Karácsonyi meglepetés a Fordtól: a vadonatúj Mustang Dark Horse 5,0 literes V8-as motorja kereken 500 lóerős

A Ford jó tippeket ad a Mustang-rajongóknak, hogy mit írjanak fel idén a karácsonyi kívánságlistájukra: a vadonatúj, hetedik generációs Mustang mindegyik motorja erősebb lett, sőt a Mustang Dark Horse káprázatos, 500 lóerős teljesítményt kínál.

„A Mustang mindig is híres volt arról, hogy a határokat feszegeti. A Mustang GT-ben és a Dark Horse változatban most olyan 5,0 literes V8-as dübörög, ami egyszerűen félelmetes,” mondta Ed Krenz, a Mustang főmérnöke. „Ráadásul a Mustang EcoBoost is jóval erősebb lett, úgyhogy mostantól mindegyik Mustanggal még élvezetesebb és borzongatóbb autózásra számíthatunk.”

A Mustang Dark Horse teljesítménye kereken 500 lóerő

A lenyűgöző versenypálya-képességeket kínáló Mustang Dark Horse változatba egy egyedi tervezésű új, negyedik generációs Coyote V8 erőforrást építettek be, amelynek 500 lóereje és 567 Nm forgatónyomatéka* új mércét állít a közúton és pályán egyaránt használható Mustangok világában, és ez az eddigi legerősebb olyan modell, ami nem Shelby-tuninggal készült.

A Ford Performance hatalmas tapasztalatával tervezett Coyote erőforrást még tovább csiszolták, hogy teljesítménye elérje az 500 lóerőt, így ez az eddigi legerősebb V8-as szívómotor. A blokkban olyan új megoldások találhatók, mint az egyedileg kiegyensúlyozott főtengely, vagy a kovácsolt hajtókarok (ez a Ford Mustang Shelby GT500-ban jelent meg először), amelyek képesek elviselni a magasabb hengernyomást és dugattyúsebességet. A Mustang Dark Horse megerősített vezérműtengelyeit kifejezetten a versenypályák nagyobb igénybevételeihez méretezték, ahol a fordulatszám akár 7500 1/perc is lehet.

„Azt akartuk, hogy ha valaki beül a volán mögé, azonnal szoros kapcsolat alakuljon ki közte és az autója között – ezért mindent megtettünk, hogy ezt a köteléket megalapozzuk,” magyarázta el Suzanne Robinson, a Coyote motorprogram vezetője. „A blokkból mindent kihoztunk, amit csak tudtunk: az új dupla fojtószelepház-kialakítás miatt a motor hihetetlenül készségesen reagál a gázparancsra, úgyhogy a Mustang-rajongók igazán lenyűgöző dolgokra számíthatnak.”

A legerősebb Mustang GT 5.0 V8

A tervezők szándéka az volt, hogy a vadonatúj Mustang magával ragadó, zsigeri élményt nyújtson, ennek sarokköve pedig az új, negyedik generációs Coyote V8-as. Az opcióként megrendelhető Aktív Szelepes Kipufogóval a Mustang GT kupé és kabrió teljesítménye 486 lóerő, forgatónyomatéka pedig 567 Nm.** Ugyanakkor a blokknak nemcsak az ereje lenyűgöző, hanem a hangja is, hiszen a gázoknak szabad utat adva a rendszer különleges V8-as hangzást kínál, a szelepek zárásával pedig ’lehalkítható’ az autó.

Még az alapfelszereltségű Mustang GT is 480 lóerős*, vagyis erősebb, mint bármelyik eddigi szívómotoros V8-as Mustang, sőt 563 Nm értékével az eddigi legnyomatékosabb is.

A negyedik generációs, tökéletesített felépítésű, új olajteknővel kialakított Coyote V8 erőforrásban a szegmensben elsőként alkalmaztak kettős légbeömlőt és dupla fojtószelepház-kialakítást, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.

A turbómotoros Mustang EcoBoost 315 lóerős

A ’megfizethető teljesítmény’ tradícióját folytatva a vadonatúj Mustang EcoBoost új, 2,3 literes EcoBoost motorja 315 lóerőt ad le, vagyis ez az eddigi legerősebb blokk a négy- vagy hathengeres Mustang-alapmotorok mezőnyében. Ráadásul a forgatónyomatéka is tekintélyes: 475 Nm.
Opcióként a Mustang EcoBoost vásárlói is kérhetnek Aktív Szelepes Kipufogórendszert, amivel autójuk még borzongatóbb turbómotor-hanggal fűszerezi az örömautózást.

A Mustang EcoBoost kupé és kabrió erőforrása egy vadonatúj motor, amit a Ford új Modular Power Cylinder (MPC) motorépítési elvei alapján terveztek; ez biztosítja, hogy nemcsak teljesítménye és vezethetősége, hanem üzemanyag-fogyasztása is jobb lesz, mint a kifutó modellé volt.*** A blokkban megváltoztatták a furat/löket arányt, kombinálták a port rendszerű és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, emellett pedig változó szelepvezérlést, integrált kipufogógáz-visszavezetést és kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak, hogy elérjék azt a teljesítményt, amit egy Mustang-pilóta elvár.

A michigani Flat Rock üzemben gyártott vadonatúj Mustang kupé- és kabrió változatait 2023-nyarától kezdik majd forgalmazni az USA-ban.****

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

Huszonötezer eurós támogatásban részesült egy debreceni alapítvány a BMW Group Gyár Debrecen közreműködésével

Hans-Peter Kemser, a BMW Group Gyár Debrecen elnök-vezérigazgatója a Karl Monz Alapítvány nevében 25 000 eurós támogatási hozzájárulást adott át a debreceni Gyermekklinikán a Nők a Rákos, Fogyatékos és Krónikus Beteg Gyermekekért Alapítvány részére. A BMW Group Gyár Debrecen kiemelt figyelmet fordít az alkalmazottak egészségének megvédésére és megőrzésére, emellett több, a helyi lakosságot érintő szociális […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán

Az új Toyota Prius a Japán Év Autója

Az október 26. és november 5. között, Tokióban megrendezett Japán mobilitási kiállítás adott otthont a Japán Év Autója (Japan Car of the Year, JCOTY) idei díjátadójának. Az 1980-ban alapított JCOTY-díjak sorsáról egy autós szakújságírókból álló, hatvanfős zsűri dönt. A szigetország harminckilenc meghatározó autóipari, illetve életmód-kiadványait képviselő szakemberek tíz döntős modell közül választják ki az Év […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Louvre múzeum főtámogatóként ismeri el a DS Automobiles-t

A DS Automobiles 2015 óta a Louvre Múzeum támogatója, és a “Főtámogatók” exkluzív csoportjába került. A “DS Automobiles” név mostantól kőbe vésve áll a tekintélyes Louvre piramisa alatt. A DS Automobiles a kezdetektől együttműködik a Louvre Múzeummal, és elkötelezett a kultúra népszerűsítése mellett. A DS Automobiles megalapítása óta számos bemutatót tartott a Louvre Múzeumban és […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom