Így nem lesz baktériumtelep az autód kormánya

Míg a külső tisztaság – leszámítva az extrém eseteket és körülményeket – többnyire inkább esztétikai kérdés, addig a beltérben bizony kórokozókkal is szép számmal találkozhatunk. „Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy az autó belső terének higiéniai szempontból a legkritikusabb pontja a kormány és a váltó. Ezt követik a kapcsolók (index és elektronikai eszközök, ablakfelhúzók) és a kapaszkodók. Meglepő, de ezeket a felületeket érdemes lenne naponta takarítani- különösen annak, akinek az autója napi használatban van” – hívja fel a figyelmet Botos Andrej, a BONUS tisztítóeszközgyártó marketing managere.

Takarítás vegyszerek nélkül

Egyre többen teszik le a voksukat a vegyszermentes takarítás mellett, ami valljuk be, nem csak környezetvédelmi szempontból fontos, de sokkal egyszerűbbé is teszi a mindennapokat. Autótisztításnál is érdemes erre törekedni, különösen az érzékeny felületeknek nem tesz jót, ha tisztítószereket használunk. „A mikroszálas kendők tökéletesen alkalmasak és elegendőek a kormány, váltó, kapcsolók tisztítására. Érdemes azonban több kendőt tartani az autóban és csoportosítani a felületeket. Egy kendőt a kilincsekre kívül-belül, egy kendőt a váltóra és kézifékre, egy kendőt a kapaszkodókra és elektronikai kapcsolókra, illetve egy kendőt dedikáltan csak a kormányra. Minden takarítás után 60°C-on mossuk ki a kendőket, ez a vegyszermentes takarítás esetén kardinális lépés” – javasolja Botos Andrej. Kiemeli: ha naponta nem is jut rá idő, hetente mindenképpen töröljük át ezeket a felületeket. Ha végig gondoljuk egy-egy napunkat, hamar rájövünk, mennyi mikroszkopikus kártevőt vihetünk fel a kormányra, váltóra hétköznapi használat mellett is.

Nem mindegy, mivel törölgetünk

„A váltó és kormány kialakításából adódóan egy érdes felület (bőr esetén a varratok érdekesek). Ezen jobban megtapad a kosz, ami lényegében levált hámsejtek, faggyú, por és egyéb szennyeződés keveréke. Ebben bizonyos baktériumok nagyon jól tudják érezni magukat” – mutat rá Botos Andrej. Az autó belső terében nedves mikroszálas kendőt ajánlott használni, lehetőleg 80% poliészter és 20% poliamid összetételűt. Ezek a mikroszálas kendők annyira apró szálakkal rendelkeznek és olyan sűrű szövésűek, hogy a baktériumokat is letörlik az egyenes felületekről. Mivel nagyon nagy az érintkezési felületük, sokkal alaposabb tisztítást tesznek lehetővé. A 100% poliészter kendőket kerüljük el, ugyanis kevésbé tartósak, illetve a poliészter-poliamid keverékű szálaknál vastagabbak, ezért a baktériumokat egyáltalán nem, vagy csak kis hatékonysággal törlik el.

Ezért igazi jolly-joker a mikroszálas kendő

A mikroszálas kendő az egyik létező legjobb nedvszívó szárazon, nedvesen pedig az egyik legjobb vegyszermentes törlőeszköz. Szárazon nagyon jó vele ablakot, üvegfelületet törölni, könnyen karcolódó plexin is kiváló, csak ne nyomjuk rá túlzottan. Nedvesen meg rátapad a por, de nem esik le róla, nem potyog vissza felületre, mint sok más esetben. Nagyon alaposan ki lehet csavarni, ezért nedvességre érzékeny dolgokat is takaríthatunk vele. 60°C-on ezek a baktériumok elpusztulnak, így mosás után újra felhasználható a kendő.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Kettős DNS: egyszerre szuperhatékony elektromos autó és hibrid a vadonatúj Toyota Prius

Az elektromos forradalmat útjára indító első generáció bemutatása után 25 évvel bemutatott vadonatúj, ötödik generációs Prius leleplezésével kétszeresen is váratlant húzott a Toyota: az elképesztően látványos, mégis letisztult, és a Prius örökséget finoman tovább vivő dizájn és a modellben bemutatkozó minden korábbinál hatékonyabb plug-in hibrid elektromos hajtás még a sokat látott iparági szakértőket is meglepte. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Aki lázadónak születik, mindörökre lázadó is marad: íme a vadonatúj Toyota C-HR

A 2014-es Párizsi Autószalonon láthattuk az első jelét annak, hogy a Toyota egy teljesen új járműkategóriát készül alkotni a C-szegmensen belül. Itt találkozhatott a világ először a „Toyota C-HR concept” tanulmányautóval. Alig két évvel később mindez valósággá vált. A C-HR személyében a Toyota egy olyan autót mutatott be, amely nem akart kompromisszumokat kötni és nem […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Az új Yamaha XSR700 Legacy és XSR125

Ami mindenkinek tetszik, az senkinek sem tetszik igazán – szól a nagy bölcsesség. Ezzel nyilván a Yamaha is tisztában van, de azért a Sport Heritage modellcsaládjával megpróbálkozik a (szinte) lehetetlennel, nevezetesen, hogy férfiakat és nőket, fiatalokat és idősebbeket egyaránt magához csábítson. Az újdonságokat elnézve megértjük, mitől is a nagy önbizalom. Arany és ezüst egyszerre? Veszélyes […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom