Itthon az egyik legalacsonyabb a bizalom a használtautó-kereskedőkben

A carVertical szakértői 17 országban végeztek kutatást, és 4500 ember megkérdezésével készítettek felmérést, hogy kiderítsék, mit gondolnak a használtautó-eladókról. A válaszadókat megkérdezték, hogy bíznak-e a használtautó-eladókban, biztonságosnak tartják-e a használt autó vásárlását, és hogy arra számítanak-e az eladók részéről, hogy azok betartják az ígéreteiket.

A britek bíznak leginkább az eladókban

Közép- és Nyugat-Európában a vásárlók jobban bíznak az eladókban, mint Kelet-Európában, ahol a különböző csalások gyakoribbak. Leginkább az Egyesült Királyságban (122,2-es bizalmi pontszám), Finnországban (120,4), Szlovéniában (109,7), Németországban (109,4), Szlovákiában (107,5) és a Cseh Köztársaságban (106,4) bíznak meg az emberek az eladókban.

Az eladókba vetett nagyfokú bizalom azonban nem jelenti azt, hogy meg is érdemlik ezt a bizalmat. Az Egyesült Királyságban a gépkocsik 14,5%-ánál csalnak a kilométerórával, ami arra utal, hogy a használt gépkocsik piaca nem átlátható. Mivel a britek jobban bíznak az eladókban, mint más országok lakói, lehet, hogy jobban ki vannak téve a csalások kockázatának.

Matas Buzelis autóipari szakértő és a carVertical kommunikációs vezetője magyarázata szerint az Egyesült Királyság nagyon különbözik Európa többi részétől, mert az importált használt autók aránya jelentősen alacsonyabb.

„A kisebb importpiaci részesedéssel rendelkező Egyesült Királyságban kevesebb a határokon átnyúló használtautó-tranzakció. Ez azt jelenti, hogy alacsonyabb a visszatekert kilométerórával rendelkező autó vásárlásának kockázata, más problémák viszont jelen vannak az Egyesült Királyság piacán is. A rejtett amortizáció és a rendezetlen finanszírozási helyzetek rossz autóvásárlási tapasztalatokhoz vezethetnek” – magyarázza Matas Buzelis.

Kelet-Európában a legalacsonyabb az emberek bizalma

Franciaország (102), Szerbia (100,2), Lettország (94,5), Lengyelország (94,2), Olaszország (93,7), Horvátország (93,3) és Románia (92,8) tartoznak a közepes bizalmi pontszámmal rendelkező országok közé. Úgy tűnik, hogy ezekben az országokban a vásárlók jobban tudatában vannak a tisztességtelen eladók létezésének, és általában óvatosabbak, amikor használt autót vásárolnak.

Az eladókba vetett bizalom Észtországban (88), Litvániában (81,6), Magyarországon (80,5) és Bulgáriában (79,5) a legalacsonyabb. Ezekben az országokban hosszú múltra tekintenek vissza az autókkal kapcsolatos csalások. Számos jármű futásteljesítménye hamisított, illetve szenvedett már súlyos balesetet korábban. Mivel ezekben az országokban sok járművezető esett áldozatául a tisztességtelen eladóknak, a bizalom átlagos szintje alacsony.

Buzelis megjegyzi, hogy a használt autók általában nyugatról keletre tartanak. A gépjárművek kilométeróráját jellemzően azokban az országokban tekerik vissza, amelyekbe exportálják őket, majd meghirdetik őket a használtautópiacon. A csaló eladók versenyképes ajánlatokat kínálnak, de gyakran a jármű előtörténetének hamisítása árán.

Az Y-generáció tagjai nem bíznak a használtautó-eladókban

A carVertical kutatása szerint az autók műszaki oldalát alaposan ismerő sofőrök 55%-a bízik az eladókban. Az autók iránt kevésbé érdeklődő emberek bizalmi szintje azonban jellemzően alacsonyabb (17,5%).

Ha a vevő képzett szerelő, akkor elkerülheti a rossz állapotú autókat anélkül, hogy kockáztatná a pénzét. Ha azonban valaki korlátozott ismeretekkel rendelkezik az autókról, nehezen bízhat meg az eladókban, mivel ő maga nem képes átvizsgálni a járművet, hogy elkerülje a rossz üzleteket.

A fiatalabb generáció bizalmatlanabb az eladókkal szemben. A 25–34 év közöttiek mindössze 17,9%-a bízik a használt autók eladóiban, míg a 35–44 év közötti korosztályban ez az arány 30,3%. Ez arra utalhat, hogy az Y-generáció tagjai tájékozottabbak az autós csalásokkal kapcsolatban, és jobban tudják, milyen károkat okozhat nekik egy rossz állapotú jármű.

„A fiatalabb generáció jobban hozzá van szokva a modern online vásárlási élményhez. A vásárlók általában visszaküldhetik a használt termékeket, ha az nem felel meg az elvárásaiknak vagy hibás. Egyes országokban azonban a használt gépkocsikkal más a helyzet, és az egész eljárás sokkal bonyolultabb. Talán ez is hozzájárul a bizalom hiányához” – teszi hozzá Matas Buzelis.

Forrá: CarVertical

Kapcsolódó cikkek

A ŠKODA bemutatta a fenntartható mobilitás felé vezető útitervét

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például […]

Olvass tovább

A Nissan megkezdi vadonatúj modelljének, a teljesen elektromos Townstarnak európai gyártását

Miközben a megújuló energia rajongói világszerte az EV világnapot ünneplik, a Nissan bejelenti a 100%-ban elektromos Townstar gyártását. A jármű új, intelligens energiafelhasználással és akkumulátor-hűtéssel optimalizált elektromos hajtásláncot tartalmaz, amely a kategóriájában kiemelkedő, akár 300 km-es hatótávolságot biztosít. Alig néhány nappal az EV Világnap megünneplése után a Nissan bejelentette, hogy megkezdi a teljesen új és […]

Olvass tovább

2023-ban visszatér a V-Strom 650 Adventure Tourer és újdonságokkal érkezik a Burgman 400

A Suzuki motorkerékpár termékcsaládjában a 2023-as modellek megjelenésének folytatásaként több rendkívül sokoldalú és stílusos motorkerékpár is megjelenik. A kifinomult és praktikus Burgman 400 robogó tökéletes a mindennapi stílusos ingázáshoz, a sokoldalú V-Strom 650 pedig egy jól felszerelt, intelligens tervezésű kalandtúra középkategóriás motorkerékpár. Mind a Burgman, mind a V-Strom 650 valós teljesítményt, kategóriájában vezető építési minőséget […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom