Két új elektromos autót mutatott be a Toyota a Pekingi Autószalonon

A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly a Sanghaji Autószalonon a bZ Sport Cross Concept és a bZ FlexSpace Concept adott ízelítőt. Alig térnek el a mostani szériaváltozatok a tavalyi tanulmányautóktól, még a színeiken sem változtatott a Toyota.

A bZ3C egy elegáns, kupé stílusú crossover, amely némi hasonlóságot mutat a világszerte értékesített bZ4X- és Prius-modellekkel, de valamivel kifinomultabb külsővel, rafináltabb vonalvezetéssel rendelkezik. Szembetűnő külső jellegzetességei közé tartoznak a „pörölycápás” LED-es nappali menetfények, a lankásan eső fekete tető, a kettéosztott hátsó tetőszárny, a csíkszerű hátsó lámpa, valamint az első sárvédők fekete díszbetétei.

A családi autónak szánt bZ3X jóval magasabb, mint a bZ3C, és hagyományosabb SUV-formával rendelkezik. Leginkább szemből érezhető a rokonság a testvérmodellel, no meg a hátsó keréknél megemelkedő övvonalon, egyébként a karosszéria teljesen máshogy, dobozszerűen végződik az ideális helykihasználás miatt, a tető mindvégig vízszintes marad. Sokkal tágasabb a bZ3X, mint a kupérokon, de nagy üvegtető és infotainment-kijelző mindkettőben található.

További fontos beltéri elemek az indukciós telefontöltők, a kétküllős kormánykerék, a digitális műszeregység és az ízléses hangulatvilágítás. A két modell minimalista belső terében a legtöbb kezelőszervet az érintőképernyőre helyezték, összhangban a kínai piac digitális funkcionalitás iránti igényével, valamint azzal, hogy az itteni vásárlók már nem rajonganak túlzottan a fizikai kezelőszervekért.

A Toyota kínai vegyesvállalati partnereivel fejlesztette ki az újdonságokat, amelyeket elsőként Kínában fog gyártani a helyi piac számára. A bZ3C fejlesztésében a FAW és a BYD, a bZ3X fejlesztésében pedig a Guangzhou Automobile Group (GAC Group) segédkezett a japán vállalatnak.

A Toyota azt állítja, hogy a bZ3C és a bZ3X „a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel” rendelkezik, bár azt még nem tisztázta, hogy pontosan milyen szintű önvezetésre képesek az autók. De nem tudhattuk meg a bemutatón a pontos műszaki adatokat sem. Mivel a korábban bevezetett, Európában is kapható bZ4X, és a Kínában kapható bZ3 szedán is az e-TNGA platformra épül, valószínűsíthető, hogy az új modellek is ezt az alapot kapták meg, mégpedig a helyi beszállító, a BYD korszerű, lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátoraival.

A Kínában 2022 októberében bevezetett elektromos hajtású bZ3 egy 4,725 m hosszú négyajtós limuzin, amelynek a kínai mérési ciklus szerint 600 km a hatótávja, részben a rendkívül jó, 0,218-as alaktényezőjének köszönhetően. A Toyota szerint a bZ3 akkumulátorai 10 év után is az eredeti kapacitásuk 90 százalékát nyújtják, ami jócskán meghaladja az iparági átlagot.
Mind az új bZ3C, mind a bZ3X forgalmazása 2025-ben indul Kínában. A Toyota helyi szóvivője a brit Autocarnak elmondta Pekingben, hogy a bZ3X jelenleg „részletes értékelésen” esik át, amely során egy esetleges európai piaci bevezetésben rejlő potenciált vizsgálják.

Fotók: Toyota

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom