Kettős győzelmet aratott a Toyota Gazoo Racing a Lengyel-ralin

Kalle Rovanperä ezúttal váratlanul lett első, mivel az utolsó pillanatban tudta meg, hogy versenyezni fog, ezért nem tudott rendesen felkészülni a vb-naptárba 2017 után visszakerült murvaversenyre. A második helyen a vb-címért harcoló Elfyn Evans végzett, aki két defektet is kapott.

Mivel a kétszeres világbajnok finn és navigátora, Jonne Halttunen korábban még soha nem indult Lengyelországban, eredetileg nem szerepelt volna az idei szezon részmunkaidős programban számukra a 80. Rajd Polski. Egészen e hét keddjéig, amikor telefonhívást kaptak a csapattól, hogy helyettesítsék csapattársaikat, Sébastien Ogier-t és Vincent Landais-t, akik nem tudtak részt venni a versenyen, mert kedden a pályabejárás közben, egy utcai GR Yarisban ülve karamboloztak egy civil autóval. Szerencsére minden balesetben érintett szereplő megúszta komoly sérülés nélkül, de a kórházból nyakmerevítővel kiengedett nyolcszoros világbajnok akkor sem tudta vállalni ezen a hétvégén az indulást.

A regnáló világbajnokok, Rovanperä és Halttunen repülőre pattantak, és az eseményt megelőző hivatalos teszt vagy egyéb, a WRC-csapatokra jellemző felkészülés nélkül szerdán és csütörtökön egy igen intenzív pályabejáráson és felíráson vettek részt, hogy a gyors murvás pályákkal valamennyire megismerkedjenek. Tulajdonképpen a három bemelegítő „shakedown” szakasz volt az egyetlen lehetőségük arra, hogy a rajt előtt újra összeszokjanak a Toyota GR Yaris Rally1 Hybriddel, a finn pilóta azt is elmondta, hogy csütörtök este úgy aludt el a laptopja fölött, hogy belső kamerás felvételeket nézett.

A péntek délelőtti első teljes kör után az összesítésben a negyedik helyen álltak, de Rovanperä délután, a gyorsaságik második futásán már elkezdte feledtetni a felkészülés hiányát, és megmutatni azt a sebességet, amelyről híres a murvás ralikon. A nyitó nap végén már mindössze 1,8 másodpercre volt a versenyt vezető Andreas Mikkelsentől (Hyundai), majd megnyerte a szombati első két gyorsaságit, és átvette a vezetést. Csak a gumikopás veszélyeztette a finn dominanciáját a szombat délutáni, majdnem 30 °C-os forróságban: a kemény keverékű Pirellik Mikkelsennél jobb választásnak bizonyultak, mint Rovanperä négy lágy és egy kemény gumiból álló szettje. Ennek ellenére a finn a legjobbat hozta ki a nem ideális abroncsokból, sőt, az utolsó 22 km-es gyorsaságin még 4,2 másodperccel növelte is az előnyét.

Rovanperä a rali leghosszabb napján a hét gyorsasági szakaszból összesen haton volt a leggyorsabb, és a vasárnapi záró napra 9,4 másodperces előnnyel fordult rá Mikkelsen előtt. Parádésan izgalmas fináléra volt tehát kilátás a négy záró gyorsaságin, de ez aztán sajnos meghiúsult, mivel a norvég rögtön a vasárnapi első gyorsaságin jobb hátsó defektet kapott, amivel nem csak 54 másodpercet vesztett, de az autója hátulja is megsérült. Rovanperä így senkitől sem zavartatva, a Power Stage harmadik leggyorsabb idejét futva, 28,3 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet: ez volt a 69-es rajtszámú Toyotát vezető pilótának a 13. és talán az eddigi legváratlanabb győzelme, amelyet ráadásul stílszerűen a 69. élvonalbeli versenyén ért el.

„Ez egy csodálatos, de egyben nehéz hét volt: keményen dolgoztunk, és most elég fáradtnak érzem magam! A korlátozott felkészülésünkkel nem volt könnyű részt venni egy ilyen gyors ralin, ahol folyamatosan nyomni kell a gázt és nagyok az átlagsebességek. Azt hiszem, mindent megtettünk, amit csak tudtunk, végig betartottuk a szűkös időbeosztásunkat, és a tervünket a szakaszokon, ami végül kifizetődött. Még a vasárnap is egy fontos nap volt, sok kilométerrel és technikás szakaszokkal. Próbáltuk tartani a szombati tempót, de közben elég biztonságosan is menni ahhoz, hogy hazahozzuk a győzelmet, valamint néhány extra pontot is szerezni. Végül sikerült elég sok pontot hozni a csapatnak, ami a fő célunk volt, azok után, hogy kedden felhívtak telefonon. Szóval azt hiszem, jó ötlet volt ide eljönni!” – nyilatkozta Rovanperä a célban.

Evans és navigátora, Scott Martin a hétvége nagy részében harcban volt a győzelemért, és erős teljesítményt nyújtott. Szombat délben mindössze 0,4 másodperces hátrányban voltak csapattársaikhoz képest, mielőtt a délutáni kör első szakaszán levált a futófelület a jobb hátsó abroncsukról (érdekes módon a Pirelli gumi közben nem eresztett le), ami 9 másodpercbe került, és a harmadik helyre taszította őket. Evans vasárnap délelőtt visszaszerezte a második helyet, mivel a „szupervasárnapi” pontszám maximalizálására törekedett, bár a Power Stage-en ismét kapott egy defektet (ezúttal lassút), ami miatt ott csak a hetedik leggyorsabb lett, és a negyedik helyen végzett a vasárnapi külön értékelésben. Lengyelországban a walesi 15 pontra csökkentette a lemaradását a pilóták bajnokságában az élen álló Thierry Neuville-hez képest.

Első Rajd Polskiján Kacuta Takamoto péntek délután erős időket autózott, de aztán szombattól kezdve neki kellett elsőként rajtolnia és takarítania a pályákat, ami miatt végül csak a nyolcadik helyen végzett az összesítésben. A gyártók bajnokságában a Toyota Gazoo Racing – World Rally Team szerezte a legtöbb pontot a hétvégén, és 10 pontra megközelítette az élen álló Hyundai Motorsportot.
A GR Yaris Rally2 továbbra is erősen teljesít a debütáló szezonjában: a másodosztály (WRC2) számára fejlesztett ügyfél-versenyautó Lengyelországban megszerezte sorozatban harmadik győzelmét, ezúttal Sami Pajari és Enni Mälkönen révén, akik egymás után másodszor nyertek a Printsport által üzemeltetett autóval.

Végeredmény, Lengyel-rali:
1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2ó33p07.6mp
2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +28.3mp
3. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +42.7mp
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1p10.8mp
5. Mārtiņš Sesks/Renārs Francis (Ford Puma Rally1) +1p47.0mp
6. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2p16.6mp
7. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2p18.0mp
8. Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2p26.7mp
9. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +7p50.7mp
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8p12.7mp

A pilóták világbajnokságának állása hét forduló után:
1. Thierry Neuville 136 pont
2. Elfyn Evans 121
3. Ott Tänak 115
4 Sébastien Ogier 92
5. Adrien Fourmaux 91
6. Kalle Rovanperä 63
7. Kacuta Takamoto 58
8. Andreas Mikkelsen 29
9. Dani Sordo 27
10. Esapekka Lappi 23

A gyártók világbajnokságának állása:
1. Hyundai Shell Mobis World Rally Team 311 pont
2. TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team 301
3. M-Sport Ford World Rally Team 156

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Már rendelhető Magyarországon az új Opel Grandland

Az induló ár hibrid hajtással 12.490.000 forint Az Opel új zászlóshajója januárban érkezik a márkakereskedésekbe Rendelhető teljesen elektromos változat 17.990.000 forinttól és plug-in hibrid 15.990.000 forintos induló áron Budapest/ A teljesen új alapokra épülő Opel Grandland megérkezett Magyarországra. A márka legújabb és legnagyobb szabadidő autóját június közepén Budapesten már megmutattuk. Azóta néhány teszt is megjelent […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom