja fel magára a figyelmet. Az ügyfelek még egyedibbé tehetik az autó megjelenését a LED-es projektoros fényszórókkal, vagy a kontrasztos fekete tetőlemezt alkalmazó, kéttónusú fényezéssel. Az INSTER felszereltségi szinttől függően 15 colos acél keréktárcsával (+ dísztárcsa), vagy 15, illetve 17 colos könnyűfém keréktárcsával kerül forgalomba.

Sokoldalúan variálható belső tér, előremutató anyagok alkalmazása

Az INSTER vezetői környezete kiemelt technológiai tartalmat és fokozott praktikumot kínál, köszönhetően a 10,25 colos digitális műszeregységnek, a navigációs funkcióval kiegészített, ugyancsak 10,25 colos infotainment érintőképernyőnek, valamint a vezeték nélküli okostelefon-töltőnek, amelyet a jobb térérzetet eredményező, kompakt középkonzolba integráltuk.

A pixel-tematika a belső térben is megjelenik: az INSTER kormánykerekének agyát díszítő grafika a modell modern, technológiai megoldásokban bővelkedő karakterét erősíti. A belső kialakítás fontos eleme az ajtóburkolat testre szabható felső része, amellyel a tulajdonosok még egyedibbé tehetik járművüket.

Az INSTER rendkívül jól variálható, tágas férőhelyet kínál; az első ülések előtti tér keresztben átjárható. Az összes ülés, még a vezetőé is síkba dönthető, így még rugalmasabban variálható a belső tér. Opcióként egybefüggő első üléspad, valamint fűthető első ülések és kormánykerék is rendelhető. A második sori ülések 50/50 arányban osztva tologathatók, illetve dönthetők.

Az INSTER olyan karosszériaszínekben rendelhető, mint az Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki matt és Unbleached Ivory. Ezek mellett számos vadonatúj árnyalat is szerepel a palettán, így a Sienna Orange metálfény, az Aero Silver matt, a Dusk Blue matt, a Buttercream Yellow gyöngyház, vagy az Abyss Black gyöngyház. Bizonyos karosszériaszínek kéttónusú kivitelben is elérhetők, kontrasztos fekete tetőlemezzel kombinálva.

A belső kárpitok és burkolatok fekete vagy khaki barna színben választhatók, illetve elérhető a kéttónusú Newtro bézs környezet, teljes szövetkárpitozással.

Kívül és belül egyaránt fenntartható anyagokkal találkozhatunk. Az INSTER külső felületein alkalmazott magas fényű, fekete festék újrahasznosításból származik: a fekete festékekben hagyományosan alkalmazott, szén alapú pigmentet itt hulladék abroncsok újrahasznosítása során kinyert színezőanyaggal váltottuk ki. A belső térben műanyag palackokból visszaforgatott polietilén-tereftaláttal (PET), illetve cukornádból kinyert bio-polipropilénnel dolgoztunk.

Gyorstöltés, kategóriaelső hatótávolság

Az INSTER nagy teljesítményű egyenáramú (DC) tölthetőséget és a lehető legnagyobb elektromos hatótávolságot kínálja, így az ügyfeleknek kevesebb időt kell töltésre fordítaniuk, nagyobb távolságot tehetnek meg egyhuzamban, és a lehető legteljesebb mértékben kihasználhatják a rendelkezésükre álló energiamennyiséget.

Az alapértelmezésben 42 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt INSTER opcióként 49 kWh-ás, nagy hatótávolságú akkumulátorral is rendelhető. Mindkét modellváltozatot egy villanymotor hajtja, amely az alapkivitelben 71,1 kW (97 LE) csúcsteljesítményre képes, míg a nagy hatótávolságú verzió legnagyobb motorteljesítménye 84,5 kW (115 LE.) A maximális forgatónyomaték mindkét kivitel esetében 147 Nm.

A hosszú hatótávolságú modell várható hatótávolsága a kategóriában kiemelkedőnek számító 355 km (WLTP). Ezzel az INSTER új mércét állít a kisméretű városi elektromos járművek körében, miközben 15,3 kWh/100 km becsült energia-felhasználásával (WLTP) elismerésre méltóan rugalmas és sokoldalú.

Az INSTER akkumulátora 120 kW teljesítményű egyenáramú (DC) gyorstöltőről, ideális körülmények esetén hozzávetőlegesen 30 perc alatt tölthető 10-ről 80 %-ra. Emellett az INSTER alapfelszereltségének része egy 11 kW-os fedélzeti töltő is, míg opcióként akkumulátor-fűtő berendezés és kiváló hatásfokú hőszivattyú is kérhető.

A külső és belső V2L (járműből a fogyasztóra) csatlakozási lehetőségek lehetővé teszik különböző elektromos berendezések (110V/220V) működtetését, így az INSTER további kiegészítő berendezések nélkül alkalmas a kétirányú töltésre. A V2L funkció segítségével bármilyen fogyasztó tölthető vagy működtethető, az elektromos kerékpároktól és rollerektől kezdve az elektromos kempingfelszerelésekig.

Kifinomult technológiai és kényelmi szolgáltatások

A kiemelkedő hatótávolságon és töltési lehetőségeken kívül az INSTER élvonalbeli technológiák széles körét kínálja, beleértve számos fejlett biztonsági és vezetőtámogató funkciót. Az INSTER további különleges jellemzői között említést érdemel a 64 színű, LED-es hangulatvilágítás, a digitális műszeregység, az egy mozdulattal nyitható napfénytető, vagy a Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC) okostelefonos nyitási és indítási funkció.

A Hyundai új kisméretű, városi elektromos járműve az A-szegmens legteljesebb körű technológiai csomagját biztosítja, beleértve az olyan fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) széles körű portfolióját is, mint a 360 fokos parkoló kamera (SVM), a Tolatási manőver során bekövetkezendő ütközést megelőző rendszer – hátsó (PCA-R), a Holttérfigyelő monitor (BVM), és a Ráfutásos balesetet megelőző rendszer 1.5 (FCA 1.5.)

Emellett rendelkezésre áll a Sávelhagyást gátló rendszer (LKA) és a Sávkövető segéd (LFA), továbbá az Aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az Aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), a Biztonságos kiszállás figyelmeztető rendszer (SEW), az Adaptív sebességtartó automatika (SCC) Stop & Go funkcióval, az Autópálya asszisztens 1.5 (HDA 1.5), az Intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), a Távolsági fényszóró asszisztens (HBA), a Gépjármű előtt megállt autó elindulására figyelmeztető rendszer (LVDA), és a Hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA).

Az ADAS parkoló rendszer az első és hátsó Parkolási távolság figyelmeztetés (PDW) funkció mellett tolatókamerát (RVM) is alkalmaz, így a vezető átláthatja környezetét.

Globális bevezetés egy hamarosan érkező, új modellváltozattal

Az INSTER először (idén nyártól) Koreában lesz elérhető, majd idővel Európában, a Közel-Keleten, és a délkelet-ázsiai térségben is megkezdődik a forgalmazása. A felszereltség és a technológiai tartalom zöme szériakivitelben lesz elérhető, míg opcióként fejlett kényelmi funkciók és dizájnelemek lesznek rendelhetők. A pontos részleteket a bevezetést megelőzően hozzuk nyilvánosságra.

A jövőben egy új modellváltozattal: a robusztusabb, terepjárós stíluselemeket felvonultató INSTER CROSS variánssal bővül majd az INSTER családja. További részletek a későbbiekben állnak rendelkezésre.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Világelsőség: szinkronban driftelt két önvezető Toyota

Szintet léptek a Toyota autonóm mobilitási fejlesztései: a vállalat technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető jármű határtartományon való mozgását. A Toyota Research Institute (TRI) és a Stanford egyetem immár csaknem hét éve működik együtt egy olyan projektben, amely az autóvezetés, a közlekedés biztonságosabbá tételét tűzte ki céljául. Speciális fókuszuk az önvezető […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Hivatalosan is új szakágvezető a hazai rallysport élén

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség egyik legtradicionálisabb, legnépesebb és legnépszerűbb szakágában, a Rallysportban július 09. és 23. között állt idő rendelkezésére a szakágban nevezői licenccel rendelkező MNASZ tagok számára, hogy a szövetség Rally Sport Bizottsága élére új vezetőt jelöljenek. A mai napon kiadott hivatalos tájékoztatás szerint a szakágban a jelölés időpontjában, 83 tagszervezet rendelkezett szavazati […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik. Az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom