Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT teszt – A Kia esszenciája

A koreai márka csúcsmodelljébe belezsúfolták az összes jó tulajdonságot, amiért szeretik a vásárlók a márkát. A ráncfelvarrás előtti, az épp kifutófélben lévő modellt sikerült kipróbálni.

Az autós témájú cikkírás egyik legjobb része az autózáson kívül, az átlagember, a mindennapi közlekedők reakciójának a megfigyelése. Bizonyos autókban, könnyen népszerűvé válik az ember. A tekintetek figyelése, hogy mennyien fordulnak utána a Kia Stingernél igen jó eredményeket hozott, még úgy is, hogy átlagos, sötét kékben pompázott az autó. Nem pedig a szuper feltűnő, a ma divatos világos szürkében, sárgában vagy a tűzpirosban. A Stinger sok érzelmet vált ki, pl. öreg Honda Civic-ben utazó fiatalok megálltak és érdeklődtek az autó iránt és lelkesen csodálták.

A négyajtós kupé karosszéria szerencsére hátsóhajtású padlólemezre épült, estünkben mind a négy kereket hajtotta a V6-os, 365 lóerős motor. Ez a műszaki háttér a túlnyúlásokra és a karosszériára is kihatott. A motorháztetőn lévő két légbeömlő és a kocsi orrán lévő pár elem csak a sportosság és a dögösség fokozása végett került az autóra. Sajnos semmiféle funkciót nem látnak el, azon kívül, dögösebbé teszik az autót. Az első sárvédőknél lévő hosszanti szellőző szerencsére nem csak dísz: itt húzza ki a meleg levegőt a menetszél a fékektől.

A Stinger jól illik a Kia fentebb pozicionálási stratégiájába, mert szépen húzza fel a márka imázsát. A Kia egy kicsit a Lexus, Saab és a Volvo útját járja: őket is nagy ívben elkerülik a drogdílerek, a viselkedni nem tudó újgazdagok, és más feltűnésre vágyó fura alakok. Ők zömmel a német prémium hármasból válogatnak, más márkákat még nem ”laktak le” és tettek az átlagembernél irritálóvá. Plusz pont a Stinger mellett, hogy csak megrendelésre gyártják, tehát raktárra készülő, majd valamikor el kel stílusú példányok nincsen belőle.

Ezzel meg is érkeztünk a vevőkörhöz, akik között lehetnek olyanok is, akik a neveltetésüknél vagy valami más indíttatástól fogva nem akarnak semmi módon az előbb említett körhöz tartozni. Olyan vásárlók is lehetnek, akik csalódtak, magyarul a gatyájukat is ráköltötték a prémium autójukra vagy szimplán túl sokszor hagyta őket cserben. S nekik számít a biztos műszaki háttér. Vagy az egyszerűen az az autós, aki többet szeretne kapni a pénzéért, mint mások és annyira nem izgatja, hogy milyen márkajel található a négykerekűje orrán.

A Stinger megfelel az elhangzottaknak, a 3,3 literes dupla turbós benzin motortól nem kell ”fázni”. Bátran lehet benne gondolkodni, az 510 Nm és a négykerék-hajtás kombinációja minden közlekedési szituációban elegendő. Kanyargós utakon élvezetes és szórakoztató a vezetése, a négykerék-hajtás ad egy jókora biztonság érzetet, főleg esős körülmények között. A közel 400 lóerő, pedig rendelkezik egy könnyen uralható erő többlettel, amit szinte bármely sebesség tartományban elő lehet húzni. A sebesség korlátozás nélküli német autópályákat is jól bírja, mert 1 km/óra híján, 270 a végsebessége…

A lóerőket nem agresszíven tálalja, nem kell félni, lehet úgy is autózni vele, mint egy 150 lóerős dízellel. A rugózás karakterisztikája is hasonló: sportállásban és fordulatot jól vevő motorral ”versenyautó”, komfort állásban kényelmes négyautós limuzin.

Az utastérben meggyőző a használhatóság, hátul literes csomagtartó, elfektethető hátsó ülésekkel, az így nyert térben lehet lapra szerelt bútort is szállítani. Kényelmes, kényeztető szellős a beltér, ahol maximum a különlegesebb, egyedibb műszerfalat lehet hiányolni, de ekkor az ár nem lenne olyan baráti (17690000 Ft). A másik ”gond”, hogy nem lehet annyira személyre szabni. Ennek előnye, hogy pár csomaggal gyorsan ki lehet meríteni az extrákat és az idegesítő, mindenért pénzt kérünk fillérezgetés sincs.

A visszafogottabb, a hangszóróból érkező rásegítéssel kevert kipufogó hang még a kínos, de az sajnos a szigorú európai környezetvédelmi szabályozásoknak köszönhető és már autóipari sajátossággá vált. A megoldást a kipufogósoknál kell keresni a problémára, mert a jó motor adott.

A fogyasztás jobb láb függő, tehát a rajt programot és a 4,9 másodperces 100 km/órára gyorsulást próbálgatva el lehet érni lazán a 18-20 litert is. A szabályokat betartva 9-10 liter tartható városok közötti tempóval.

Írta: Benedek Attila

Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT

Hossz/szél./mag.: 4831/1869/1400 mm

Motor: 3347 cm3, 365 LE/ 6000, 510 Nm/1300-4500

Gyorsulás (0-100 km/h): 4,9 s

Ár: 17 690 000 Ft

Tesztautó: KIA Motors Magyarország

Kapcsolódó cikkek

Új DS 7: a kifinomultság útján

A DS Automobiles legelső, teljes egészében saját fejlesztése, a DS 7 CROSSBACK 2017-ben debütált, új, avantgárd életérzést sugározva. A DS 7 CROSSBACK egyedülálló belső dizájnjának, kivételes kifinomultságának és technológiai megoldásainak köszönhető népszerűsége megnyitotta az utat azon fejlesztések számára, amelyek a most bemutatott Új DS 7-ben öltöttek formát. Az Új DS 7 külső megjelenése mind a […]

Olvass tovább

Nyilvánosságra hozta vadonatúj CIVIC e:HEV árait a Honda

A típus alapára 11 649 000 Ft, a Honda Financial Service kínálta hitelszerződésnél pedig 75 977 Ft-oshavi törlesztőrészlettel számolhatnak a vásárlók a belépőmodell esetén A márkakereskedések hamarosan megkezdik a rendelések felvételét a vadonatúj Honda Civicre A hatékony és kifinomult e:HEV hibrid hajtáslánc az alapfelszereltség része A vadonatúj Civicet letisztult, sportos megjelenés, nagy használati érték és magával ragadó menetdinamika […]

Olvass tovább

Mecsek Rallye: Turán Frigyes és Farnadi Ágnes az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt.

Turán Frici és Farnadi Ági egyik kedvenc versenyével, a Mecsek Rallye-val folytatódott hétvégén a Magyar Országos Rallye Bajnokság. Friciék értékes tapasztalatokkal gazdagodtak a Pécs környéki versenyen, és egy-egy apró hibát követően a gumitaktikájuk is eredményes volt. Végül az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt. “Összességében jó hétvégét zártunk a Mecsekben, a Pécs […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom